Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Silnik 4A-FE a 7A-FE
hin
post Tue, 27 Feb 2007 - 23:04
Post #21


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





Coś czuję że łatwiej i taniej będzie kupić 3S-GE niż głowicę 20V do 4A-GE


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Feb 2007 - 23:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
LucaToni
post Wed, 28 Feb 2007 - 08:28
Post #22


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





Hin a orientujesz się może ile będzie kosztował osprzęt do takiego 3S-GE?? Jaki kolwiek tuning planuje dopiero na wakacje więc ciągle jeszcze rozpatruje różne opcje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 28 Feb 2007 - 09:41
Post #23


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





To jest Toyota, miliard rzeczy pasuje z innych silników.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Wed, 28 Feb 2007 - 10:58
Post #24


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





W tym drugim linku z postu hwojtka masz silnik z osprzętem. Najważniejsze jest ECU z wiązką, Tobie tez potrzebna będzie skrzynia biegów- sprzedawca ma, spytaj ile chce. Reszte zapewne masz pod maską, z resztą jak pisze wojtek- większość rzeczy jest taka sama. ALE. Ten silnik z drugiego linka co prawda sporo tańszy ale przypuszczam że to jest silnik II gen, 156 KM, czyli montowany w celicach '89-'93 (nie ma tam nic napisane na ten temat, zdjęcia tez brak, ale takie mam przeczucie). Choć pasował zapewne będzie.
Fajniejszy był by silnik III gen, 175 KM- taki jak w pierwszym linku; ten silnik monotowany był w Celicach '94-'99. Z opisu wynika że jest w bardzo dobrym stanie, tylko że znacznie droższy.


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Wed, 28 Feb 2007 - 12:23
Post #25


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





3SGE to by było idealne rozwiązanie ale kosztowne, wszystko zależy od $$$ . Może Bozia okaża się łaskawa i na mój balkon spadnie złoty deszcz . Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Wed, 28 Feb 2007 - 12:28
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





do dołu 3sge IIgen nie pasuje głowica z 3sge III gen o dalszych red i black topach nie wspomnę, pasujące frankensteiny ograniczyłbym do tych samych generacji (lat produkcji?)


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Wed, 28 Feb 2007 - 12:43
Post #27


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





CYTAT("WojtekMR":19cmq1xv)
do dołu 3sge IIgen nie pasuje głowica z 3sge II gen o dalszych red i black topach nie wspomnę, pasujące frankensteiny ograniczyłbym do tych samych generacji (lat produkcji?)


hmmmmm chyba coś Ci się pomerdało... Jakbys mógł nieco jaśniej, bo chyba wiem o co biega ale niezupelnie....


EDIT
Co do tematu wkładania 3S-GE zamiast 7A-FE, po kilku przemyśleniach jeszcze co mi przyszło do głowy:
-przydało by się jeszcze założyc przeguby od ST202 (mocniejsze) bo te z 1.8 mogą szybko się kończyć
-żeby wszystko było pięknie, fajnie jeszcze by było dać hamulce od np ST 202- nie wiem czy same zaciski i tarcze wystarczą czy trzeba będzie zmieniac zwrotnice

Ponadto, zarejestruj się na forum [url:19cmq1xv]http://www.celica-club.org.pl/index.php[/url:19cmq1xv] i zajrzyj tu:
[url:19cmq1xv]http://www.celica-club.org.pl/viewtopic.php?t=5303[/url:19cmq1xv]
temat jest wlasnie o SWAP-ie 7A-FE na 3S-GE, jeden z użytkowników forum robil to i tu wlaśnie to opisywał.


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Wed, 28 Feb 2007 - 13:53
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





hin pytałeś o włożenie głowicy z beamsa (red top- 3sge 4 gen) do wcześniejszej gen. odpowiedziałem że się nie da zamienić głowic w obrębie 3sge -3sgte jeśli są różnych generacji, poprostu toyota wraz z generacjami wprowadza duże zmiany np. kanałów wodnych i niestety nie pasuje dół do góry (osobiście sprawdzane nietety przy próbie założenia góry i osprzętu z kompem z 3 gen -174 konie do 2 -156 koników). Oczywiście da się zamontować w miejsce jednego silnika inny -od 1,6 po 3,0 V6 ale to chyba jasne
ps. na celica club jestem zarejestrowany
podejżewam że podobnie jest z innymi silnikami TOYOTY i np. do dołu z 5sfe pasuje góra z 3sge i 3sgte 2 gen. a 3 już nie
ps.2 kurka mój błąd -już poprawiłem


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Wed, 28 Feb 2007 - 15:52
Post #29


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





Wlasnie, ale teraz sprawa jest taka że np w Europie w '98 roku sprzedawane Celiki 3S-GE 170 KM (III gen) a w jp był już BEAMS Red Top 190 KM (zwany IV gen).... Dlatego podejrzewam że blok mają ten sam...

CYTAT("WojtekMR":1j2s26s1)
ps. na celica club jestem zarejestrowany Wink


wiem, to było do autora wątku


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJasiek
post Fri, 02 Mar 2007 - 13:32
Post #30


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Płock





CYTAT("hin":w9wieeu8)
Co do tematu wkładania 3S-GE zamiast 7A-FE, po kilku przemyśleniach jeszcze co mi przyszło do głowy:
-przydało by się jeszcze założyc przeguby od ST202 (mocniejsze) bo te z 1.8 mogą szybko się kończyć
-żeby wszystko było pięknie, fajnie jeszcze by było dać hamulce od np ST 202- nie wiem czy same zaciski i tarcze wystarczą czy trzeba będzie zmieniac zwrotnice


Żeby bezproblemowo to przełożył to musi wziąć półosie wraz z przegubami z silnika który będzie wkładał do auta.
Nie ma mocniejszej wersji pośród 4afe i 7afe Oba mają ok 115KM (chociaż w przypadku 4afe były też wersje 105KM))


--------------------
JJasiek & RED SCOR(olla)PIO
(4agze na pokładzie --> było 180KM --> ??210KM??)

Galerie:
Moje autko http://www.forum.corollaclub.org/garage.ph...icle&CID=38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Fri, 02 Mar 2007 - 15:35
Post #31


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





Z tego co wiem to ten produkowany w latach 80-tych 4AFE ma 105KM i chyba wyglądał z wierzchu nawet troche inaczej, a mój nie wygłąda na aż taki stary .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Sun, 04 Mar 2007 - 13:29
Post #32


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





Hmmm...widze że konwersacja zamarła ..mój kumpel mechanik powiedział że do mojego motoru bez zmiany głowic itd. dołoży mi spokojnie 30PS'ów, zakładając że w serii mam 115 to by w sumie dało ok 145PS i to nawet by mnie urządzało póki co. A jak wy myślicie da rade coś takiego zrobić?? I mam jeszcze jedno pytanie: czy w polsce to wogóle można gdzieś dostać ten silnik 4AGZE?? Bo nie mogę się doszukać a na E-Bay'u to są niewiarygodne sumy z tego co widziałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucifuge
post Sun, 04 Mar 2007 - 14:07
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 March 2004





z calym szacunkiem dla twojego mechanika a jesli znal by taki sekret i potrafil go udowodnic hamownia to mialby wielu klientow z tymi silnikami. niestety jest to niewykonalne w silnikach fe uzyskac taki przyrost bez ciezkiej i kosztownej pracy a jego deklaracja swiadczy tylko o jego niepelnej wiedzy i braku doswiadczenia z tymi silnikami.

a co do gze to w polsce nie kupisz ale jezdza juz 2 corolle ( o nich wiem moze jest i wiecej )z tym motorem w kraju, po szczegoly zapraszam na forum corollaclub.org.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJasiek
post Mon, 05 Mar 2007 - 09:37
Post #34


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Płock





Już jeździ nawet jedna corolla z 3sge silniczkiem. Po szczegóły zapraszam jak wyżej


--------------------
JJasiek & RED SCOR(olla)PIO
(4agze na pokładzie --> było 180KM --> ??210KM??)

Galerie:
Moje autko http://www.forum.corollaclub.org/garage.ph...icle&CID=38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Mon, 05 Mar 2007 - 10:09
Post #35


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





Tak na dobrą sprawę to jeszcze nie wiem czy włoże nowy motor czy zostanę przy obecnym, ale jeśli faktycznie koleżka coś takiego stworzy to napewno przedstawie wam dowody
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Mon, 05 Mar 2007 - 12:53
Post #36


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





CYTAT("LucaToni":1dnhmacg)
mój kumpel mechanik powiedział że do mojego motoru bez zmiany głowic itd. dołoży mi spokojnie 30PS'ów


jakbym miał takiego kumpla- mechanika, to swój samochód trzymał bym od niego jak najdalej

CYTAT
A jak wy myślicie da rade coś takiego zrobić??


Powiedzmy sobie szczerze- w silnikach Toyoty z głowami FE, tuning wolnossący nie ma jakiegokolwiek sensu. Pieniądze trzeba włożyć a efekty bardzo mierne. Tutaj pozostaje tylko doładowanie lub podtlenek.

CYTAT
I mam jeszcze jedno pytanie: czy w polsce to wogóle można gdzieś dostać ten silnik 4AGZE?? Bo nie mogę się doszukać a na E-Bay'u to są niewiarygodne sumy z tego co widziałem.


Więc już wiesz czemu radzimy Ci włożyć 3S-GE...


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Tue, 06 Mar 2007 - 08:27
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





30 koni w wolnossącym 1,6/1,8 i taniej niż wymiana na 3sge mechanik nie jest dealerem ERA?
4agze dobry jest do coroli, celika jest duża ciężka i domaga się 2,0 litrów z głowicą G


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Tue, 06 Mar 2007 - 13:17
Post #38


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("hin":1dl6dtv5)
Więc już wiesz czemu radzimy Ci włożyć 3S-GE...


I tak właśnie zamierzam zrobić mam nadzieje że nie przekroczy to moich założeń finansowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KajaK
post Tue, 06 Mar 2007 - 20:59
Post #39


Super User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Stargard / Warszawa





LucaToni miałem silnik 4age i 7age takze moge Ci co nieco powiedziec 7afe od 4afe rozni sie wysokością bloku i zapewne nalepką na głowicy. Mozesz miec wiec 1,6 i 1,8 jak bede w garazu to zmierze Ci bloki i napisze który ile ma i będziesz mógł sprawdzić. Jezeli masz 1,6 to zaden problem założyć głowice od 4age ale... tłoki od FE sa odprezone korby słabsze wał cięższy koło zamachowe inaczej montowane takze mocy jak w 4age nie będzie jeżeli masz 1,8 to już są schody głowica pasuje ale trzeba ją spiąć paskiem od porsche 944chyba nie pamietam mam pasek w garazu moge Ci pozniej powiedzieć dokładnie jeżeli będzie to ważne trzeba przerobić tam co nieco przy końcówce wody przy głowicy. Teraz co do efektu jaki uzyskamy w ten sposób ... marne silnik super ciągnie z dołu ale zmula sie na górze można to poprawić ale trzebaby regolowane koła rozrządu. No i fajnie byłoby to wystroic można by osiągnąć ciekawą moc ale dół silnika jest słaby także ... plan bez sęsu ja wywaliłem 1,8 bo przy duzej kompresji nie dawał rady panewki padały wał ...
Reasumując tak czy siak nie ma sensu montować głowice od 4age! Bo jedynie blok masz coś wart :] Co do 4age 20V koledzy tu dysponowali takim silnikiem i 4age 16V z mocno splanowaną głowicą i smt6 dawał mu rade takze nie jest to na tyle rewelacyjna jednostka zeby wywalać na nią walizke pieniędzy tym bardziej ze pozniej wrazie awari to tłoki mają inne przetłoczenie itd itd części drogie w servisie toyoty robie wielkie oczy
Co do 4agze to właśnie jest budowane w warszawie na jego podstawie 4agte szacowana moc około 220km

Added after 7 minutes:

4agze musisz kupić z całą wiązką i komputerem bo tego nie odpalisz chyba że turbo. Ale spokojnie możesz kupić 4age! Nie wywalisz kasy w błoto ja mam splanowaną głowice po same za wory pod kątem dolot wydech odelzona koło smt6 i moją 820kilogramową corollą zamiata Ponizej 7s do 100 zamyka budzik naprawde szybciutko a w deszcz nie jezdze bo sie boje tylko u mnie jest tył napę


--------------------
Sprzedam Nissana Silvie FJ20E
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Sat, 10 Mar 2007 - 07:35
Post #40


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("KajaK":349k2068)
LucaToni miałem silnik 4age i 7age takze moge Ci co nieco powiedziec 7afe od 4afe rozni sie wysokością bloku i zapewne nalepką na głowicy. Mozesz miec wiec 1,6 i 1,8 jak bede w garazu to zmierze Ci bloki i napisze który ile ma i będziesz mógł sprawdzić.


I co Kajak mierzyłeś te bloki?? Jestem ciekaw strasznie.

Hmmm..a pomijając zabawe z przekładaniem głowic, jakbym chciał zamienić silnik (7/4AFE wciąż nie wiem jaki jest mój) na 4AGE jak myślicie??, co oprócz jednostki będzie mi potrzebne??,jakich mniej więcej kosztów mogę się spodziewać??
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:04