![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 November 2006 Skąd: Sosnowiec ![]() |
CYTAT("korona":20vn5xis) A jaka jest wydajność blosa, tzn do ile KM wystarczy mu to standardowe nacięcie? (ewentualnie powiększone) Czy może nie ma to większego znaczenia przy innej zasadzie działania reduktora?
Blos wyrobi do takiej mocy, przy której ciśnienie doładowania go nie rozerwie. Poważnie to nie da się na to odpowiedzieć. Po prostu o blosa się nie martw, on da rade. Słaby punkt tego topornego, pancernego rozwiazania to reduktor. P.S. Cały czas myślę nad patentem, jak wykorzytsac zimno z rozprężającego się gazu do chłodzenia powietrza w dolocie. O ile stopni podnosi turbina temperature powietrza na wolnych obrotach? O ile przy spokojnej jeździe? Ile przy pełnej mocy dmuchawy? (Wiem, ogólnie, to niech bedzie takie T25 w 1,6 przykładowo) Mam pomysł ale boję się, że na wolnych będzie marzł:-/ Myślałem tez nad oddzielnym obiegiem płynu, łączącym dmuchawkę z reduktorem. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: Pionki ![]() |
moze intercooler water-air i zmontowac dodatkowy obieg dla plynu od intercoolera + dla zwiekrzenia wydajnosci chlodniczka w zderzaku
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
CYTAT("Kefirsky":11fttce0) ... nie ma żadego szarpania na wykresie - ale do doładowania na poziomie 0,8 bara - później brakuje gazu. Ma to chyba związek z tym, że rozprężony gaz ma właśnie ciśnienie w okolicach 0,8 bara. Pomaga kocyk z instalacji podtlenku azotu na butli z gazem (dzięki niemu można wyjeździć butlę prawie do minimum). Może przy 0,8 bara kończy się wydajnośc reduktora lub ogólnie przepustowośc całej instalacji gazowej. CYTAT [url:11fttce0]http://audi200.mastel.eu/lpg_turbo.html[/url:11fttce0] - tutaj mała pomoc, na mojej dość archaicznej stronie z opisem przeróbki w moim którymś z kolei aucie.
Na zdjęciach z tej stronki zauważam jedną rzecz: pokrywka odzialająca komorę I stopnia od II stopnia parownika. Na środku okrągłego wybrzuszenia tej pokrywki widać mała czarną kropeczkę. Widać ją wyraźnie z obu stron pokrywki. Czy to czasem nie jest otworek łączący komorę II stopnia z przestrzenią nad membraną I stopnia? Z tą przestrzenią gdzie jest spręzyna dociskająca membranę? Taki otworek to rodzaj kompensacji membrany I stopnia względem ciśnienia gazu w II stopniu. Parowniki BRC mają podobną budowę i tam pokrywka ma wiegaśną dziurę. Jesli to rzeczywiście jest otworek, to twoja przeróbka nie do końca działa tak, jak to sobie zamierzyłeś. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Działa jak najbardziej. Zauważ, że podciśnienie przy zamkniętej przepustnicy zamyka pierwszy stopień i otwiera drugi stopień. Ale nie ma to znaczenia, że drugi się otwiera, bo gaz i tak juz nie leci. I takie było założenie. Ale podczas jazdy jest wszystko po staremu. Przeróbka dotyczyła właśnie odcinania dopływu gazu. I jeszcze jedno. W ukłądzie zastosowałem zaworek zwrotny, ze względu na to, że przy nadciśnieniu otwierała się membrana pierwszego stopnia a domykała drugiego. Zaworek zwtrotny to poprawił. Najważniejsze jest jednak to, co wyszło w praktyce. Zero strzałów i mniejsze spalanie. I to o znaczne ilości gazu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 00:53 |