![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Hej
Posiadam Seata Ibize GT TDI 98r z AFN'em po chipie. Mam teraz 130KM i 324NM(7,8s do setki Gtech), ale pojeździłem pół roku na tym setupie i już mi zaczyna brakować mocy. Myślałem o nowym IC oraz Turbo ze 130-stki ale koszty są dość duże i niewspółmierne do osiągów, więc myślę nad swapem - znalazłem na allegro dużo silników z Paska 1.9 TDI 130 i z Golfa Iv 1.9 TDI 150, silniki są w cenie od 2-6,5tyś w zależności od tego czy z osprzętem czy bez i w związku z tym moje pytanie: Ile by mnie kosztował taki swap+program? Co należałoby wymienić w aucie?Czekam na konkretne odpowiedzi.PZDR |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
AWX to silnik poprzeczny ! nie szukaj silników z Paska - najlepiej podejdzie ASZ lub ARL z golfa IV
musisz miec silnik, osprzęt, ECU, szafe, najlepiej skrzynie wszystko swap około 3-5 tys program 1,5 tys moim zdanie lepsze efekty w tej kasie da gruntowna modyfikacja Twojego AFN-a -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
3-5 tyś za swap to co to jest ? kasa za przełożenie?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
awx to silnik poprzeczny ciekawe,musze sprawdzic pod maska czy sie obrócil kazdy silnik tdi bedzie pasowac.
potrzebujesz kogos kto to podlaczy i zgra,ecu troche kabli i bedzie zylo |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 28 February 2004 Skąd: Bielsko B / Kraków ![]() |
skontaktuj sie z uzytkownikiem fosa na forum klubu http://www.seat-racing.pl on robil swapa na pompowtrysk
-------------------- _http://img183.imageshack.us/img183/7263/avataribipk9.jpg
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("ctv":3srvahjv) awx to silnik poprzeczny ciekawe,musze sprawdzic pod maska czy sie obrócil kazdy silnik tdi bedzie pasowac.
potrzebujesz kogos kto to podlaczy i zgra,ecu troche kabli i bedzie zylo chodziło że wzdłuzny - kurde wiadomo o co chodzi, żeby szukał motorowni z golfa, ibizy tam gdzie jest w poprzek nie kazdy bedzie tak prosto pasowac we wzdłuznym może być troszke wiecej problemów z miska itd.. nie jestm pewien czy tak hop siup podejdzie wszystko cacy ja stawiam że diax będzie sie grzał ja kiedys się zastanawiałem (miałem nawet chetnego na mojego AFN-a) ale sobie odpuściłem Tominator: jezeli ktoś wsadzi cały ten biznas za 1000 PLN do Twojej IBI a komplet gratów kupisz tanio to pakuj sie w to - bedziesz miał 5,95 do 100 km/h pamiętaj jeszcze że trzeba czasem hamowac -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
a ja by wlasnie szukal silnika od passata .... bo po pierwsze taniej kupisz... a podrugie turbina nie bedzie kolidowala z lapa mocowania silnika do kolyski , a miske olejowa mozna zmienic , przednia llape nie trzeba , wystraczy lekko podrzezbic przednia belke( banalna robota i kosztuje 1/3 ceny lapy pod alternator i pompe wspomy. I nie jest to tepria bo mam za soba pare taki kombinacji ( passat b3 - 1.9d NA 1.9tdi 110ps poprzeczny 2004 rok , passat b3 syncro z g60 na 1.9tdi PD wzdluzny , vw mk3 z 1.9td na asz 1.9 tdi pd poprzeczny , audi coupe quattro 2.6 v6 na awx 1.9tdi pd poprzeczny , corrado g60 na 1.9 tdi arl poprzeczny) i niestety jak zalozysz poprzeczny to bedzieesz musial kombinowac z baczkiem od turbiny bo bedzie o poduszke ocierac , kupa kombinacji/akrobacji a w wzdluznych silnikach turbina jest wyzej i ma sterowanie od gory- z niczym nie koliduje
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
To podpowiedzcie mi który silnik będzie najbardziej pasował do mojego auta tzn żeby było jak najmniej problemów i przeróbek. Co konkretnie potrzebuję-możecie dokładniej wymienić wszystkie elementy? Jak ktoś może i ma wiiedzę to prosiłbym o przykładowe policzeni kosztu takiej modyfikacji tzn na 130-stke + chip.
PZDR |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("cowboy":2vvx7evb) Tominator: jezeli ktoś wsadzi cały ten biznas za 1000 PLN do Twojej IBI a komplet gratów kupisz tanio to pakuj sie w to - bedziesz miał 5,95 do 100 km/h
Ale te 5,95 to z opornikiem na MAP sensorze??? 3-5 tys za swap??? A gdzie robocizna, bo to moze przy dobrej kalkulacji starczy na zdrowego ASZ'a oraz skrzynię biegów do tego. Robisz nadzieje tutaj wszystkim na tani tuning, a prawda jest taka, że zabawa ta nie jest tania i swap nie jest to kupno silnika i wsadzenie go pod maskę. A i jeszcze jedno. Jak znajdziesz zdrowego ASZ'a ze skrzynią za 3 tys. to kupuje go z miejsca Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("RUfi":15edjfbd) Ale te 5,95 to z opornikiem na MAP sensorze???
3-5 tys za swap??? A gdzie robocizna, bo to moze przy dobrej kalkulacji starczy na zdrowego ASZ'a oraz skrzynię biegów do tego. Robisz nadzieje tutaj wszystkim na tani tuning, a prawda jest taka, że zabawa ta nie jest tania i swap nie jest to kupno silnika i wsadzenie go pod maskę. @RUfi, chyba kompletnie odwrotnie odbierasz moje wpisy 1. te 5,95 to oczywiście żart.... bo Tomi troszkę śmiesznie zawsze podkreśla to swoje 7,95 ale młody jest więc ma prawo 2. 3-5 tys to właśnie koszty robicizny razem z pierdołami które trzeba będzie zakupić po drodze ! przeciez napisałem póżniej Tomiemu że jak Ci ktoś wsadzi za 1 kPLN to rób 3. NIkomu nie robie nadziei na tani tunning... Tomiemu wręcz odradziłem swapa - bo moim zdaniem lepiej niech te 5 kPLN włoży w swojego AFN-a za tą kasę może wydolić spokojnie (jeżeli ją rozsądnie wyda) 160-170/350, czyli prawie tyle co po swapie jeżeli ktoś chce kupić boxa to polecam mu zamontowanie samodzielne paru oporniczków - przynajmnniej jest satysfakcja a koszty to przysłowiowe 10 groszy. Nie róbmy z chiptuningu czarnej magii, bo nikt tu prochu nie odkrył i nawet program z Allegro nie musi być z założenia zły, a wirus od znanego tjunera idealny - ja podchodzę do wszystkiego realnie nikomu w żadnym poście nie polecam oporniczka, boxa itd - ale bardzo mi się podobają niskobudżetowe projekty i chwała tym ludziom co kombinują, robią rzeczy niemożliwe dla innych a nie opierają się na sprawdzonych kombinacjach zwróć też czasem uwage na usmieszki przy moich wypowiedziach .. to tyle, mam nadzieje że Cię nie uraziłem.. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Ok no offence
Co do kosztów to racja. 3- 5 tys pln + do tego motor ze skrzynią i wiazką to powinno sie spokojnie zrobic takiego swapa. Czyli tą 7-8 trzeba w to wsadzić by było zrobione porzadnie. Masz racje za te poeniadze mozna zrobic konkterną moc z pompy Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Gdansk ![]() |
Jezeli docelowo mialo by byc ok 170-180KM dlubalbym AFN. Jednak jak Tommi chce pozniej na ponad 200 udezyc to nie wiem czy swap nie bylby lepszy.
-------------------- TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk
AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT Tomiemu wręcz odradziłem swapa - bo moim zdaniem lepiej niech te 5 kPLN włoży w swojego AFN-a za tą kasę może wydolić spokojnie (jeżeli ją rozsądnie wyda) 160-170/350, czyli prawie tyle co po swapie cowboy jakbym dał 5 tyś i miał dzięki temu tylko 350NM to bym sobie chyba w łeb strzelił - Ty po samym chipie masz 339NM więc pakowanie 5 kwałków dla 25NM to jest dla mnie porażka. Co do podobnych osiągów z pompy to szczerze wątpię bo na lajtowym sofcie dla dziadków z ASZ wyciśnie się 160KM/380NM a na hardorze mozna 190KM/420NM myślę żę można zrobić. Za 5000zł to do mojego AFN'a mogę kupić nowy IC i Turbo + program dzieki czemu bedzie 350-360NM i 150KM znająć mój motor czyli gra nie wart świeczki CYTAT Jezeli docelowo mialo by byc ok 170-180KM dlubalbym AFN. Jednak jak Tommi chce pozniej na ponad 200 udezyc to nie wiem czy swap nie bylby lepszy
Ja jakiegoś konkretne celu typu "200KM" nie mam chcę po prostu żeby to jakoś jeździło bo to co mam już mi nie wystarcza i myślę że takie pakowanie kasy w AFN'a to dla Ciebie rob się może opłaca bo to jest reklama wiadomo,ale dla mnie to efekt niewspółmierny do wydatków |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Gdansk ![]() |
CYTAT("Tominator":tey1kjg8) Ja jakiegoś konkretne celu typu "200KM" nie mam chcę po prostu żeby to jakoś jeździło bo to co mam już mi nie wystarcza i myślę że takie pakowanie kasy w AFN'a to dla Ciebie rob się może opłaca bo to jest reklama wiadomo,ale dla mnie to efekt niewspółmierny do wydatków
No napewno...ale wez pod uwage ze swap to nie jest hop siup...ja od 2 tyg stoje z rozgrzebanym autem bo wiazki z kompem na nowsze zmnieniam i wsio sie pierdzieli i nie ma lekko. A taki swap to naprawde dla ludzi co nie robili to ciezka sprawa. Musisz sie liczyc z kosztami ok 8-10tys zl jak podliczysz wszystko. Za te pieniadze masz pompe 11, wtryski 230, wieksza turbine, IC a to juz sporo potrafi i jeszzce siana Ci powinno zostac. -------------------- TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk
AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
okolo 3 -4 tys silnik 130PD . 2 tys podpiecie i zlozenie do kupy i masz nowsza konstrukcje i wiecej PS bez specjalnego wysilku . Na ostatniej vwmajowce byl taki mk3 z kolami od porsche , mial tam chyba 1Z z turbem od 130PS i calamasa innych codow na silniku ( strojone bylo chyba przez oddzial mastersa w katowicach czy jakos tak) i dostawal sromotne lanie od takiego samego mk3 z 130PD z czipsem a kosztowal dwa razy tyle
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
Hola Hola staszek1 tak sie nie zapędzaj, auto bylo moje. Baty dostalem od tamtgego mk3 to fakt ale to bylo raptem dlugosc samochodu, A auto bolala jedna rzecz i juz jest wyleczone w tym na roku na majovwce moze ździwic sie tamte MK3 130 PD a nawet twoje quatro. Narazie pęklo 180 KM i 420 Nm co bedzie dalej zobaczymy.
Added after 8 minutes: Dodam tez ze dzis przy swojej wiedzy i umiejętnościach, majac jakis zapas gotówki i w aucie TDI VP na pompie zainwestowalby w ten wlasnie silnik i nie zdecydowalbym sie na swap na PD. Added after 2 minutes: Aha tamte mk3 z tego co pamietam mialo silnika 100 konny PD i co zrobisz go na jakies 180 - 190 kuca ? i dalej tak czy siak motor trzeba pruc zmieniac dół na 130 lub 150 PD. bo korba bokiem wyjdzie, no i co sie wiaze z tym dodatkowe koszta. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT okolo 3 -4 tys silnik 130PD . 2 tys podpiecie i zlozenie do kupy i masz nowsza konstrukcje i wiecej PS bez specjalnego wysilku . Na ostatniej vwmajowce byl taki mk3 z kolami od porsche , mial tam chyba 1Z z turbem od 130PS i calamasa innych codow na silniku ( strojone bylo chyba przez oddzial mastersa w katowicach czy jakos tak) i dostawal sromotne lanie od takiego samego mk3 z 130PD z czipsem a kosztowal dwa razy tyle
Dokładnie zgadzam się lepiej nazbierać kase na swap niż pakować kase w AFN'a a potem i tak się okaże że ktoś z PD Cię objedzie za dużo mniejszą kasę i na niewielkim obiciążeniu silnika - samym chipem w 130 PD można 180KM i 400NM wyciągnać w miarę bezpiecznie a w AFN? -nowe turbo 1600zł -intercooler custom 1600-2000zł -pompa 1000-1500zł -wtryski 230 2000zł -założenie i dostrojenie 2000-2500zł Wychodzi 8200-9600 i dalej pod maską AFN wyżyłowany już na maxa Praktycznie to samo osiagniesz po swapie na 130 PD i chipa a już na pewno na ARL + chipa |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
widziales korby z afn ? a z PD 130PS ?
a mk3 mialo 130PS . zielone mk2 by doubleb mialo 100PD tak czy inaczej staniemy kolo twojej pompy arl z czipsem i awx z .... -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT widziales korby z afn ? a z PD 130PS ?
Widzialem i wiem ze od 130 PD i 150 PD korby sa grubsze ale i tak wiekszym problemem są tłoki (w 130 pd maja kanał olejowy czego niestety niema w AFN). No staniemy staniemy przeciez po to budujemy nasze autka Added after 30 minutes: Powiem tak na cos bys sie nie zdecydowal czy na swap czy na modzenie przy obecnym silniku AFN, jesli duzo rzeczy sam sobie nie zrobisz to nie licz ze ktos ci to zrobi za psie pieniadze....Tak czy siak koszta czekaja cie przeogromne a najgorsze sa niespodzianki a przy takich modach uwierz mi bedziesz ich mial w p.i.z.d.u.....zycze ci aby przeszczep poszedl ci bezproblemowo ale i tak wiem ze niema takiej opcji....za duzo pracy, wiec posligow bedzie i to nie jeden, a co sie z tym wiaze $$$$ |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Mama jeszcze jedno pytanko: Co oprócz silnika trzebaby wymienić przy takich modach żeby wszystko wytrzymało i dobrze się jeździło?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:13 |