Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Cinimini's czyli jak Mini R50 JCW nie trzymają mocy
Elberoth
post Mon, 05 Feb 2007 - 17:42
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("wojtrek":ac6tl090)
odpalam silnik, jade az sie rozgrzeje wszystko, temp bez doladowania w kolektorze jest ok 60stC. pierwsza proba 0 do 180km/h rosnie do 120stC w pare sekund, na pewno pod koniec dwojki (czyli po 5s-6s) jest 120st juz i tak jest do konca w zasadzie. temp w dolocie przy normalnej jezdzie teraz juz stoi na 70st, bo sie wszystko nagrzalo. kolejna proba 0 do 180km/h i juz idzie do 130stC i tak stoi, po takiej probie (kilkanaście sekund max doladowania) w kolektorze 80st i spada powoli w czasie normalnej jazdy do 70 (ale zajmuje mu to z 10minut), ale i tak, kazda następna proba i doładowanie dłużej niz 2-3s powoduje, ze masz 130st w dolocie i ani wiecej ani mniej. tyle juz zostaje.

kólko mam standardowe z kitu Jackson Racing (nie pamietam, 4.2cala? 3.8?) ale mam kolo pasowe inne, od CRV czyli silnika 2.0 wiec się kręci znacznie szybciej


Ale co ty tu w zasadzie porównujesz ? Przecież u ciebie nie ma intercoolera. Apples to apples.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 05 Feb 2007 - 17:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wojtrek
post Mon, 05 Feb 2007 - 18:33
Post #42


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





porównuje silnik 1.6 z kompresorem do silnika 1.6 z kompresorem. jeden ma IC i 120stC w dolocie a drugi nie ma IC i tez ma 120stC w dolocie. to złe porownanie? a wniosek jest taki, ze skoro mimo IC jest 120stC to chyba on nie działa zbyt dobrze nie? poza tym, cofnieciem zaplonu nie odejmiesz aż 40KM w tym przypadku. u mnie przy max doladowaniu przy 7000-8000rpm zaplon jest cofnięty tylko o 4stopnie w stosunku do tych samych obrotów ale dla cisnienia atmosferycznego przy max otwartej przepustnicy.


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 06 Feb 2007 - 12:03
Post #43


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("wojtrek":x3ljpegx)
porównuje silnik 1.6 z kompresorem do silnika 1.6 z kompresorem. jeden ma IC i 120stC w dolocie a drugi nie ma IC i tez ma 120stC w dolocie. to złe porownanie? a wniosek jest taki, ze skoro mimo IC jest 120stC to chyba on nie działa zbyt dobrze nie? poza tym, cofnieciem zaplonu nie odejmiesz aż 40KM w tym przypadku. u mnie przy max doladowaniu przy 7000-8000rpm zaplon jest cofnięty tylko o 4stopnie w stosunku do tych samych obrotów ale dla cisnienia atmosferycznego przy max otwartej przepustnicy.


Ale on ma 120'C na obciążeniówce ze raczej słabym wentylatorem. Skąd przypuszczenie, że na inercji z jebitną dmuchawą będzie tyle samo ?

Podpowiedź: nie będzie.

I kto mówi o stracie 40KM na skutek odjęcia zapłonu. Przeciez nie ja, bo ja twierdze właśnie że nie jest to mozliwe.

Poza tym - mówimy tu o rzeczywistym BDTC, a nie o jakiś porównaniach ustawienia zapłpnu N/A - turbo. Co ma piernik do wiatraka ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Tue, 06 Feb 2007 - 13:51
Post #44


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT("Elberoth":1ezg14o1)
Ale on ma 120'C na obciążeniówce ze raczej słabym wentylatorem. Skąd przypuszczenie, że na inercji z jebitną dmuchawą będzie tyle samo ?

Podpowiedź: nie będzie.

I kto mówi o stracie 40KM na skutek odjęcia zapłonu. Przeciez nie ja, bo ja twierdze właśnie że nie jest to mozliwe.

Poza tym - mówimy tu o rzeczywistym BDTC, a nie o jakiś porównaniach ustawienia zapłpnu N/A - turbo. Co ma piernik do wiatraka ?


Nie wiem czy krator ma jebitną dmuchawę, ale napewno ma inercję.
Moc wyszła w zasadzie identyczna jak na obciążeniówce. Temperatury nie znam. Jeśli zaś ona odpowiada za brak mocy - powinna być w obu przypadkach identyczna.

Ja również nie mówię, że strata 40KM wynika z odjęcia zapłonu. Z Twojej poprzedniej wypowiedzi wywnioskowałem, że tak to odebrałeś, stąd odniesienie.

Jeśli wątpimy w skuteczność nawiewu Masters'a, rozsądnym zdawałoby się sprawdzenie wyników na hamowni drogowej. Choć po "próbach drogowych" obnażających brak różnic w osiągach pomiędzy MCS a JCW, wnioskuję, że pomiary były prawidłowe.

Elberoth, czy posiadając dane przedstawione w tym wątku pokusisz się o zgadywanie co jest przyczyną braku mocy w JCW?

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Tue, 06 Feb 2007 - 17:18
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





nawiew u Marka jest słaby fajnie się czegoś nowego dowiedzieć...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 06 Feb 2007 - 19:11
Post #46


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("FilipN":2s90kso0)
nawiew u Marka jest słaby fajnie się czegoś nowego dowiedzieć...

Jak odpala nawiew to nie tylko samochod trzeba pasami przypinac??!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Tue, 06 Feb 2007 - 21:59
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Elberoth nawiew w Kreatorze i u Mastersa jest wystarczający do robienia
pomiarów po kilka razy bez wpływu na wynik......u Mastersa nawiew jest
wzorowy powietrze podawane z zewnątrz....


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Wed, 07 Feb 2007 - 11:10
Post #48


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Latest news: stwierdzono, że przyczyną problemów z mocą jest złe oprogramowanie ECU. BMW PL dostało już poprawioną wersję i lada dzień ma być wgrana do wadliwych egzemplarzy. Zobaczymy co wyjdzie na hamowni.

BTW. dopytałem o pakiet JCW. Pozat tym co pisał Tomekk, głowica ma szersze kanały i większe zawory. Kompresor jest inny.

pozdr


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 07 Feb 2007 - 12:22
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("FilipN":35endvqn)
nawiew u Marka jest słaby fajnie się czegoś nowego dowiedzieć...


Może źle to ująłem - nie jest słaby per se, tylko słabszy w porównaiu do nawiewu u Maćka Grabowskiego.

I na pewno nie pozwala na robienie kilku pomiarów pod rząd bez straty mocy (lub zagotowania oleju).


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 07 Feb 2007 - 13:58
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("PMN":3n3zohmn)
Latest news: stwierdzono, że przyczyną problemów z mocą jest złe oprogramowanie ECU. BMW PL dostało już poprawioną wersję i lada dzień ma być wgrana do wadliwych egzemplarzy. Zobaczymy co wyjdzie na hamowni.

BTW. dopytałem o pakiet JCW. Pozat tym co pisał Tomekk, głowica ma szersze kanały i większe zawory. Kompresor jest inny.

pozdr


To by wyjaśniało cenę pakietu (około 30 tys PLN)

Z drugiej strony ciekaw jestem czy te zmiany nie powinny dać więcej, albo czy są w ogóle zasadne, skoro wielu tunerów na całym świecie proponuje zestaw: kółeczko (15, 17, 19 % mniejsze) plus program, który daje łącznie około 210 PS.

No chyba, że chodzi o większą żywotność lub odporność na "głupotę użytkownika"... Ktoś ma jakąś hipotezę ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Wed, 07 Feb 2007 - 14:56
Post #51


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Wydaje mi się, że skoro w seryjnym MCS program+mniejsze kółko dają ca.210KM, to mając inny (wydajniejszy?) kompresor, bardziej przepustową głowicę i luźniejszy układ wydechowy, to takim samym zabiegiem powinno się uzyskać odpowiednio większą moc.

@Elberoth
Robiliśmy bodajże po dwa pomiary każdego auta, wyniki nie różniły się znacząco. Uznaliśmy, że tyle wystarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.:JIMEK:.
post Thu, 08 Feb 2007 - 12:37
Post #52


User
Dołączył: Sat, 11 February 2006





------------------------------------------------------
INFO INFO
Dostalem smsa od obu wlascicieli swiezo hamowanych worksow ze SWIEZO WGRANYM PROGRAMEM WORKSA I...?

207.9KM/232.9Nm i 202.5KM/239Nm TO WCZORAJSZE WYNIKI TYTULOWEGO AUTA Z POCZATKU TEMATU.



drugi kolega ktoremu rowniez udalo sie przekonac BMW do swoich racji, hamowal sie w piatek i wyszlo 209KM i 243Nm

czyli nazwa tematu juz sie troche przeterminowala.

pozdr. J


--------------------
SUPERCHARGED SUPERNATURAL. .........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 08 Feb 2007 - 17:45
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Ja myślę, że możnaby mocno jeszcze ponegocjować ze sprzedawcą tych samochodów na temat dodatkowego upustu... Przecież to oszustwo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 23:04