![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("wojtrek":ac6tl090) odpalam silnik, jade az sie rozgrzeje wszystko, temp bez doladowania w kolektorze jest ok 60stC. pierwsza proba 0 do 180km/h rosnie do 120stC w pare sekund, na pewno pod koniec dwojki (czyli po 5s-6s) jest 120st juz i tak jest do konca w zasadzie. temp w dolocie przy normalnej jezdzie teraz juz stoi na 70st, bo sie wszystko nagrzalo. kolejna proba 0 do 180km/h i juz idzie do 130stC i tak stoi, po takiej probie (kilkanaście sekund max doladowania) w kolektorze 80st i spada powoli w czasie normalnej jazdy do 70 (ale zajmuje mu to z 10minut), ale i tak, kazda następna proba i doładowanie dłużej niz 2-3s powoduje, ze masz 130st w dolocie i ani wiecej ani mniej. tyle juz zostaje.
kólko mam standardowe z kitu Jackson Racing (nie pamietam, 4.2cala? 3.8?) ale mam kolo pasowe inne, od CRV czyli silnika 2.0 wiec się kręci znacznie szybciej Ale co ty tu w zasadzie porównujesz ? Przecież u ciebie nie ma intercoolera. Apples to apples. -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
porównuje silnik 1.6 z kompresorem do silnika 1.6 z kompresorem. jeden ma IC i 120stC w dolocie a drugi nie ma IC i tez ma 120stC w dolocie. to złe porownanie? a wniosek jest taki, ze skoro mimo IC jest 120stC to chyba on nie działa zbyt dobrze nie? poza tym, cofnieciem zaplonu nie odejmiesz aż 40KM w tym przypadku. u mnie przy max doladowaniu przy 7000-8000rpm zaplon jest cofnięty tylko o 4stopnie w stosunku do tych samych obrotów ale dla cisnienia atmosferycznego przy max otwartej przepustnicy.
-------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("wojtrek":x3ljpegx) porównuje silnik 1.6 z kompresorem do silnika 1.6 z kompresorem. jeden ma IC i 120stC w dolocie a drugi nie ma IC i tez ma 120stC w dolocie. to złe porownanie? a wniosek jest taki, ze skoro mimo IC jest 120stC to chyba on nie działa zbyt dobrze nie? poza tym, cofnieciem zaplonu nie odejmiesz aż 40KM w tym przypadku. u mnie przy max doladowaniu przy 7000-8000rpm zaplon jest cofnięty tylko o 4stopnie w stosunku do tych samych obrotów ale dla cisnienia atmosferycznego przy max otwartej przepustnicy.
Ale on ma 120'C na obciążeniówce ze raczej słabym wentylatorem. Skąd przypuszczenie, że na inercji z jebitną dmuchawą będzie tyle samo ? Podpowiedź: nie będzie. I kto mówi o stracie 40KM na skutek odjęcia zapłonu. Przeciez nie ja, bo ja twierdze właśnie że nie jest to mozliwe. Poza tym - mówimy tu o rzeczywistym BDTC, a nie o jakiś porównaniach ustawienia zapłpnu N/A - turbo. Co ma piernik do wiatraka ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
CYTAT("Elberoth":1ezg14o1) Ale on ma 120'C na obciążeniówce ze raczej słabym wentylatorem. Skąd przypuszczenie, że na inercji z jebitną dmuchawą będzie tyle samo ?
Podpowiedź: nie będzie. I kto mówi o stracie 40KM na skutek odjęcia zapłonu. Przeciez nie ja, bo ja twierdze właśnie że nie jest to mozliwe. Poza tym - mówimy tu o rzeczywistym BDTC, a nie o jakiś porównaniach ustawienia zapłpnu N/A - turbo. Co ma piernik do wiatraka ? Nie wiem czy krator ma jebitną dmuchawę, ale napewno ma inercję. Moc wyszła w zasadzie identyczna jak na obciążeniówce. Temperatury nie znam. Jeśli zaś ona odpowiada za brak mocy - powinna być w obu przypadkach identyczna. Ja również nie mówię, że strata 40KM wynika z odjęcia zapłonu. Z Twojej poprzedniej wypowiedzi wywnioskowałem, że tak to odebrałeś, stąd odniesienie. Jeśli wątpimy w skuteczność nawiewu Masters'a, rozsądnym zdawałoby się sprawdzenie wyników na hamowni drogowej. Choć po "próbach drogowych" obnażających brak różnic w osiągach pomiędzy MCS a JCW, wnioskuję, że pomiary były prawidłowe. Elberoth, czy posiadając dane przedstawione w tym wątku pokusisz się o zgadywanie co jest przyczyną braku mocy w JCW? pozdr |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
nawiew u Marka jest słaby fajnie się czegoś nowego dowiedzieć...
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("FilipN":2s90kso0) nawiew u Marka jest słaby fajnie się czegoś nowego dowiedzieć...
Jak odpala nawiew to nie tylko samochod trzeba pasami przypinac??!! |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Elberoth nawiew w Kreatorze i u Mastersa jest wystarczający do robienia
pomiarów po kilka razy bez wpływu na wynik......u Mastersa nawiew jest wzorowy powietrze podawane z zewnątrz.... -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Latest news: stwierdzono, że przyczyną problemów z mocą jest złe oprogramowanie ECU. BMW PL dostało już poprawioną wersję i lada dzień ma być wgrana do wadliwych egzemplarzy. Zobaczymy co wyjdzie na hamowni.
BTW. dopytałem o pakiet JCW. Pozat tym co pisał Tomekk, głowica ma szersze kanały i większe zawory. Kompresor jest inny. pozdr -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("FilipN":35endvqn) nawiew u Marka jest słaby fajnie się czegoś nowego dowiedzieć...
Może źle to ująłem - nie jest słaby per se, tylko słabszy w porównaiu do nawiewu u Maćka Grabowskiego. I na pewno nie pozwala na robienie kilku pomiarów pod rząd bez straty mocy (lub zagotowania oleju). -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
CYTAT("PMN":3n3zohmn) Latest news: stwierdzono, że przyczyną problemów z mocą jest złe oprogramowanie ECU. BMW PL dostało już poprawioną wersję i lada dzień ma być wgrana do wadliwych egzemplarzy. Zobaczymy co wyjdzie na hamowni.
BTW. dopytałem o pakiet JCW. Pozat tym co pisał Tomekk, głowica ma szersze kanały i większe zawory. Kompresor jest inny. pozdr To by wyjaśniało cenę pakietu (około 30 tys PLN) Z drugiej strony ciekaw jestem czy te zmiany nie powinny dać więcej, albo czy są w ogóle zasadne, skoro wielu tunerów na całym świecie proponuje zestaw: kółeczko (15, 17, 19 % mniejsze) plus program, który daje łącznie około 210 PS. No chyba, że chodzi o większą żywotność lub odporność na "głupotę użytkownika"... Ktoś ma jakąś hipotezę ? |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Wydaje mi się, że skoro w seryjnym MCS program+mniejsze kółko dają ca.210KM, to mając inny (wydajniejszy?) kompresor, bardziej przepustową głowicę i luźniejszy układ wydechowy, to takim samym zabiegiem powinno się uzyskać odpowiednio większą moc.
@Elberoth Robiliśmy bodajże po dwa pomiary każdego auta, wyniki nie różniły się znacząco. Uznaliśmy, że tyle wystarczy. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 February 2006 ![]() |
------------------------------------------------------
INFO INFO Dostalem smsa od obu wlascicieli swiezo hamowanych worksow ze SWIEZO WGRANYM PROGRAMEM WORKSA I...? 207.9KM/232.9Nm i 202.5KM/239Nm TO WCZORAJSZE WYNIKI TYTULOWEGO AUTA Z POCZATKU TEMATU. drugi kolega ktoremu rowniez udalo sie przekonac BMW do swoich racji, hamowal sie w piatek i wyszlo 209KM i 243Nm czyli nazwa tematu juz sie troche przeterminowala. pozdr. J -------------------- SUPERCHARGED SUPERNATURAL. .........
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Ja myślę, że możnaby mocno jeszcze ponegocjować ze sprzedawcą tych samochodów na temat dodatkowego upustu... Przecież to oszustwo
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 23:04 |