Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cinimini's czyli jak Mini R50 JCW nie trzymają mocy
TJung
post Fri, 02 Feb 2007 - 10:15
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Wiem, że ciężko w to uwierzyć, ale wiesz o co mi chodzi Nik - to wygląda tak, jakby pakiet Works zawierał jedynie zestaw emblematów, no i lepsze hamulce (to fakt niezaprzeczalny, bo są tu większe zaciski i tarcze 288 mm zamiast fabrycznych 280 - wiem, bo mam takie w garażu i czekają na zamianę )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 02 Feb 2007 - 10:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PMN
post Fri, 02 Feb 2007 - 10:31
Post #22


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Temperatura w dolocie mierzona była seryjnymi czujnikami (nie pamiętam gdzie są umiejscowione). Poproszę Masters'a, żeby podesłał logi.

Słuchajcie, jak już pisaliśmy wcześniej, zestaw może być bardziej wydajny (wtryski, większe doładowanie, cholera, może nawet głowica), ale przy tak wysokiej temperaturze w dolocie, komp dostosowuje zapłon i efekty są widoczne.
Nie chcę być gołosłownym (muszę potwierdzić w Bavarii), ale wspominano mi, że najmocniejszy z prezentowanych tu Mini, właśnie ten z dołożonym JCW, jest na seryjnym programie MCS!


A cała reszta działa dobrze tzn. hamulce hamują lepiej, wydech przyjemniej brzmi, a pakiet stylistyczny wygląda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 02 Feb 2007 - 10:37
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("PMN":1ui8koew)
Nie chcę być gołosłownym (muszę potwierdzić w Bavarii), ale wspominano mi, że najmocniejszy z prezentowanych tu Mini, właśnie ten z dołożonym JCW, jest na seryjnym programie MCS!



CYTAT("PMN":1ui8koew)
A cała reszta działa dobrze tzn. hamulce hamują lepiej, wydech przyjemniej brzmi, a pakiet stylistyczny wygląda.


I jeszcze jedno:
To jakim sposobem tunerzy twierdzą, że program + kółko = około 210 PS ? Czy problem tkwi jedynie w tej temperaturze? Przeciez temp. powietrza zasysanego jest znacznie niższa. Niech ktos mnie uświadomi, że to nie ma związku...

Takie modyfikacje można znaleźć w całym necie, nawet u uznanych firm !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 02 Feb 2007 - 11:39
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Bardzo ciekawe! Czekam na dalszy przebieg sprawy... Mnie też dziwi że temp. w dolocie była tak wysoka - MCS JCW ma całkiem ciekawie rozwiązany seryjnie żimny dolot...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Fri, 02 Feb 2007 - 21:00
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Jak auto było podłączode do hamowni przez gniazdko OBD, to dane pochodzą z fabrycznego czujnika.

120'C to faktycznie jakiś kosmos. Inna sprawa, że nawiew u Mastersa nie jest najsilniejszy. Ale jeżeli tyle samo wyszło na inercji u Maćka (gdzie obciążenie jest mniejsze -> pomiar trwa krócej -> IC się mniej nagrzewa) to w zasadzie sprawę temp. można uznać za zamkniętą.

Można jeszcze zawsze porównać wyniki do hamowni drogowej (tej czepianej do koła).


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.:JIMEK:.
post Sat, 03 Feb 2007 - 16:55
Post #26


User
Dołączył: Sat, 11 February 2006





Od kilku juz miesiecy (juz!) sledze historie dwoch znajomych Worksow - jeden wyprodukowany juz z pakietem, drugi z dolozonym do MCSa. Ten drugi byl hamowany, wynik wlasnie podobny jak tutaj. Napisze do kolegi bo nawet nie jestem pewnien czy to nie jego wykres
Oba Worksy sie kiedys spotkaly na kresce i szly identycznie czyli mozna rozumiec ze oba maja ten sam problem z niedoborem mocy. W obu tez przypadkach wlasciciele udali sie do BMW (jak juz mowilem kilka miesiecy temu) i do tej pory jedyne co im sie udalo zalatwic to przyznanie racji - ze ECU nie ma wgranego programu JCW tylko caly czas ten normany od MCS. BMW i jednemu i drugiemu obiecalo wgranie programu/wynienienie calego ecu.

Byla tez sprawa kilku JCW z tym samym problemem nie tylko w PL (np na najwiekszych forach w US&A i UK) i pamietam przypadek czlowieka ktoremu wreszcie wgrali ten program i auto zdecydowanie odzylo.

Mam nadzieje ze tak tez bedzie z kolegami u nas w kraju.

Wracajac do dokladnych wynikow z hamowni wspomniany MCS JCW hamowal sie m.in. tez w kreatorze - wyszlo troszke +180. Moj seryjny MCS mial bardzo podobny wynik na tej samej hamowni (i podobnie w vtg gdzie tez bylem [rowno180KM]
Natomiast pod modach nawet w kilku procentach nie tak zlozonych jak pakiet Works (tez na hamowni w kreatorze) wyskoczylo mi niecale 220. To bylo w te wakacje przy temp +25'C, works tam byl we wrzesniu. Oba ostatnio napomkniete wyniki jak poszukam moge wkleic.

Keyser: autko mozna fajnie podlubac, na seryjnych bebechach nie duzo bo 260KM (zawsze to 1.6), a z bardziej extremalnych modow to chyba w kolorado jest firma ktora do wszystkiego dorzuca turbo. ok.300KM NA KOLACH.

Added after 2 minutes:

tutaj ten niedobor worksa widac bylo
viewtopic.php?t=38862


--------------------
SUPERCHARGED SUPERNATURAL. .........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobik
post Sat, 03 Feb 2007 - 17:37
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Wrocek





ja hamowałem jedną totalną serie i wyszło coś koło 180ps

w poniedziałek wkleję wyniki


--------------------
Jetronik employee

>>Tu byłem<<
Ninja

EVO(A Honda Hunter & V8 Eater)


<b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Sat, 03 Feb 2007 - 19:59
Post #28


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("PMN":2s084fdp)
Sprawdziliśmy jeszcze ciśnienie doładowania. Pierwszy (słabszy - JCW) ładował 1.18b. Drugi - 1.2b. Całkiem sporo.

Wytłumaczeń słabych wyników może być wiele, ale jedno nasuwa się samo. Pomimo mocnego nadmuchu skierowanego wprost na nieszczęsny TMIC temperatura w dolocie podczas pomiarów dochodziła do 120stopniC...

w mojej Hondzie Civic VTi z kompresorem ładującym ~0.9-0.95b BEZ INTERCOOLERA, pomiary w kolektorze ssącym pokazały 120stC za pierwszą probą, każda następna 130stC. wiec przy 1.2bara to temp bez IC by byla jeszcze większa, pewnie ze 140stC.
wniosek IC w tych mini albo nie działa, albo działa bardzo żałośnie...

natomiast czy to ma wpływ na aż tak niską moc? trzeba by bylo zmierzyc temp w MCS i porownać z tymi worksami. bo moze i komp swiruje i cofa zapłon o kosmiczne wartosci z powodu tych temperatur, ale aż tak?
wiem, ze nie mozna tak 1:1 porownywac B16A2 do silnika w mini, ale to też w koncu 1.6 jest, a ja mam eatona M62, i moc jest ~230KM mimo tych 130stC w ssącym po IC będzie ca. 250. pozdro


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Sat, 03 Feb 2007 - 21:02
Post #29


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





@.:JIMEK:.
Bardzo prawdopodobne, że mówimy o tym samym egzemplarzu (szary). To prawda, był hamowany w Kratorze, widziałem wykres. Jednak "Maha" brzmi zdecydowanie lepiej, jeśli chce się brzmieć wiarygodnie.

Z danych jakie uzyskaliśmy możnaby wnioskować, że Mini lepiej działa na programie MCS niż JCW.
Wykres słabszy ma oryginalnie wgrany (jak już pisałem) program JCW. Mocniejszy MCS.

@Elb.
tak, pisząc, że dane pochodzą z oryginalnych czujników chodziło mi o dane z OBD.

@wojtrek
Temperatura w obu autach była prawie identyczna (+/- 2-3stopnie).

Cofanie zapłonu wydaje się najsensowniejszą odpowiedzią. Podczas hamowania (dość krótkiego), kolektor naprawdę mocno świecił.

W odniesieniu do powyższego, nijak nie rozumiem tych 220KM po drobnych modach u .:JIMEK:.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sun, 04 Feb 2007 - 00:52
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("PMN":2744mxq1)
Cofanie zapłonu wydaje się najsensowniejszą odpowiedzią. Podczas hamowania (dość krótkiego), kolektor naprawdę mocno świecił.



No ale ile masz tego zapłonu w okolicach mocy max ? 5' BTDC ? 10' BTDC ?

Tak na logikę, ile można go cofnąć i ile mocy stracić ? U mnie dodanie 9'BTDC (na benzynie o większej ilości oktanowej) daje wzrost ok 6% mocy. Odjęcie 10' dało by zatem u was spadek rzędu 10KM.

Ale 40 ? Przecież nie uwierzę, że komputer wchodzi na ATDC przy WOT.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.:JIMEK:.
post Sun, 04 Feb 2007 - 16:01
Post #31


User
Dołączył: Sat, 11 February 2006





CYTAT("PMN":1mb8plwg)
To prawda, był hamowany w Kratorze, widziałem wykres. Jednak "Maha" brzmi zdecydowanie lepiej, jeśli chce się brzmieć wiarygodnie.
pewnie tak, ale praktycznie rzecz biorac jego wynik w kreatorze nie roznil sie zbytnio od tego od Was, a np. sam tez kiedys porownalem swoje wyniki z hamowni vtg do kreatora i tez wyszla roznica w najbardziej roznym od siebie wyniku 2-3KM czyli nic. Krzywa tez prawie taka sama...
CYTAT("PMN":1mb8plwg)
W odniesieniu do powyższego, nijak nie rozumiem tych 220KM po drobnych modach u .:JIMEK:.
bo wielu wielu probach na ulicy odnioslem subiektywne wrazenie ( ) ze nie jest to cyfra z kosmosu...
CYTAT("PMN":1mb8plwg)
danych jakie uzyskaliśmy możnaby wnioskować, że Mini lepiej działa na programie MCS niż JCW.
Wykres słabszy ma oryginalnie wgrany (jak już pisałem) program JCW. Mocniejszy MCS
ale skad wiecie ze program w grafitowym worksie nie jest programem JCW, a zwyklym MCSa? Wlasciciel auta mi powiedzial ze tak tez ozeklo BMW i beda sie poprawiac podobno


--------------------
SUPERCHARGED SUPERNATURAL. .........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Sun, 04 Feb 2007 - 18:32
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





CYTAT(".:JIMEK:.":6tofuxuz)
CYTAT("PMN":6tofuxuz)
To prawda, był hamowany w Kratorze, widziałem wykres. Jednak "Maha" brzmi zdecydowanie lepiej, jeśli chce się brzmieć wiarygodnie.
pewnie tak, ale praktycznie rzecz biorac jego wynik w kreatorze nie roznil sie zbytnio od tego od Was, a np. sam tez kiedys porownalem swoje wyniki z hamowni vtg do kreatora i tez wyszla roznica w najbardziej roznym od siebie wyniku 2-3KM czyli nic. Krzywa tez prawie taka sama...


przy tak małych momentach obrotowych różnice z hamownii obciążeniowej w porównaniu do innercyjnej nie będą duże...

problem się robi, jak masz samochód, który ma ponad 500Nm w szerokim zakresie obrotów

poza tym, tu raczej chodziło o to, że wyniki muszą pójść do Niemiec, a tamci mogą nie uznać hamowni "nieznanej" firmy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Sun, 04 Feb 2007 - 19:56
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Jesli wtryski sie roznia to programy raczej nie powinny dzialac dobrze wymiennie, chyba ze sie myle.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Sun, 04 Feb 2007 - 21:20
Post #34


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT("Elberoth":2ucniurq)
No ale ile masz tego zapłonu w okolicach mocy max ? 5' BTDC ? 10' BTDC ?

Tak na logikę, ile można go cofnąć i ile mocy stracić ? U mnie dodanie 9'BTDC (na benzynie o większej ilości oktanowej) daje wzrost ok 6% mocy. Odjęcie 10' dało by zatem u was spadek rzędu 10KM.

Ale 40 ? Przecież nie uwierzę, że komputer wchodzi na ATDC przy WOT.


Elb, szczerze, nie wiem o ile seryjne ECU może cofać zapłon. Być może jest tak jak mówisz i cofając go, odejmie ok.10KM.
I dalej - tak na logikę - cofanie zapłonu jest czymś powodowane. W tym konkretnym, opisanym przypadku, wysoką temperaturą w dolocie. Tak więc nie przeszło mi przez myśl, by winą za brak 40KM obciążać sam cofnięty zapłon. Uważam, że jest to jeden ze znaczących elementów składowych tego procesu. Inicjowanego prawdopodobnie przez niewłaściwy ładunek trafiający do cylindrów. Ot co.


@Jimek
Skąd wiem, że w MCSie jest seryjny program? Z tego samego miejsca co właściciel. Przy pierwszej próbie ECU podobnież "odrzuciło" reprogram. Mają próbować ponownie.

Być może hamownia Kratora działa tak jak inne hamownie, w tym Maha u Masters'a. Dlaczego więc tam? Patrz post keyser'a.

Nadal nie rozumiem, dlaczego u Ciebie udało się uzyskać 220KM, a JCW nie. Piszesz o drobnych modach. Przybliżysz? Coś z dolotem?


@dzik
Również tego nie rozumiem. Mimo większych wtrysków i seryjnego programu, moc większa od serii jak i JCW...

Panowie hamowali ostatnio jeszcze jedną serię MCS. 177KM.

Baardzo jestem ciekaw oficjalnej odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.:JIMEK:.
post Mon, 05 Feb 2007 - 12:37
Post #35


User
Dołączył: Sat, 11 February 2006





@Keyser i PMN: nie jasno napisalem. Nie mialem watpliwosci ze hamownia maha z mastersa jest czyms bardziej wiarygodnym dla BMW. Zupelnie nie to, bo nie jestem z tych niepogodzonych ze swiatem
Mowilem tak naprawde tylko o swoich wynikach na tle innych, ze nie sa 'zmyslone bo sa z kreatora' tylko ze obiektywnie patrzac nie ma objaw ze cos z nimi nie tak.
CYTAT("PMN":1emnqx7j)
Skąd wiem, że w MCSie jest seryjny program?
znowu nie porozumienie (sorry jakis romantyczny chyba bylem wczoraj )To ze w grafitowym JCW jest program MCS to jest rowniez i moja hipoteza. Czytajac to:
CYTAT("PMN":1emnqx7j)
Wykres słabszy ma oryginalnie wgrany (jak już pisałem) program JCW
...pomyslalem ze Wy uwazacie ze w JCW jest program JCW. Pytanie jakie chcialem zadac to skad to wiecie ale pozniej juz wyjasniles ze jestesmy zgodni.
CYTAT("PMN":1emnqx7j)
dlaczego u Ciebie udało się uzyskać 220KM, a JCW nie. Piszesz o drobnych modach. Przybliżysz? Coś z dolotem?
poszlo na pw.


--------------------
SUPERCHARGED SUPERNATURAL. .........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Mon, 05 Feb 2007 - 12:54
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Czy i ja moge dostać podobne PW ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Mon, 05 Feb 2007 - 13:51
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Całe to gadanie o temp w dolocie jest trochę bez sensu, skoro na inercji również wyszła podobna moc. Na inercji temp. w dolocie zawsze są duuużo niższe niż na obciążeniówce. Więc jeżeli na obciążeniu faktycznie miałeś 120'C, to na inercji pewnie było max z 60'C.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Mon, 05 Feb 2007 - 15:21
Post #38


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





niekoniecznie, jezeli IC nie działa (nie wnikam z jakiego powodu) to sytuacja będzie taka jak u mnie bez IC: sekunde po wcisnieciu gazu masz 120C, bo po prostu taką temp ma powietrze sprezone do 0.9bara w moim przypadku.


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Mon, 05 Feb 2007 - 16:54
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("wojtrek":ukkrn00s)
niekoniecznie, jezeli IC nie działa (nie wnikam z jakiego powodu) to sytuacja będzie taka jak u mnie bez IC: sekunde po wcisnieciu gazu masz 120C, bo po prostu taką temp ma powietrze sprezone do 0.9bara w moim przypadku.


Sekundę ? A później ile jest ?

PS. Czy możesz mi napisać (może byc PW) jaką masz średnicę kółka na kompresorze ? Też mam M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Mon, 05 Feb 2007 - 17:19
Post #40


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





odpalam silnik, jade az sie rozgrzeje wszystko, temp bez doladowania w kolektorze jest ok 60stC. pierwsza proba 0 do 180km/h rosnie do 120stC w pare sekund, na pewno pod koniec dwojki (czyli po 5s-6s) jest 120st juz i tak jest do konca w zasadzie. temp w dolocie przy normalnej jezdzie teraz juz stoi na 70st, bo sie wszystko nagrzalo. kolejna proba 0 do 180km/h i juz idzie do 130stC i tak stoi, po takiej probie (kilkanaście sekund max doladowania) w kolektorze 80st i spada powoli w czasie normalnej jazdy do 70 (ale zajmuje mu to z 10minut), ale i tak, kazda następna proba i doładowanie dłużej niz 2-3s powoduje, ze masz 130st w dolocie i ani wiecej ani mniej. tyle juz zostaje.

kólko mam standardowe z kitu Jackson Racing (nie pamietam, 4.2cala? 3.8?) ale mam kolo pasowe inne, od CRV czyli silnika 2.0 wiec się kręci znacznie szybciej


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 23:03