Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cinimini's czyli jak Mini R50 JCW nie trzymają mocy
PMN
post Thu, 01 Feb 2007 - 13:03
Post #1


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Od jakiegoś czasu dało się słyszeć narzekania klientów na rzekome niedobory mocy w Mini poprzedniej generacji (R53) z pakietem John Cooper Works. Auto powinno mieć 210KM z pakietem i 170KM bez.

Dzięki uprzejmości Masters'a mieliśmy możliwość zweryfikowania mocy dwóch egzemplarzy.
Pierwszy to oryginalny JCW, drugi MCS z dołożonym pakietem JCW.

I wyniki:

ori JCW



MCS+JCW


Oryginalny JCW ma moc podobną do dobrej serii MCS.
Wersja przerobiona na JCW zyskuje 10KM w stosunku do serii.
(seryjne MCS w większości trzymają moc ca.170KM)

ZTCW sprawa ma charakter ~oficjalny i osoby posiadające JCW mogą zgłaszać się z tym problemem do BMW Polska.


Sprawdziliśmy jeszcze ciśnienie doładowania. Pierwszy (słabszy - JCW) ładował 1.18b. Drugi - 1.2b. Całkiem sporo.

Wytłumaczeń słabych wyników może być wiele, ale jedno nasuwa się samo. Pomimo mocnego nadmuchu skierowanego wprost na nieszczęsny TMIC temperatura w dolocie podczas pomiarów dochodziła do 120stopniC...

Niedługo będziemy hamować MCS R56. Zobaczymy co wyjdzie. Turbo, FMIC i bezpośredni wtrysk. Stawiam na stabilne 175KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 01 Feb 2007 - 13:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gn11.WASyL
post Thu, 01 Feb 2007 - 13:25
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





praktycznie identyczny wynik w JCW wyszedł na hamowni u Grabowskiego

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Thu, 01 Feb 2007 - 13:40
Post #3


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





To dobrze świadczy o hamowni Maćka.

Zobaczymy jak spisze się JCW tym razem (R56).

pozdr


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Thu, 01 Feb 2007 - 14:26
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Już sporo się czytało na temat Cooperów S z tym pakietem - że nie trzymają mocy - i wszyscy odradzali dopłacać,bo zwykły Cooper S jeżdzi lepiej lub tak samo czego potwierdzeniem jest wykres mojego Miniaka z zeszłego roku auto z dolotem i beż jednego rezonatora...



Go to the top of the page
 
+Quote Post
lorak
post Thu, 01 Feb 2007 - 14:31
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





teraz juz sie nie dziwie dlaczego wybebeszonym kadettem objezdzalem taka bestie

Nikolas zmniejsz ten wykres....


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 01 Feb 2007 - 17:55
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





No pięknie... Nasz SERYJNY Cooper S z 2003 roku na nowym tłumiku końcowym MG Motorsport pokazał w Gliwicach 170/210. Co prawda mamy skrzynię biegów od nowszego modelu, ale to akurat jest tu bez znaczenia.

Co do pakietu Works trzeba przyznać, że oferenci w swoich folderach wypisują tam bardzo ciekawe rzeczy na temat poczynionych zmian, a mianowicie:
1. "modyfikacja kompresora" (kółko - domyślam się)
2. "fuel injectors" - wiadomo wtryski (fabryczne są 245cc, a oni zmieniają na...bodajże 340cc)
3. modyfikacja GŁOWICY !!! ( nie wiem co wchodzi w jej skład, tej modyfikacji oczywiście )
4. no i oczywiście filtr powietrza oraz wydech.

Te zmiany właśnie maja zapewniać 218 KM/240 Nm i przyspieszenie do setki w okolicach 6,7 sekundy.

Wasze pomiary udowodniły, że mocy Niii ma, a moje pomiary drogowe, że seryjny Cooper S jedzie na poziomie Worksa...

Seryjny Cooper S ładuje 0,8 przy 6000 podobno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gotti_
post Thu, 01 Feb 2007 - 18:00
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: CH / PL





Tomek, czym różnią się skrzynie?


--------------------
996 tt / M. Gransport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 01 Feb 2007 - 18:03
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Zdaje się, że po 2003 roku były krótsze przełożenia i była po prostu mocniejsza, gdyż w pierwszych modelach zdarzały się awarie... Nasza była nieznacznie uszkodzona i przypadkiem udało nam się kupić skrzynię z 2006 roku z przebiegiem 170 km
Cooper o którym mowa to autko mojej narzeczonej, wersja prze liftem, a więc o mocy fabrycznej 163 HP.

Powiem szczerze, że jeździ się wyraźnie lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gotti_
post Thu, 01 Feb 2007 - 18:08
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: CH / PL





Awarie wynikały z wadliwych skrzyń ? BMW ustosunkowało się jakoś do tego? Czy po prostu jak komuś skrzynia powiedziała papa, to płacił z własnej kieszeni?

Sorry za OT i dzięki z góry za odpowiedź.


--------------------
996 tt / M. Gransport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 01 Feb 2007 - 18:13
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





A tego już nie wiem... Serio.
Tak mi powiedziano w serwisie, ale oni nie mają pojęcia o tych samochodach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 01 Feb 2007 - 21:23
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





aż korci żeby taki kupić i podłubać, bo to musi jeździć
czy istnieją gdzieś jeszcze wykresy z hamownii zagranicznych JCW?
Ciekawi mnie co teraz? Jak z pieniędzmi lub mocą dla ludzi którzy zapłacili w sumie nie małe pieniądze za taki zestaw (38tys???)

PMN dawaj znać co z tym się dalej dzieje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Thu, 01 Feb 2007 - 21:29
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Z ciekawosci: znacie przypadek uznania gwarancji na podstawie pomiaru mocy?


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gotti_
post Thu, 01 Feb 2007 - 21:33
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: CH / PL





CYTAT("keyser":28rk3y81)
aż korci żeby taki kupić i podłubać, bo to musi jeździć


Poza tym co teoretycznie robi JCW, co można robić w tym silniku? (czytałem archiwum, ale od tamtej pory może coś się zmieniło)


--------------------
996 tt / M. Gransport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 01 Feb 2007 - 21:38
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





z tego co słyszałem od Mastersa, to ponoć pomiary były w miarę oficjalne w obecności ludzi z BMW Polska, a hamownia pewnie mastersowa, bo to MAHA i jej wyniki muszą być uznane przez BMW

więc myślę, że w tych przypadkach jest szansa na uznanie gwarancji, wkońcu to jakiś fabryczny tune

Added after 3 minutes:

CYTAT("Gotti_":1ko73dfo)
CYTAT("keyser":1ko73dfo)
aż korci żeby taki kupić i podłubać, bo to musi jeździć


Poza tym co teoretycznie robi JCW, co można robić w tym silniku? (czytałem archiwum, ale od tamtej pory może coś się zmieniło)


chodzi mi o to, że na podstawie tego co jest zmienione i przyrostu doładowania to POWINNA być znacząca zmiana, gdzieś jest błąd
i o wyeliminowanie tego błędu mi chodzi

prawdopodobnie błąd jest m.in. tam gdzie już wskazał PMN, wydajność IC i temp w dolocie, 120st. to b.dużo
ciekawe jak zachowuje się zapłon w obu wersjach vs. seria
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kidzio
post Thu, 01 Feb 2007 - 21:39
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Warszawa





czy od razu gwarancja - może wystarczy odwołać się że towar nie spełnia warunków umowy.


--------------------
pozdrawiam
Kidzio

http://www.re5pect.pl
trochę rdzy + pozytywka = ET 13,123 s.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Thu, 01 Feb 2007 - 23:13
Post #16


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Dzisiaj rozmawiałem z jedną z osób z BMW PL, z którą mierzyliśmy tamte dwa cooper'y. Zmierzyli jeszcze jakąś serię MCS (R53) i wyszło im 177KM...

Sprawa powędrowała do centrali - Monachium. Sam jestem ciekaw co z tego będzie.
Człowiek, który miał dokładany zestaw JCW (w Bavarii) i zapłacił za to ponad 30k PLN, również nie jest specjalnie zadowolony z takich "przyrostów".
Na pewno dam znać jak się sprawa rozwinie.

@keyser - żebyś wiedział jak mnie już korci, żeby zobaczyć co da się zrobić z obecnym MCS. Ale już niedługo... Na pierwszy ogień pójdzie program i zobaczymy co z tego wyniknie. Stawiam na ~200KM.
Auto jest dużo "przyjaźniej" skonstruowane. FMIC i turbina w zasadzie "na wierzchu" to przejawy jakby protuningowe.
"-" katy są w zasadzie downpipe'm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 02 Feb 2007 - 07:46
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Aż nie mogę uwierzyć w tą temperaturę w dolocie. Z moich obserwacji wynika, że fabryczny TMIC pomimo swojej "wielkości" jest bardzo dobrze chłodzony z fabrycznego wlotu powietrza na masce... Widocznie to tylko subiektywne odczucie, ale kiedy ostro pojeżdżę i otworzę maskę, żeby dotknąć coolera, zawsze jest zimny. Nawet bardzo... A w którym miejscu w dolocie była mierzona temperatura ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 02 Feb 2007 - 08:52
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Wogule dziwna sprawa z tymi Miniakami - żeby fabryczny tuning za konkterną kasę nie dawał nic..

Mysle że może to być jakaś wada fabryczna...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 02 Feb 2007 - 09:19
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





A ja myślę, ż chwyt marketingowy. Wystarczy spojrzeć na listę zmian, którą przytoczyłem.
Czy one wszystkie nie powinny znacząco poprawić osiagów? Chyba powinny, więc brak osiągów wskazuje na fakt, że ktoś tu w kulki leci... A te zmiany są jakby "fikcyjne", bo nie wierze, żeby Works obrabiał fabrycznie nowe głowice i wymieniał wtryski na 340cc, skoro fabryczne nie są takie złe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 02 Feb 2007 - 09:52
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("TOMEKKK":11r6qqn7)
A ja myślę, ż chwyt marketingowy. Wystarczy spojrzeć na listę zmian, którą przytoczyłem.
Czy one wszystkie nie powinny znacząco poprawić osiagów? Chyba powinny, więc brak osiągów wskazuje na fakt, że ktoś tu w kulki leci... A te zmiany są jakby "fikcyjne", bo nie wierze, żeby Works obrabiał fabrycznie nowe głowice i wymieniał wtryski na 340cc, skoro fabryczne nie są takie złe.


Nie sądzę że BMW/MINI mogło by tak zrobić - bo był by taki dym że poleciały by odszkodowania

Dziwi mnie to że dolot JCW - jest sporo lepszy niż MCSa, bo po przekroczeniu 4.000 obr/min otwiera się w nim większa "dziura" w boxie na filtr i zwiększa się przepływ powietrza... Wydech JCW jest sporo lepiej rozwiązany ponieważ spaliny nie pokonują tylu zakrętów wchodząc do prawego tłumika i wracając idą do lewego tłumika z którego dopiero wychodzą w MCSie tylko idą na wprost do każdego z 20ch tłumików oddzielnie.

Nie mówiąc już o mniejszym kółku kompressora i innym programie - wszystko to POWINNO dać min 20-30 koni - a nie dało NIC!!!

Więc musi to być jakaś wada fabryczna...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 17:22