Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Octavia 1.9TDI VP37 by Aligator Masters Tuning
Aligator
post Tue, 23 Jan 2007 - 20:36
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





Ze względu na brak czasu przez ponad 2 lata nie robiłem tutaj updatu mojego projektu, innym samochody robiłem a na swoje auto nigdy nie miałem czasu. Wszystkie graty leżały w garażu ponad 1.5 roku i dopiero niedawno wreszcie znalazłem chwilę wolnego czasu i część z nich znalazła się w aucie. Mimo że do końca projektu jeszcze daleko to myślę że warto zaprezentować stan aktualny, bo już w tej chwili wyrównuje najwyższy dotąd osiągnięty w Polsce wynik.

Blok silnika: Seryjny 1.9 TDI AGR 90KM przebieg 299.000km, niestety 2 lata temu go przegrzałem i aktualnie jest już w stanie agonalnym, kto słyszał jak odpala i pracuje ten wie o czym mówie

Głowica by 2B, wałek wciąż seryjny

Układ wtryskowy Pompa VP37 z głowiczką 12mm oraz pewnymi modyfikacjami, wtryskiwacze RACE520 (0.260mm)

Turbo "Big turbo" by Ali

Wydech 3" z dwoma tłumikami by MG Motorsport

Sprzęgło seria AGR


Dziś przy okazji wizyty na hamowni udało mi się shamować grata



Myślę że wynik bardzo dobry jak na aktualny stan silnika i wciąż niewielkie mody. Widać że silnikowi najbardziej brakuje wałka ale to już na nowym dole który jest już prawie gotowy.

Jeśli chodzi o dalsze mody to w najbliższej przyszłości wreszcie nowy, mocny dół razem ze długą skrzynią 6, do tego mam kilka wałków do przetestowania, minimalne zmiany w układzie wtyrskowym a na koniec może jeszcze większe turbo lub biturbo (jeśli sprawdzi się w innym projekcie...)

Moim celem jest sprawdzenie jaki będzie maksymalna bezpieczna moc do uzyskania na pompie VP37, jednak przy pełnym zachowaniu funkcjonalności i komfortu dupowozu (klima, webasto itp...).


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Jan 2007 - 20:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Tue, 23 Jan 2007 - 20:49
Post #2


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT("Aligator":ft1vic0h)
niestety 2 lata temu go przegrzałem i aktualnie jest już w stanie agonalnym


400 Niutonów do 4000 rpm i 230 konióf - niezła agonia

GRATKI !!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Tue, 23 Jan 2007 - 20:59
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





CYTAT("cowboy":2tudcliv)
CYTAT("Aligator":2tudcliv)
niestety 2 lata temu go przegrzałem i aktualnie jest już w stanie agonalnym


400 Niutonów do 4000 rpm i 230 konióf - niezła agonia

GRATKI !!


Szczerze mówiąc sam jestem zaskoczony że silnik w takim stanie może wydać z siebie jeszcze taką moc... Kiedy ściągnęliśmy głowicę w lipcu 2005 trochę się przeraziłem bo wszystkie cylindry były porysowane z czego 2 bardzo mocno. Podjąłem jednak decyzję że będę jeździł nim do końca i zobaczę ile wytrzyma... Szczerze mówiąc wytrzymał aż za wiele i aż za długo

Wszyscy kupujący TDI powinni też potraktować ten post jako przestrogę, że niestety można czasami kupić totalny złom trzymający dobrą moc i mający praktycznie wzorcowe parametry na diagnozie.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 23 Jan 2007 - 21:04
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT("Aligator)
wszystkie cylindry były porysowane z czego 2 bardzo mocno. Podjąłem jednak decyzję że będę jeździł nim do końca i zobaczę ile wytrzyma... Szczerze mówiąc wytrzymał aż za wiele i aż za długo

Wszyscy kupujący TDI powinni też potraktować ten post jako przestrogę, że niestety można czasami kupić totalny złom trzymający dobrą moc i mający praktycznie wzorcowe parametry na diagnozie.


czy mierzyłes kompresję po przegrzaniu ? jeśli by kompresja była mniejsza od normy no to moc musi chyba spaść ?, chyba że się mylę
na zimnym pewnie pali jak traktor


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 23 Jan 2007 - 21:28
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





pięknie płaski moment, jak w benzyniaku, bardzo mi się podoba i jestem cholernie ciekaw co przyniesie wymiana wałków.
Ps. na jakim doładowaniu osiągnąłeś takie parametry ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ddomi
post Tue, 23 Jan 2007 - 22:17
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





Co tu dużo pisać,Wojtku kolejny raz pokazałeś na co Cię stać i na pewno jeszcze nie raz pokażesz,jeśli chodzi o silnik miałem okazje ostatnio go słyszeć i nie brzmiało to dobrze i naprawdę jestem pod wrażeniem osiągniętego wyniku,gratuluję
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S3 CHRIS
post Wed, 24 Jan 2007 - 01:44
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2006
Skąd: Niedobczyce





Nie raz już widziałem wykres TDi ale taki wyglądający bez wałka !!! ciekawy jestem co będzie z wałkeim


--------------------
ET 13.894 1/4 mili kamien slaski 14.09.2008
ET 13.280 1/4 mili kamien slaski 17.05.2009
ET 13.064 1/4 mili kamien slaski 05.07.2009
ET 13.142 1/4 mili kamien slaski klasa drag
Go to the top of the page
 
+Quote Post
YRK
post Wed, 24 Jan 2007 - 09:31
Post #8


User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Robi wrażenie... szczególnie jeśli się weźmie pod uwagę zakres modów


--------------------
pzdr
Jarek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Wed, 24 Jan 2007 - 10:19
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





gratulacje Aligator....co do zakresu modow to chyba nie jest o taki maly bo ile TDI ma zrobiona glowice ??
PS i jestem milo zaskoczony DOKLADNYM opisem ... po tym co koledzy zrobili


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Wed, 24 Jan 2007 - 11:39
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Gratuluje pieknego wyniku i przede wszystkim dokładności Twojej dupohamowni
Jak rozmawialismy kilka tygodni temu (przed hamowaniem), to właśnie w okolice 230-235 KM celowałeś

pozdrawiam


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bakster
post Wed, 24 Jan 2007 - 11:59
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 12 August 2003
Skąd: Szczecin





Na tdi sie malo znam ale jak patrze na przyrost 90------230 jestem pod mega wielkim wow Gratuluje projektu.


--------------------
Power by Mg-Motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob-555
post Wed, 24 Jan 2007 - 12:05
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Gdansk





No coz....czekam az Wojtek 250KM przelamie
Mysle ze na sprawnym dole nie bedzie to niemozliwe


--------------------
TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk

AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buryy
post Wed, 24 Jan 2007 - 12:40
Post #13


User
Dołączył: Fri, 12 November 2004
Skąd: Opole





Po pierwsze gratuluje;)
Po drugie, porównujac (jesli w ogole jest mozliwe porównanie VP i PD) projekt Aligatora i Gula, poniesione nakłady i wszelkie zmiany mechaniczne i elektroniczne, patrzac na odpowiednie ich przyrosty mocy i Nm (Ali: 90KM, 210 Nm -> 230KM, 410 Nm oraz Gulu: 130KM, 310 Nm -> 245 KM, 450Nm) zastanawia mnie jedno - projekt oparty na PD, wbrew powszechnej opinii, okazuje sie byc mniej rozwojowym! hmmm


--------------------
FUN:
Golf 1 400+
S4B5 450+
AudiCoupeQuattroV8T 600+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Wed, 24 Jan 2007 - 12:46
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Ja tam czekam na przełamanie 280. Nie zapomnij pokazac nam efektow strojenia projektu biturbo


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki-TDI
post Wed, 24 Jan 2007 - 15:32
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 04 December 2004
Skąd: Stary Sącz/Kraków





CYTAT("traugutt":2slacfuk)
Po pierwsze gratuluje;)
Po drugie, porównujac (jesli w ogole jest mozliwe porównanie VP i PD) projekt Aligatora i Gula, poniesione nakłady i wszelkie zmiany mechaniczne i elektroniczne, patrzac na odpowiednie ich przyrosty mocy i Nm (Ali: 90KM, 210 Nm -> 230KM, 410 Nm oraz Gulu: 130KM, 310 Nm -> 245 KM, 450Nm) zastanawia mnie jedno - projekt oparty na PD, wbrew powszechnej opinii, okazuje sie byc mniej rozwojowym! hmmm


Spytaj jeszcze jakie są problemy z utrzymaniem tej mocy przez obie konstrukcje, np, temp oleju i EGT, sprzęgło, skrzynia.


--------------------
Modyfikacje mechaniczne i elektroniczne silników spalinowych, Hamownia Rototest 4x4, ECUTEK
W ofercie posiadamy układy wydechowe MG Motorsport, układy zawieszeń i hamulców.
Stary Sącz ul. Węgierska 12e kom. 793-599-009
Ostrowiec Świętokrzyski ul. Wiosenna 12 kom.606-659-392
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Thu, 25 Jan 2007 - 13:03
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("traugutt":zj92wvfj)
Po pierwsze gratuluje;)
Po drugie, porównujac (jesli w ogole jest mozliwe porównanie VP i PD) projekt Aligatora i Gula, poniesione nakłady i wszelkie zmiany mechaniczne i elektroniczne, patrzac na odpowiednie ich przyrosty mocy i Nm (Ali: 90KM, 210 Nm -> 230KM, 410 Nm oraz Gulu: 130KM, 310 Nm -> 245 KM, 450Nm) zastanawia mnie jedno - projekt oparty na PD, wbrew powszechnej opinii, okazuje sie byc mniej rozwojowym! hmmm


Wez pod uwage ze 245ps w PD jest robione na ori ukladzie wtryskowym


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Fri, 26 Jan 2007 - 21:49
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





CYTAT("Coobcio":1xzr2z81)
Ps. na jakim doładowaniu osiągnąłeś takie parametry ?


Auto jeździ na 1.9bara

CYTAT("PatTDI":1xzr2z81)
Wez pod uwage ze 245ps w PD jest robione na ori ukladzie wtryskowym


Patryk, nie do końca seryjnym bo na 245 trzeba już zmieniać wałek który zmienia też charakterystyke pompek ... No ale i tak nie zmienia to faktu że PD jest dużo lepszą bazą do tuningu. Tuning VP to raczej tylko dla hobbystów...


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darksmile
post Fri, 26 Jan 2007 - 22:48
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 14 November 2002
Skąd: Milanówek/WWA





Gratuluję

Coś czuję, że niebawem będę musiał się wybrac do Bielska po kolejne 15 KM bo jesteś lepszy o prawie 10...cholera


PS: cieszy mnie, że nie jestem sam. Bo wszyscy tylko PD i PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Sat, 27 Jan 2007 - 10:06
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





Wojtek licze zę uda sie zeby było min 250 na nowych gratach wtedy to będzie Gratulacje za ten wynik!!


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 11:05