Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Closed TopicStart new topic
> Lexus IS 200 w/ 2JZ GE Turbo by Tomaracing
rISky
post Tue, 16 Jan 2007 - 14:16
Post #61


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 December 2005
Skąd: W-wa





Znalazłem kilka fotek w telefonie - dlatego wybaczcie jakość.

Auto czekające na serducho:


Paczka zza oceanu a w niej - maleństwo - GT42R


akcja - wrzut




Auto z silnikiem na miejscu czekające na przerobienie poduszek - niestety nie zamykała sie maska


Upchnięcie tego turbo to był nie lada wyczyn - ale w końcu miejsce się znalazło:




Plątanina wiązek i szukanie miejsca na przepustnicę (wyleciał refektor no ale póżniej udało się go wrzucic na miejsce)


customowy kolektor - polerka aż razi!


[img]http://img147.imageshack.us/img147/6581/dsc0008adb4.jpg[/img]

Szperka Kaaz 2-way
[img]http://img151.imageshack.us/img151/9075/dsc00081awc2.jpg[/img]

Kilka fotek z piatku (niestety telefon nie miał makro i zdjęcia sponiewieranych świec nie wyszły- następnym razem). Poniżej fotki tłoków:
[img]http://img151.imageshack.us/img151/2689/dsc0009alf3.jpg[/img]
[img]http://img183.imageshack.us/img183/7497/dsc00010aad6.jpg[/img]

Na dzień dzisiejszy samochód jest w takim stanie:
[img]http://img407.imageshack.us/img407/3869/dsc00011amz0.jpg[/img]

a na włożenie czeka juz to (weekend jazda):
[img]http://img149.imageshack.us/img149/8749/dsc00012fm1.jpg[/img]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Jan 2007 - 14:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
the.wolf
post Tue, 16 Jan 2007 - 14:55
Post #62


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





silnika sam szukałeś, czy moze realizowal to brt?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Tue, 16 Jan 2007 - 15:02
Post #63


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Kolektor wydechowy to wersja ostateczna?
Bo z tego co pamietam jak Coobcio chyba cos podobnego wyspawal to go polowa forum opier***


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Tue, 16 Jan 2007 - 15:22
Post #64


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





suszarka t niezla locha... szkoda tych wszystkich niepowodzen ale ogolnie dobrze ze zawsze do przodu...


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Tue, 16 Jan 2007 - 15:31
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





Jak znowu bedziecie szukac kolejnego silnika, to na ul. Ciołka na Woli przy budynku PZU stoi bordowy Lexus GS300 po dzwonie, ale zagladalem pod maske i silnik caly Stoi tam juz od wakacji


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rISky
post Tue, 16 Jan 2007 - 15:35
Post #66


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 December 2005
Skąd: W-wa





CYTAT("the.wolf":22yuaynl)
silnika sam szukałeś, czy moze realizowal to brt?


szukalismy razem - pierwsze co zrobiliśmy po całej akcji to http://www.allegro.pl. Tego akurat wytypował Bartek (na podstawie wróżby z wymiecionych świec ) i dziś o drugiej rano silnik leżał już na warsztacie - na allegro zostały jeszcze dwa
Jest info o kolejnym w niezłym stanie, no ale ustawiam sie w kolejke, tak profilaktycznie

CYTAT("dzik":22yuaynl)
Kolektor wydechowy to wersja ostateczna?
Bo z tego co pamietam jak Coobcio chyba cos podobnego wyspawal to go polowa forum opier***



kolektor - bankowo wersja ostateczna. No chyba, że ktoś potrafi to zrobić lepiej i upchnąć go w tą szczelinkę....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 16 Jan 2007 - 18:06
Post #67


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Projekt wygląda bardzo fajnie, gratuluję! Kiedy możemy spodziewać się jakiegoś filmiku, chociażby z telefonu?

Brt, mam dwa pytania - wiele się czyta o wadach kolektora nierównegłościowego, jednak tutaj z racji małej ilości dostepnego miejsca nie mogliście takiego zastosować, tak? Czy rzeczywiście taki kolektor jaki został zamontowany w ISie jest kompromisem, czy to celowe działanie? Pytanie drugie - miałeś okazję modyfikować dół silnika Supry NA i TT, czy pod względem potencjału do modyfikacji Supra NA wypada gorzej od TT? LostBoy wspominał kiedyś o korzystnej budowie głowicy w NA. Jak to wygląda w rzeczywistości?

Jeszcze raz gratulacje, oby tak dalej!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Tue, 16 Jan 2007 - 18:57
Post #68


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("240Z":2ytbjon0)
Pytanie drugie - miałeś okazję modyfikować dół silnika Supry NA i TT, czy pod względem potencjału do modyfikacji Supra NA wypada gorzej od TT? LostBoy wspominał kiedyś o korzystnej budowie głowicy w NA. Jak to wygląda w rzeczywistości?


Dołu 2JZ-GE akurat Bartek jeszcze nie modyfikował - i u mnie i w Lexie są seryjne...
Dół 2JZ-GE ma te same co 2JZ-GTE:
-wał
-korby
-panewki
-blok
-miskę olejową (w GE dziura od spływu oleju jest, tylko nie przewiercona do końca)

różni się tłokami, natryskiem oleju na denko tłoka (w GE nie ma) oraz pompą oleju.

Głowica w GE ma większe kanały wydechowe niż w GTE, zawory, sprężynki, tależyki są te same. Wałki mają takie same parametry w obu silnikach, jedyna różnica to to, że w GE na wałku wydechowym występuje zębatka do napędu aparatu zapłonowego - którego w GTE nie ma.


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rb25det
post Wed, 17 Jan 2007 - 00:47
Post #69


Super User
Dołączył: Wed, 07 June 2006





CYTAT("rISky":24rn41o5)
No i tak na koniec - Nie wiem czym pomykasz, ale zapraszam na weekend do Wawy, możemy się sprawdzić. Zobaczysz wtedy jaki jest efekt projektu. Ja wystartuję z POLACTWEM na pokładzie w ilości szt. 4 no i podaruję ci kilka sekund na starcie...


ja chcę na pokład ja ja chcę dociazyc tylna os swoimi 112kg

po ile bilety na lot??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Wed, 17 Jan 2007 - 09:27
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("dzik":3cwp5mz7)
Kolektor wydechowy to wersja ostateczna?
Bo z tego co pamietam jak Coobcio chyba cos podobnego wyspawal to go polowa forum opier***

Taki kolektor działa bardzo dobrze, ale jest niepoprawny politycznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LostBoy
post Wed, 17 Jan 2007 - 09:49
Post #71


Generation NEXT
Dołączył: Wed, 09 July 2003
Skąd: Dark side of the mOOn





Takie moje 2 słowa, jeśli nie ma miejsca na kolektor rurowy to zmniejszyłbym przekroje na zewnętrznych cylindrach i zwiększał przekrój przy środkowych tak aby całkowita pojemność dla każdego cylindra była jednakowa.


--------------------
Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V.i.P.
post Wed, 17 Jan 2007 - 10:25
Post #72


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006





Hehe, fajne auto Nie jeden pewnie się zdziwi jak zobaczy co to potrafi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rISky
post Wed, 17 Jan 2007 - 21:57
Post #73


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 December 2005
Skąd: W-wa





CYTAT("LostBoy":u1atp93b)
Czy odprężycie silnik ?


Dzis wjechała uszczelka pod głowice od od 2JZ-GTE (niecały milimetr grubsza od serii).

CYTAT("LostBoy":u1atp93b)
Większe wtryski ??


Wtryski będą seryjne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rb25det
post Thu, 18 Jan 2007 - 02:23
Post #74


Super User
Dołączył: Wed, 07 June 2006





chyba jerremi juz nie chce tu do nas nic napisac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rISky
post Thu, 18 Jan 2007 - 23:04
Post #75


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 December 2005
Skąd: W-wa





Jtjerry... nie będę się więcej odnosił do bełktu.. szkoda słów.
Ale zaproszenie wciąż aktualne... prosze nie odbieraj mi tej satysfakcji

silnik wjechał dzisiaj:


ale tym razem ze znaczkiem lexa


a jutro odpalenie i strojenie - oby tylko było sucho....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krolikson
post Fri, 19 Jan 2007 - 21:08
Post #76


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: W-wa





no to gratki aby wszystko sie jutro udalo

i tak jutro mam podskoczyc do BRt to odrazu obejze Lexa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_lukiJ_*
post Fri, 19 Jan 2007 - 21:43
Post #77









....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brt
post Sat, 20 Jan 2007 - 00:17
Post #78


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
Oczywiście tak przygotowany NA-T silnik można włożyć do czegokolwiek nawet Lexa IS 200 (aczkolwiek moim z zdaniem ma tyle wspólnego z lexusem co kura z sokołem)TYLKO PO CO?


Jak to zwykle bywa w tuningu : dla zabawy.

CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
Będzie to na pewno fajna zabawa, chęć sprawdzenia się Tunera, zrobienia czegoś rzadkiego, i nie oszukujmy się zarobienia kasy.


Jasne. SWAP to zawsze fajna zabawa. Nic nie pasuje, kabelkow duzo do podlaczenia . Normalnie BOMBA. Zawsze chcialem sie sprawdzic
No i kasy zarobilem tyle ze teraz to chyba do konca wakacji bede lezal do gory brzuchem.

CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
Jeżeli natomiast celem było uzyskanie szybkiego sleepera to cały plan tunera przypomina wówczas kurs taxiarza z obcokrajowcem, gdzie biedak zwiedza całe miasto. - Chociaż ten w końcu dojedzie do celu.


Celem byl uzyskanie szybkiego auta na ulice oraz do zabawy po torze np. drift. Wpadlo nam to to glowy tylko i wylacznie dlatego ze is200 jest naprawde kozacka baza. Swietnie sie prowadzi, ma super zawieszenie i hamulce oraz bardzo krotkie przelozenie kierownicy. Do tego jest dlugi i naprawde fantastycznie i przewidywalnie prowadzi sie bokiem. Brakowalo mu tylko mocy. Nie rob ze mnie oszusta ktory namawia ludzi do dziwnych wydatkow. Razem z Rafalem zdecydowalismy sie na szalony projekt aby z tego lexa zrobic rakiete i uzyskalismy dokladnie to co zaplanowalismy.

CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
Żeby nie być gołosłownym:
http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-LEXUS-SOAR ... dZViewItem
Czyli w Polsce za ok. 4 tyś, koszt przekładki pewnie ok. 1000zł, czas pewnie około 3 dni,
Nie uzyskujemy tutaj 400KM lecz tylko około 300- nadal na seryjnych CT12a, z seryjna ustawianą przez tysiące godzin na japońskich hamowniach Toyody mapą zapłonu i wtrysku,
BENFITY: seryjna niezawodność Toyoty, (nie odnoszę się tu fachowości i staranności tunera, to robi czas…)


Ogolnie to co napisales ma sens poza takim jednym skromnym faktem.

1jz jest silnikiem nietypowym. Nie ma takiej opcji abys go wlozyl do budy lexusa a tymbardziej za 1000 pln. 1jz ma miske olejowa z tylu a w is200 i is300 miska jest z przodu. I co zrobisz z tym fantem? Zdrutujesz miske?
Wkladajac silnik od 2jzge lub gte mozesz w serwisie kupic oryginalna miske do lexa is300 ktora pasuje bolt on i masz pasujacy silnik do budy.
Wkladajac 1jz masz dwie opcje:

Zdrutowac miske olejowa.
Przerobic miejsce mocowania belki, maglownice, oraz cale zawieszenie ktore niestety nie podpasuje od supry ani od innego lexa.
Teraz juz wiesz czemu 2jz?

CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
Ale można iść dalej: tutaj kolektor wydechowy – zwróćcie uwagę, żę nie przypomina rurek które dano do połączenia zapatrzonemu w świecznik żydowski uczniowi w ślusarni.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-S ... dZViewItem


Kolektor z ktorego sie tak strasznie polewasz zostal zrobiony na wzor kolektora firmy turbonetics. Jedyna roznica miedzy nimi to material wykonania - odlew. Firma turbonetics wymyslila taki kolektor i produkuje go tylko do NA+t bo ma swiadomosc ze w silniku 2jzge wystepuje aparat zaplonowy oraz przepustnica nad silnikiem po stronie wydechowej - generalnie bardzo ciezko sie pomiescic.

Mozna bylo oczywiscie zrobic kozacki kolektor rownoodleglosciowy ale pytanie gdzie go tam upchnac w budzie lexusa is200? Do tego zewnetrzny wastegate... Niebawem wrzucimy zdjecia jak to wyglada po zmontowaniu to zobaczysz ze tam juz sie nie da palca wlozyc a co dopiero upchcnac 6 runnerow kolektora wydechowego. zarty.

CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
itd. …seryjna mapa wystarczy nam do 400 KM. mały pigi do 550KM
A powyżej tego? Cóż to zawsze jest już budowanie silnika od podstaw,
Ja wyciągam z tego jeden wniosek – w Polsce ludzie to mają kupę kapuchy, inne wyciągnijcie sami….
Seryjna mapa? Ale seryjne turbiny nie. Wtedy trzeba zalozyc wieksza jedna turbine no i oczywiscie silnik 1jzgte o pojemnosci 2,5 litra musi to turbo rozdmuchac. Dalej 2jzge gorszy?

CYTAT("lukiJ":36uc6sdu)
I jeszcze na koniec: dane było mi poznać Jerrego i kilka faktów:
--11 lat temu zastanawiałem się nad stożkowym filtrem do volvo 480 turbo, on wkładał SuperRam do TransAma
---10 lat temu jego Vetta C4 zmasakrowała Supre MKIV TT,
---5 lat temu 330 konny colt – bejca 850 CSI była znowu w du***
Teraz…?
Pozdrawiam


Dodaj ze gdzies w miedzyczasie cos mu sie przerwalo w glowie i ogarnela go mania wielkosci. Nazwal sie performanceGOD na forum tuning.info.pl i pisal niestworzone glupoty.

A jego wczesniejsze posty w tym temacie to belkot i tyle. Ja koncze dyskusje.

Reasumujac. Silnik 1jzgte jest fajny, ale nie do wszystkiego. Ja uwazam ze silnik 2jzgte oraz 2jzge jest o niebo lepszy bo ma wieksza pojemnosc, jest do niego wiecej gratow oraz latwiej z niego zrobic fajne konie.

Pozdrawiam


--------------------
TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia.
Zapraszamy!
5o4 oo8 238
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_lukiJ_*
post Sat, 20 Jan 2007 - 01:02
Post #79









....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarkowy
post Sat, 20 Jan 2007 - 11:09
Post #80


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Władysławowo\Gdynia\Lub
lin





Gadacie o tych świecach jaby niewiadomo co sie stało - posypały sie i już czemu sie posypały? Złe świece? Może nie, może regulator paliwa sie zacioł a szerokopasmówki nie bylo akurat w wydechu. To co to bedzie wina tunera ze zacioł sie reg ciśnienia paliwa bo jakiś farfocel z paliwa wleciał? Najeżdżacie nie znając przyczyny wszystko to domysły i to w dodatku personalne... I zaczęło sie bicie piany kto co komu wciska i czego się nałykał. Technicznie byście do tego podeszli.

Apropo techniki wszyscy gadają o świecach ale jakoś nikomu do głowy nie przyszło powiedzieć -dobra robota wsadzić silnik 3.0 do auta które było 2.0 zmieścić skrzynie, poradzić sobie z instalacją, upchnąć turbine i inny kolektor ssący. To wszystko przyszcz? Zabrakło kropki nad i (jak to w tuningu najczęściej bywa) Kropkę sie postawi tylko poprostu później - z tego co widać już dziś. Krytykować każdy potrafi...sam niech takie coś zrobi i podejmnie ŻECZOWĄ dyskusje a nie najeżdza personalnie.

Dla mnie bomba i bardzo chciał bym obejżeć na własne oczy wszystkie rozwiązania techniczne - wiem ile jest roboty ze swapami w s13 na sr20det i wyobrażam sobie ile musiało byc jej tutaj... RESPECT


--------------------
OO____/OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 00:46