Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wywalamy kata (wykresy z hamowni)
Coobcio
post Mon, 08 Jan 2007 - 01:35
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Mi się wydaje że ta malusieńka turbinka którą masz pod maską chodzi już daleko ponad stan swojej najwyższej efektywności i dalsze rozluźnianie wydechu w niczym już jej nie pomaga...
Ciekawe jakimi przyrostami zaowocowało by zamontowanie tej rurki w całkowicie seryjnym egzemplarzu 150KM ?

Zresztą zamiast pchać się w taką cholernie drogą rurę wolał bym ścisnąć nieco mocniej porfwel dopłacając te 500-700zł i mieć kompletny porządny układ wydechowy od turbiny do końca z nierdzewki w uznanej firmie który ze pewnością przyniósł by o wiele lepsze efekty...

Przykład porządnego wydechu 2,5" w miejsce seryjnego:
S14A Wydech + Downpipe Vs seryjny wydech bez kata:


S14 seryjny wydech z katem Vs. wydech 2,5" przelot na seryjnym DP:


Ps. coś strasznie drogie te Cat convertery do twojego wozu, do nissana z Turbiną ceny rozpoczynają się od 8,50$$ + shiping, dla przykłądu pokarze taki z wyższej półki http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XTUNE-89 ... dZViewItem


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Jan 2007 - 01:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Elberoth
post Mon, 08 Jan 2007 - 15:42
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Tylko pozazdrościć tanich, chińskich zamienników !

PS. U siebie mam już wydech przelot 2,5". Gdyby zrobić u mnie wykres seryjny wydech + kat vs wydech 2,5" + test pipe, wyglądał by on zapewne bardziej imponująco.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cavaas
post Mon, 08 Jan 2007 - 16:48
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Sun, 31 August 2003
Skąd: Wrocław





Coobcio - 40 koni przyrostu ?? coś mi sie nie chce wierzyć


--------------------
AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było
teraz- STI bug
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 08 Jan 2007 - 17:04
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tak reagują SR20DET... samoczynnie doładowanie rośnie o 0,15 bara, Dino też u Siebie robił wydech + stożek i wyszło mu po tych dwóch modach 238KM


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg76
post Mon, 08 Jan 2007 - 21:26
Post #25


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: warszawa





nie wiem jak perwsza 200-tka ale druga nie miala chinskiego zamiennika a 2.5 calowy przelot z jednym koncowym tlumikiem poskladany przez Macka Grabowskiego.


--------------------
TDI PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 09 Jan 2007 - 00:27
Post #26


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





u mnie jest tak kolektor rurowy z williamsa brak kat a iśrodkowego tłumika został tylko ostatni przelotowy i do tego stożek k&n do clio 16v
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b3e59a0e55f712ea:3v6jsne0][/url:3v6jsne0]


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg76
post Tue, 09 Jan 2007 - 01:09
Post #27


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: warszawa





CYTAT("barylax":34hiyd5v)
u mnie jest tak kolektor rurowy z williamsa brak kat a iśrodkowego tłumika został tylko ostatni przelotowy i do tego stożek k&n do clio 16v
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b3e59a0e55f712ea:34hiyd5v][/url:34hiyd5v]


sorry, ale co chciales przez to powiedziec?


--------------------
TDI PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 09 Jan 2007 - 05:05
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





z ciekawosci zapytam sie.

jaka jest roznica, w takich krotkich rurkach zastepujacych kat'a, miedzy chinskim a nie chinskim?
tak ciezko zrobic kawalek krotkiej rury o danej srednicy? chyba nie, takze w tym konkretnie wypadku roznica bylaby niewielka o ile jaka kolwiek by byla (nie mowie tutaj o reszcie wydechu, tylko to tej krutkiej rurce).

takze taka cena to chyba spora przesada. ale nie moj wybor.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 09 Jan 2007 - 08:05
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





zasadnicza różnica by była w cenie - a skoro coś jest tanie to auto nie ma prawa na tym jechać


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 09 Jan 2007 - 08:30
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





dokladnie - taka cena za kawalek rurki z nierdzewki (dla przypomnienia 750 PLN) - zawsze mnie zastanawia po co ludzie tak wyrzucaja fundusze w bloto.... i chyba nigdy nie zrozumiem ; )
do tego 250 PLN za wymiane kat'a na sama rurke - 1000 PLN za calosc to jest mistrzostwo naciagania, albo naiwnosc placacego ; )

do tego, z tego co pamietam, autor wybral firme Sportec zeby miec pewnosc ze przerobka bedzie dzialala itd.
koszta bardzo wysokie, a najpierw firma nie doslala wtryskow, czegos tam brakowalo bla bla bla.
Po zamontowaniu wszystkiego sa spore braki mocy od obiecanych.

takze chyba takie 'pagorki' mozna bylo miec robiac samochod na miejscu za znacznie mniejsze kwoty ; )


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Tue, 09 Jan 2007 - 11:35
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





A kto napisał, że chińskie jest złe ?

Napisałem, że mozna sie tylko cieszyć.

Swoją rurkę na szczęście odkupiłem od znajomego z forum za 250zł - z mojego punktu widzenia nie warto było się zatem bawić w dorabiane WYGIĘTEJ rurki (podkreslam słowo wygietej, bo test pipe w 1.8T nie jest prosty) aby zaoszczędzić 100zł ... to by dopiero była paranoja.

Metody harcerskie zostawmy harcerzom.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
squad
post Tue, 09 Jan 2007 - 18:30
Post #32


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2004
Skąd: warszawa





no i ja dzis wywaliłem kata,tyle ze u mnie rury sa proste i wstawiłem zwykła ordynarna rure odpowiedniej srednicy, jest moze ciut bardziej basowy pomruk ale za specjalnie roznicy nie odczułem , no moze jest ciut bardziej elastyczny z dołu,jak by turbo-dziura była mniejsza,nie wiem.


--------------------
Pozdrawiam towarzystwo wzajemnej adoracji.
1/4 mili w BMW jest jak pójść na ryby z dziwką... fajnie, ale nie po to ją masz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg76
post Tue, 09 Jan 2007 - 22:06
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: warszawa





CYTAT("Elberoth":1udk70ot)
A kto napisał, że chińskie jest złe ?

Napisałem, że mozna sie tylko cieszyć.


Napisalem to tak dla uscislenia. Ktos moglby odebrac to tak, ze zamieszczone przez Coobcia wykresy byly z aut z wydechami z chinskich zamiennikow.

Pozdrawiam


--------------------
TDI PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arttur
post Sat, 13 Jan 2007 - 01:51
Post #34


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 August 2006
Skąd: Schaumburg





Dodam od siebie 2 grosze...
Wywalenie kata powinno zaowocowac zwiekszeniem mocy , tyle ze nie dzieje sie to od razu .Poza tym mysle ze jest to bardziej prawdopodobne na nie seryjnym ukladzie wydechowym
Slyszalem ze ECU musi sie poprostu zaadaptowac do nowych warunkow i pomiary majlepiej zrobic po 2 dniach . Moze ktos to potwierdzi lub zaprzeczy ....
Jesli chodzi o kontrolke to jest proste lekarstwo i wyglada tak :



2 sonda widzi wolniejszy przeplyw i wszystko jest ok

Pozdrawiam


--------------------
TT quattro + GT 2871R = :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 13 Jan 2007 - 02:25
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Pomiar NIE BYŁ robiony na seryjnym układzie wydechowym. Mam u siebie przelotowy układ 2,5". Pomiar po tygodniu wykazał zwiekszenie mocy o 2KM, tyle że nie wiadomo czy wynika to z auto adaptacji ECU czy też inny warunków pogodowych (dzisiaj lało, więc wilgotnośc powietrza była ponad 2x wieksza niż tydzień temu). Osobiście stawiam na to drugie.

PS. Daj znać jak ten dynks z Vorteksu. Na razie nie potrzebuję (brak CELa mimo 400km) ale kto wie. Licho nie śpi


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arttur
post Sat, 13 Jan 2007 - 06:44
Post #36


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 August 2006
Skąd: Schaumburg





Dynks z tego co wszyscy pisza , sprawuje sie wysmienicie ..
U siebie nie bede mial mozliwosci przetestowania bo montuje 3" DP z '' high flow'' katalizatorem .

Pozdrawiam


--------------------
TT quattro + GT 2871R = :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 13 Jan 2007 - 11:10
Post #37


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





Elb,
czyli miales przelot 2,5" z ori katalizatorem? to az dziwne ze nie masz zadnego wzrostu...


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ultimate
post Sat, 13 Jan 2007 - 11:22
Post #38


Rookie
Dołączył: Thu, 23 November 2006





Wszystko zależy od tego jak producent zbudował seryjny układ wydechowy. Niestety w sr20det np. jest stanowczo za wąski, poza tym tłumiki seryjne wprowadzają zbyt duże restrykcje skutecznie ograniczając przepływ spalin. Natomiast w silnikach z grupy VW nie będzie już takich różnic, szczególnie jeśli chodzi o usunięcie samego katalizatora. Jeśli ktoś kiedyś przyglądał sie budowie katalizatora z Audi TT, z Nissania z SR20DET i z Hondy np z silnikiem 1.6. Po budowie katalizatora widać mniej więcej na gołe oko, który bardziej może ograniczyć przepływ. Nissan wypadnie najgorzej, a Audi najlepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 13 Jan 2007 - 11:22
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("the.wolf":3tz1fkkv)
Elb,
czyli miales przelot 2,5" z ori katalizatorem? to az dziwne ze nie masz zadnego wzrostu...


Tak.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Jan 2007 - 12:33
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Może by tak AFR zmieżyć i porównać z katem i np. bez kata ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:38