Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wywalamy kata (wykresy z hamowni)
Elberoth
post Sat, 06 Jan 2007 - 10:40
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Wszyscy wiemy, że wywalenie katalizatora, szczególnie w autach turbodoładowanych, przynosi zyski w postaci znacznego wzrostu mocy.

A że auto mniej ekologiczne ? A kogo to obchodzi ! Moc musi być i basta.

Idąc tym tropem, postanowiłem zastąpić fabryczny katalizator w swoim 1.8T kawałkiem prostej rury z średnicy 2,5".

Bohaterowie spektaklu:

1. Rura



2. Seryjny katalizator z przebiegiem 120.000km



Już sam wygląd katalizatora odstrasza (brrrr...), po samych zdjęciach gotów byłbym dać +10KM. Do tego dochodzą wrażenia z jazdy - auto dostało fajnego basowego pomruku na niskich obrotach - 10KM przybyło jak nic. Może więcej.

Jedziemy na hamownię (pomiar robiony w odstepie 1 dniowym):

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

Efekt: +0KM i +0Nm



OK, jak ktos będzie baaaardzo dociekliwy, to spostrzeże, że w wąskim zakresie 3000-4500obr, mamy delikatny wzrost momentu rzedu 10Nm (w jednym miejscu nawet może i z 15Nm), ale zmiany są zbyt małe i w zbyt wąskim zakresie, aby były warte zachodu. Tym bardziej, że brak kata powoduje w autach wyposażonych w 2 sondy lambda pojawienie się wkurzającej ikonki Check Engine

Koszt operacji:
Test pipe: 250$ ~ 750zł
Wymiana w ASO: 250zł

Razem: 1000zł
Mina właściciela po obejrzeniu wykresu: PRICELESS


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Jan 2007 - 10:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
squad
post Sat, 06 Jan 2007 - 10:48
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2004
Skąd: warszawa





no własnie tez do tego sie przymierzałem bo i przebieg u mnie 180 czyli moze byc zapchany no i wogóle mysle o zmianie kompletnego wydechu i chciałem na poczatek posłac na wakacje kata ale widzac u ciebie brak rezultatów hmm zastanawiam sie biorac po uwage ,ze cholera wie jak bedzie sie zachowywał samochod po tym.Czy nie bedzie jezdził gorzej,jakies słyszalem ze roznice cisnien czy cos z tych wariactw.


--------------------
Pozdrawiam towarzystwo wzajemnej adoracji.
1/4 mili w BMW jest jak pójść na ryby z dziwką... fajnie, ale nie po to ją masz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 06 Jan 2007 - 10:52
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Wymiana katalizatora na rurę to nie wszystko tak jak się większości wydaje. Po założeniu tylko rury następuje odprężenie wylatujących z komory spalania spalin, przez co sondy trochę nie tak to czytają. Większość zakłada podkładki pod przykręcaną sondę, aby „płycej” wchodziła do rury wydechowej. Jak grube podkładki trzeba założyć, jest to indywidualna kwestia dla każdego samochodu. Najlepiej zrobić to i badać efekty na hamowni.
Pozdrawiam.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
squad
post Sat, 06 Jan 2007 - 10:55
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2004
Skąd: warszawa





no dobra ,a to co napisałes tyczy sie takze sond załozonych przed katalizatorem? patrzac od strony poczatku wydechu


--------------------
Pozdrawiam towarzystwo wzajemnej adoracji.
1/4 mili w BMW jest jak pójść na ryby z dziwką... fajnie, ale nie po to ją masz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V.i.P.
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:00
Post #5


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006





Moim zdaniem za bardzo rozprężyłeś wydech. Najlepiej jest kupić po prostu katalizator High-flow ( wg mnie ) żeby została zachowana pojemność układu wydechowego. Chociaż paradoksalnie na forum Hondy CRX ktoś wyciął katalizator, dołożyłdolot i ze 150 uzyskał 169,5 konia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
squad
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:03
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2004
Skąd: warszawa





ja w wolnossacym takze odczułem roznice ,fakt nie byłem na hamowni ale polepszyły sie czasy,ale nie bardzo wiem jak to jest w turbo bo od niedawna tym jezdze.


--------------------
Pozdrawiam towarzystwo wzajemnej adoracji.
1/4 mili w BMW jest jak pójść na ryby z dziwką... fajnie, ale nie po to ją masz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:06
Post #7


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





ELB ; gdybu tu chodzilo o auto z 500 hp wyjecie kata mialo by napewno inne skutki

najwyrazniej twoj katalizator niema problemu z przepuszczeniem ilosci gazow ktore twoj silnik generuje , choc gdzies musi byc jego granica


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:06
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT("squad":k6mzrp90)
no dobra ,a to co napisałes tyczy sie takze sond załozonych przed katalizatorem? patrzac od strony poczatku wydechu


Tak. Ostatnio wymieniłem cały tłumik środkowy i katalizatory na oryginał SuperSprint dedykowany do mojego M3 3.0. SuperSprint pozbawiony jest katalizatorów. Sprawdziłem, że gwinty do sond są dłuższe i kąty ustawienia sond też są inne niż w serii. Sondy mam przed katalizatorami. Katalizator hamuje spaliny. Pozbycie się go powoduje szybszy przelot spalin przez sondy, mimo że są trochę przed katalizatorami. Spaliny będą miały niższą temperaturę w przypadku pozbycia się katalizatorów.

Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:12
Post #9


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





ciekawe

np w obu wersjach silnikowych uno turbo wersja bez katalizatora jest mocniejsza o 5KM

może to poprostu jest wina zbyt zaawansowanej elektroniki


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:13
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Przeciez przy wot nie sa zczytywane dane z lambdy...

Dodane:
@ELB moze Twoj oryginalny kat jest juz pusty i dlatego takie przyrosty??


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:19
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





CYTAT("Dan41":dujszxlq)
Przeciez przy wot nie sa zczytywane dane z lambdy...


Racja Dan. Ponadto druga sonda sluzy tylko do diagnozy katalizatora i jej odczyt nie wplywa na sterowanie zaplonem/paliwem.


--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:22
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Mam normalnego, sprawnego kata. Auto mam od nowości i nigdy nic z katem nie było robione.

I jeszcze taki kwiatek znalazłem:



Prosze zwrócić na napis:

SOLID 15HP GAIN

Ze strony innego tunera:

Typical gain is 200 to 400 rpm sooner spoolup and 40 ft/lb of wheel torque. HP gain is 10-15 on stock and K04 turbo and 30-40 on GT28RS or larger turbo.

Czy musze dodawać, że obaj tunerzy sa amerykańscy ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sat, 06 Jan 2007 - 11:45
Post #13


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT("Dan41":g5jcdjdu)
Przeciez przy wot nie sa zczytywane dane z lambdy...


niezawsze

ale chodzi mi o to że praca w niskim zakresie obrotów powoduje już jakieś przestawienie się kompa w tryb awaryjny (świeci się check) to może mieć jakieś negatywne skutki


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Speed R
post Sat, 06 Jan 2007 - 12:27
Post #14


User
Dołączył: Wed, 17 September 2003
Skąd: Warszawa - Wola

Ikona grupy



Prawdę powiedziawszy jestem mocno zaskocziny wynikami.
Przyrostu na poziomie 0% spodziewał bym się jedynie wówczas, gdyby fabryczny kat faktycznie był pusty.

Poza tym dwie sondy (z jedną kontrolną) stosowane w przypadku istnienia systemu OBD sprawiają, że po pozbyciu się kata wskazania drugiej sondy są niewłaściwe... patrząc pod kontem fabrycznego ECU.

Wg mnie na 100% spowoduje to pojawienie się upierdliwej kontroli check - engine, natomiast nie jestem pewien czy w związku z powyższym ECU nie "przełączy się" na inny tryb pracy... coś a'la tryb awaryjny.

Zastanawiam się czy brak efektów po usunięciu kata jest związany z kwestią mechaniczną czy elektroniczną ???

Pozdrawiam - SpeedR


--------------------
Pozdrawiam - SpeedR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 06 Jan 2007 - 12:53
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Check Engine faktycznie sie pojawi, ale nastapi to dopiero po 2-3 dniach. U mnie się jeszcze nie pojawił.

Z doświadczeń innych uzytkowników Audi A4 B6 wiem, że pojawienie się Check Enginu nie ma wpływu na osiagi auta. W tym wypadku jest to tylko sygnalizacja, że katalizator stracił swoją skuteczność i należy go wymienić. Coś jak komunikat o przepalonej żarówce.

Druga sonda lambda nie jest wykorzystywana do ustalania składu mieszanki, a jedynie kontroli kondycji katalizatora (ze względów ekologicznych).

Dla porównania, zrobiony podczas tej samej sesji na hamowni wykres pokazujący wykorzystanie możliwości paliwa Shell V-Power Racing 100 przez dodanie 9 stopni wyprzedzenia zapłonu (BTDC) - różnica jest od razu widoczna - 14KM i 25Nm:



--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sat, 06 Jan 2007 - 15:50
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





jest pewna metoda na wyeliminowanie checka jak spawałem wydech i pozbyłem się przy okazji kata to nie spawałem żadnego mocowania sondy, poprostu przyłapałem ją cybantem do mocowania wydechu tak aby dotykała czubkiem rury niech sobie bada... ale powietrze poza rurą do dziś zero checka.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 06 Jan 2007 - 17:51
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Właśnie zauważyłem jeden błąd w naszym pomiarze. Pomiar z seryjnym katalizatorem został zrobiony z wyłączona korekcją DIN 70020 - zostały wpisane "z palca" wartości 1013hPa i 20'C, czyli wartości, przy których współczynnik korekcji K=1.

W drugim pomiarze (z test pipe), korekcja została juz automatycznie zastosowana - w tym wypadku (1000hPa i 10'C) współczynnik K wyniósł 0,995563.

Brak korekcji zafałszował wynik bazowego pomiaru o 1KM w górę. Nie jest to duzo i nie zmienia ogólnego obrazu sutuacji, ale wolałem napisać zanimktoś mi to wytknie.

Współczynnik na korekcję DIN:

k= 1013/P * (273+T/293)^1/2

P = cisnienie
T = temp 'C


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gs
post Sat, 06 Jan 2007 - 21:45
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: VTG





CYTAT("Elberoth":2yj0cfpf)
Check Engine faktycznie sie pojawi, ale nastapi to dopiero po 2-3 dniach. U mnie się jeszcze nie pojawił.

Z doświadczeń innych uzytkowników Audi A4 B6 wiem, że pojawienie się Check Enginu nie ma wpływu na osiagi auta. W tym wypadku jest to tylko sygnalizacja, że katalizator stracił swoją skuteczność i należy go wymienić. Coś jak komunikat o przepalonej żarówce.

Druga sonda lambda nie jest wykorzystywana do ustalania składu mieszanki, a jedynie kontroli kondycji katalizatora (ze względów ekologicznych).

Dla porównania, zrobiony podczas tej samej sesji na hamowni wykres pokazujący wykorzystanie możliwości paliwa Shell V-Power Racing 100 przez dodanie 9 stopni wyprzedzenia zapłonu (BTDC) - różnica jest od razu widoczna - 14KM i 25Nm:




czy to oznacza ze po tych amerykanskich modach na 98 masz 208km?


--------------------
corvette awd turbo 7.79s Kiskun 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Sat, 06 Jan 2007 - 22:05
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





CYTAT("gs":1y0x72qu)
czy to oznacza ze po tych amerykanskich modach na 98 masz 208km?


a na starym ecu i wtryskach bylo ok 206KM IMHO szkoda kasy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 06 Jan 2007 - 22:37
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("gs":lhwfcu9j)
czy to oznacza ze po tych amerykanskich modach na 98 masz 208km?


Aktualnie amerykańskiego w moim aucie nie mam nic, poza tym test pipem. Aż strach pomysleć, co by było gdybym więcej takich amerykańskich modyfikacji pomontował

Sportec, czyli firma której oprogramowanie mam wgrane do ECU, jest ze Szwajcarii.

Chwilowo osiągi auta rozmijaja się z zapewnieniami producenta, przynajmniej jeżeli chodzi o moc (-21km). Momentu jest więcej niż obiecywali o 10Nm. Sprawa jest w toku, firma już została poinformowana o problemach. Czekam na odzew.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:32