Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Renault Safrane BiTurbo - modyfikacje
Proof
post Fri, 15 Dec 2006 - 16:43
Post #21


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





CYTAT("Misior":keu9gpjp)
Ten w kraku 4x4, jesli mysle o tym samym, mial robiony wydech w rurdechu jak widzialem, to mial dwie rury do samego konca i wiekszy ic. Na koncu wstawiali mu tlumiki bo cos tam sie porobily problemy z wkrecaniem turbin. Ale wlasciciel szacowal moc na okolo >300KM.


To o innym piszesz,jest też ten 265KM w Krakowie,ale nie znam właściciela.
O tym co ja piszę ma 300PS wersję(na silniku wybite zółte litery),on ma wydech seryjny pojedynczy i seryjny IC.Czarny na felach szprychowych 18".


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 15 Dec 2006 - 16:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rigel
post Sat, 24 Mar 2007 - 10:49
Post #22


Rookie
Dołączył: Sat, 24 March 2007





Heh... no ciekawe czytać o swoim samochodzie... nie wiedziałem że ktokolwiek cokolwiek o nim wie...

Coby nie było niejasności:
3.0 Biturbo, 4x4, czarne, 18' szprychy (teraz już stalowe ),
miałem robiony wydech w Rurdech (polecam chłopaków profesionalizm).
Układ jest "przelotowy" podwójny - ale musiałem dołożyć po tłumniku, bo
wył przeokrutnie .

Czy to to ma 300 KM niewiem... podobno
Zabawa niekiedy jest przednia.

Przymierzam się do wzmocnienia:
- Godula - program
- może zmienie układ dolotowy aby PS było na więcej niż 60 (nominał 55)
- myślałem o mokrym nitro (wykorzystałbym instalacje LPG,
kiedyś mi sie spierdz... emulator i miałem i gaz i benzyne naraz,
więc czemu nie NO i benzyna - tylko pytanie jak zwiększyć dawke
benzyny )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Sat, 24 Mar 2007 - 11:48
Post #23


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





CYTAT("Rigel":k406elje)
Heh... no ciekawe czytać o swoim samochodzie... nie wiedziałem że ktokolwiek cokolwiek o nim wie...

Coby nie było niejasności:
3.0 Biturbo, 4x4, czarne, 18' szprychy (teraz już stalowe ),
miałem robiony wydech w Rurdech (polecam chłopaków profesionalizm).
Układ jest "przelotowy" podwójny - ale musiałem dołożyć po tłumniku, bo
wył przeokrutnie .

Czy to to ma 300 KM niewiem... podobno
Zabawa niekiedy jest przednia.

Przymierzam się do wzmocnienia:
- Godula - program
- może zmienie układ dolotowy aby PS było na więcej niż 60 (nominał 55)
- myślałem o mokrym nitro (wykorzystałbym instalacje LPG,
kiedyś mi sie spierdz... emulator i miałem i gaz i benzyne naraz,
więc czemu nie NO i benzyna - tylko pytanie jak zwiększyć dawke
benzyny )


nie polecam ZDECYDOWANIE zabawy z N2O...! tymbardziej przy LPG!!! zakatujesz w ten sposób już wysilony silnik. (nawiasem mówiąc dawke paliwa zwiększa wraz z wtryskiem nitro komputer od N2O) lepiej uzbierać i wsadzic coś pożądnego (dla mnie nitro to prowizorka w dodawaniu kuni nawet w profesjonalnym wydaniu) jak większe turbiny czy poprawienie głowic. ale to i tak przy LPG za długo nie pociagnie jeśli bedziesz deptał na gazie. LPG zwiększa temp. spalania o 300stopni w seryjnym aucie. w tuningowanym gdzie napycha sie do cylindra tlen + paliwo wiadrami podejżewam o ok. 500... także jak już to wskaźnik EGT obowiązkowy ale i on problemu nie rozwiąże. gniazda zaworowe i zawory prędzej czy później sie wypalą i bedzie kiszka... przemyśl to i poczytaj.
pozdro!


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 24 Mar 2007 - 12:01
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Zamiast robić chipa w pierwszej kolejności zrobił bym wydech od turbosprężarek po koniec, efekt może być równie dobry jak remap...
Spotkałem się z przypadkami gdzie w aucie doładowanym zmiana wydechu bez jakiej kolwiek innej modyfikacji przynosiła 25% wzrostu mocy maksymalnej i 30% momentu.
Doładowanie po zrobieniu porządnego wydechu wzrasta względem seryjnego o ok 0,2bara i znacznie szybciej auto wchodzi na boost.

Added after 1 minutes:

o dopiero co zauważyłem że masz wydech zmodyfikowany - jak możesz to zapodaj fotki i podaj średnice, zobaczymy i ocenimy czy to coś warte jest...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 24 Mar 2007 - 14:01
Post #25


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





w autach turbo panuje zasada na stage 1 (kolejność):

- wydech (pełny)
- dolot
- program

i takie właśnie rozwiązanie polecam


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Proof
post Sat, 24 Mar 2007 - 15:46
Post #26


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





Rurdech nie robi tuningu wydechu,nie ma hamowni,co najwyżej wsadzają Ultera albo strumienice
A na chipa do Goduli bym za darmo się nie wybrał,przecież on pojęcia nie ma o elektronice i szkoda,żeby coś zniszczył w takim autku.
Potwierdzam w 100% co pisze Dedis,przy 2 turbinach i instalacji lpg silnik padnie dużo szybciej.


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 24 Mar 2007 - 17:51
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Zeby sie bawic w nitro to najlepiej miec jakies dodatkowe sterowanie tego , i tylko uzywane z benzyna , tylko czy uklad ma na tyle wydajnosci ? Najlepiej to zrobic jakis lekki chip , w KrK malo kogo mozna polecic (colin/voj2s jesli beda miec ochote takie cos ruszyc wogole) , a takto to katowice masters moze
W sumie to ja bym nie tknal auta turbo ktory smiga na lpg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rigel
post Sun, 25 Mar 2007 - 00:40
Post #28


Rookie
Dołączył: Sat, 24 March 2007





W sumie to mój samochód do codziennej jazdy, ma zrobione co prawda 130 tys. więc to mało... myśle że może do 200 go dojeżdze i potem sprzedam albo oddam w dobre ręce.

Rurdech może tuningu nie robi - ale co tu tuningować w turbo... prędkość spalin na wylocie juz nie jest duża (jak w wolnossącym) więc po prostu zrobili porządnie wydech, tyle co kazałem zrobić separowany. Ale i tak ładnie mi z tyłu podłączyli więc wygląda wszystko tak jak dawniej. Jak dla mnie goście są profesionalistami, po tym, co, i jak zrobili.

Dolot myśle jakoś poprawić kiedyś - choć możliwości chyba niema wiele... założyłem w miejsce fabrycznego, filtr olejowy... myślałem od umieszczeniu dolotu gdzieś z boku samochodu i odseparować go cieplnie o ile się da w samym silniku (miejsca tam już mało).

Godula może i owszem specialistą nie jest - ale z tego co wiem ma jakiś oryginalny program - więc niech mi go tylko wgra, sam z chęcią go poprawie jak tylko będe miał jak - w ten sposób bawiłem się z mapą gazu i można dużo uzystkać - choć samo założenie to tez był majtersztyk - polecam Ekocars z Myśliwskiej (hehe... reklama za reklamą).

Martwi mnie to co mówicie o temperaturze gazu... więc staram się go upalać raczej na benzynie - na gazie nie ma takiej mocy. Strasznie drogie te czujniki spalin - jest coś tańszego niż 500,-

P.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Sun, 25 Mar 2007 - 10:07
Post #29


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





CYTAT("Rigel":16e71bys)
Rurdech może tuningu nie robi - ale co tu tuningować w turbo... prędkość spalin na wylocie juz nie jest duża (jak w wolnossącym) więc po prostu zrobili porządnie wydech, tyle co kazałem zrobić separowany. Ale i tak ładnie mi z tyłu podłączyli więc wygląda wszystko tak jak dawniej. Jak dla mnie goście są profesionalistami, po tym, co, i jak zrobili.

Dolot myśle jakoś poprawić kiedyś - choć możliwości chyba niema wiele... założyłem w miejsce fabrycznego, filtr olejowy... myślałem od umieszczeniu dolotu gdzieś z boku samochodu i odseparować go cieplnie o ile się da w samym silniku (miejsca tam już mało).

Godula może i owszem specialistą nie jest - ale z tego co wiem ma jakiś oryginalny program - więc niech mi go tylko wgra, sam z chęcią go poprawie jak tylko będe miał jak - w ten sposób bawiłem się z mapą gazu i można dużo uzystkać - choć samo założenie to tez był majtersztyk - polecam Ekocars z Myśliwskiej (hehe... reklama za reklamą).

Martwi mnie to co mówicie o temperaturze gazu... więc staram się go upalać raczej na benzynie - na gazie nie ma takiej mocy. Strasznie drogie te czujniki spalin - jest coś tańszego niż 500,-

P.


"ale co tu tuningować w turbo..." - jak już wyżej Albert pisał, przy doładowanych silnikach wydech to pierwsza sprawa do poprawy.

hmmm chcesz sie samemu bawić mapami paliwa...? powodzenia

no jak już lpg i tunin to napewno nie można dawać w palnik na lpg, ale i tak miałbym obawy z powodu tej gazowni.

pzdr


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 25 Mar 2007 - 10:30
Post #30


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("Dedis":2r1zv4p1)
CYTAT("Rigel":2r1zv4p1)
Heh... no ciekawe czytać o swoim samochodzie... nie wiedziałem że ktokolwiek cokolwiek o nim wie...

Coby nie było niejasności:
3.0 Biturbo, 4x4, czarne, 18' szprychy (teraz już stalowe ),
miałem robiony wydech w Rurdech (polecam chłopaków profesionalizm).
Układ jest "przelotowy" podwójny - ale musiałem dołożyć po tłumniku, bo
wył przeokrutnie .

Czy to to ma 300 KM niewiem... podobno
Zabawa niekiedy jest przednia.

Przymierzam się do wzmocnienia:
- Godula - program
- może zmienie układ dolotowy aby PS było na więcej niż 60 (nominał 55)
- myślałem o mokrym nitro (wykorzystałbym instalacje LPG,
kiedyś mi sie spierdz... emulator i miałem i gaz i benzyne naraz,
więc czemu nie NO i benzyna - tylko pytanie jak zwiększyć dawke
benzyny )


nie polecam ZDECYDOWANIE zabawy z N2O...! tymbardziej przy LPG!!! zakatujesz w ten sposób już wysilony silnik. (nawiasem mówiąc dawke paliwa zwiększa wraz z wtryskiem nitro komputer od N2O) lepiej uzbierać i wsadzic coś pożądnego (dla mnie nitro to prowizorka w dodawaniu kuni nawet w profesjonalnym wydaniu) jak większe turbiny czy poprawienie głowic. ale to i tak przy LPG za długo nie pociagnie jeśli bedziesz deptał na gazie. LPG zwiększa temp. spalania o 300stopni w seryjnym aucie. w tuningowanym gdzie napycha sie do cylindra tlen + paliwo wiadrami podejżewam o ok. 500... także jak już to wskaźnik EGT obowiązkowy ale i on problemu nie rozwiąże. gniazda zaworowe i zawory prędzej czy później sie wypalą i bedzie kiszka... przemyśl to i poczytaj.
pozdro!


Tysioncpińcet stopni!
Dedis masz wogole prawo jazdy??

Co do lpg, to nie skazywal bym tego tak od razu na straty, aczkolwiek pierwsze co bym zrobil przed (albo zaraz po) jego zalozeniem to kupil egt. Zreszta tosamo bym zrobil przed tym oryginalnym programem, bo w sumie sa 2 opcje w przypadku czlowieka, ktory mowi ze ma oryginal renault sport (czy jakiejs innej zagranicznej firmy):
a) wciska kity zeby wydoic kase z klienta
cool.gif jest ch**em zlodziejem i chce ci wgrac kradziona czyjas ciezka prace.
Juz sie spotkalem z takimi przypadkami (np clio SPORT N 19x KM), tylko nie wiem czy to byl punkt a czy b
EGT zawsze pomoze w kazdym razie i jest w cholere tansze niz naprawa silnika.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 25 Mar 2007 - 11:18
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Co do modyfikacji turbo to jest ich tyle co w wolnossaku + wymiany turbosprężarek, intercoolerów, zabawy z doładowaniem więc można znacznie bardziej się wykazać

Ps. i co tak się uparliście na tego reamapa w większości przypadków z jakimi się spotkałem montaż samego MBC i podnoszenie doładowania powoduje bogatszą tzn bezpieczną mieszankę.
Tak więc nic udaj się do kogoś kto ma sondę szerokopasmową i pokręć trochę MBC, dobrze by było takie coś przeprowadzić na hamowni. to chyba najtańszy sposób by w turbo dodać te paredziesiąt KM i Nm...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Sun, 25 Mar 2007 - 12:32
Post #32


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





CYTAT("Colin":16dx8aif)
Tysioncpińcet stopni!
Dedis masz wogole prawo jazdy??


mam a ty?

co ci nie pasuje?

cytat z tej stronki (pierwsza lepsza w googlach) http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/ ... swiece.htm

"gaz LPG (mieszanina propanu i butanu) ma on inne właściwości niż benzyna, np. średnia temperatura spalania benzyny w komorze spalania jest niższa o 150-200ˇC w stosunku do gazu."
a to przy normalnej jeździe. przy upalaniu spokojnie 300stopni bedzie w stosunku do normalnej jazdy na Pb. a przy turbo, tymbardziej podkręcanym temparatura zawsze jest wyższa (po cos jest wskaźnik EGT w praktycznie każdym modyfikowanym turbo) i chodzi o temperature spalania a nie gazów która jest już niższa. także argumentuj na przyszłość zamiast rzucać głupie teksty. z samym wskaźnikiem EGT nie zabłysłeś bo pisałem o tym wcześniej nawet w poście który cytowałeś.


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NoFear
post Mon, 26 Mar 2007 - 12:01
Post #33


User
Dołączył: Mon, 30 January 2006
Skąd: Krk





CYTAT("Proof":9de4v9cl)
...jest też ten 265KM w Krakowie,ale nie znam właściciela...

Aktualnie do [url=http://www.gratka.pl/moto/Renault-Safrane-BiTurbo-264-KM-4x4-3_0-5657788-1-1.html:9de4v9cl]SPRZEDANIA[/url:9de4v9cl]
i to coś podejzanie tanio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rigel
post Mon, 26 Mar 2007 - 12:20
Post #34


Rookie
Dołączył: Sat, 24 March 2007





Z tego co mi się wydaje to niema aktywnego... silnik pewnie zajechany,
sprężaki są - ale nie działają...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Thu, 29 Mar 2007 - 18:08
Post #35


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





samo mbc da rade pod warunkiem, ze ecu ma mapy dla wyzszego cisnienia. Jak przesadzisz z podkrecaniem na mbc-u bez sprawdzenia czy dostajesz wystarczajaco paliwa..... moze byc boom


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:33