JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Sun, 23 Oct 2011 - 08:51
Post
#1921
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Ale coś 5W30 o klasie ACEA A5/B5 czy A3/B4 ?
Z Motula chyba nie znajdziemy syntetyków w klasie 5W30, podobnie MObil z tym że nie pamiętam jak obecnie sprawa ma się z ESP.. Valvoline ma wiele olejów w klasie 5W30 więc spróbuj spokreślić swoje preferencje : http://www.valvolineeurope.com/english/pro.../synpower_5w-30 Zarównie Millers jak i Amsoil to najwyższej kasy oleje syntetyczne prawdziwie syntetyczne :-) Choć jak każdy ma w swojej ofercie oleje HC i minerały. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 23 Oct 2011 - 08:51
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 23 Oct 2011 - 09:54
Post
#1922
|
|
no i tak powinien podział wyglądać..
a nie walenie klientów w rogi |
|
|
Sun, 23 Oct 2011 - 16:38
Post
#1923
|
|
User Dołączył: Wed, 02 July 2008 Skąd: Poznań |
Czy Mobil1 5W50 Peak Life jest olejem w technologi HC?
Szkoda że producent nie podaje takich informacji na opakowaniu... |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 23 Oct 2011 - 16:40
Post
#1924
|
|
|
|
|
Sun, 23 Oct 2011 - 19:42
Post
#1925
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Czy Motul 8100 X-clean 5w40 to syntetyk czy HC ? Co w pełni syntetycznego polecacie do Bmw E92 3.0d 2007r ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Sun, 23 Oct 2011 - 19:47
Post
#1926
|
|
|
|
|
Mon, 24 Oct 2011 - 11:18
Post
#1927
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Co do mobila to weszła już nowa technologia GTL (GAs to Liquid) i olej HC IIIgr.+
Ale to juz nie to co PAO ..:-) W Niemczech opisy na butelkach sa inne niż w Polsce. info na temat technologi HC w Mobil 1: http://205.243.146.146/forums/ubbthreads.p...0856&page=1 CYTAT A natural evolution of the formulation The Mobil 1 formulation strategy has always been based on selecting the best components available. We now have the very high quality Group III+ base stock, ‘Visom’ exclusively available to ExxonMobil. As we developed the Mobil 1 ESP technology we found that combining Visom with PAO could deliver a formulation of equivalent performance to an all PAO formulation. Competitive advantage Visom is the only non-PAO stock that can deliver the required performance to formulate a 0W grade oil that meets European OEM engine oil specifications. Visom is not available to our competition. To support Mobil 1 growth Global PAO capacity is limited. As we quickly approach this limit, new base stocks must be explored to ensure we can support the continued growth of the Mobil 1 family of products. To ensure continuity of supply As we saw with the 2005 hurricane, the more flexibility we have in our formulations, the better placed we are to withstand disruption to our supply. We can balance PAO and Visom supply fluctuations to ensure we can always deliver the final product to our customers. To maintain market relevant pricing As PAO supply has tightened globally, raw material costs have increased substantially. In the future, an exclusively PAO formulation may be priced out of the market or result in significant margin erosion. To prepare for next generation basestocks (GTL) Commencing 2010, the next generation of base stocks derived from Natural Gas (Gas To Liquids) will enter the market. These high quality basestocks will arrive in substantial quantities and will probably be used in the majority of competitive premium formulations. Visom is viewed as a precursor of GTL, and hence it’s use now in our flagship formulations eases our transition to a GTL world, and helps us understand how to maintain flagship performance using these high quality non-PAO basestocks. X-Clean ....wydaje mi się że to IIIgr. + ale może bezduszny pomoże zweryfikowac zapiski w karcie MSDS i coś podpowie bo zapisku o bazach syntetyczncyh ,czy PAO itp. bezpośrednio nie widać :-) http://motul-canada.com/en/products/produc...n_5W40_MSDS.pdf -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Tue, 25 Oct 2011 - 21:47
Post
#1928
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Potrzebuję zaleceń producenta co do:
BMW X3 2008r. 3.0si BMW 535i E60 2009r. W obu można lać 5W30 czy 5W40 też wchodzi w grę? Ewentualnie istnieje strona, gdzie mogę sam szukać informacji odnośnie tego co przewiduje producent do danego auta? |
|
|
Tue, 25 Oct 2011 - 21:49
Post
#1929
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Lepiej 5W30 na pełnej bazie syntetycznej,BMW Lonflife 04.
Idą mocne chłody :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wed, 26 Oct 2011 - 22:56
Post
#1930
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Ok, trochę się rozeznałem i znów pytanie,
w książce Mercedesa jest wykres zależnościowy od specyfikacji i temperatur w jakich auto się porusza i (co dziwne)... ... dla 0W30 i 5W30 był identyczny wykres ! Jaki olej w takim razie wybrać? Jaka będzie realna różnica pomiędzy tymi olejami odczuwalna przez auto? I jeszcze jedno pytanie - wszelkie wypowiedzi mile widziane: Jestem w przekonaniu, że w cywilnym aucie z silnikiem benzynowym wypada wymienić olej co 10 000 (lub raz w roku jeżeli przebieg nie zostanie osiągnięty), niektórzy mówią o 15 000. Nie mówię tu o sportowym użytku gdzie interwał spada do 5000-6000 km. Co w takim razie z przebiegami wskazywanymi przez komputer? Np. w takim BMW olej jest przewidziany nawet do 30 000 (w silniku benzynowym), ktoś pisał, że licznik ten spada w zależności od spalonych litrów paliwa (było to podane dla 530d z tego co pamiętam). W rzeczywistości takie auto benzynowe wg komputera robi na jednym oleju do 20 000 km. Co na to silnik benzynowy? To jest ok? Naprawdę dzisiejsze oleje sobie radzą z takimi przebiegami? Czy może to jedynie durne zalecenia producenta powtarzane przez serwis na których silnik (a zatem i właściciel auta) cierpi? |
|
|
Wed, 26 Oct 2011 - 23:15
Post
#1931
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL |
U mnie w BMW po skasowaniu serwisu pokazuje 22000km do kolejnej zmiany z tym, że wartość ta spada w zależności od stylu jazdy/litrów spalonego paliwa, ilości startów motoru (podobno).
Wydaje się, że to co podaje producent to raczej w jakiś określonych warunkach i oczywiście z olejem longlife...ale pewnie "kowalski" jeździ od 'serwisu' do 'serwisu' i ciekawe jaki to ma wpływ na silnik po X przebiegu. Najlepiej miec do w dupie i zmieniać po ludzku tak jak napisałeś czyli co 10-15tys km. |
|
|
Wed, 26 Oct 2011 - 23:18
Post
#1932
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 |
Właściciel auta na tym za bardzo nie ucierpi, bo zanim auto osiągnie przebieg, po którym będzie można wywnioskować jaki wpływ miał olej na stan silnika, właściciel zdąży auto sprzedać i o nim zapomnieć. Obecne auta na olejach typu LL spokojnie dociągają takich samych przebiegów jak ich poprzedniki, w których wymieniano olej co 10 - 15 tys kilometrów. Wystarczy zobaczyć ile jeździ po naszych drogach samochodów z przebiegami "handlowymi" i wnętrzem wytartym jakby ktoś je papierem ściernym czyścił. I co? I jeżdżą, i mają się dobrze.
A wracając do tematu, to moim zdaniem większe znaczenie ma to, w jaki sposób właściciel traktuje auto zanim się rozgrzeje, a są tacy fanatycy bawarskiej marki, którzy lubią szpanować niezależnie czy zimno czy ciepło silnikowi Oczywiście auta mocno katowane to całkiem inny temat, tylko że w naszym kraju większość jeździ o kropelce i jak widzi spalanie ponad dychę, to łapie się za głowę. A silnik 1.9TDI spokojnie tyle wypić potrafi, jak mu właściciel daje EDIT: Kowalski zmienia tak jak jeździ. A statystyczny kowalski jeździ oszczędnie, z dala od czerwonego pola. Ja statystyczny nie jestem. EDIT2: Tak mi jeszcze przyszło do głowy. Dobry olej to świetny argument przy sprzedaży auta, tylko trzeba mieć na to papiery. |
|
|
Wed, 26 Oct 2011 - 23:26
Post
#1933
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Do tego dodam ze obecnosć LPG wymaga stosowania nieco inne oleju :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wed, 26 Oct 2011 - 23:35
Post
#1934
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Kolego Croom odpowiedz jeszcze na pierwsze pytanie jeżeli możesz: 0W30 - 5W30 ?
CYTAT w książce Mercedesa jest wykres zależnościowy od specyfikacji i temperatur w jakich auto się porusza i (co dziwne)... ... dla 0W30 i 5W30 był identyczny wykres ! Jaki olej w takim razie wybrać? Jaka będzie realna różnica pomiędzy tymi olejami odczuwalna przez auto? |
|
|
Thu, 27 Oct 2011 - 00:41
Post
#1935
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
CYTAT w książce Mercedesa jest wykres zależnościowy od specyfikacji i temperatur w jakich auto się porusza i (co dziwne)... Chodzi o temp. w jakich bedzie startowac później to jest inna sprawa... Wszystko zależy jaigo oleju uzyjesz. Jak użyjesz dobrego syntetyka dobrej firmy 5W30 to może być lepiej niz na hydrokraku z napisem fully synthetic na butelce i oleju 0W30 Mercedes bazuje raczej ttaj na A3/B4 więc HTHS powyżej 3.5 Jak jest coś napisane o "C3" albo o ilości popiołów siarczanowych to są lepsze alternatywy w postaci 0W40. Poza tym na jakiej podstawie silnik ma zainicjować tryb longlife....bądzmy realistami... Nie znam oleju który w osobówce w cyklach tzw. rwanych czyli tak jak jeździ średni Kowalski do 15 000km rocznie wytrzyma dwa lata. Rok to dla oleju max. później silniki zaczynaja klepać wszystko nie chodzi tak aksamitnie. Wytrzymac moze wytrzyma ale juz po półtorej roku słychac że powinien byc wymieniony :-)))) W żadnym samochodzie nie ma miernika lepkości oleju, wszystko (chyba że sa juz jakies hiper nowoczesne urzadzenia i systemy) opiera się na : - ilości zimnych rozruchów - ilości obrotów wału Na tej podstawie ECU podejmuje decyzje kiedy wysłać usera do serwisu (są marki które wysyłaja po kilku tys km) Co do 20 000km na silniku benzynowym ....powiem tak dobry olej da rade przy sprzejających warunkach czyli więcej odpalen motoru i jazda min. 15km , więcej tras a mniej jazdy po tzw. "bułki" Olej z marketu raczej nie da rady ale ktoś moze pisac że da rady. Poza tym mało kto sobie zdaje sprawy że w zimie olej degraduje 2x szybciej niz w innych porach roku... Głównie przez duże wachania temparatur i słabe własciwości neutralizujące (TBN) to co skrapla się w wyniku dużych różnic temp. w układzie smarowania , więc ja zalecam wymianę na jesien i wczesna wiosną co 6000km a wtedy silnik bedzie zdrów jak ryba :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 27 Oct 2011 - 07:50
Post
#1936
|
|
CYTAT Jaki olej w takim razie wybrać? Jaka będzie realna różnica pomiędzy tymi olejami odczuwalna przez auto? głównie silnik to odczuje na zimnym starcie olej 0w szybciej rozejdzie się po silniku. po rozgrzaniu w zasadzie to samo |
|
|
Thu, 27 Oct 2011 - 08:26
Post
#1937
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Rozejdzie sie tak samo. Tylko 0 będzie miał Praktycznei od razu maxymalne własnosci smarujące
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 27 Oct 2011 - 08:37
Post
#1938
|
|
Rozejdzie się tak samo. Tylko 0 będzie miał Praktycznei od razu maxymalne własnosci smarujące no nie tak samo skoro oleje 5w/30 mają minimalną temperaturę płynięcia na poziomie około -36 stopni C, to oleje 0w/30 mają ja na poziomie -50 stopni C no i teraz weź naszą zimę, gdzie temperatura spada do -20 czy -25 stopni C ... to uważasz, że 5w rozejdzie się tak samo szybko jak 0w ? |
|
|
Thu, 27 Oct 2011 - 09:39
Post
#1939
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Ciśnienie na pompie 5.5 bara hmmm
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
Thu, 27 Oct 2011 - 09:46
Post
#1940
|
|
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 17:04 |