JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Thu, 14 Jun 2018 - 09:04
Post
#6061
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
ps. na stronie importera jest nr telefonu do osoby kompetentnej (nawet bardzo kompetentnej) w sprawach technicznych i wystarczy zadzwonić i można dokładnie wypytać co i jak.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 14 Jun 2018 - 09:04
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 14 Jun 2018 - 09:11
Post
#6062
|
|
User Dołączył: Tue, 14 November 2017 |
|
|
|
Thu, 14 Jun 2018 - 09:28
Post
#6063
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
to jak kurka rurka w końcu , można można te cuda z archoila lać do dlesla z partykularnym filtrem ili nie..? bo wg mnie to smarność w kieszeni poprawiają jedynie tak jak i te cuda z BG... lać można, zapewne nie zaszkodzi i nie pomoże.... takie placebo na wyrwanie kasy lepiej za te pieniądze kupić dobre piwo na mecz.. kup po prostu dobry olej bo dobry olej dobry i nie wymaga żadnych "polepszaczy" |
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 13:11
Post
#6064
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Panowie, co zalalibyście do Megane3 RS, 2.0T 320KM? Ciężka noga, rzadko trackday. Interwał 10 tysięcy km, spalanie oleju między wymianami minimalne.
Producent zaleca ELF Evolution SXR 5W40. Sporo ludzi leje Millersa CFS 5W40 NT+, ale moim zdaniem to olej do motorsportu i powinien być wymieniany częściej niż co 10k, co przy jego cenie generuje kosmiczne koszty. Pomysły? |
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 14:27
Post
#6065
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Tak dla przykładu : Millers XF longlife 0W40, LM Synthoil 5W40, Fuchs Race Pro S 5W40. Poleciałby jeszcze Ravenola ale okazuje się, że to jakieś dziadostwo jest - przynajmniej nasz guru tak twierdzi.
Generalnie szukaj czegoś w lepkosci 5W40 lub 0W40 na dobrej bazie i z dobrym pakietem. Od tego Elfa już lepszy będzie zwykły Millers Trident 5W40. Możesz też zastosować tańszego Millersa CFS NT (nie NT+) - zawsze wyjdzie trochę taniej a olej też bardzo zacny, choć faktycznie mocno dopakowany i o dość sportowej charakterystyce. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 14:54
Post
#6066
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Producent zaleca ELF Evolution SXR 5W40. Sporo ludzi leje Millersa CFS 5W40 NT+, ale moim zdaniem to olej do motorsportu i powinien być wymieniany częściej niż co 10k, co przy jego cenie generuje kosmiczne koszty. Pomysły? a jaka jest różnica w cenie/kosztach biorąc pod uwagę "jedną wymianę" ? |
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 15:31
Post
#6067
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Jedna wymiana to jedna wymiana, ale CFS NT+ szybciej traci swoje właściwości, nie uśmiecha mi się wymieniać oleju co 5kkm.
Ale proszę, dla przebiegu 20k rocznie: CFS NT+ = 4 wymiany co 5kkm * 400PLN (6L) = 1600PLN rocznie LM Synthoil = 2 wymiany co 10kkm * 260PLN = 520 PLN rocznie Czyli różnica na wymianę to może i 140PLN, ale rocznie różnica to ponad 1000PLN. Pomijam koszty filtra i względy praktyczne, czyli jeżdżenie na wymianę oleju minimum co kwartał. Tomek_Evo - dzięki, w tym kierunku będę szedł. Zwykły CFS NT nadaje się do interwału 10kkm, czy jest z nim tak samo jak z NT+? |
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 16:44
Post
#6068
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Lepsze bazy mają oleje 0/40 i chyba też jest lepszy wśród nich wybór.
|
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 20:40
Post
#6069
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Jest tak jak pisze Hexx. Dużo olejów (stosunkowo dużo) w klasie lepkości 0W40 jest na dobrych bazach z udziałem baz syntetycznych PAO. W 5W40 trzeba już mocniej szukać czegoś dobrego i mało jest naprawdę solidnych olejów full spas ale nie takich typowo "racingowych". Zwykły CFS generalnie ma mniej wypasiony pakiet dodatków ale to w sumie bliźniaczy olej do NT+ i wymiana najlepiej co 8 tys.
Z 0W40 masz też dobry olej Neste City Pro 0W40 (kupisz poniżej 200 zł za 5l) lub Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40, który jest jeszcze tańszy. Te oleje mają bazy syntetyczne. Mam pod "codzienna opieką" RS-a 2 i zalany jest właśnie Neste City Pro OW40 + Archoil AR9200V2. Sprawdza się bardzo dobrze. Napisz na forum renault-sport do użytkownika Pływak i powołaj się na mnie. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 20:45
Post
#6070
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Jest tak jak pisze Hexx. Dużo olejów (stosunkowo dużo) w klasie lepkości 0W40 jest na dobrych bazach z udziałem baz syntetycznych PAO. W 5W40 trzeba już mocniej szukać czegoś dobrego i mało jest naprawdę solidnych olejów full spas ale nie takich typowo "racingowych". Zwykły CFS generalnie ma mniej wypasiony pakiet dodatków ale to w sumie bliźniaczy olej do NT+ i wymiana najlepiej co 8 tys. Z 0W40 masz też dobry olej Neste City Pro 0W40 (kupisz poniżej 200 zł za 5l) lub Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40, który jest jeszcze tańszy. Te oleje mają bazy syntetyczne. Mam pod "codzienna opieką" RS-a 2 i zalany jest właśnie Neste City Pro OW40 + Archoil AR9200V2. Sprawdza się bardzo dobrze. Napisz na forum renault-sport do użytkownika Pływak i powołaj się na mnie. A meguin i neste są Full saps ? Pytam z ciekawości |
|
|
Mon, 18 Jun 2018 - 22:22
Post
#6071
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Tak.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 19 Jun 2018 - 08:07
Post
#6072
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec |
Miałem oba te oleje od Tomka w 2.0 tfsi po programie i żadnej różnicy w użytkowaniu nie widziałem poza tym że meguina spalił trochę mniej (meguin 1.5 litra na 10kkm, neste 2 litry)
|
|
|
Tue, 19 Jun 2018 - 08:46
Post
#6073
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
A zaobserwowałeś jak trzymają temperaturę oleju? Jakieś różnice w tym zakresie?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 19 Jun 2018 - 08:47
Post
#6074
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Ja na razie mam zalany neste ale jak pisalem wciągnął cały bagnet w 3kkm. Teraz dolewam 5w50 neste (bo mi został) i aktualnie juz wlałem koło 1l-1.5l. Teraz robie dokładny pomiar spalania oliwy. Dolałem do pełna czyli koło litry i czekam na lampke niskiego stanu oleju. Na razie chyba 2kkm zrobilem ale na bagnecie już z 1/4 została tylko.
|
|
|
Tue, 19 Jun 2018 - 12:51
Post
#6075
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 |
|
|
|
Tue, 19 Jun 2018 - 13:04
Post
#6076
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 |
Ja na razie mam zalany neste ale jak pisalem wciągnął cały bagnet w 3kkm. Teraz dolewam 5w50 neste (bo mi został) i aktualnie juz wlałem koło 1l-1.5l. Teraz robie dokładny pomiar spalania oliwy. Dolałem do pełna czyli koło litry i czekam na lampke niskiego stanu oleju. Na razie chyba 2kkm zrobilem ale na bagnecie już z 1/4 została tylko. Przy takim ubytku oleju to albo gdzieś jest spory wyciek z silnika przez uszczelnienia albo pierścienie zgarniające zasyfione nagarem lub po prostu zużyte. Potrzebna diagnostyka Gdy silnik olej przepala przez nieszczelne pierścienie to wymiana pierścieni zgarniających najlepiej na dwuczęściowe albo chcąc spróbować zmniejszyć pobór zalać silnik olejem 10w60 akurat jest pora letnia więc nie powinno zaszkodzić. Olej 10w60 najlepiej syntetyczny ale gdy jest taki duży pobór nie ma co przepłacać za syntetyk gdyż może go również przepalać tylko wlać nie drogi a dobry Specol 10w60 i obserwować pobór, gdy będzie mniej przepalał tego oleju to można zastosować Archoil Ar9100 w moim przypadku poboru oleju ten dodatek pomógł. |
|
|
Tue, 19 Jun 2018 - 13:14
Post
#6077
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
proszę pozdrowić panią Martę Sapińską
|
|
|
Wed, 20 Jun 2018 - 07:09
Post
#6078
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Nie sądzę aby zastosowanie lepkości 10W60 było dobrym pomysłem ponieważ to nie zlikwiduje problemu w tym silniku i nawet jeśli pobór oleju spadnie to i tak trzeba będzie sporo dolewać a lepkość 10w60 nie jest odpowiednia do tego silnika (mamy co prawda lato ale mimo wszystko). Co do Specola Golda 0W40 to się zgodzę - świetny olej na porządnych bazach (sporo PAO) ale Extraspec Racing 10W60 jest zupełnie przeciętny. Nie jest zły i ma atrakcyjną cenę ale jakościowo to nie jest najwyższa półka tego co Specol potrafi zaoferować.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 20 Jun 2018 - 07:27
Post
#6079
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Wed, 20 Jun 2018 - 07:46
Post
#6080
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Ravenol (jeśli mowa o cytowanym wcześniej 10w60) ma lepsze bazy, lepsze dodatki, lepsze parametry i..... cenę x 4. Olej z zupełnie innej półki - również cenowej. Przeciętny to też określenie subiektywne bo dla jednego przeciętne będą oleje Penrite a dla drugiego przeciętny będzie Elf cz Fuchs.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 01:26 |