JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Mon, 19 Feb 2018 - 11:30
Post
#5781
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
wystarczy, że do takiego 0/20 dostanie się trochę ON i już po lepkości
potem jedziesz dynamicznie... i zatarcie gotowe |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 19 Feb 2018 - 11:30
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 19 Feb 2018 - 13:30
Post
#5782
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 01 May 2009 |
Za 2 x4l Neste City Pro 0W40 zapłacisz ok. 300,00 zł a za Meguina Super Leichtlauf Driver 0W40 5l + 3x1 nawet mniej. Myślę, ze można spokojnie pzrejść na 0W40 - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym i wczesno-wiosennym przy takim sposobie użytkowania. dzięki, zastosować płukankę przed wymianą? -------------------- A3 8V CTNC stage 3 - 414ps 544nm
|
|
|
Mon, 19 Feb 2018 - 16:28
Post
#5783
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Raczej tak. Wszystko zależy od tego w jakim stopniu silnik może być zabrudzony ale profilaktycznie na pewno nie zaszkodzi.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 21 Feb 2018 - 08:46
Post
#5784
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
Ja jeszcze mam pytanie co do oleju 0W40 (o czym pisałem wcześniej, do 1.4 TSI CAXA na łańcuchu) - obecny Motul x-max 0W40 vs. Amsoil Signature 0W40.
Amsoil nie ma wpisanej żadnej europejskiej normy, w zasadzie tylko API-SN oraz m.in. dla Nissana GTR, ale ma lepsze parametry "na papierze" jak Motul. Warto sobie zaprzątać nim głowę? I gdzie go kupić aby nie wtopić, bo oficjalnej sprzedaży chyba nigdzie nie ma? Porównanie parametrów: ......................Amsoil vs Motul Lep.@100*C ---- 14,8 vs 13,5 Lep.@40*C ----- 84,6 vs 76,2 Indeks ----------- 184 vs 184 TBN ------------- 12,5 vs 10,1 HTHS ------------- 3,8 vs 3,6 |
|
|
Wed, 21 Feb 2018 - 09:12
Post
#5785
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Po tych parametrach widać, ze oba oleje maja trochę inną charakterystykę. Powiedziałbym, że Amsoil ma bardziej "sportową". Czy Amsoil ma lepsze parametry? Ja bym raczej mówił, ze ma właśnie nieco inną charakterystykę . Z porównanie tych parametrów nie ma co wyciągać wniosku na temat wyższości oleju x nad olejem y. Wysoki TBN na plus ale to w benzynie nie ma az takiego znaczenia, zresztą 10,1 też jest ok. Amsoil ma kolega Croom.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 21 Feb 2018 - 09:16
Post
#5786
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Wed, 21 Feb 2018 - 23:13
Post
#5787
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Amsoil ma wyższe HTHS i jest juz jedynym jak nie wyjątkiem dedykowanym w wonej sprzedaży do aut pokroju Nissan GT-R gdzie HTHS musi mieć minimum 3,7 a tutaj ma 3.76 !
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 08:21
Post
#5788
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa |
Mobil 1 0W40 new life ma hths 3.8
redline 0W40 ma hths 4.0 jak więc nie ma na rynku innych produktów z takim HTHS |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 08:52
Post
#5789
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
jakoś słabo chce mi się wierzyć by M1 na HC trzymał ten parametr jak oleje z USA
osobiście bym nie ryzykował |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 09:05
Post
#5790
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa |
hexx ja nie wnikam , czy dany olej trzyma parametr tylko szukając produktów co maja min hths 3.7 opieram się ta tym co publikuje producent.
a karta jasno określa. https://www.mobil.com/polish-pl/passenger-v...1-new-life-0w40 Swoja droga przebadam i Redlina 0w40 , którego już zakupiłem |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 09:13
Post
#5791
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
papier przyjmuje wszystko
|
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 09:29
Post
#5792
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
Do przytoczonego GTR'a (szukając wymogów olejowych dla tego silnika wpadłem na instrukcję obsługi) zalewny miał być seryjnie właśnie Mobil 1 0W40, więc możliwe że jest to jakiś dedykowany produkt.
Pytanie tylko czy te paramtery, w moim użytkowaniu, przyniosą jakiekolwiek korzyści. Niby im mniejsza lepkość tym lepiej dla napełniania hydrauliki (w tym nieszczęsne napinacze i regulatory luzu zaworowego) ale inne aspekty? BTW - jest gdzieś temat o olejach do skrzyń, bo również co do tego mam kilka pytań ale nie chcę robić śmietnika. |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 09:35
Post
#5793
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Ale ten mobil to naprawdę świetny olej był... bo zdaje się że zostaje zastąpiony wersją fs, co już taka świetna nie jest.
|
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 10:00
Post
#5794
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Do przytoczonego GTR'a (szukając wymogów olejowych dla tego silnika wpadłem na instrukcję obsługi) zalewny miał być seryjnie właśnie Mobil 1 0W40, więc możliwe że jest to jakiś dedykowany produkt. nie ma tak NIGDZIE, że olej jaki jest na półce zalewany jest na pierwszy montaż/uruchomienie są to zupełnie inne oleje, o innym składzie i robione są tylko i wyłącznie pod ścisłą specyfikację zamawiającego |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 10:28
Post
#5795
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa |
papier przyjmuje wszystko Oczywiście ,że papier przyjmie wszystko, ale mi chodziło o to aby przedstawić ,ze nie jedyny AMSOIL ma tak wysoki HTHS 3.76 , tylko że są inne oleje w klasie 0W40, które deklarują taka lub wyższą wartość, a czy na prawdę tyle mają tego nie wiem. Tak jak pisałem wcześniej REDLINE 0w40 podaje HTHS 4.0. |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 10:31
Post
#5796
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
oczywiście, że nie tylko Amsoil
generalnie wszystkie oleje z USA bedą bardzo dobre i będą realnie spełniały założenia... czy to Amsoil, czy RedLine, czy Royal Purple czy nawet Lucas Oil |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 10:33
Post
#5797
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
nie ma tak NIGDZIE, że olej jaki jest na półce zalewany jest na pierwszy montaż/uruchomienie są to zupełnie inne oleje, o innym składzie i robione są tylko i wyłącznie pod ścisłą specyfikację zamawiającego Teraz już łapiesz za słowa - miałem na myśli, że instrukcja przywoływała wlewanie Mobil 1 0W40 ewentualnie 5W40. Ale oczywiście masz rację - olej wlany na montażu to zupełnie co innego (najczęściej) niż to co mamy na półce w sklepie. |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 10:37
Post
#5798
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Chcę zalać dobry olej do mojego silnika 2.5 TFSI 440 koni. Zależy mi na dobrej ochronie podczas torowej jazdy. Silnik nie pali oleju w ogóle. Jego tran jest wzorowy.
Czy ten produkt spełni moje oczekiwania? http://eneos.jpoils.pl/oferta-2-4-eneos_sustina_0w50.html Ewentualnie co jeszcze byście polecili? -------------------- A110S
|
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 10:40
Post
#5799
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
@radekrp90, zawsze
taki olej to receptura producenta produkcje takiego oleju może zlecić dowolnej firmie, która da najlepszą cenę i będzie spełniała wymagania może być produkowany dzisiaj w jednej blendowni a jutro w innej.. ale zasada jest jedna: zawsze musi być taki sam |
|
|
Thu, 22 Feb 2018 - 11:38
Post
#5800
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie |
[quote name='Tommo' date='Thu, 22 Feb 2018 - 10:37' post='1291148']
Chcę zalać dobry olej do mojego silnika 2.5 TFSI 440 koni. Zależy mi na dobrej ochronie podczas torowej jazdy. Silnik nie pali oleju w ogóle. Jego tran jest wzorowy. Czy ten produkt spełni moje oczekiwania? http://eneos.jpoils.pl/oferta-2-4-eneos_sustina_0w50.html Ewentualnie co jeszcze byście polecili? Ja do TTSa leję Millersa 5W40 NT+ , pare razy na torze byłem , temperatury sporo niższe niż na poprzednim Valvoline... Myśle że i tu się sprawdzi.. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 17 April 2024 - 20:18 |