JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Sun, 13 Aug 2017 - 13:32
Post
#5441
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 August 2017 |
Witam forumowiczów!
Temat oleju do BMW 335d 400+ , przebieg 230tys. Olej lany wcześniej 5w30 bmw, ostatnia wymiana 5w30 millers XF i przy przelocie 11tys przed zmiana oleju spalilo panewke. Chce temu zapobiec i napewno wrzucic olej 5w40 tylko jaki ...? Opcji jak zwykle milion i cięzko cos wybrac konkretnego. Motul ? Valvo? Amsoil? Co BMW lubi najbardziej ? Bo millersowi zdecydowanie podziekuje .. |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 13 Aug 2017 - 13:32
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 13 Aug 2017 - 22:27
Post
#5442
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 jest całkiem niezły. Z wyższej (bardzo wysokiej) półki masz Fuchs Race Pro S 5W40 (lub 5W30) oraz np. Penrite Racing 5W30 - oleje na bazie PAO-estrowej. Amsoil czy Mitasu to też dobre tropy. Do tego proponuje Archoila AR9100 a najlepiej mix AR9100/9200 tylko na nowy preparat zastępujący Archoila AR9200 trzeba jeszcze poczekać (może za 2 tyg. będzie dostępny).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 14 Aug 2017 - 00:32
Post
#5443
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 August 2017 |
Chcę przejść z 5w30 na 5w40 i myślę nad GULFem 5w40. http://filtryoponyoleje.pl/pl/olej-silniko...-40opak-4l.html Jakieś opinie o tym oleju ? Jakieś inne zalecane ? Auto ST220 Różnica między olejem w klasie SAE 5W-30 a 5W-40 choć z pozoru niewielka, szczególnie będzie widoczna w zachowaniu parametrów lepkościowych środka smarowego w wyższych temperaturach pracy jednostki napędowej. Przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach otoczenia, ten parametr będzie kluczowy jeśli chodzi np. o zachowanie trwałości filmu olejowego. W doborze oleju zdecydowanie należy przestrzegać zaleceń konstruktorów silników, którzy rekomendują daną lepkość środka smarowego także z uwzględnieniem strefy klimatycznej, w której dana jednostka ma być eksploatowana. A dla tych, co czasami „lubią przycisnąć” polecamy oleje klasy PREMIUM np. GULF Racing 10W-60 lub GULF Racing 5W-50 |
|
|
Mon, 14 Aug 2017 - 10:07
Post
#5444
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Kolego nie wklejaj proszę gotowych formułek, które nic nie wnoszą do tematu a co do 10W60 do cywilnej jazdy to niestety nawet dla tych, którzy lubią sobie przycisnąć w zdecydowanej większości przypadków nie będzie to odpowiednia lepkość z tej przyczyny, że mało który silnik jest konstrukcyjnie odpowiednio dobrze przystosowany do takiej lepkości i taka lepkość w większości przypadków ma zdecydowanie więcej minusów niż plusów. Po drugie istnieją oleje wyczynowe o lepkościach nawet 0W20 (w F1 stosowany był niedawno olej 0W10 a Prokop w WRC stosował też olej 0W30) i w klasie lepkości 5W30 i 5W40 można spokojnie znaleźć bardzo dobre oleje, które spokojnie zniosą nawet bardzo trudne warunki pracy (lepiej od większości 10W60). Nie potrzeba 10W60 ani nawet 5W50, żeby mieć olej, który zapewni odpowiednio wysoki stopień ochrony silnika i trwałość filmu olejowego. Ja rozumiem, że trzeba robić reklamę marce (całkiem niezłej) bo sam jestem sprzedawcą ale robisz odkop posta sprzed ponad 5 lat. To forum do czegoś zobowiązuje i jest tu wielu sprzedawców ale każdy stara się wypowiadać możliwie merytorycznie i druga sprawa popatrz na staż innych i swój. Fajnie, że jesteś ale bardziej merytorycznie proszę bo tylko w ten sposób zasłużysz na szacunek innych forumowiczów.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 14 Aug 2017 - 10:13
Post
#5445
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Witam forumowiczów! Temat oleju do BMW 335d 400+ , przebieg 230tys. Olej lany wcześniej 5w30 bmw, ostatnia wymiana 5w30 millers XF i przy przelocie 11tys przed zmiana oleju spalilo panewke. Chce temu zapobiec i napewno wrzucic olej 5w40 tylko jaki ...? Opcji jak zwykle milion i cięzko cos wybrac konkretnego. Motul ? Valvo? Amsoil? Co BMW lubi najbardziej ? Bo millersowi zdecydowanie podziekuje .. Jeszce jedna sprawa - przeanalizuj jak najdokładniej przyczynę usterki bo nie sądzę aby problem leżał po stronie oleju a przynajmniej nie wyłącznie po jego stronie. Druga sprawa XF 5W30 to dobry olej ale jak już Millersa z c3 do takiej fury (i każdej innej ciut lepszej) to proponuje Millersa EE longlife c3 5w30 (lub tego bez c3 do VW) z technologią nanodrive - kosztuje niedużo więcej a różnica jest odczuwalna. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_paczka_* |
Mon, 14 Aug 2017 - 10:24
Post
#5446
|
|
Czesc,
co sadzicie o wlaniu Amsoil Signature Series 5W-30 (ASL) do TDI PD lekko dlubnietego, pomijam to, ze nie spelnia norm dla PD, chodzi mi o samo charakterystykę z karty, olej wydaje się być "idealny", auto użytkowane w miescie, duzo krotkich odcinkow, olej zmeiniany co 10tys, karta charakterystyki http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf pozdrawiam |
|
|
Mon, 14 Aug 2017 - 10:46
Post
#5447
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Do 1.9 PD zwykle polecam jednak lepkość 5W40, tym bardziej jak auto jest po modach ale biorąc pod uwagę sposób użytkowania oraz niewątpliwie wysoka jakość tego oleju to myślę, że nie ma większych przeciwwskazań bo znam takich co leją 5W30 do 1.9 PD i sobie chwalą (w końcu norma 507.00 zastępuje 505.01 i tak gdzie wymagane jest 505.01 dopuszczane jest stosowanie olejów z normą 507.00 a 5w40 to wśród nich ciężko znaleźć). W 1.9 PD dobrze sprawdza sm.in ię Penrite Enviro+ i Neste City Standard 5W40 (oba z normą 505.01).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 16 Aug 2017 - 17:39
Post
#5448
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 August 2017 |
tomek , odnośnie oleju będe oddawać do analizy więc może tam coś wyjdzie. A jeśli chodzi o olej to Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 wydaje mi sie chyba najbardziej ok względem cena/jakość choć slyszałem opinie że bardziej konieczna jest dolewka miedzy wymianami. Dużo osób jeżdzi ma motul xclean lub xcess 5w40 - myślisz ze gorszy od LM ?
|
|
|
Thu, 17 Aug 2017 - 00:00
Post
#5449
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Wg.mnie gorszy. X-Clean jest C3 więc siłą rzeczy ma ograniczenia w pakiecie ochronnym. X-Cess dobry olej ale kiedyś był lepszy. To nie jest olej na PAO tak jak Liqui Moly Synthoil. Gdzie robisz analizę bo jak coś to mogę pomóc?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 22 Aug 2017 - 22:26
Post
#5450
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 |
Panowie zastanawiam sie nad zmiana oleju w moim 2.0TDI 16V zrobionym na 240koni. Od poczatku jezdze na MOTULU X CLEAN 5w40 I mysle o zmianie na Valvoline SynPower MST C3 5W40 lub Liqui Moly TOP TEC 4100 5w40. Oleje w podobnych pieniadzach i pytanie czy polepszy sie mojemu silnikowi czy zmiana wiele nie wniesie. Czy jest jakis inny olej w podobnym budzecie ktory bedzie lepszy niz xclean i wyzej wymienione oleje? Wolalbym zostac przy normie 505.01
|
|
|
Thu, 24 Aug 2017 - 16:14
Post
#5451
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 23 August 2017 |
Dzień dobry
czy do Skody Superb 2.0 TDI 125 kW, przebieg 250 tyś. ( jazda w mieście 70 %, autostrada 30 % 180 km/h) można zastosować olej: Penrite 10tenths premium 0 0w40 czy lepiej sugerować się wyborem wyszukiwarki: Penrite ENVIRO+ EU 5W30. W specyfikacji Skody zalecano olej zgodny z normą VW 507 00. Będę wdzięczny za pomoc. |
|
|
Thu, 24 Aug 2017 - 23:01
Post
#5452
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI |
Hej, jaki olej zalać do Alpina B4 Biturbo [Silnik N55B30, 404 km]
Auto nowe nie chcemy serwisowac na castrolu 0w30 według specyfikacji producenta Coś premium z Penrite/Amsoil/Millers? -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 08:40
Post
#5453
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Drodzy koledzy czy do nowego Passata 2017 r tdi biturbo z dpf i adblue można lać Delvaca 5w30 skoro popioły siarczanowe ma na poziomie 1% ?
A z kolei taki porządny fullsaps na jakim poziomie ma popioły siarczanowe , tak z ciekawości bo może to wielka ściema z tymi olejami niskopopiołowymi? ? Jak uważacie? |
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 09:52
Post
#5454
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Czy Hexx ma dozywotniego bana czy ktos czlowieka odblokuje? Sorry za OT...
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 13:57
Post
#5455
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Panowie zastanawiam sie nad zmiana oleju w moim 2.0TDI 16V zrobionym na 240koni. Od poczatku jezdze na MOTULU X CLEAN 5w40 I mysle o zmianie na Valvoline SynPower MST C3 5W40 lub Liqui Moly TOP TEC 4100 5w40. Oleje w podobnych pieniadzach i pytanie czy polepszy sie mojemu silnikowi czy zmiana wiele nie wniesie. Czy jest jakis inny olej w podobnym budzecie ktory bedzie lepszy niz xclean i wyzej wymienione oleje? Wolalbym zostac przy normie 505.01 Jak w aucie siedzi DPF to polecam Penrite Enviro+5W40 (w trochę większym budżecie ale warto) lub Millers EE longlife 5W40 (większy budżet). Dobrym wyborem będzie też Neste City Standard 5W40, który spełnia 505.01 ale jest full saps (do dpf-a nie bardzo na dłuższą metę). Z pozostałej 3 chyba najlepszy top tec. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 14:06
Post
#5456
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Dzień dobry czy do Skody Superb 2.0 TDI 125 kW, przebieg 250 tyś. ( jazda w mieście 70 %, autostrada 30 % 180 km/h) można zastosować olej: Penrite 10tenths premium 0 0w40 czy lepiej sugerować się wyborem wyszukiwarki: Penrite ENVIRO+ EU 5W30. W specyfikacji Skody zalecano olej zgodny z normą VW 507 00. Będę wdzięczny za pomoc. Witam Seria czy program tam jest? Jest dpf? Jeśli jest to na dłuższą metę przy 70% jazdy miejskiej lepiej zastosować jakiegoś low/mid sapsa (najlepiej spełniającego 507) i tu Penrite Enviro+EU 5W30 lub Penrite Enviro+5W30 jest jak najbardziej słusznym wyborem. Jak nie ma dpf-a a jest program to faktycznie można rozejrzeć się za czymś bogatszym w dodatki ochronne. Czasami stosuje się 0W40 w 2.0 TDI i ludziska nie narzekają a Penrite 10tenhts Premium 0w40 to świetny olej. Co było wcześniej lane (tylko nie pisz, że Castrol magnatec)? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 14:13
Post
#5457
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Drodzy koledzy czy do nowego Passata 2017 r tdi biturbo z dpf i adblue można lać Delvaca 5w30 skoro popioły siarczanowe ma na poziomie 1% ? A z kolei taki porządny fullsaps na jakim poziomie ma popioły siarczanowe , tak z ciekawości bo może to wielka ściema z tymi olejami niskopopiołowymi? ? Jak uważacie? Na dłuższą metę odradzam. Wg. mnie do starszego diesla bez dpf-a delvac jak najbardziej ale w tym wypadku poszukałbym jakiegoś innego dobrego oleju. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 14:15
Post
#5458
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Czy Hexx ma dozywotniego bana czy ktos czlowieka odblokuje? Sorry za OT... Hexx podobno sam się usunął z forum. Rozmawiałem nawet na ten temat z "administracją". Może wróci pod innym nickiem -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 20:24
Post
#5459
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 23 August 2017 |
Witam Seria czy program tam jest? Jest dpf? Jeśli jest to na dłuższą metę przy 70% jazdy miejskiej lepiej zastosować jakiegoś low/mid sapsa (najlepiej spełniającego 507) i tu Penrite Enviro+EU 5W30 lub Penrite Enviro+5W30 jest jak najbardziej słusznym wyborem. Jak nie ma dpf-a a jest program to faktycznie można rozejrzeć się za czymś bogatszym w dodatki ochronne. Czasami stosuje się 0W40 w 2.0 TDI i ludziska nie narzekają a Penrite 10tenhts Premium 0w40 to świetny olej. Co było wcześniej lane (tylko nie pisz, że Castrol magnatec)? Auto otrzymałem od teścia, wiec nie mam co narzekać, ale wg ksiazki serwisowej to takie były wymiany oleju: 30, 55, 77 tysięcy km, - Castrol 5W30 LL 104 tysięcy km- Mobil 5W30 132, 174, 190, 203 tysięcy km - Castrol 5W30 217, 249 tysięcy km- Mobil 5W30 Oprogramowanie jest seryjne, z DPF nie było do tej pory problemów, pewnie niedługo nadejdą Ale puki co jest. Czy z racji tych olejów mam się spodziewać problemów? Jaki olej czy zestaw preparatów sugeruje Pan na kolejną zmianą? Nie zamierzam oszczędzać na oleju, aby auto dobrze służyło rodzinie. Pozwolę sobie jeszcze zapytać o auto żony. VW Polo 2012 1.2 TSI, 105 KM, 90 % jazda w mieście, olej oryginalny Castrol, w czasie przeglądu przy 60 tyś zmiana na Millers 5W40 EE oraz zmiana częstotliwości wymiany z 30 tys na 15 tys. Czy sugeruje Pan jakieś zmiany w tym przypadku. Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas. max |
|
|
Fri, 25 Aug 2017 - 22:54
Post
#5460
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Ten Millers to b. dobry olej , choć do 1.2 TSI i jazdy miejskiej bardziej pasuje 5W30 lub ewentualnie 0W40/0W30. Można więc zmienić na Millersa EE longlife 5W30 z aprobata 504/507, który będzie dobry zarówno do Polo jak i 2.0 TDI. Penrite Enviro+5W30 lub EU5w30 to też dobre rozwiązanie dla obu aut (bez EU jest lepszy ma ponoć więcej PAO i estrów). Do 2.0 TDI proponuję również Archoila AR9100 - poprawi i smarowanie i czystość w silniku. Żeby nie było, że jako dystrybutor polecam ten środek warto poczytać wątek olejowy na forum OCP (Octavia Club Polska), gdzie wielu "świadomych użytkowników" poleca stosowanie tego dodatku i widzi jego zalety. Warto poczytać też o dodatkach do paliwa bo mają one pozytywny wpływ na funkcjonowanie DPF-u.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 04:52 |