JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Thu, 13 Jul 2017 - 17:08
Post
#5421
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Siema, krótkie pytanie: Cooper S 2011 (N18), 184@230KM. Nadchodzi pierwsza dla mnie zmiana oleju i chciałem zalać XF Longlife 5W30. Są jakieś lepsze alternatywy, coś dedykowanego dla silników z wtryskiem bezpośrednim etc.? Konfigurator Millersa sugeruje 0W30... Ja polecam olej w 100% syntetyczny 0W40/ 5W40 z normą MB 229.5Wybór takich olejów jest bardzo szeroki od Motula X-Max 0W40 przez Millersa XF Longlife , obok NESTE 0W40 City PRO ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 13 Jul 2017 - 17:08
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 13 Jul 2017 - 20:02
Post
#5422
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Pełna zgoda dobre 0W40 sprawdzi się lepiej od 5W30.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 31 Jul 2017 - 13:30
Post
#5423
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 February 2013 |
Panowie jaki olej polecacie zalać do Forda Rangera 3.2 TDCi 2017 silnik euro 6 ( dpf i adblue ) ? Auto jest po chipie, wymiany oleju co 15kkm. Książka pisze o oleju 5W30 ale nie ma żadnej wzmianki jaką normę oleju producent zaleca a chciałbym zalewać coś lepszego niż w ASO.
|
|
|
Thu, 03 Aug 2017 - 11:59
Post
#5424
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Penrite Enviro+C2 0W30 z najnowszą normą Forda M2C950-A.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 10:32
Post
#5425
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 February 2013 |
A co z Motulem Specific 5W30 913D ? Nic mu sie chyba nie powinno stać?
|
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 22:39
Post
#5426
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Generalnie Motul nie spełnia normy i się nie nadaje - jest dedykowany pod inne silniki Forda. Oczywiście można olać tą nową normę ale wtedy to już wszystko jedno czy będzie jakakolwiek norma Forda czy nie i można zalać 1000 różnych olejów. Ta nowa norma Forda M2C950-A wymaga oleju niskopopiołowego (z tego co wiem obowiązuje w przypadku każdego silnika diesla Forda z 2017 roku) i w tym jest największa różnica bo przy 913D poziom sapsów jest dość wysoki i to zupełnie inne oleje pod zupełnie inne normy. Czy się coś stanie? Myślę, że nieprędko ale jak już miałbym lać coś co normy nie spalenia to coś lepszego niż ten Motul.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Sat, 05 Aug 2017 - 12:54
Post
#5427
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 February 2013 |
Dzięki za odpowiedź.
|
|
|
Mon, 07 Aug 2017 - 12:22
Post
#5428
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa |
Jak olej 0W40 ew. 5W30 lalibyście do Leona Cupry 5F 2.0 TSI ? Czy dobrze kombinuje, że teoretycznie 0W40 powinien szybciej łapać temp. roboczą i jednocześnie mieć lepszą lepkość przy wysokich temperaturach ? Musi mieć normę 502 albo 504/507. Millersy odpadają, niemiło wspominam zatarcie motoru na EE 5W40.
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
Mon, 07 Aug 2017 - 15:17
Post
#5429
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Penrite 10tenths premium 0 0w40 będzie bardzo dobry. Inne propozycje to Neste City Pro0W40 i Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 - wszystkie prawdziwe syntetyki ale Penrite ma najbogatszą bazę PAO-estrową. Inne godne polecenia 0W40 jakie przychodzą mi do głowy to Amsoil lub Mitasu.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 07 Aug 2017 - 20:53
Post
#5430
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 |
a
ravenol ssl 0w40 Valvoline SynPower 0W-40 Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 (tez norma 502) |
|
|
Tue, 08 Aug 2017 - 08:02
Post
#5431
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 February 2015 |
Valvoline SynPower 0W-40 dobry olej jeden z lepszych
|
|
|
Tue, 08 Aug 2017 - 13:05
Post
#5432
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia |
Dlaczego dobry? Uzasadnij prosze na podstawie konkretow dlalaxzego Valvoline jest dobry bo ja twierdze ze nie jest...0w40 to tyko CF. . Od dwóch lat bardzo mocno zjechali z jakości. .badałem próbkę 0w40 i słabo wyszedł. .podobnie zresztą jak 5w50 M1...
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 09:47
Post
#5433
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Valvoline moim zdaniem co najwyżej średni (mam te samo info, że od 2 lat obniżyli loty). Meguin czy Neste dużo lepsze o Penrite już w ogóle nie wspominając. Millers 0w40 też jest moim zdaniem niezły ale jak Kolega ma uprzedzenie do marki to są inne alternatywy. A co do M1 5W50 to niestety już nie ten olej, który można było śmiało lać do rajdówki.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 10:07
Post
#5434
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa |
Na Millersie EE 5W40 przy przebiegu 6000 km usmażyło mi panewki w praktycznie nowym aucie wiem, że na 99% to była wada materiału a nie oleju, ale niechęć pozostała. A jak z Motulem X Max 0W40 ?
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 10:35
Post
#5435
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia |
Koledzy może ktoś wie ile % popiołów siarczanowych dopuszcza norma spalin Euro 6 ? I jak jest w praktyce z normą C3 i laniem fullsaps. .?
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 12:10
Post
#5436
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Na Millersie EE 5W40 przy przebiegu 6000 km usmażyło mi panewki w praktycznie nowym aucie wiem, że na 99% to była wada materiału a nie oleju, ale niechęć pozostała. A jak z Motulem X Max 0W40 ? Też niezły olej. Mniej więcej poziom Neste i Meguina moim zdaniem. Parametry bardzo dobre ale odnośnie bazy to dokładnie nie wiem co tam jest (wiem, że w części jest baza syntetyczna). Ale poziom Penrite to to nie jest. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 18:07
Post
#5437
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa |
Ok, dzięki. Wezmę pewnie tego Motula, bo w sumie za Penrite wychodzi 100% drożej. Olej i tak muszę zmieniać często bo robię głównie krótkie dystanse po mieście i się dość mocno rozrzedza w krótkim czasie.
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 19:04
Post
#5438
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Mile, padły Ci panewki w Cuprze?
A w temacie: co polecicie do Megane Coupe F7R? Lepkość 5w40. Elf Evolution 900 SXR będzie ok? Millers CFS itp nie wchodzi w grę, to tylko tani dupowóz, chciałbym się zmieścić w 150 zł za 6l. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 19:47
Post
#5439
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa |
No tak wyszło w momencie awarii oliwa miała 129 stopni, nie wiem tylko gdzie w VAGach jest czujnik temperatury.
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
Wed, 09 Aug 2017 - 19:51
Post
#5440
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Rozumiem, że gwarancja została uznana, dostałeś nowy motor i wszyscy szczęśliwi?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 05:05 |