Shoutbox 0 nowych PW 


367 Stron V  « < 252 253 254 255 256 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Porszak
post Sun, 26 Mar 2017 - 23:36
Post #5061


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





takie gluty jak na 1 klatce to raczej jka sie przez set tysiecy nie wymienia. ja otwieralem taki silnik, ale tam byla gesta maz, grubo oblepiajaca nieruchome elementy, ale juz doszlo do zlapania walu, ktory potem puscil przy odkrecaniu kola pasowego walu, kiedy silnik juz byl na stojaku.
przy wymianach w takie rzeczy to nie wierze, ale przeciez nie o to mi chodzilo. poprostu Wy sie nie znacie bo jak ten pan opowiada do kamery to chyba dobrze mowi wszystko biggrin.gif


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 26 Mar 2017 - 23:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Grand_
post Sun, 26 Mar 2017 - 23:37
Post #5062


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Kolego do tej BMW Ci polecam
Motula X-cleana 5W-30.
Ja na takim pomykam w 535d pomodzonej dość mocno i jest git.
przebieg na zegarach 250 tys, i nie pali mi tego praktycznie nic (sprężarki hybrydy mają 5 tys km )


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 27 Mar 2017 - 06:50
Post #5063









CYTAT(Porszak @ Sun, 26 Mar 2017 - 23:36) *
takie gluty jak na 1 klatce to raczej jka sie przez set tysiecy nie wymienia.

dokładnie tak smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 27 Mar 2017 - 07:50
Post #5064


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Sun, 26 Mar 2017 - 22:59) *
Tomek.. ale bajki piszesz wink.gif
Na innych forach ludzie to tak bezkrytycznie łykają ?

Hexx ja bajek nie pisze uwierz mi. Może trochę przesadziłem z porównaniem tego silnika ze zdjęcia do tamtego ale syfu było co niemiara. W tą regularna wymianę co 15 tysięcy to tez nie wierzę. Niejeden silnik potrafi się mocno zasyfić po kilkudziesięciu tysiącach. Poczytaj na innych forach co piszą mechanicy co rozbierają silniki. Czasami wrzucają fotki. Zresztą na tym forum też nie raz były opisywane przypadki mocno zasyfionych silników. Ale nie o to chodzi. Takie zdjęcia pokazują do czego może doprowadzić olewanie tematu.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 27 Mar 2017 - 08:05
Post #5065









Trochę ?
Popłynąłeś masakrycznie... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Mon, 27 Mar 2017 - 21:15
Post #5066


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam,
CYTAT("hexx")
no dobra..
ale podaj jaki silnik i do jakiego oleju chcesz dać te dodatki

a co najlepsze ?
kupić dobry olej. nic więcej nie trzeba.

Myślałem żeby dodać tego molibdenu do starego kibla 1,9tdi ASV i AFN.
ASV chodzi na motul 10w40, a AFN na shell helix hx7 10w40 i może jeszcze do skrzyni biegów.

CYTAT("tomek evo")
Molibden głównie poprawi wrażenia akustyczne.

Możesz coś więcej na ten temat napisać?
Wyciszy się praca silnika, czy coś w tym stylu?
Czy nie zamuli mi silnika?
Czego ewentualnie mogę się spodziewać po Archoil AR9200?

Kiedyś tam stosowałem Xado, ale nie zauważyłem żadnych efektów, być może silnik się trochę zabezpieczył, ale kto, to wie?
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 28 Mar 2017 - 03:18
Post #5067









CYTAT(tomek 1980 @ Mon, 27 Mar 2017 - 21:15) *
Myślałem żeby dodać tego molibdenu do starego kibla 1,9tdi ASV i AFN.
ASV chodzi na motul 10w40, a AFN na shell helix hx7 10w40 i może jeszcze do skrzyni biegów.

zrób mu płukankę i zalej M1 Delvac 5/40
i posłuchaj jak będzie pracował smile.gif

żadnych dodatków nie ma sensu dodawać, powaznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Tue, 28 Mar 2017 - 23:14
Post #5068


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





do nowych tdi np,:190KM 2016r , można lać tego Delvaca 1 le 5w30? nie będzie problemów z dpf-em?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Wed, 29 Mar 2017 - 06:43
Post #5069


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





Z tego co czytam można lać. Sam myślę nad Delvac do mojego mjet 2gen

W sumie mój wybór to dylemat między Amsoli europa 5w30/ Penrite Enviro + a powyższy Delvac. Patrząc na parametry mobil wydaje się ciekawy ale czy lepszy od dwóch pierwszych wymienionych? Lepszą opcją na lato byłby 5w40 ale dpf i te sprawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 29 Mar 2017 - 07:02
Post #5070









CYTAT(tvn @ Tue, 28 Mar 2017 - 23:14) *
do nowych tdi np,:190KM 2016r , można lać tego Delvaca 1 le 5w30? nie będzie problemów z dpf-em?

mam zalane do KIA Sorento z EURO6
i po 14k km nie zauważyłem problemu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 29 Mar 2017 - 07:03
Post #5071









CYTAT(djpanczo @ Wed, 29 Mar 2017 - 06:43) *
W sumie mój wybór to dylemat między Amsoli europa 5w30/ Penrite Enviro + a powyższy Delvac. Patrząc na parametry mobil wydaje się ciekawy ale czy lepszy od dwóch pierwszych wymienionych? Lepszą opcją na lato byłby 5w40 ale dpf i te sprawy.

choć często używam Amsoila
to w tym zestawieniu M1 jest najlepszy pod względem składu

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 29 Mar 2017 - 08:56
Post #5072


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(djpanczo @ Wed, 29 Mar 2017 - 06:43) *
Z tego co czytam można lać. Sam myślę nad Delvac do mojego mjet 2gen

W sumie mój wybór to dylemat między Amsoli europa 5w30/ Penrite Enviro + a powyższy Delvac. Patrząc na parametry mobil wydaje się ciekawy ale czy lepszy od dwóch pierwszych wymienionych? Lepszą opcją na lato byłby 5w40 ale dpf i te sprawy.


Ale masz przecież masę olejów z C3 o lepkości 5w40 np. Penrite Enviro+5w40 czy Neste City Pro 5W40.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Wed, 29 Mar 2017 - 18:32
Post #5073


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





a podpowiedzcie proszę po ilu wyrzucić olej z fabrycznego zalania, ten pierwszy z fabryki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 29 Mar 2017 - 18:42
Post #5074









5-10k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 29 Mar 2017 - 20:20
Post #5075


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Powiedział bym że po 2k km.
Jako że widziałem jaki szary olej jest po 150 km po zmianie pierścieni to wydaje mi się to słuszne.
Myślę że w silniku gdzie wszystko nowe największe stężenie drobinek metali nastąpi po takim przebiegu.
W m3 f80 zalecają po takim przebiegu zrobić wymianę, coś tam sobie przy tym myśleli smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 29 Mar 2017 - 20:36
Post #5076









M3 to trochę inna zabawka.
W normalnym/cywilnym aucie nie ma potrzeby tak szybkiej wymiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 29 Mar 2017 - 22:29
Post #5077


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Zalecają na ten okres nie pałować ,silnik staje sie cywilny smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 29 Mar 2017 - 23:59
Post #5078


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Ja bym zalecał po 2-3 tys. km. 5 tysięcy to wg. mnie max i lepiej zrobić to wcześniej, choć nawet wymiana po 10 tys. będzie lepsza niż wg. książki. Wilele zależy od konstrukcji silnika. Znam przypadki kiedy olej wymieniano pierwszy raz po kilkuset kilometrach a później drugi raz po 4-5 tysiącach i robili to ludzie "robiący w branży".


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 30 Mar 2017 - 06:46
Post #5079









kiedyś było "docieranie silnika"
teraz (po za jakimiś wyjątkami) tego nie ma.. bo silniki są już dotarte
seryjny olej jest w zasadzie takim samym olejem jak potem można kupić... ewentualnie może mieć jakieś dodatki dedykowane na początkowy okres, dlatego nie ma sensu go wylewać zaraz na poczatku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Thu, 30 Mar 2017 - 07:05
Post #5080


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





CYTAT(tomek evo @ Wed, 29 Mar 2017 - 08:56) *
Ale masz przecież masę olejów z C3 o lepkości 5w40 np. Penrite Enviro+5w40 czy Neste City Pro 5W40.


pozwolę sobie wrócić do tego postu. Skoro normę C3 spełniają oleje 5w40, skąd wzięła się moda na lanie do wszystkiego co ma DPF 5w30? W przypadku 40 korzyść jest w większej odporności na upalanie samochodu i jeszcze w czymś?

Może głupie pytanie ale o ile w "normalnych" rozumiem korzyści płynące ze zmian zakresu lepkości, o tyle nie łapie skąd taki nacisk na 5w30 w nowych samochodach, skoro lejąc 5w40....wlewamy lepszy olej...?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

367 Stron V  « < 252 253 254 255 256 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 01:32