Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 46 47 48 49 50 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Pablo155
post Fri, 10 Sep 2010 - 07:58
Post #941


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





No dobrze, a do czego porównali byście Valvoline SYNPOWER 5w40 ?
Jest lepszy/gorszy/porównywalny od Motula 5w40 X-cess, Mobila1 5w50 ?
Jeśli nie, to na jakim poziomie można go sklasyfikować ?


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 10 Sep 2010 - 07:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Berry
post Fri, 10 Sep 2010 - 09:28
Post #942


Rookie
Dołączył: Sun, 12 October 2008





Mally czy przypadkiem nie będzie za gęsty ten 5W50 ?
Jak ostatnio zalałem Civica 1.6 125KM(PRZEBIEG 170TYS igiełka) Castrol EDGE Sport 10W-60 to po 500km zaczął walić na niebiesko, a silnikm wcześniej pracował ELFem 10W40 i zero dymu, więc nie wiem czy zalanie auta z 98 rok też nie da mu po dupie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 10 Sep 2010 - 12:04
Post #943


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(Berry @ Fri, 10 Sep 2010 - 09:28) *
Mally czy przypadkiem nie będzie za gęsty ten 5W50 ?
Jak ostatnio zalałem Civica 1.6 125KM(PRZEBIEG 170TYS igiełka) Castrol EDGE Sport 10W-60 to po 500km zaczął walić na niebiesko, a silnikm wcześniej pracował ELFem 10W40 i zero dymu, więc nie wiem czy zalanie auta z 98 rok też nie da mu po dupie...


Dziwi mnie nadal tendencja do zalewania do codziennego użytku silników olejem klasy SAE 60 np. 10W-60.
Jakie są zalecenia producenta w tym konkretnym silniku ?

10W-60 to dobry olej przy extremalnych temperaturach zewnętrznych kiedy silnik pracują przed długi okres na pełnym biegu, choć i tak lepszym wyborem są oleje 10W-40 oparte na bazie pełnosyntetycznej PAO plus estry, niż oleje hydrocrakowane 10W-60 czy 5W-40.

Panie i panowie przecież zastanówcie się że najwieksze zużycie silnika to zimny start, nie wspominając o zimowym porannym uruchomieniu, jak taki SAE 50 się ma do takiego stanu rzeczy ?
Jestem za zrównoważoną formułą całoroczną SAE 30 tudzież 40 co jest w naszym klimacie optymalne a na zimę w silnikach ciasno pasowanych SAE 20 klasy 0W-20 (Honda).

Zależy tez jaka jednostka na jakiej klasyfikacji ACEA bazuje jesli ma być A3/B4 to taki ma być jesli producent zaleca API:SM i normę ILSAC, to po co lać hamulec do silnika w postaci 10W-60 czy A3/B4 5W-50.
Silniki na topowych olejach klasy 0W-30, 5W-30 pochodzą w takich warunkach dłużej niz na ciężkich i grubych SAE 50, SAE 60.
Jeśli do tego dojdzie jeszcze norma GF-4 A5/B5 to jest oszczędności na paliwie i dodatkowe pare KM więcej :-)

Zawsze mówie jak zobrazować sobie moc z jaką smaruje silnik olej klasy 10W-60 czy 5W-50 w momencie rozruchu przy niskich temp.
Weźcie sobie słomkę z MC Donald-a nabieżcie do ust smacznego miodu np. lipowego i spróbujcie jak najszybciej bo przepchać przez ową rurkę, szybciej gały wyjdą z orbit :-)
Tak samo jest w silniku, pompa nie może przepchac całego oleju przez układ, powstajace duże ciśnienie powoduje że ludziom często uszczelniacze zaczynają cieknąć, oringi puszczają czy filtry oleju na uszczelce nie wspominając juz o hydraulice zaworowej.

Idzie zima warto pamiętać że po zimie nic nie zostaje po oleju więc warto olej wymieniać na zimę lub wiosnę, pamiętac należy że zimą własnie najbardziej skrapla sie wilgoć na tulejach cylindra i to własnie jakość oleju i jego TBN pomaga przetrwac te trudne warunki, do tego proces utleniania i niewlacji kwasnych produktów spalania.
A w październiku juz zapowiadają snieg , zobaczymy pożyjemy

pozdrawiam :-)




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berry
post Fri, 10 Sep 2010 - 15:01
Post #944


Rookie
Dołączył: Sun, 12 October 2008





zaraz, ja chyba muszę zrozumieć podstawy, zresztą chyba większość osób bo mamy o tym złe pojęcie, tym bardziej że temat jest łatwy do znalezienia przez google....

1)

najpierw ciekawostka

swego czasu miałem przekonanie które wbił mi mechanik kiedy zapytałem go co to za oznaczenia na oleju, (dość dawno było) "olej 10W40 oznacza gęstość w której to olej na zimnym silniku ma klasę 40, a na ciepłym przechodzi w rzadszy płyn klasa 10, bo się po prostu rozgrzewa biggrin.gif "



oprzyjmy się na oleju 10W40

na wikipedi doczytując się można stwierdzić że im mniejsza klasa (W) tym olej rzadszy, czyli 0 najrzadszy

10 oznacza jego gęstość (W) w niskich temperaturach czyli w fazie rozruchy
40 oznacza jego gęstość (W) wysokich temperaturach

dziwactwo bo...wychodzi na to że olej zimny jest rzadszy niż rozgrzany rolleyes.gif

czy może działa to na zasadzie iż

10 oznacza jego gęstość (W) w niskich temperaturach przy czym im niższa wartość 15-10-5-0 tym olej rzadszy
40 oznacza jego gęstość (W) wysokich temperaturach przy czym im wyższa wartość 30-40-50-60 tym olej staje się jeszcze bardziej rzadki

teoretycznie ta odpowiedź jest najbardziej logiczna, z drugiej strony dlaczego do samochodów sportowych polecają olej 5W40 albo lepiej 5W30......?



2)

Prawdę mówiąc, piszecie o jakiś atrybutach i klasyfikacjach lepkościowych dla olejów silnikowych, domyślam się że dużo osób, jeśli nie większość osób czytających ten temat nie ma pojęcia o czym mówicie i jadą na jakiś swoich domysłach, najlepiej było by opisać po prostu grubsze podstawy, a wtedy sami jesteśmy wstanie dobrać sobie olej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 10 Sep 2010 - 16:21
Post #945


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Berry to bardzo rozległy temat, najogólniej rzecz biorąc należy mówić o lepkości nie o gęstości.
Klasyfikacje lepkościową zawiera się w tzw. SAE (Society of Automotive Engineers) :
Wyglada ona tak:
http://widman.biz/English/Tables/J300.html
Są to minimalne wymogi:-)

Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych opracowana przez Socjety of Automotive Engineers (SAE) dzieli oleje silnikowe na 12 klas, (choć są też SAE 70 australia, sahara):
sześć klas „zimowych” (W): 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
sześć klas „letnich”: 20, 30, 40, 40, 50, 60.

Lepkość najogólniej definiowana jako miara tarcia wewnętrznego cieczy głównie kojarzy nam się z „płynnością” oleju. Generalnie oleje gęstsze mają większą lepkość od olejów rzadszych.
Oleje z wyzszej polki maja obnizoną lepkość wewnetrzna co za tym idzie generują mniejsze temp. oleju itp.

Lepkość najogólniej definiowana jest jako miara tarcia wewnętrznego cieczy,w technice wyróżnia się:
lepkość dynamiczną,
lepkość kinematyczną.

Lepkość dynamiczna danej cieczy wynosi 1 Pas (1 Pas calosekundę), jeżeli siła potrzebna do przesunięcia warstwy cieczy o powierzchni 1 cm względem drugiej takiej samej warstwy oddalonej o 1 cm, z prędkością 1 cm/sec, wynosi 1 dynę.
Podstawową jednostką miary lepkości dynamicznej jest:

1 Poise (1 P)

Jest to jednostka bardzo duża, stąd w powszechnym użyciu jest jednostka sto razy mniejsza, czyli:

1 centiPoise (1 cP)

W praktyce częściej używane jest pojęcie lepkości kinematycznej. Lepkość kinematyczna jest to stosunek lepkości dynamicznej danej cieczy do jej gęstości. Oczywiście zarówno lepkość dynamiczna jak i gęstość muszą być wyznaczone w tej samej temperaturze.

Jednostką lepkości kinematycznej jest:

1 Stokes (1 St)

Jest to jednostka bardzo duża, powszechnie używaną jest jednostka sto razy mniejsza

1 centiStokes (1 cSt)

W obowiązującym układzie jednostek miar SI jednostkami lepkości są:

dla lepkości dynamicznej:

1 Pascalosekunda (1 Pas) 1 Pas = 1 P

1 miliPascalosekunda (1 mPas) 1 mPas = 1 cP

dla lepkości kinematycznej:

1 mm2 /s 1 mmz/s = 1 cSt

(lepkość 1 cSt posiada woda w temperaturze 4° C). Lepkość olejów ulega zmianie wraz ze zmiana temperatury.

Warto zaznaczyć że graniczna temperatura pompowalności, jest to temperatura, w której olej osiąga lepkość 30 000 cP. Po osiągnięciu tej temperatury olej przestaje być pompowalny, niektorzy podaja te wartosci w kartach charakterystyki a niktorzy się nie .."chwalą" :-)


Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej temperaturze może nie docierać do wszystkich elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych.
Z bardzo dużym przybliżeniem stwierdzić można, iż lepkość oleju w 100o C odpowiada średniej lepkości oleju w trakcie normalnej eksploatacji silnika.
Miarą tendencji do zmian lepkości oleju wraz ze zmiana temperatury jest współczynnik lepkości.
Drugim elementem wspomnianej wyżej klasyfikacji lepkościowej olejów silnikowych SAE jest lepkość oleju w ujemnych temperaturach. Umownie przyjęto jako graniczną wartość temperaturę, w której olej osiąga lepkość 3500 cP /miara lepkości dynamicznej/. Praktycznie jest to najniższa temperatura, przy której nie ma problemów z uruchomieniem silnika (stosując olej odpowiedniej klasy lepkościowej).

Przykładowo:
Przeciętny olej klasy SAE 10W/X osiągają lepkość 3500 cP w temp. -20' C, co znaczy, iż do tej temperatury nie powinny wystąpić kłopoty rozruchowe silnika wywołane olejem.
Oleje klasy SAE 15W/X osiągają lepkość 3500 cP w temp. -15 C. Im niższa jest temperatura, w której olej osiąga tę lepkość, tym olej może być stosowany w "ostrzejszym" klimacie.

Oleje wielosezonowe uzyskiwane są przez dodanie polimerów do lekkiej bazy /5W, 10W, 20W/ co zabezpiecza olej przed rozrzedzeniem wraz ze wzrostem temperatury. W niskiej temperaturze polimery związane są ze sobą ściśle pozwalając zachować płynność oleju zgodną z wybraną bazą. Wraz ze wzrostem temperatury polimery „rozwijają” się w długie łańcuchy uniemożliwiając rozrzedzenie oleju w stopniu w jakim rozrzedził by się bez ich zawartości. W uproszczeniu olej 20W-50 to olej 20, który nie rozrzedzi się bardziej niż olej 50 w temperaturze 100 stopni C. Wbrew powszechnym opiniom i reklamom należy używać olejów o najwęższym zakresie ponieważ część polimerów w trakcie eksploatacji ulega zerwaniu lub spaleniu tworząc osady i szlamy powodujące wiele problemów.
Stad moje przekonanie do olejów 5W-30, 10W-30 a nie do 5W-50 czy 10W-60 !


Nie powinno się stosować dodatków do olejów. Producenci olejów zawierają w swoich produktach odpowiednie ilości dodatków, a niektóre z nich współdziałają w odpowiednich proporcjach aby zwiększyć ich efektywność. Dodawanie czegoś na własną rękę może zakłócić tą równowagę i pogorszyć właściwości oleju.
Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.
Oleje mineralne i syntetyczne można mieszać, choć nie do końca w wyjątkiem olejów niskopopiołowych z olejami konwencjonalnymi do tego olejów z MOS2 z olejami tradycyjnymi.
Dawno temu /lata 70-te/, pierwotne syntetyki zawierały glikol, który powodował totalną inkompatybilność z innymi olejami – powodował zżelowanie w przypadku wymieszania ze standardowym olejem. Od wielu lat glikol nie jest stosowany, a syntetyki produkowane są na bazach polialfaolefinowych i estrowych. Są one bez wątpienia mieszalne z olejami konwencjonalnymi a na rynku znajdują się produkty, które de-facto są mieszankami olejów syntetycznych z mineralnymi. Najlepiej jednak jest mieszać oleje o tej samej klasyfikacji jakościowej – zapewnia to kompatybilność dodatków, a tym samym zachowanie ich efektywności
Inne badania wykazały następujące korzyści stosowania olejów syntetycznych w stosunku do olejów mineralnych:
około1,5-krotne zmniejszenie oporów tarcia smarowanych elementów,
obniżenie zużycia paliwa (o 3-4%) i około 50% zużycia oleju w silniku,
około dwukrotne zmniejszenie zużycia smarowanych elementów silnika, w tym również krzywek wałka rozrządu,

Tak to w ogromnym skrócie wygląda:-)




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Fri, 10 Sep 2010 - 19:00
Post #946


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(Berry @ Fri, 10 Sep 2010 - 09:28) *
Mally czy przypadkiem nie będzie za gęsty ten 5W50 ?
Jak ostatnio zalałem Civica 1.6 125KM(PRZEBIEG 170TYS igiełka) Castrol EDGE Sport 10W-60 to po 500km zaczął walić na niebiesko, a silnikm wcześniej pracował ELFem 10W40 i zero dymu, więc nie wiem czy zalanie auta z 98 rok też nie da mu po dupie...


Ja bym taki zalał :] bo jeżdżę dynamicznie ;]


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carlos*
post Sat, 25 Sep 2010 - 08:57
Post #947


User
Dołączył: Sun, 05 June 2005
Skąd: Warszawa





Panowie krótkie pytanie....

Pacjent to mercedes sprinter 2.2 Cdi 2007 r. Aktualnie ma jeszcze Dpf-a ,ale już niedługo będzie usunięty.Niestety przy przebiegu 140 kkm padł silnik- diagnoza panewki, co ma związek z wypalaniem dpf-a a co za tym idzie przedostawaniem się ON do oleju, a skutki tego każdy wie.................. I teraz pytanie , czy dalej stosować olej np. 5W30 jak do tej pory , czy zmienić na jakiś inny? Chodzi mi o lepkośc oleju , a nie o producenta.Olej jaki będzie zalewany to będzie na pewno Millers lub Amsoil wymiana max co 20 kkm , a nie jak producent zaleca co 40 kkm. Także proszę o doradźcie coś smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 25 Sep 2010 - 09:06
Post #948









0/40 lub 5/40
Millersa nie ma potrzeby zalewać... bo nie jest to sportowe auto.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 25 Sep 2010 - 10:05
Post #949


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Chodzi mi o lepkośc oleju , a nie o producenta.Olej jaki będzie zalewany to będzie na pewno Millers lub Amsoil wymiana max co 20 kkm , a nie jak producent zaleca co 40 kkm. Także proszę o doradźcie coś smile.gif


Zobacz jak radzą sobie oleje w klasie 5W-40 w doskonałej klasie dla diesla CJ-4:

http://www.amsoil.com/news/2010_march_maxi..._protection.pdf

Jak widac przy 4% zawartości ON w oleju lepkość spada do bardzo kiepskiego poziomu, notabene powyżej 5% ON w oleju powinno się natychmiast wymienić olej.
Uważam CJ-4 z Amsoila za jednego z najlepszych olejów do nowoczesnych diesli a lepkość 5W-40 wręcz idealną.

Na jakim oleju wcześniej jeździłeś ?



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brevis
post Sun, 26 Sep 2010 - 00:37
Post #950


User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Lubliniec , Gliwice





Croom .... ja mam tylko takie jedna wątpliwość ... nie preferuje żadnych brandów jeżeli chodzi o producentów oleju i uważam ze Amsoil jest rzetelny w swoich produktach ...
Mam jednak pewne watpliwosci ....

--- dlaczego rynek europejski jest tak przez niego opuszczony .... Polska na pewno
--- druga rzecz , jest to jedyny producent oleju mi znany , który zamieszcza testy swoich produktów ... oczywiście "niezależnych" ... to jak zawsze jest ciężkie to zweryfikowania ...
czy to czasem nie będzie wg.powiedzenie ..." Krowa , która dużo ryczy .. mało mleka daje "

Taki mały offtop ... lecz zagadnienie ciekawe


--------------------
Fiut na rope
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carlos*
post Sun, 26 Sep 2010 - 07:35
Post #951


User
Dołączył: Sun, 05 June 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT(Croom @ Sat, 25 Sep 2010 - 10:05) *
Zobacz jak radzą sobie oleje w klasie 5W-40 w doskonałej klasie dla diesla CJ-4:

http://www.amsoil.com/news/2010_march_maxi..._protection.pdf

Jak widac przy 4% zawartości ON w oleju lepkość spada do bardzo kiepskiego poziomu, notabene powyżej 5% ON w oleju powinno się natychmiast wymienić olej.
Uważam CJ-4 z Amsoila za jednego z najlepszych olejów do nowoczesnych diesli a lepkość 5W-40 wręcz idealną.

Na jakim oleju wcześniej jeździłeś ?


No jeżeli ten test jest autentyczny to naprawdę amsoil daje rade, lecz w moim przypadku już raczej nie będzie problemu z przedostawaniem się ON do oleju , bo wywalam Dpf-a i nie będzie procedury wypalania a co za tym idzie przedostawania się ON do oleju.

Wcześniej jeździłem na Mobil 1 ESP ,ale od jakiegoś czasu widzę ,że nie jest już full synthetic ,lub może nigdy nie był i to właśnie dlatego zdecydowałem się na zmianę marki oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 26 Sep 2010 - 09:54
Post #952









Czy w każdym silniku przy wypalaniu DPF'a dostaje się tyle ON do oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal_m
post Sun, 26 Sep 2010 - 23:47
Post #953


Rookie
Dołączył: Sun, 26 September 2010





Brevis jeżeli Cię dobrze zrozumiałem a jest już późno to masz dobre podejście bo trzeba odróżnić oleje brendowe które są dobre dla ludzi używających auta "rzadko" i nie wysilających motorów ja ostatnio natknąłem sie na nową markę olejów XENUM (u nas mało znana) szcególnie zainteresował mnie olej wrx 7,5W40 Syntetyczny olej Extreme Performance Racing z zastosowaniem micro cząsteczek ceramiki... (czytając o tym oleju przeglądając różne fora (nie polskie) okazuje się że to dobry olej do wysoko obciążonych silników a do tego jest to olej "biały" z tym to się spotkałem pierwszy raz ale to tylko plus)

A teraz odnosnie dla czego producenci olejów bardzo dobrych nie pchają się tak bardzo do naszego kraju bo najpierw musieli by podejrzewam przebić mity o markach wypromowanych marketingowo CAS.., MOB.. itd. a u nas wszędzie tylko tanio tanio a tanio nie znaczy wcale dobrze.
A do tego te oleje są przeznaczone dla grupy klientów którzy mają troszke pojęcia i są w stanie wydać kilka złotych więcej niż i zadbać o silnik.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 27 Sep 2010 - 08:01
Post #954









CYTAT
a do tego jest to olej "biały" z tym to się spotkałem pierwszy raz ale to tylko plus

no a co jest "plusem" dla silnika kiedy jest olej biały a nie jasno-słomkowy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal_m
post Mon, 27 Sep 2010 - 08:28
Post #955


Rookie
Dołączył: Sun, 26 September 2010





ja nie powiedziałem że jest plusem to że olej jest sam w sobie biały bardziej plusem jest skład oleju oraz jego właściwości podawane przez producenta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 27 Sep 2010 - 08:31
Post #956









no a co jest w składzie takim plusem ?
Bo jak przejrzałem to po za nazwą i zbędną ceramiką (jak ktoś chce może sobie taką dokupić i dolać do oleju dla poprawy samopoczucia) nic ciekawego nie ma....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal_m
post Mon, 27 Sep 2010 - 17:29
Post #957


Rookie
Dołączył: Sun, 26 September 2010





Bezduszny może poczytaj troszke więcej o związkach ceramicznych i jakie mają zadanie bo widzę że się nie wgłębiłeś w temat tylko pobieżnie lub pamiętając co ktoś kiedyś powiedział....a mówił pewnie o potłuczonych talerzykach ceramicznych ale cóż kładę to na karb niewiedzy.

Ceramika jak to powiedziałeś a raczej związki ceramiki powodują pokrywanie się współpracujących części silnika warstwą bardzo odporną na ścieranie.
w tym oleju dokładnie biorąc jest zawarty CERFLON czyli wzmocniony fluoropolimer ceramiczny (PTFE) cząsteczki cerflonu są na tyle małe (mierzy się je w mikronach) że nie są odseparowywane w filtrze olejowym. Więcej możesz poczytać w autoEXPERT 9/2010

I tak na chłopski rozum jak jest mniejsze tarcie to zmniejsza się zużycie paliwa silnik lepiej pracuje łatwiejszy rozruch itd .....itd można by mnożyć i mnożyć


pozdrawiam

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 27 Sep 2010 - 17:33
Post #958









hmmm...
a proponowałeś ten przełomowy patent w Castrolu czy Mobilu ?
pytam poważnie

... bo u nas to jest od lat: http://www.ceramizer.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal_m
post Mon, 27 Sep 2010 - 18:17
Post #959


Rookie
Dołączył: Sun, 26 September 2010





bezduszny hmhm m

To teraz pojechałeś ale cóż Castrol czy Mobil....... jak to wyżej napisane są to marki dla "kowalskiego" marketing i marketing, bardzo dobry marketing moim zdaniem. Lane w naszym kraju a dla czego castrol czy mobil nie stosują takich rozwiązań ja myślę że marketingowo a co za tym idzie wiele wiele sprzedają tak mocno stoją że nie po drodze im uderzać do grupy klientów ukierunkowanych na oleje o wysokich właściwościach smarnych oni masowo produkują olej dla ludu który krzywo patrzy na częstszą wymianę i przede wszystkim CCC. Oleje np. marki Xenum skierowane są do fanów motoryzacji którzy bardziej dbaja o silnik lubią wcisnąć gaz do dechy i mieć gwarancję dobrego smarowania w każdym zakresie temperatur smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 27 Sep 2010 - 18:22
Post #960









@michał....
Dobra... to teraz napisz, że masz je w swojej ofercie laugh.gif
i zakończymy ten temat reklamowy.


PS
Nie jesteś pierwszym i pewnie nie ostatnim który takie coś robi... wink.gif
więc spoko
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 46 47 48 49 50 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 01:18