Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 45 46 47 48 49 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Carlos*
post Sat, 28 Aug 2010 - 09:28
Post #921


User
Dołączył: Sun, 05 June 2005
Skąd: Warszawa





Czyli jaki w końcu jest ten Mobil 1 full syntetyk , czy nie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 28 Aug 2010 - 09:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SZAFA
post Sat, 28 Aug 2010 - 12:56
Post #922


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





Mobil 1 0w40 to na pewno full syntetyk super sie sprawdził w naszym aucie flotowym od nowości lany przez 300 tys km.
turbina w aucie jest jeszcze fabryczna . Silnik pracuje np. ciszej niz w takiej samej octavii z niemiec o mniejszym przebiegu ale jezdzonym na gorszym oleju.

Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 tbn
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Wed, 01 Sep 2010 - 22:59
Post #923


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Zastanawiam się nad olejem na sezon zimowy do mojej Fabii RS. Normalnie auto robi około 10 km w jedną jak i 10 km w drugą stronę dziennie, w okresie wiosna-jesień nie ma problemów z rozgrzaniem silnika, lecz zeszłej zimy zaobserwowałem ,że wskazówka temperatury cieczy pokazuje 90 jak wjeżdżam do garażu podziemnego. Obstawiam że olej pewnie ma okolice 50-60 stopni. Auto jeżdżone na 5w40 505.01. Czy są jakieś przeciwwskazania by na zimę zalać 0w30 506.01 long life? Ma o wiele mniejszą lepkość przez co powinien lepiej smarować przy niskich temperaturach. Olej wymieniony by był po zimie ( 4-6 tyś km). Wszelkie podpowiedzi mile widziane.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 01 Sep 2010 - 23:03
Post #924









do silnika 1.9 TDI PD ma być olej 5/40
jak zalejesz 5/30 to silnik nie wybuchnie... a będzie brał tylko olej.

Na dogrzanie silnika nie będzie miał wpływu.
Taka uroda diesla, że musi mieć czas by się nagrzać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DCA
post Thu, 02 Sep 2010 - 10:08
Post #925


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: CHEŁMNO





Kloego bezduszny tu się z Tobą nie zgodzę.

Mam 1.9 TDI PD norma QG1 i producent podaje, że mam lać 5w30 smile.gif


--------------------
Seat Leon FR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 10:29
Post #926









producent czy ASO ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 02 Sep 2010 - 14:41
Post #927


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





bezduszny dalej powtarzasz te błędne informacje co kilka lat temu...

do 1.9TDI PD przy longlifie QG1 producent zaleca 0w30

poza tym, są oleje 5w30 które spełniają normę 505.01 i są przewidziane dla 1.9 PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 14:45
Post #928









Lelon, jak masz skan książki gdzie tak producent zaleca... to wrzuć na forum i będzie po dyskusji.

CYTAT
poza tym, są oleje 5w30 które spełniają normę 505.01 i są przewidziane dla 1.9 PD

2.0 TDI PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 02 Sep 2010 - 15:13
Post #929


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





proszę bardzo:

http://img709.imageshack.us/i/61392858.jpg/



jeszcze coś potrzebujesz? dalej twierdzisz, że do 1.9tdi PD tylko 5w40?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 15:22
Post #930









No i gdzie masz informację, że z 505.01 możesz jeździć na LL czyli przez 30k km ?
Ja tam widzę informację o 506.00


... ale proszę. To niemiecka instrukcja do silnika AVF z Audi A4 B6 quattro S-line avant 2004.
Tam masz wyraźnie napisane, że 15k albo jeden rok z aprobatą 505.01



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 02 Sep 2010 - 15:28
Post #931


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





masz problemy z czytaniem?

gdzie ja napisałem, że z normą 505.01 to jest longlife i można robić 30tys km???

Napisałem, że przy QG1 - longlife jest zalecany olej 0w30(a konkretnie norma 506 00) a nie 5w40, kumasz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 15:31
Post #932









Zadzwoń do jakiegoś ASO z grupy VAG i zobacz co powiedzą na temat oleju dla 1.9 PD
wink.gif


CYTAT
Napisałem, że przy QG1 - longlife jest zalecany olej 0w30(a konkretnie norma 506 00) a nie 5w40, kumasz?

to pokaż mi w teksie który wstałeś, że ma być ten 0/30.



Pamiętaj, że prawie wszystkie oleje 505.01 5/40 nie są to oleje w pełni syntetyczne....
jak myślisz, dlaczego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 02 Sep 2010 - 15:49
Post #933


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Nie muszę dzwonić do ASO, (abstrahując do poziomu wiedzy pracowników ASO w PL), też miałem AVF na longlifie i w niemieckim ASO zalewali mi Castrola 0w30 - zadzwoń do nich i wytłumacz, że się mylili...


W tym skanie w którym wkleiłem jest wyraźnie napisane, że dla QG1 ma być norma 506 00, pokaż mi 5w40 które spełnia tę normę, bo ja 0w30 mogę łatwo Ci pokazać.


Zresztą koniec dyskusji z mojej strony, jesteś wyjątkowo odporny na argumenty a ja mam ciekawsze zajęcia niż uświadamianie Ciebie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 16:01
Post #934









Mam Ci tłumaczyć na czym polega biznes olejowy w ASO ?

To teraz trochę praktyki...

1.9TDI PD na QG1 i oleju 5/30... komputer wyrzuca serwis olejowy od 13k do 22k. W zasadzie to prawie to samo co stałe wymiany 5/40 przy przebiegu 15k. Im więcej dajesz w tyłek silnikowi tym szybciej masz wymianę oleju... bo oleju szybciej ubywa przez co jego zabrudzenie też jest większe.
Ale to matematyka.

Ekonomia pokazuje coś innego.
ASO za wylanie oleju, określonego oleju 5/30 dostają kasę lub jakiś sprzęt. W takie targety nie wchodzą oleje 5/40 które są praktycznie niszowymi produktami w ASO.
Zysk dla ASO jest większy na oleju 5/30 niż oleju 5/40... mimo iż wymiany są w porównywalnych okresach.
Rozumiesz teraz ?


Zacznij myśleć... ekonomicznie wink.gif



EDIT:
QG1 w naszym kraju to fikcja.
Sprawdza się to w Niemczech, gdzie zapinasz tempomat, obroty na poziomie 2.5k i jedziesz tak na dobrym paliwie jakieś 300-400km.
Jest ekonomicznie.

U nas każde wyprzedzenie TIR'a to kręcenie obrotami.. a co za tym idzie i zwiększenie spalania oleju przez silnik.
Mniej oleju = skrócenie okresu między wymianami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 02 Sep 2010 - 16:07
Post #935


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





i zapewne ASO podrobiło instrukcję obsługi, żeby sprzedawać więcej oleju 5w30 czy 0w30... lol


ja już skończyłem dyskusję, widzę że próbujesz delikatnie zmienić temat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 16:12
Post #936









Kto mówi o podrabianiu instrukcji ?

Zawsze możesz zastosować swoją teorię o oleju 5/30 czy 0/30 w jakimś silniku 1.9 PD z końca lat 90-tych.
Powodzenia... i napisz o wynikach.


Co do QG1 to np. każda Octavia która trafiała do Polski miała od razu to ustawione.
Część ASO pozostawiała to... a część zmieniała. Nie ma co się napinać na to.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Thu, 02 Sep 2010 - 18:04
Post #937


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Bezduszny chyba faktycznie masz problemy z czytaniem. Twierdziles, ze do PD nie stosuje sie 5W30, a tylko 5W40. Lelon udowodnil Ci, ze jest inaczej. A Ty rozwodzisz sie nad czyms zupelnie innym zamiast napisac, sorry nie mialem racji... I to dwukrotnie, eh.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Sep 2010 - 18:49
Post #938









Lysy, zgoda... do część PD (tych z ostatnich lat) stosowano 5/30 lecz nie ze względu na konstrukcję silnika i wymagany do niej olej .... ale tylko ze względu na osiągnięcie EURO IV która obowiązuje od stycznia 2006 a od 2005 roku samochody homologowane z silnikiem diesla musiały ją spełniać.
Nie zmienia to faktu, że kiedy produkowano pierwsze PD to oleju 5/30 505.01 nie było na półkach sklepowych.

Po za spełnianiem EURO IV nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia stosowania 5/30 czy 0/30 w tym silniku.

Do tego pierwsze oleje jakie powstały z aprobatą 505.01 były to tylko oleje nie w pełni syntetyczne 5/40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berry
post Thu, 09 Sep 2010 - 16:39
Post #939


Rookie
Dołączył: Sun, 12 October 2008





Witam
Posiadam takie autko jak Almere GTI z roku 1998 o mocy 143KM silnik ma przejechane około 147tys.(nie wnikajmy w przebieg mimo że jest pełna książka serwisowa). Silnik chodzi wręcz idealnie...

Dzisiaj miałem zakupić olej

MOBIL SUPER 3000 X15W40 (5W-40) SYST S 5L (http://allegro.pl/show_item.php?item=1217837740)

albo

MOTUL 8100 X-clean C3 5W40 5L (http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-megapromocja-i1222905448.html)


Powiem szczerze tak doczytałem się na forum angielskim, chłopcy pisali podobnie jak tu że Motul trzyma niższą temperaturę podczas ostrego pałowania silnika, z drugiej jednak strony stwierdzili że ma bardzo gęsta konsystencję w porównaniu z olejem Mobila przy - ujemnych temperaturach...
nie chce znowu wywoływać zadymy na forum,ale im więcej czytam tym jestem głupszy... więc proszę podajcie jakie olej mogę kupić do tego autka, cena nie ma znaczenia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Fri, 10 Sep 2010 - 00:37
Post #940


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Berry 5w50 i po kłopocie.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 45 46 47 48 49 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:03