![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#921
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli jaki w końcu jest ten Mobil 1 full syntetyk , czy nie ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#922
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Mobil 1 0w40 to na pewno full syntetyk super sie sprawdził w naszym aucie flotowym od nowości lany przez 300 tys km.
turbina w aucie jest jeszcze fabryczna . Silnik pracuje np. ciszej niz w takiej samej octavii z niemiec o mniejszym przebiegu ale jezdzonym na gorszym oleju. Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 tbn |
|
|
![]()
Post
#923
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Zastanawiam się nad olejem na sezon zimowy do mojej Fabii RS. Normalnie auto robi około 10 km w jedną jak i 10 km w drugą stronę dziennie, w okresie wiosna-jesień nie ma problemów z rozgrzaniem silnika, lecz zeszłej zimy zaobserwowałem ,że wskazówka temperatury cieczy pokazuje 90 jak wjeżdżam do garażu podziemnego. Obstawiam że olej pewnie ma okolice 50-60 stopni. Auto jeżdżone na 5w40 505.01. Czy są jakieś przeciwwskazania by na zimę zalać 0w30 506.01 long life? Ma o wiele mniejszą lepkość przez co powinien lepiej smarować przy niskich temperaturach. Olej wymieniony by był po zimie ( 4-6 tyś km). Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#924
|
![]() |
do silnika 1.9 TDI PD ma być olej 5/40
jak zalejesz 5/30 to silnik nie wybuchnie... a będzie brał tylko olej. Na dogrzanie silnika nie będzie miał wpływu. Taka uroda diesla, że musi mieć czas by się nagrzać. |
|
|
![]()
Post
#925
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
Kloego bezduszny tu się z Tobą nie zgodzę.
Mam 1.9 TDI PD norma QG1 i producent podaje, że mam lać 5w30 ![]() -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#926
|
![]() |
producent czy ASO ?
|
|
|
![]()
Post
#927
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
bezduszny dalej powtarzasz te błędne informacje co kilka lat temu...
do 1.9TDI PD przy longlifie QG1 producent zaleca 0w30 poza tym, są oleje 5w30 które spełniają normę 505.01 i są przewidziane dla 1.9 PD |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#928
|
![]() |
Lelon, jak masz skan książki gdzie tak producent zaleca... to wrzuć na forum i będzie po dyskusji.
CYTAT poza tym, są oleje 5w30 które spełniają normę 505.01 i są przewidziane dla 1.9 PD 2.0 TDI PD |
|
|
![]()
Post
#929
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
proszę bardzo:
http://img709.imageshack.us/i/61392858.jpg/ jeszcze coś potrzebujesz? dalej twierdzisz, że do 1.9tdi PD tylko 5w40? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#930
|
![]() |
No i gdzie masz informację, że z 505.01 możesz jeździć na LL czyli przez 30k km ?
Ja tam widzę informację o 506.00 ... ale proszę. To niemiecka instrukcja do silnika AVF z Audi A4 B6 quattro S-line avant 2004. Tam masz wyraźnie napisane, że 15k albo jeden rok z aprobatą 505.01 |
|
|
![]()
Post
#931
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
masz problemy z czytaniem?
gdzie ja napisałem, że z normą 505.01 to jest longlife i można robić 30tys km??? Napisałem, że przy QG1 - longlife jest zalecany olej 0w30(a konkretnie norma 506 00) a nie 5w40, kumasz? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#932
|
![]() |
Zadzwoń do jakiegoś ASO z grupy VAG i zobacz co powiedzą na temat oleju dla 1.9 PD
![]() CYTAT Napisałem, że przy QG1 - longlife jest zalecany olej 0w30(a konkretnie norma 506 00) a nie 5w40, kumasz? to pokaż mi w teksie który wstałeś, że ma być ten 0/30. Pamiętaj, że prawie wszystkie oleje 505.01 5/40 nie są to oleje w pełni syntetyczne.... jak myślisz, dlaczego ? |
|
|
![]()
Post
#933
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie muszę dzwonić do ASO, (abstrahując do poziomu wiedzy pracowników ASO w PL), też miałem AVF na longlifie i w niemieckim ASO zalewali mi Castrola 0w30 - zadzwoń do nich i wytłumacz, że się mylili...
W tym skanie w którym wkleiłem jest wyraźnie napisane, że dla QG1 ma być norma 506 00, pokaż mi 5w40 które spełnia tę normę, bo ja 0w30 mogę łatwo Ci pokazać. Zresztą koniec dyskusji z mojej strony, jesteś wyjątkowo odporny na argumenty a ja mam ciekawsze zajęcia niż uświadamianie Ciebie. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#934
|
![]() |
Mam Ci tłumaczyć na czym polega biznes olejowy w ASO ?
To teraz trochę praktyki... 1.9TDI PD na QG1 i oleju 5/30... komputer wyrzuca serwis olejowy od 13k do 22k. W zasadzie to prawie to samo co stałe wymiany 5/40 przy przebiegu 15k. Im więcej dajesz w tyłek silnikowi tym szybciej masz wymianę oleju... bo oleju szybciej ubywa przez co jego zabrudzenie też jest większe. Ale to matematyka. Ekonomia pokazuje coś innego. ASO za wylanie oleju, określonego oleju 5/30 dostają kasę lub jakiś sprzęt. W takie targety nie wchodzą oleje 5/40 które są praktycznie niszowymi produktami w ASO. Zysk dla ASO jest większy na oleju 5/30 niż oleju 5/40... mimo iż wymiany są w porównywalnych okresach. Rozumiesz teraz ? Zacznij myśleć... ekonomicznie ![]() EDIT: QG1 w naszym kraju to fikcja. Sprawdza się to w Niemczech, gdzie zapinasz tempomat, obroty na poziomie 2.5k i jedziesz tak na dobrym paliwie jakieś 300-400km. Jest ekonomicznie. U nas każde wyprzedzenie TIR'a to kręcenie obrotami.. a co za tym idzie i zwiększenie spalania oleju przez silnik. Mniej oleju = skrócenie okresu między wymianami. |
|
|
![]()
Post
#935
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
i zapewne ASO podrobiło instrukcję obsługi, żeby sprzedawać więcej oleju 5w30 czy 0w30... lol
ja już skończyłem dyskusję, widzę że próbujesz delikatnie zmienić temat |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#936
|
![]() |
Kto mówi o podrabianiu instrukcji ?
Zawsze możesz zastosować swoją teorię o oleju 5/30 czy 0/30 w jakimś silniku 1.9 PD z końca lat 90-tych. Powodzenia... i napisz o wynikach. Co do QG1 to np. każda Octavia która trafiała do Polski miała od razu to ustawione. Część ASO pozostawiała to... a część zmieniała. Nie ma co się napinać na to. |
|
|
![]()
Post
#937
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Bezduszny chyba faktycznie masz problemy z czytaniem. Twierdziles, ze do PD nie stosuje sie 5W30, a tylko 5W40. Lelon udowodnil Ci, ze jest inaczej. A Ty rozwodzisz sie nad czyms zupelnie innym zamiast napisac, sorry nie mialem racji... I to dwukrotnie, eh.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#938
|
![]() |
Lysy, zgoda... do część PD (tych z ostatnich lat) stosowano 5/30 lecz nie ze względu na konstrukcję silnika i wymagany do niej olej .... ale tylko ze względu na osiągnięcie EURO IV która obowiązuje od stycznia 2006 a od 2005 roku samochody homologowane z silnikiem diesla musiały ją spełniać.
Nie zmienia to faktu, że kiedy produkowano pierwsze PD to oleju 5/30 505.01 nie było na półkach sklepowych. Po za spełnianiem EURO IV nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia stosowania 5/30 czy 0/30 w tym silniku. Do tego pierwsze oleje jakie powstały z aprobatą 505.01 były to tylko oleje nie w pełni syntetyczne 5/40. |
|
|
![]()
Post
#939
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 October 2008 ![]() |
Witam
Posiadam takie autko jak Almere GTI z roku 1998 o mocy 143KM silnik ma przejechane około 147tys.(nie wnikajmy w przebieg mimo że jest pełna książka serwisowa). Silnik chodzi wręcz idealnie... Dzisiaj miałem zakupić olej MOBIL SUPER 3000 X15W40 (5W-40) SYST S 5L (http://allegro.pl/show_item.php?item=1217837740) albo MOTUL 8100 X-clean C3 5W40 5L (http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-megapromocja-i1222905448.html) Powiem szczerze tak doczytałem się na forum angielskim, chłopcy pisali podobnie jak tu że Motul trzyma niższą temperaturę podczas ostrego pałowania silnika, z drugiej jednak strony stwierdzili że ma bardzo gęsta konsystencję w porównaniu z olejem Mobila przy - ujemnych temperaturach... nie chce znowu wywoływać zadymy na forum,ale im więcej czytam tym jestem głupszy... więc proszę podajcie jakie olej mogę kupić do tego autka, cena nie ma znaczenia... |
|
|
![]()
Post
#940
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Berry 5w50 i po kłopocie.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:03 |