![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#861
|
![]() |
te dane co podałeś są nie tak bardzo istotne.
do jakiego silnika ma być olej, jaki przebieg ma silnik, czy seria czy wzmacniany, jak eksploatowany co do oleju: jaka klasa jakościowa, czyli literki CH4 itp |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#862
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
1.9 TDI około 170-190 ps 80 % miasto 20% trasa.
Olej 1 ACEA A3/B3 - API SJ/CF Olej 2 ACEA A3/B4, C3 API SM/CF Olej 3 ACEA B3 API CH4 -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#863
|
![]() |
to poszukaj jakiegoś 5/50
|
|
|
![]()
Post
#864
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Bezduszny cały czas polecasz 5w50 , do TDI na PD czy możesz mi to w jakiś sposób uzasadnić? Przepraszam za te pytania , ale wole wiedzieć co będzie najlepsze dla mojego silnika:)
Może być PW . -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#865
|
![]() |
Bo 5/50 ma odrobinę większą lepkość niż 5/40 i więcej rożnych pakietów uszlachetniających..... oczywiście przy założeniu, że ten 5/40 to jest pełny syntetyk na PAO a nie jakiś "prawie syntetyczny".
505.01 dla 1.9 PD powstała długo po tym jak silnik został wprowadzony do sprzedaży.. i była efektem bardziej marketingu niż zapotrzebowania na dany produkt. Ten olej nie jest (w znacznej większości produktów) olejem w pełni syntetycznym.. a co za tym idzie jest tańszy niż 5/40 na PAO Do ego ma ciut grubszy film olejowy.. a więc trochę bardziej "uszczelnia" silnik. Nie masz silnika seryjnego... więc po co chcesz olej do silnika seryjnego ? |
|
|
![]()
Post
#866
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
panowie jakim olejem zalać Octavie RS BNM ?? Auto czeka na nowy silnik więc jest okazja zalac czymś nowym . Będzie robiony program u Rogala i pewnie wywale DPFa robie 60% miasto 40% trasa
-------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#867
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
panowie jakim olejem zalać Octavie RS BNM ?? Auto czeka na nowy silnik więc jest okazja zalac czymś nowym . Będzie robiony program u Rogala i pewnie wywale DPFa robie 60% miasto 40% trasa 5w30 z norma 507.00 , tak przynajmniej producent zaleca. Motul, Millers, Mobil ...itp -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#868
|
![]() |
5/30 lub 0/40 ale z wymianą co 15k km
|
|
|
![]()
Post
#869
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Bohumin ,Czech ![]() |
Jakie jest wasze zdanie na olej PetroCanada ???
http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/561.aspx |
|
|
![]()
Post
#870
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
bmw e46 330D przed litem , czyli 184KM CR1 , byl 10w40 castrol magnatec (ktos tak dupiato nalal) , niby to nie odpowiedni olej do niego, nie bierze oleju nic a nic. auto tylko na trasy i to dalekie.
co mu teraz nalac, jaki powinien byc rekomendowany? jaka klasa? Long life 04? -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#871
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
LL01, ale LL04 też może być. 0W30, 5W40. Ja lałem olej brandowany BMW ktory w rzeczywistości był Castrolem i nigdy nic złego sie nie działo.
A swoją drogą, czy to stronniczy artykuł - http://dray.pl/bmw/oleje.pdf ? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#872
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#873
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
A jakie jest podsumowanie ?
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#874
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Proszę o porównanie danych 3 różnych olejów. Mally: pozycja nr.1 pewnie jakis castrol na bazie HC do tego TBN raczej nie spełnia podstawowego założenia ACEA ..... pozycja 2. stawiam na polska bazę, Lotos olej widac ze odchudzony jakoś stawiam w każdym razie C3 i filtry DPF, masz takie ? moze Quazar....? pozycja 3. półsyntetyk brak TBN i samo B3, jeszcze jakby podano TBN ...Millers ? Pozycja 2 wygrywa, raczej olej oparty na dobrej HC lub syntetycznej PAO raczej niskopopiołowy ale wstępne dane sugeruja że olej raczej nie najgorszy, reszta dla mnie gorsza. Ogólnie średnia półka. Ja bym obrał sobie wskaźnik lepkości powyżej 170 np. 175 TBN min. 8. Jakos z tego co widze oficjalnie ACEA od jakiegos czasu pisze że min. dla A3/B4/B4 to TBN = 8, ale jak widać ciężko niektórym wykazać się takim parametrem w swoich produktach :0-] http://www.acea.be/images/uploads/files/20...ences_Final.pdf Dobrze że nie podaja odparowalności Noack bo tez mogło by byc powyżej 13 jak to niektórzy maja .... Jakie jest wasze zdanie na olej PetroCanada ??? http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/561.aspx Dla mnie dno, testowałem DURON-a XL w wolnossącym dieslu to myslałem że klawiatura na zimnym mi się rozsypie, do tego dwa razy wiekszy pobór oleju niż Sint-a 2000 czy Motula Synergie +. Nie wiem gdzie to obecnie rozlewaja, blendują, kodu EAN nie da się zdekodować, a informacji o miejscu pochodzenia są przeróżne... CYTAT 505.01 dla 1.9 PD powstała długo po tym jak silnik został wprowadzony do sprzedaży.. i była efektem bardziej marketingu niż zapotrzebowania na dany produkt. Ten olej nie jest (w znacznej większości produktów) olejem w pełni syntetycznym.. a co za tym idzie jest tańszy niż 5/40 na PAO Do ego ma ciut grubszy film olejowy.. a więc trochę bardziej "uszczelnia" silnik. To ciekawa teoria, nie przecze, jednak ja rozmawiałem kiedyś z jakimś inzynierem na targach i powiedziano mi że norma ta powstała w wyniku wady silnika TDI na pompowtryskach, pobieżnie z tego co zdołałem sobie przypomniec rozchodziło sie o "zrywalność" filmu olejowego w tym silniku, krzywka w tym silniku naciska z tak ogromna siłą na pompowtrysk że po prostu rozrywa zwykły film olejowy, dla tych potrzeb opracowano 505.01, lepiej wszak poprawić olej niz ...silnik. Przy kolejnym spotkaniu porusze ten temat i spróbuje wyciągnąć więcej szczegółów. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#875
|
![]() |
CYTAT To ciekawa teoria, nie przecze, jednak ja rozmawiałem kiedyś z jakimś inzynierem na targach i powiedziano mi że norma ta powstała w wyniku wady silnika TDI na pompowtryskach, pobieżnie z tego co zdołałem sobie przypomniec rozchodziło sie o "zrywalność" filmu olejowego w tym silniku, krzywka w tym silniku naciska z tak ogromna siłą na pompowtrysk że po prostu rozrywa zwykły film olejowy, dla tych potrzeb opracowano 505.01, lepiej wszak poprawić olej niz ...silnik. Przy kolejnym spotkaniu porusze ten temat i spróbuje wyciągnąć więcej szczegółów. ...i właśnie dla tego zamiast pełnego syntetyka dają "nie w pełni syntetyczny" 505.01 ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#876
|
![]() |
CYTAT Dla mnie dno, testowałem DURON-a XL w wolnossącym dieslu to myslałem że klawiatura na zimnym mi się rozsypie, do tego dwa razy wiekszy pobór oleju niż Sint-a 2000 czy Motula Synergie +. Nie wiem gdzie to obecnie rozlewaja, blendują, kodu EAN nie da się zdekodować, a informacji o miejscu pochodzenia są przeróżne... a jakim konkretnie silniku ? ... no chyba, że jeździsz na co dzień ciężarówką ![]() |
|
|
![]()
Post
#877
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Testowałem w silniku 2C-E z 1999r. z przebiegiem 110 000km , silnik toyoty wolnossący.
Teraz jeżdzę na pełnym syntetyku 10W-40 o takiej klasie API jak wyżej wspomniany Duron tj. CI-4 - Plus, oleju mi praktycznie nic nie ubywa silnik chodzi idealnie. Wczesniej Sint 2000 TD, później synergie + 10w-40 na którym można było jeździć , spróbowałem Duron-a i ogólnie masakra... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#878
|
![]() |
co ile zmieniasz olej w tym silniki ?
na 11 lat silnik zrobił 110k km... czyli rocznie 10k km przy wymianie raz na rok, te oleje testujesz jak rozumiem już od 5 lat ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#879
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Olej zmieniałem co 7500km jak zaleca manual w warunkach ciężkich, obecnie spokojnie 10tyś km bo to inna mieszanka :-)
Tak silnik tyle km zrobił i to jest pewne i tyle średnio robił. CYTAT przy wymianie raz na rok, te oleje testujesz jak rozumiem już od 5 lat ? laugh.gif Nie rozumiem Twojej uwagi, Duron-a Xl wymieniłem po 2000km jazdy zal mi było silnika nie ciagnę pełnej wymiany na czymś co ewidentnie jest do bani... Nie wnikam skąd ten olej pochodzi , z Variantu na pewno ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#880
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 03 October 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Czy do wysilonego TDI AGR (90 koni seria teraz 157 koni) Castrol Edge 10W60 Sport będzie dobry ?? Auto głównie jeździ po mieście czasem trasa. Ew. co innego wlać ?
http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7028277 -------------------- STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:47 |