Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 42 43 44 45 46 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Mon, 26 Jul 2010 - 22:50
Post #861









te dane co podałeś są nie tak bardzo istotne.

do jakiego silnika ma być olej, jaki przebieg ma silnik, czy seria czy wzmacniany, jak eksploatowany

co do oleju:
jaka klasa jakościowa, czyli literki CH4 itp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Jul 2010 - 22:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mally
post Mon, 26 Jul 2010 - 22:55
Post #862


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





1.9 TDI około 170-190 ps 80 % miasto 20% trasa.

Olej 1
ACEA A3/B3 - API SJ/CF
Olej 2
ACEA A3/B4, C3 API SM/CF
Olej 3
ACEA B3 API CH4


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 26 Jul 2010 - 23:00
Post #863









to poszukaj jakiegoś 5/50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Mon, 26 Jul 2010 - 23:09
Post #864


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Bezduszny cały czas polecasz 5w50 , do TDI na PD czy możesz mi to w jakiś sposób uzasadnić? Przepraszam za te pytania , ale wole wiedzieć co będzie najlepsze dla mojego silnika:)

Może być PW .


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 26 Jul 2010 - 23:16
Post #865









Bo 5/50 ma odrobinę większą lepkość niż 5/40 i więcej rożnych pakietów uszlachetniających..... oczywiście przy założeniu, że ten 5/40 to jest pełny syntetyk na PAO a nie jakiś "prawie syntetyczny".

505.01 dla 1.9 PD powstała długo po tym jak silnik został wprowadzony do sprzedaży.. i była efektem bardziej marketingu niż zapotrzebowania na dany produkt.
Ten olej nie jest (w znacznej większości produktów) olejem w pełni syntetycznym.. a co za tym idzie jest tańszy niż 5/40 na PAO
Do ego ma ciut grubszy film olejowy.. a więc trochę bardziej "uszczelnia" silnik.

Nie masz silnika seryjnego... więc po co chcesz olej do silnika seryjnego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 27 Jul 2010 - 16:17
Post #866


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





panowie jakim olejem zalać Octavie RS BNM ?? Auto czeka na nowy silnik więc jest okazja zalac czymś nowym . Będzie robiony program u Rogala i pewnie wywale DPFa robie 60% miasto 40% trasa


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Tue, 27 Jul 2010 - 17:46
Post #867


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(art... @ Tue, 27 Jul 2010 - 16:17) *
panowie jakim olejem zalać Octavie RS BNM ?? Auto czeka na nowy silnik więc jest okazja zalac czymś nowym . Będzie robiony program u Rogala i pewnie wywale DPFa robie 60% miasto 40% trasa


5w30 z norma 507.00 , tak przynajmniej producent zaleca. Motul, Millers, Mobil ...itp


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 27 Jul 2010 - 19:59
Post #868









5/30 lub 0/40 ale z wymianą co 15k km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kecka
post Wed, 28 Jul 2010 - 20:16
Post #869


Rookie
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Bohumin ,Czech





Jakie jest wasze zdanie na olej PetroCanada ???

http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/561.aspx
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 28 Jul 2010 - 20:46
Post #870


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





bmw e46 330D przed litem , czyli 184KM CR1 , byl 10w40 castrol magnatec (ktos tak dupiato nalal) , niby to nie odpowiedni olej do niego, nie bierze oleju nic a nic. auto tylko na trasy i to dalekie.

co mu teraz nalac, jaki powinien byc rekomendowany? jaka klasa? Long life 04?


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Wed, 28 Jul 2010 - 20:48
Post #871


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





LL01, ale LL04 też może być. 0W30, 5W40. Ja lałem olej brandowany BMW ktory w rzeczywistości był Castrolem i nigdy nic złego sie nie działo.

A swoją drogą, czy to stronniczy artykuł - http://dray.pl/bmw/oleje.pdf ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Jul 2010 - 20:54
Post #872









CYTAT(ryczko100 @ Wed, 28 Jul 2010 - 20:48) *
A swoją drogą, czy to stronniczy artykuł - http://dray.pl/bmw/oleje.pdf ?

ze 40 razy było o tym wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Wed, 28 Jul 2010 - 20:58
Post #873


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





A jakie jest podsumowanie ? smile.gif Bo nie chce robić wody z mózgu jeżeli tam jest bełkot, smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 28 Jul 2010 - 21:07
Post #874


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Proszę o porównanie danych 3 różnych olejów.


Mally:

pozycja nr.1 pewnie jakis castrol na bazie HC do tego TBN raczej nie spełnia podstawowego założenia ACEA .....
pozycja 2. stawiam na polska bazę, Lotos olej widac ze odchudzony jakoś stawiam w każdym razie C3 i filtry DPF, masz takie ? moze Quazar....?
pozycja 3. półsyntetyk brak TBN i samo B3, jeszcze jakby podano TBN ...Millers ?

Pozycja 2 wygrywa, raczej olej oparty na dobrej HC lub syntetycznej PAO raczej niskopopiołowy ale wstępne dane sugeruja że olej raczej nie najgorszy, reszta dla mnie gorsza.
Ogólnie średnia półka.
Ja bym obrał sobie wskaźnik lepkości powyżej 170 np. 175 TBN min. 8.

Jakos z tego co widze oficjalnie ACEA od jakiegos czasu pisze że min. dla A3/B4/B4 to TBN = 8, ale jak widać ciężko niektórym wykazać się takim parametrem w swoich produktach :0-]
http://www.acea.be/images/uploads/files/20...ences_Final.pdf

Dobrze że nie podaja odparowalności Noack bo tez mogło by byc powyżej 13 jak to niektórzy maja ....


CYTAT(kecka @ Wed, 28 Jul 2010 - 20:16) *
Jakie jest wasze zdanie na olej PetroCanada ???

http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/561.aspx


Dla mnie dno, testowałem DURON-a XL w wolnossącym dieslu to myslałem że klawiatura na zimnym mi się rozsypie, do tego dwa razy wiekszy pobór oleju niż Sint-a 2000 czy Motula Synergie +.
Nie wiem gdzie to obecnie rozlewaja, blendują, kodu EAN nie da się zdekodować, a informacji o miejscu pochodzenia są przeróżne...

CYTAT
505.01 dla 1.9 PD powstała długo po tym jak silnik został wprowadzony do sprzedaży.. i była efektem bardziej marketingu niż zapotrzebowania na dany produkt.
Ten olej nie jest (w znacznej większości produktów) olejem w pełni syntetycznym.. a co za tym idzie jest tańszy niż 5/40 na PAO
Do ego ma ciut grubszy film olejowy.. a więc trochę bardziej "uszczelnia" silnik.


To ciekawa teoria, nie przecze, jednak ja rozmawiałem kiedyś z jakimś inzynierem na targach i powiedziano mi że norma ta powstała w wyniku wady silnika TDI na pompowtryskach, pobieżnie z tego co zdołałem sobie przypomniec rozchodziło sie o "zrywalność" filmu olejowego w tym silniku, krzywka w tym silniku naciska z tak ogromna siłą na pompowtrysk że po prostu rozrywa zwykły film olejowy, dla tych potrzeb opracowano 505.01, lepiej wszak poprawić olej niz ...silnik.
Przy kolejnym spotkaniu porusze ten temat i spróbuje wyciągnąć więcej szczegółów.







--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Jul 2010 - 21:13
Post #875









CYTAT
To ciekawa teoria, nie przecze, jednak ja rozmawiałem kiedyś z jakimś inzynierem na targach i powiedziano mi że norma ta powstała w wyniku wady silnika TDI na pompowtryskach, pobieżnie z tego co zdołałem sobie przypomniec rozchodziło sie o "zrywalność" filmu olejowego w tym silniku, krzywka w tym silniku naciska z tak ogromna siłą na pompowtrysk że po prostu rozrywa zwykły film olejowy, dla tych potrzeb opracowano 505.01, lepiej wszak poprawić olej niz ...silnik.
Przy kolejnym spotkaniu porusze ten temat i spróbuje wyciągnąć więcej szczegółów.

...i właśnie dla tego zamiast pełnego syntetyka dają "nie w pełni syntetyczny" 505.01
wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 29 Jul 2010 - 09:01
Post #876









CYTAT
Dla mnie dno, testowałem DURON-a XL w wolnossącym dieslu to myslałem że klawiatura na zimnym mi się rozsypie, do tego dwa razy wiekszy pobór oleju niż Sint-a 2000 czy Motula Synergie +.
Nie wiem gdzie to obecnie rozlewaja, blendują, kodu EAN nie da się zdekodować, a informacji o miejscu pochodzenia są przeróżne...

a jakim konkretnie silniku ?
... no chyba, że jeździsz na co dzień ciężarówką laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 29 Jul 2010 - 15:52
Post #877


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Testowałem w silniku 2C-E z 1999r. z przebiegiem 110 000km , silnik toyoty wolnossący.
Teraz jeżdzę na pełnym syntetyku 10W-40 o takiej klasie API jak wyżej wspomniany Duron tj. CI-4 - Plus, oleju mi praktycznie nic nie ubywa silnik chodzi idealnie.
Wczesniej Sint 2000 TD, później synergie + 10w-40 na którym można było jeździć , spróbowałem Duron-a i ogólnie masakra...



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 29 Jul 2010 - 15:59
Post #878









co ile zmieniasz olej w tym silniki ?
na 11 lat silnik zrobił 110k km... czyli rocznie 10k km

przy wymianie raz na rok, te oleje testujesz jak rozumiem już od 5 lat ? laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 29 Jul 2010 - 16:17
Post #879


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Olej zmieniałem co 7500km jak zaleca manual w warunkach ciężkich, obecnie spokojnie 10tyś km bo to inna mieszanka :-)
Tak silnik tyle km zrobił i to jest pewne i tyle średnio robił.

CYTAT
przy wymianie raz na rok, te oleje testujesz jak rozumiem już od 5 lat ? laugh.gif


Nie rozumiem Twojej uwagi, Duron-a Xl wymieniłem po 2000km jazdy zal mi było silnika nie ciagnę pełnej wymiany na czymś co ewidentnie jest do bani...
Nie wnikam skąd ten olej pochodzi , z Variantu na pewno ...


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qulek
post Wed, 04 Aug 2010 - 13:27
Post #880


Forum Killer
Dołączył: Tue, 03 October 2006
Skąd: Kielce





Czy do wysilonego TDI AGR (90 koni seria teraz 157 koni) Castrol Edge 10W60 Sport będzie dobry ?? Auto głównie jeździ po mieście czasem trasa. Ew. co innego wlać ?

http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7028277


--------------------
STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 42 43 44 45 46 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:47