![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#841
|
|
User Dołączył: Tue, 11 November 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Może ktoś się orientuje gdzie najpewniej i najtaniej kupować oleje motula bo np na allegro 5w40 x-cess jest w dużej rozbieżności od 120 do 170zł?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#842
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Czy ma ktoś jakieś informacje na temat oleju 5w50 firmy Venol spełniającego normę 505.01 do silników PD.
http://www.venol.de/Item.php?ProductId=753 -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#843
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ja oczywiście niezmiennie wierny olejowi Amsoil, marka która jako jedna z pierwszych na świecie wprowadziła olej syntetyczny, o obecnie jest jednym z najlepszych producentów olejów pełno syntetycznych.
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1990.pdf matik: 5W-40 bedzie ideałem, ale nie piszesz z jakiego roku i autko. suwi: zapytaj w motul.krakow.pl, gość bardzo w porzadku więc byłbym bardzo daleki o posadzanie go o jakies kombinacje alpejskie, sprzedaje na allegro ale niestety nie pamietam nicka. mally: znana marka u nas bardzo słabo, dobre oleje. Z europejskich produktów do 1.9TDI ponadto polece oprócz w/w Motula, Liqui Moly, Fuchs-a, Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na Fuchsa z jego TITAN CFE 5W-40, zwłaszcza do starszych TDI z brutalnie traktowanym silnikiem. pozdrawiam goraco -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#844
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 16 June 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Swego czasu kupowałem od kolegi Mammuta, zagląda tu czasem.Zastukaj do niego.
-------------------- Czekam na diesla z prawdziwego zdarzenia.
|
|
|
![]()
Post
#845
|
|
User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Witam!
Mam pytanko jaki olej zalać do kadzia c20xe? Silnik suchy tzn. poci się na uszczelce miski, ale to chyba standard, przebieg podobno 150tys, ale tego się nigdy nie dowiem, zalany półsyntetykiem GM 10w 40. Auto użytkowane normalnie tylko w okresie kwiecień-listopad, czasem poganiane dla rozrywki ![]() Po przeczytaniu tego tematu, tzn połowy bo wszystkiego to bym chyba nie dał rady jestem skłonny przejść na pełny syntetyk tylko jaki? W tym temacie: http://www.racingforum.pl/jaki-olez-zalac-do-xe-t41942.html polecany jest pełny syntetyk Orlenu 5/50 tyle że on przynajmniej u mnie kosztuje coś koło 130pln za 4l ![]() ![]() A teraz podstawowe pytanie: Jest sens przechodzić na pełny syntetyk? bo pasowało by co roku olej zmieniać bo do 15 tys rocznie to chyba nigdy nie dobije ![]() I czy VALVOLINE 5w-50 to dobry wybór jeśli chodzi o pełen syntetyk bo on mnie kusi (w InterCarsie coś koło 180pln za 5l tzn 4l+1l, czy to dobra cena? bo Motul niestety powyżej 220pln ![]() pozdro ps. ktoś wie coś na temat tego nowego LOTOSA? Qazar czy ja się to pisze ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#846
|
![]() |
CYTAT ps. ktoś wie coś na temat tego nowego LOTOSA? Qazar czy ja się to pisze tongue.gif noooo.... Subaru go zaleca do sportu i nie tylko ![]() co do oleju zalej jakikolwiek 5/50 i będzie dobrze |
|
|
![]()
Post
#847
|
|
User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
oki, dzięki aha słyszał ktoś coś o olejach CARLUBE? Bo chyba zaleję taki:
http://www.motoallegro.pl/item1008558489_c...t_promocja.html oczywiście kupiony w sklepie ![]() |
|
|
![]()
Post
#848
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Yurek jeśli chcesz taniej kupić 5W-50 to wybierz Gulfa, stosują go nektóre stajnie wyscigowe na przemian z motulem, tyle ze innej lepkosci ale ta markę. Motul ma też 5W-50, tak że konkurencja w tej klasie lepkosciowej dosyć spora, choć M1 dalej góruje na półkach :-) http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul-sport-5w-50.pdf No i tez można spróbować zalac takie cos na sezon i ostre torowe upalanie, tylko ciekaw jestem ile w tym przypadku lepkość nominalna wytrzyma.. http://www.penriteoil.com.au/products/moto...in_engine_oil_5 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#849
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
CYTAT oki, dzięki aha słyszał ktoś coś o olejach CARLUBE? mój kolega jezdzi na takim oleju i auto żyje, przejechał ok 20tyś km, 3 wymiany. |
|
|
![]()
Post
#850
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Fałtekowo k/Warszawy ![]() |
no a co myślicie o Millers Oils? ja jeźdzę już jakiś czas, klientom lejemy i wszyscy póki co zadowoleni
-------------------- https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź |
|
|
![]()
Post
#851
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Piuriel byl juz tutaj ten link...
|
|
|
![]()
Post
#852
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Millers to dobre oleje, i chyba lepsze od motuli które pomału oddaja palme pierwszeństwa własnie Millersowi w wyczynie i motorsporcie, to jesli chodzi o europę.
CYTAT Po przeczytaniu tego tematu, tzn połowy bo wszystkiego to bym chyba nie dał rady jestem skłonny przejść na pełny syntetyk tylko jaki? W tym temacie: http://www.racingforum.pl/jaki-olez-zalac-do-xe-t41942.html polecany jest pełny syntetyk Orlenu 5/50 tyle że on przynajmniej u mnie kosztuje coś koło 130pln za 4l dry.gif W tej samej kasie mogę mieć też Mobila 5w 50 (wiem nie polecacie) tylko niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego chyba w 8 sklepach był on po 130-140pln, a tylko w 2 coś koło 190pln. Ile w ogóle kosztuje Mobil? Czy może wszystkie to podróbki, a te dwa to oryginały? Czy może jest kilka rodzai tego mobila 5w 50 unsure.gif Chyba obecnie to własnie Orlen jest dostawca baz olejowych do większości europejskich produktów olejowych, co nie powinno byc powodem do zmartwień ale raczej to że nie wszystkie markowe firmy stosuja porzadne pakiety dodatków uszlechatniających. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#853
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
no a co myślicie o Millers Oils? ja jeźdzę już jakiś czas, klientom lejemy i wszyscy póki co zadowoleni Millers Oils - rewelacja. Jestem fanem tej marki, jeżdżę ja i wszyscy moi znajomi, i wszyscy happy. Z tym że zdecydowanie polecam serię Premium i Motorsport, bo Trident to już taki przysłowiowy Castrol ![]() |
|
|
![]()
Post
#854
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#855
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#856
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Motula też już się podrabia? Nie wiem czy to kolejna plota która została puszczona w net czy sa jakies podstawy aby tak sądzić. Ja się nie spotkałem z jakas podróbką, no ale licho nie śpi, może ktos z was juz miał do czynienia z próbą fałszerstwa tego oleju ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#857
|
![]() |
A niby jak zwykły user może zweryfikować jakość oleju ?
W przypadku Statoil i Texaco jest taka możliwość.... ale w przypadku Mobila, Castrola czy Motula nie mia praktycznie żadnej. Czy są podstawy ? Swego czasu przyjechali do mnie Ukraińcy i zaproponowali oleje dowolnej marki po baaaardzo atrakcyjnych cenach. "Jednostka zakupowa" oleju do zamówienia to TIR. Małego sklepu nie stać na to... ale hurtowni która wprowadzi to do małych sklepów i na allegro... jak najbardziej. |
|
|
![]()
Post
#858
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Proszę o porównanie danych 3 różnych olejów.
WŁASCIWOSCI Klasa lepkosci SAE J 300 5W-40 Gestosc w temp. 15oC ASTM D 1298 0.848 Lepkosc w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s Lepkosc w temp. 40oC ASTM D 445 84,9 mm2/s Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 167 Punkt płyniecia ASTM D 97 -36oC Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC TBN ASTM D 2896 7,4 mg KOH/g 1. lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D 445 mm2/s 14,3 2. lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D 445 mm2/s 86,4 3. temperatura płynięcia ASTM D 97 °C -39 4. temperatura zapłonu ASTM D 92 °C 236 5. liczba zasadowa ASTM D 2896 mgKOH/g 7,6 6. wskaźnik lepkości ASTM D 2270 170 7. lepkość strukturalna CCS w -30°C ASTM D 5293 mPa*s 6000 ACEA B3 API CH4 , Ford M2c 917A SAE klasa lepkości:…5W40 Ciężar właściwy przy 150C…0,858 Lepkość kinematyczna przy 1000C…13,9 cSt Lepkość kinematycza przy 400C…88cSt Indeks lepkości…161 Temperatura krzepnięcia…-42oC Temperatura zapłonu…220oC Lepkość na zimno przy -300C…6,000 cP -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#859
|
![]() |
a kasa jakościowa ?
No i do jakiego silnika... |
|
|
![]()
Post
#860
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Wszystkie to 5w40 z norma 505.01
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 20:43 |