Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
suwi
post Mon, 10 May 2010 - 22:36
Post #841


User
Dołączył: Tue, 11 November 2008
Skąd: Poznań





Może ktoś się orientuje gdzie najpewniej i najtaniej kupować oleje motula bo np na allegro 5w40 x-cess jest w dużej rozbieżności od 120 do 170zł?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 10 May 2010 - 22:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mally
post Tue, 11 May 2010 - 00:15
Post #842


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Czy ma ktoś jakieś informacje na temat oleju 5w50 firmy Venol spełniającego normę 505.01 do silników PD.
http://www.venol.de/Item.php?ProductId=753


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 11 May 2010 - 09:00
Post #843


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Ja oczywiście niezmiennie wierny olejowi Amsoil, marka która jako jedna z pierwszych na świecie wprowadziła olej syntetyczny, o obecnie jest jednym z najlepszych producentów olejów pełno syntetycznych.
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1990.pdf

matik: 5W-40 bedzie ideałem, ale nie piszesz z jakiego roku i autko.

suwi: zapytaj w motul.krakow.pl, gość bardzo w porzadku więc byłbym bardzo daleki o posadzanie go o jakies kombinacje alpejskie, sprzedaje na allegro ale niestety nie pamietam nicka.

mally: znana marka u nas bardzo słabo, dobre oleje.

Z europejskich produktów do 1.9TDI ponadto polece oprócz w/w Motula, Liqui Moly, Fuchs-a,
Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na Fuchsa z jego TITAN CFE 5W-40, zwłaszcza do starszych TDI z brutalnie traktowanym silnikiem.

pozdrawiam goraco


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robox
post Wed, 12 May 2010 - 12:55
Post #844


User
Dołączył: Wed, 16 June 2004
Skąd: Wawa





Swego czasu kupowałem od kolegi Mammuta, zagląda tu czasem.Zastukaj do niego.


--------------------
Czekam na diesla z prawdziwego zdarzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yurek
post Wed, 12 May 2010 - 23:27
Post #845


User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Witam!
Mam pytanko jaki olej zalać do kadzia c20xe? Silnik suchy tzn. poci się na uszczelce miski, ale to chyba standard, przebieg podobno 150tys, ale tego się nigdy nie dowiem, zalany półsyntetykiem GM 10w 40. Auto użytkowane normalnie tylko w okresie kwiecień-listopad, czasem poganiane dla rozrywki wink.gif przebiegi roczne to max 5-7tysi.

Po przeczytaniu tego tematu, tzn połowy bo wszystkiego to bym chyba nie dał rady jestem skłonny przejść na pełny syntetyk tylko jaki? W tym temacie: http://www.racingforum.pl/jaki-olez-zalac-do-xe-t41942.html polecany jest pełny syntetyk Orlenu 5/50 tyle że on przynajmniej u mnie kosztuje coś koło 130pln za 4l dry.gif W tej samej kasie mogę mieć też Mobila 5w 50 (wiem nie polecacie) tylko niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego chyba w 8 sklepach był on po 130-140pln, a tylko w 2 coś koło 190pln. Ile w ogóle kosztuje Mobil? Czy może wszystkie to podróbki, a te dwa to oryginały? Czy może jest kilka rodzai tego mobila 5w 50 unsure.gif

A teraz podstawowe pytanie: Jest sens przechodzić na pełny syntetyk? bo pasowało by co roku olej zmieniać bo do 15 tys rocznie to chyba nigdy nie dobije tongue.gif czy lepiej zostać przy pół syntetyku np. MOTUL 6100 (to chyba półsyntetyk) lub innym (jakim) i nie dopłacac za luksus syntetyka.
I czy VALVOLINE 5w-50 to dobry wybór jeśli chodzi o pełen syntetyk bo on mnie kusi (w InterCarsie coś koło 180pln za 5l tzn 4l+1l, czy to dobra cena? bo Motul niestety powyżej 220pln sad.gif ) Czy może coś z 5w 40? Tylko co...
pozdro

ps. ktoś wie coś na temat tego nowego LOTOSA? Qazar czy ja się to pisze tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 May 2010 - 07:51
Post #846









CYTAT
ps. ktoś wie coś na temat tego nowego LOTOSA? Qazar czy ja się to pisze tongue.gif

noooo.... Subaru go zaleca do sportu i nie tylko biggrin.gif

co do oleju zalej jakikolwiek 5/50 i będzie dobrze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yurek
post Sat, 15 May 2010 - 14:18
Post #847


User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





oki, dzięki aha słyszał ktoś coś o olejach CARLUBE? Bo chyba zaleję taki:
http://www.motoallegro.pl/item1008558489_c...t_promocja.html
oczywiście kupiony w sklepie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 15 May 2010 - 14:47
Post #848


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka






Yurek jeśli chcesz taniej kupić 5W-50 to wybierz Gulfa, stosują go nektóre stajnie wyscigowe na przemian z motulem, tyle ze innej lepkosci ale ta markę.
Motul ma też 5W-50, tak że konkurencja w tej klasie lepkosciowej dosyć spora, choć M1 dalej góruje na półkach :-)
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul-sport-5w-50.pdf

No i tez można spróbować zalac takie cos na sezon i ostre torowe upalanie, tylko ciekaw jestem ile w tym przypadku lepkość nominalna wytrzyma..
http://www.penriteoil.com.au/products/moto...in_engine_oil_5



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Sat, 15 May 2010 - 16:16
Post #849


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





CYTAT
oki, dzięki aha słyszał ktoś coś o olejach CARLUBE?

mój kolega jezdzi na takim oleju i auto żyje, przejechał ok 20tyś km, 3 wymiany.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukiasz
post Mon, 17 May 2010 - 21:27
Post #850


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





no a co myślicie o Millers Oils? ja jeźdzę już jakiś czas, klientom lejemy i wszyscy póki co zadowoleni


--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Thu, 01 Jul 2010 - 13:59
Post #851


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Piuriel byl juz tutaj ten link...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 13 Jul 2010 - 17:18
Post #852


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Millers to dobre oleje, i chyba lepsze od motuli które pomału oddaja palme pierwszeństwa własnie Millersowi w wyczynie i motorsporcie, to jesli chodzi o europę.

CYTAT
Po przeczytaniu tego tematu, tzn połowy bo wszystkiego to bym chyba nie dał rady jestem skłonny przejść na pełny syntetyk tylko jaki? W tym temacie: http://www.racingforum.pl/jaki-olez-zalac-do-xe-t41942.html polecany jest pełny syntetyk Orlenu 5/50 tyle że on przynajmniej u mnie kosztuje coś koło 130pln za 4l dry.gif W tej samej kasie mogę mieć też Mobila 5w 50 (wiem nie polecacie) tylko niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego chyba w 8 sklepach był on po 130-140pln, a tylko w 2 coś koło 190pln. Ile w ogóle kosztuje Mobil? Czy może wszystkie to podróbki, a te dwa to oryginały? Czy może jest kilka rodzai tego mobila 5w 50 unsure.gif


Chyba obecnie to własnie Orlen jest dostawca baz olejowych do większości europejskich produktów olejowych, co nie powinno byc powodem do zmartwień ale raczej to że nie wszystkie markowe firmy stosuja porzadne pakiety dodatków uszlechatniających.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riko12
post Fri, 23 Jul 2010 - 22:23
Post #853


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





CYTAT(lukiasz @ Mon, 17 May 2010 - 21:27) *
no a co myślicie o Millers Oils? ja jeźdzę już jakiś czas, klientom lejemy i wszyscy póki co zadowoleni

Millers Oils - rewelacja. Jestem fanem tej marki, jeżdżę ja i wszyscy moi znajomi, i wszyscy happy. Z tym że zdecydowanie polecam serię Premium i Motorsport, bo Trident to już taki przysłowiowy Castrol biggrin.gif Topowe oleje do Diesla do XFE 10w40, XFE-PD 5w40 do vw 505.01 i XFD 5w40. Czy lepszy od Motula? Nie wiem, wydaje mi się że tak, przynajmniej wiadomo, że nie podrabiany. W sporcie rzeczywiście coraz częściej stosowany. Używałeś może ten ich dodatek do Diesla do paliwa??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 24 Jul 2010 - 15:38
Post #854


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(riko12 @ Fri, 23 Jul 2010 - 22:23) *
Czy lepszy od Motula? Nie wiem, wydaje mi się że tak, przynajmniej wiadomo, że nie podrabiany.

Motula też już się podrabia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 24 Jul 2010 - 17:46
Post #855









CYTAT(joker @ Sat, 24 Jul 2010 - 15:38) *
Motula też już się podrabia?


w zasadzie wszystko co zamówisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 25 Jul 2010 - 02:32
Post #856


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(joker @ Sat, 24 Jul 2010 - 15:38) *
Motula też już się podrabia?


Nie wiem czy to kolejna plota która została puszczona w net czy sa jakies podstawy aby tak sądzić.
Ja się nie spotkałem z jakas podróbką, no ale licho nie śpi, może ktos z was juz miał do czynienia z próbą fałszerstwa tego oleju ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 25 Jul 2010 - 10:25
Post #857









A niby jak zwykły user może zweryfikować jakość oleju ?
W przypadku Statoil i Texaco jest taka możliwość.... ale w przypadku Mobila, Castrola czy Motula nie mia praktycznie żadnej.


Czy są podstawy ?
Swego czasu przyjechali do mnie Ukraińcy i zaproponowali oleje dowolnej marki po baaaardzo atrakcyjnych cenach.
"Jednostka zakupowa" oleju do zamówienia to TIR. Małego sklepu nie stać na to... ale hurtowni która wprowadzi to do małych sklepów i na allegro... jak najbardziej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Mon, 26 Jul 2010 - 21:43
Post #858


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Proszę o porównanie danych 3 różnych olejów.

WŁASCIWOSCI
Klasa lepkosci SAE J 300 5W-40
Gestosc w temp. 15oC ASTM D 1298 0.848
Lepkosc w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s
Lepkosc w temp. 40oC ASTM D 445 84,9 mm2/s
Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 167
Punkt płyniecia ASTM D 97 -36oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC
TBN ASTM D 2896 7,4 mg KOH/g



1. lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D 445 mm2/s 14,3
2. lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D 445 mm2/s 86,4
3. temperatura płynięcia ASTM D 97 °C -39
4. temperatura zapłonu ASTM D 92 °C 236
5. liczba zasadowa ASTM D 2896 mgKOH/g 7,6
6. wskaźnik lepkości ASTM D 2270 170
7. lepkość strukturalna CCS w -30°C ASTM D 5293 mPa*s 6000

ACEA B3
API CH4 , Ford M2c 917A
SAE klasa lepkości:…5W40
Ciężar właściwy przy 150C…0,858
Lepkość kinematyczna przy 1000C…13,9 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C…88cSt
Indeks lepkości…161
Temperatura krzepnięcia…-42oC
Temperatura zapłonu…220oC
Lepkość na zimno przy -300C…6,000 cP


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 26 Jul 2010 - 21:55
Post #859









a kasa jakościowa ?
No i do jakiego silnika...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Mon, 26 Jul 2010 - 22:04
Post #860


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Wszystkie to 5w40 z norma 505.01


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 20:43