![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#801
|
![]() |
Czyli w Polskich rafineriach nie blenduje się olejów które konfekcjonowane sa później w opakowaniach znanych producentów ? przeczytałeś co za bzdurę napisał tamten człowiek a Ty ja powieliłeś i podałeś za przykład ? CYTAT Chciałbym się podzielić informacją od osoby pracującej w fabryce/rozlewni czy jak to nazwać olejów Lotos, że Lotos Semisynthetic 10W40 oraz Shell Helix 10W40 to ten sam olej w innej butelce, rozlewany w tym samym miejscu
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#802
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
matik:
Zalej syntetyka 5w-40, :-) Hm..po co ludzie piszą takie bzdury w takim razie ? Quazar może zebrac naprawdę pozytywne opinie, sam jestem ciekaw pierwszych opinii, więc nie rozumiem podejscia że to co Polskie z załozenia musi być złe, ale dziwi mnie fakt że cos takiego się pojawia w sieci, co jakiś czas. Jakby ktos powiedział że amortyzatory do R8 robi sie w Polsce to od razu musi byc złe ... bezduszny czy może ty wiesz jak to do końca jest, czy faktycznie obecnie blenduje się coś dla znanego producenta w naszych rafineriach ? Było by to zapewne powód do dumy a nie wstydu. Czy ktos się wstydzi że Fuchsa leją w Gliwicach ? Nie , przeciez równie dobrze można by pisac że to lipa bo nie robią go w Niemczech ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#803
|
![]() |
Oczywiście, że w Polskich blendowniach są robione oleje znanych koncernów.... były robione, są robione i będą robione.
Jest tylko pewna nieścisłość a w właściwie 3... które są kluczowe: - oleje blendowane są ściśle wg. receptury koncernu który je zamówił (po co wozić coś zza granicy skoro można zrobić to samo na miejscu ale taniej) - oleje mogą być konfekcjonowane na liniach produkcyjnych danej blendowni (dojeżdżają do blendowni koleją w cysternach) - oleje nie są takie same, mimo iż robione są na tej samej linii.... więc pisanie "to samo ale w innej butelce" jest kompletną bzdurą świadcząca o piszącym/cytujacym Dodatkowo weź pod uwagę taką rzecz, że wydajność blendowni koncernowych (Orlen, Lotos, Statoil itp) jest na tyle wysoka, że znacznie przerasta zapotrzebowanie rynkowe na produkt danej marki. To tylko biznes. |
|
|
![]()
Post
#804
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
bezduszny i oto chodziło
![]() Nie bede pytał o marki olejowe których oleje sie blenduje bo to zapewne tajemnica handlowa..... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#805
|
![]() |
Tajemnicą nie jest... ale nikt nie afiszuje się takimi informacjami.
Kontrakty są terminowe i ilościowe.... (czyli dana blendownia ma wykonać określoną ilość/ilości oleju w określonym czasie/jednostce czasu) a potem nowy kontrakt z inną firmą lub tą samą na ten sam lub inny produkt. Które firmy robią ? Z tego co na pewno wiem i widziałem to niektóre produkty (te niżej przetworzone robi się całościowo w Polsce ze względów na koszty) dla Texaco, Mobil i Elf. O innych słyszałem z wiarygodnych źródeł ale nie widziałem tego. |
|
|
![]()
Post
#806
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 April 2010 ![]() |
a jaki byście poleci olej do Golfa V, rocznik 2004, silnik 1,9 tdi, 77kW, 105 KM, oryginalny przebieg, samochód bez żadnych przeróbek mechanicznych i elektronicznych.
jakiś rok temu wlałem CASTROL EDGE 5W40 TURBO DIESEL z aprobatą VW 505.01 czy polecilibyście coś lepszego ?? z góry dziękuję za porady ![]() |
|
|
![]()
Post
#807
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Tak jest silniki na pompowtryskach ?
Co sugeruje fabryka dokładnie ? Jeśli tak to 505.01 5W/40 ACEA B3/B4, pełny syntetyk. Jest wiele firm które mają dobre oleje w mojej ocenie Castrol do nich się nie zalicza, juz chyba wolałbym zalac nowego Quazara 5W/40 z rodzimych produkcji. Wg. ACEA 2008r. dobry A3/B3/B4 spełnia: MBenz 229.3 , 229.5 VW 50200 50500 505.01 Opel Longlife B BMW Longlife 01 Porsche TBN min. 8.0 I czegoś takiego bym szukał. Poza tym w 2008. TDI wprowadzilo nowa sekwencje badan na podstawie którego ma byc zachowana lepsza czystosc tłoka. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#808
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
Witam
mam pytanie odnośnie opinii o Mobil1 NewLife 0W40, bo nic nie zauważyłem w tym wątku na temat tego oleju. Chcę go wlać do Golfa 1,4 TSI 160 KM (twincharger). Auto robi 90 % przebiegu w mieście, więc chcę zmieniać olej częściej niż co 15 tys km (co 10 będzie ok ?). Olej spełnia wymaganą przez VW normę 502.00 i wydaje mi się, że ma lepsze właściwości niż Mobil1 5W30 stosowany w przypadku przeglądów LongLife - ale to tylko moja opinia laika. Nada się ten olej, czy możecie zaproponować coś co będzie faktycznie lepsze do tego silnika ? Oczywiście z racji gwarancji musi spełniać normę 502.00. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
![]()
Post
#809
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Tam producent zaleca co A1/B1, A5 czy A3/B3/B4 ? Jakieś specjalne normy jeszcze ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#810
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
Tam producent zaleca co A1/B1, A5 czy A3/B3/B4 ? Jakieś specjalne normy jeszcze ? Instrukcja jest dość skąpa w informacje - dla tego silnika bez serwisu LongLife, jak o jedyne informacje o oleju podaje, że musi spełniać VW 502 00 lub VW 505 01. I to wszystko, żadnych konkretnych oznaczeń. Dla wersji z serwisem LongLife VW 503 01 lub VW 504 00 - ale ze względu na przeważający ruch miejski, nie chcę zmieniać trybu serwisowania na LongLife. W poradnikach producentów oleju, jako pierwsza propozycja dla tego silnika wyskakują oleje 5W30 (przewidziane również dla serwisu LongLife). Mi sie jednak wydaje, że skoro olej spełnia wymaganą normę 502 00, i ma szerszy zakres temperaturowy poprawnej pracy, to chyba będzie lepszym wyborem - ale to moja opinia laika w temacie olejowym. I nie wiem czy lac teraz ten New Life 0W40, czy lepiej zalać 5W30 a 0W40 zostawić np na zimę ? Czy wogóle nie kupować z jakiegoś powodu mobila 1. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#811
|
![]() |
możesz lać 0/40
|
|
|
![]()
Post
#812
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
możesz lać 0/40 Dzięki za info ![]() ![]() -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#813
|
![]() |
najlepiej z tych co podałeś 0/40
sprawdzony produkt na lato na zimę możesz dać jakiś 0/30 5/50 nie ma sensu do Twojego silnika zalewać CYTAT Bo 505 00 to nie to samo co 505 01 jak sądzę ? 505.01 to aprobata dla silników TDI PD |
|
|
![]()
Post
#814
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
najlepiej z tych co podałeś 0/40 sprawdzony produkt 5/50 nie ma sensu do Twojego silnika zalewać Pisząc o tym 0/40 masz na myśli Moibil 1 NewLife ? Bo w sumie to nie wiele o nim w sieci opinii. Jeszcze mi przyszło do głowy, że jak czasem zdarza mi się trochę mocniej pocisnąć, to temp oleju (mam takie wskazanie w komputerze) potrafi oscylować w okolicach 100 - 110 C. To nie jest problem dla tego 0/40 ? No i oczywiście chciałbym się dowiedzieć, dlaczego 5/50 nie ma sensu - tak z czystej ciekawości. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
![]()
Post
#815
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
505.01 to aprobata dla silników TDI PD w instrukcji jest też wymieniona dla mojego TSI - ciekawe. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#816
|
![]() |
tak, chodzi mi o Mobil1 0/40
dlaczego nie 5/50 ? bo do nowego seryjnego silnika nie ma sensu dawać takiej lepkości oleju. M1 0/40 w zupełności Ci wystarczy przy seryjnym silniku. CYTAT to temp oleju (mam takie wskazanie w komputerze) potrafi oscylować w okolicach 100 - 110 C. To nie jest problem dla tego 0/40 ? na pewno jest to temperatura oleju a nie płynu chłodzącego ? olej syntetyczny może krótkotrwale pracować w temperaturze nawet 180 stopni |
|
|
![]()
Post
#817
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
tak, chodzi mi o Mobil1 0/40 dlaczego nie 5/50 ? bo do nowego seryjnego silnika nie ma sensu dawać takiej lepkości oleju. M1 0/40 w zupełności Ci wystarczy przy seryjnym silniku. Dzięki wielkie ![]() A i jeszcze jedno pytanie - wg Ciebie, jak często powinienem zmieniać olej. Jak pisałem głównie miasto, sporo korków i stop/go. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#818
|
![]() |
co 15k km
|
|
|
![]()
Post
#819
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
na pewno jest to temperatura oleju a nie płynu chłodzącego ? olej syntetyczny może krótkotrwale pracować w temperaturze nawet 180 stopni Na pewno oleju - można to sobie włączyć na wyswietlaczu cetralnym. Zaczyna wskazywać od 50 C (co ciekawe, woda wskazuje w tym czasie już 90C) i jako że jest wyświetlany cyfrowo, to z dokładnością do 1 C (pewnie jest jakiś błąd pomiaru, ale mam nadzieję, że niewielki) -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
![]()
Post
#820
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 02 June 2005 ![]() |
co 15k km I nic częściej ? Bo w instrukcji napisali, że w trudnych warunkach (wymieniony tam jest ruch miejski) należy skrócić okresy miedzy wymianami standartowymi (15 tys). Tylko nie podali żadnej wskazówki o ile je skracać. -------------------- Golf TSI
powered by fabryka |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:43 |