![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#761
|
![]() |
Tak, te 15'C to temperatura "do rozliczeń" zgodnie z art. 64 ustawy o podatku akcyzowym.
Zbiorniki mimo iż jest ich dużo to faktycznie nie są duże w porównaniu do Lotosu czy Orlenu... no ale to są poważne koncerny a nie same blendownie. Natomiast laboratorium, sterowanie i same mieszalniki są już na odpowiednio wysokim poziomie. Podejrzewam, że gdyby tą blendownię budowano od podstaw to wyglądała by inaczej... a tak została przejęta od upadającej huty i jest stopniowo modernizowana i rozbudowywana. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#762
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Witajcie.
Przeszukałem ten temat i nie znalazłem.... Co to jest za olej 15w50? Taki olej zalano mi do mojego D5, czy jest to odpowiedni olej? Pozdrawiam. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#763
|
![]() |
CYTAT Co to jest za olej 15w50? najprawdopodobniej syntetyk i do tego z grupy sportowej ....... ale podaj producenta dla pewności. |
|
|
![]()
Post
#764
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
D5 czyli Volvo S80 ?
Jaki masz silnik ? Poczekajmy z tym syntetykiem az kolega wymieni nazwę oleju..:-) pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#765
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
bezduszny - Olej to Mobil 1
Croom - blisko ![]() Jest to Mobil 1 15w50 http://lexusclub.co.uk/lsocshop/images/mobil1.jpg taki jak ten. Dobry jest? Krzywdy nie zrobi? ![]() Auto ma rzeczywisty przebieg 160tys km. Pozdr |
|
|
![]()
Post
#766
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Silnik, który ?
S60 D5 2.4 20V Turbo Diesel (2401cc - 136kW) S60 D5 2.4 20V Turbodiesel (85/96/120kW) S60 D5 2.4 Turbodiesel Zakładam jeden z powyzszych :-) Olej nie spotykany w Polsce, może sie pojawi za niedługo ..:-) Warto go spróbować może nie robi się z niego woda jak z M1 5W/50 po ostrym upalaniu :-] TBN znowu nie ma, Noack-a też no i CCS Viscosity (°C)... Chętnie bym poznał wynik w teście Four Ball Wear Test (ASTM D-4172: 60 kgf, 150°C, 1800 rpm, 1 hr), Scar, mm oraz Shear Stability Kurt Orbahn (ASTM D-6278) w 90 cyklach :-) No i ta lepkosć w zimie do cywila jakos nigdy do mnie nie trafi, choc jest jedna firma która w tej klasie lepkosci sprawuje sie w klasie sportowo-wyczynowej rewelacyjnie :-) pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#767
|
![]() |
K@rol, moim zdaniem jest to zły olej do samochodu "na co dzień".
|
|
|
![]()
Post
#768
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
A dlaczego? Pytam bo nie wiem po prostu.
Aha, została mi jeszcze jedna bańka 5l takiego oleju, mój znajomy też chce sobie go wlać również do D5,ale tam wchodzi 6.5l i ciekawi go co by się stało jakby zmieszać ten olej z innym pełnym syntetykiem i wlać.... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#769
|
![]() |
To olej do sportu.. gdzie jest ważna lepkość przy wyższych temperaturach. Olej który musi trzymać maksymalne parametry ale przez krótki okres (w stosunku do produktów "na co dzień").
Dodatkowo olej 15W ma gość dużą lepkość i kiepską temperaturę płynności... czyli w chłodne dni silnik dość długo (w stosunku do 0W czy 5W) pracuje na sucho zanim olej dotrze to wszystkich węzłów tarcia... co wpływa na zużycie silnika. Dodatkowo... większa lepkość to większy opór pracy czyli większe spalanie. Do Twojego samochodu to tylko oleje syntetyczne 0W lub 5W z grupy 40 lub 50..... czyli 0/40 5/40 lub 5/50 CYTAT mój znajomy też chce sobie go wlać również do D5,ale tam wchodzi 6.5l i ciekawi go co by się stało jakby zmieszać ten olej z innym pełnym syntetykiem i wlać.... po za sytuacjami awaryjnymi nie powinno się czegoś takiego robić..... no i Panowie, macie Volviaki a robicie druciarstwo z olejem ![]() |
|
|
![]()
Post
#770
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Karol jaki masz dokładnie silnik ?
Bieze cos oleju ? Jaki przebieg i jaki styl jazdy preferujesz ? To są kluczowe pytania. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#771
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Bezduszny dzięki za wyjaśnienie! Troszkę pojeżdżę i zmienie ten olej na normalny syntetyk.Czyli każdy 0w40/5w40 i 5w50, a oleje typu 0w30(są chyba takie) i te normy b1, b2, b3, b4 za dużo tego
![]() Wleje mu chyba zwyklego Mobila 0w40 albo Castrola, bedzie oK? Ważne chyba, aby olej był świerzy heh. CROOM - mam '04, 2.4 D5 z przebigiem 160tys km od nowości lata na pełnym syntetyku, olej zmieniany na czas, od wymiany do wymiany nie bierze oleju ( no chyba,że minimalnie jak to auto z turbo) ![]() Styl jazdy dynamiczny, rozgrzewam turbo przed jazdą, później chłodzę. Jazda mieszana miasto/trasa, codziennie do pracy dojeżdżam 25km w jedną stronę. Pozdr |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#772
|
![]() |
K@rol, Castrol'a lepiej omijać...
Masz spory wybór dobrych produktów 5/40 lub jeżeli silnik jest zdrowy to Mobil1 0/40 czy 0/40TD |
|
|
![]()
Post
#773
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Nie doczytałem wcześniej.. nie chodzi broń Boże o żadną oszczędność, poprostu zalano mi ten olej bo gość stwierdził,że to super, extra sytnetryk
![]() a ja chciałem dobry olej, a że mam jeszcze jedną banke 5l to mój znajomy się zastanawiał czy by go nie wlać...a pytam z ciekawości i jak coś to zmienię na inny ![]() Z tymi olejami to każdy ma widze swoje zdanie, powiem Ci,że wcześniej miałem Passata TDI, jezdziłem na 10w40 Castrolu i było wszystko ok, auto miało 260tys km jak sprzedawałem. No nic to przy zmianie poszukam chyba 0w40 i bedzie spokój. Pozdr |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#774
|
![]() |
15/50 jest bardzo dobrym syntetykiem..... tyle, że nie do Twojego silnika (choć na siłę się da) i nie Twojego sposobu eksploatacji......
![]() Zawsze możesz na lato zalać 5/50. Najważniejsze by olej był w pełni syntetyczny oraz by był 0W lub 5W |
|
|
![]()
Post
#775
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jesli Twoje S60 TD ma 20V i 120KW to już zupełnie inne zalecenia.
W przeciwnym wypadku porzadny 5W/40 w 100% syntetyk :-) Mój osobisty typ: http://www.amsoil.com/storefront/deo.aspx Oczywiscie przychylam się do tego co napisał bezduszny: CYTAT K@rol, Castrol'a lepiej omijać... CYTAT No nic to przy zmianie poszukam chyba 0w40 i bedzie spokój. Obawiam się że nie będzie to dobre wyjście zwłaszcza ze wzgledu na turbo :-) Ja bym obstawiał 5W/40 jako optimum na cały rok, -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#776
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Panowie a czy jest jakiś olej o innej lepkości do silników z DPF niż 5W30 spełniający normę 507.00 ?. Osobiście używam Mobil 1 Esp 5W30,ale chyba każdy wie że lepszym na okres letni jest 5W40 lub 5W50 . |
|
|
![]()
Post
#777
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Zadam może przewrotne pytanie czy stosowanie oleju bez normy 507.00 z popiołami max. 0.8% klasą C3, TBN na wysokosci ok. 8 i HTHS > 3.5 jest czyms gorszym dla układu napedowego ?
Bynajmniej gorsze w mojej ocenie jest wlewanie czegoś co się nazywa long life (507.00) w Polskich warunkach z popiołami na poziomie 0.6% i TBN ok. 5.5-6.5. Long life w naszym kraju to fikcja :-) Zapominamy w tym przypadku o jednej kluczowej rzeczy, naszym paliwie i jego jakości, a raczej o jego braku. Poza tym te normy..... to czyż nie są po to aby ograniczać stosowanie produktów innych marek które nie zapłaciły za stosowna normę ?? ..... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#778
|
![]() |
CYTAT Panowie a czy jest jakiś olej o innej lepkości do silników z DPF niż 5W30 spełniający normę 507.00 ?. Osobiście używam Mobil 1 Esp 5W30,ale chyba każdy wie że lepszym na okres letni jest 5W40 lub 5W50 . Trudno powiedzieć jednoznacznie. W niektórych samochodach nie sprawia to problemu a w niektórych już tak. Przykładem takiego "delikatnego" DPF'a jest Opel Antara 2.0 CDTI. Zalanie do tego modelu innego oleju niż 5/30 czy 0/30 C3 powoduje bardzo często wypalanie filtra. Nie ma natomiast żarnego problemu z zalaniem np. 0/40 czy 5/40 do Insigni 2.0 CDTI Moim zdaniem zaryzykuj i zalej olej 5/40 i sprawdź jak zareaguje na to DPF. |
|
|
![]()
Post
#779
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Może za jakiś czas preztestuję inne oleje jak wpływają na DPF , lecz na razie nie mam innego wyboru niż zastosować olej spełniający normę 507.00. Po prostu zbliża mi się serwis a auto jest jeszcze na gwarancji , więc innego oleju który im dostarczę bez normy 507.00 po prostu nie zaleją.Pytałem po prostu ,czy jest jakiś olej o innej lepkości niż 5W30 który spełnia normę 507.00 .
Po okresie gwarancji na pewno zaleje inny ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#780
|
![]() |
CYTAT Pytałem po prostu ,czy jest jakiś olej o innej lepkości niż 5W30 który spełnia normę 507.00 z tego co wiem to nie ma |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:33 |