![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#741
|
![]() |
Czyli zamiast przykładowo Motula Specific można bez obaw lać 8100 X-cess do silnika z pompowtryskami?
Dobrze rozumiem, że 8100 jest pełnym syntetykiem, a Specific już nie? Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#742
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Wątpię aby motul utrzymywał dwie różne linie produkcyjne, produkując na nich różne formuły oleju, które różniły by się jedynie dodatkami wymaganymi do spełnienia okreslonych norm, było by to dosyć kosztowne a do tego same normy za które trzeba solidnie niejednokrotnie posmarować...
Co do tego czy to pełny syntetyk to niestety możemy się tylko zdać na informacje podane na stronie producenta bo sama nazwa i skład oleju 100% synthetic nie jest prawnie chroniony i respektowany. Zreszta watpię aby ktos wogóle w Polsce odpowiedział Ci na pytanie na ile olej X-Cess czy specyfic jest syntetykiem III, IV czy najwyzszej V grupy. Zobacz sobie: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul...clean-5w-40.pdf http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/Speci...24-%28GB%29.pdf Dla mnie nie ma cienia wątpliwości który olej wybrać :-) Ja osobiscie bym nie kupił specyfica. Kiedyś pytałem kogoś z Opla czym się charakteryzuje norma OPEL/GM Gasoline LL A-025, OPEL/GM Diesel LL B-025, nikt nie wie, centrala tez nie, ale jest norma i dalej przyznam się szczerze nie wiem w czym ona dyskwalifikuje jedne oleje a stawia jako zalecane inne oleje, może mi ktoś odpowiedzieć.....? pozdrawiam gorąco -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#743
|
![]() |
CYTAT Wątpię aby motul utrzymywał dwie różne linie produkcyjne, produkując na nich różne formuły oleju, które różniły by się jedynie dodatkami wymaganymi do spełnienia okreslonych norm, było by to dosyć kosztowne a do tego same normy za które trzeba solidnie niejednokrotnie posmarować... nie wypowiadaj się jak nie widziałeś na oczy blendowni... bo piszesz głupoty na jednej jak to nazwałeś "linii produkcyjnej" można robić i kilkanaście różnych produktów na każdej dostępnej bazie. CYTAT Kiedyś pytałem kogoś z Opla czym się charakteryzuje norma OPEL/GM Gasoline LL A-025, OPEL/GM Diesel LL B-025, nikt nie wie, centrala tez nie, ale jest norma i dalej przyznam się szczerze nie wiem w czym ona dyskwalifikuje jedne oleje a stawia jako zalecane inne oleje, może mi ktoś odpowiedzieć.....? prosta i oczywista sprawa.... i GM to doskonale wie. olej B-025 musi zawierać określony pakiet tzw. uszlachetniaczy dla silników diesla |
|
|
![]()
Post
#744
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT na jednej jak to nazwałeś "linii produkcyjnej" można robić i kilkanaście różnych produktów na każdej dostępnej bazie. ...na każdej dostępnej bazie ..?? ![]() Myslałem że konkretny produkt ma konkretna baze na której jest robiony a nie na każdej dostepnej...:-] Nie bede sie wspierał z kolega bezdusznym w tej materii bo zaiste na pewno odbył wiele fantastycznych wycieczek fakultatywnych po blendowaniach, rafineriach i "liniach rodukcyjnych". -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#745
|
![]() |
Croom, po co się wypowiadasz o czymś.... o czym nie masz nawet bladego pojęcia nabytego z "wycieczki fakultatywnej" ?
|
|
|
![]()
Post
#746
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jesli rozmawiasz z rzeczoznawca techniki samochodowej i on mowi ci takie rzeczy więc raczej nie wątpie w prawdziwość takich informacji, bo i dlaczego miałbym watpić ?
To moze od razu zdementujesz cos co również usłyszałem od człowieka zajmującego się zawodowo motoryzacją, że w Polsce często nie przerywa się linii produkcyjnych jesli brakuje jakiegos istotnego składnika do oleju byłbym wdzięczny abyś również ewentalnie takie stwierdzenie obalił. Nie ważne, moze miał coś innego na mysli,nie obchodzi mnie linia produkcyjna i to co na niej sie dokładnie dzieje, obchodzi mnie produkt finalny i jego parametry. pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#747
|
![]() |
CYTAT To moze od razu zdementujesz cos co również usłyszałem od człowieka zajmującego się zawodowo motoryzacją, że w Polsce często nie przerywa się linii produkcyjnych jesli brakuje jakiegos istotnego składnika do oleju byłbym wdzięczny abyś również ewentalnie takie stwierdzenie obalił. a jak zabraknie na linii produkcyjnej kół do BMW 530 to też nie zatrzymują linii produkcyjnej ? ![]() Chopie, takie linie są w pełni automatyczne i sterowane komputerowo. Linia jest zatrzymywana automatycznie przez system nawet jak temperatura blendowania odbiega o określoną wartość od tej zaprogramowanej (czyli od temperatury 15 stopni C)... a Ty piszesz, że produkuje się coś jak zabraknie jednego składnika ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#748
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No widzisz więc w tych sprawach komu wierzyć, no sam mnie zrozum..
Rozmawiam z ludzmi którzy zajmują sie zawodowo motoryzacją, są rzeczoznawcami, czesto na jakiś targach ucina się gadkę z taką czy inna osobą.. Jak widac poziom wiedzy jest tak różny że niekiedy ciężko znaleźć jakiś punkt odniesienia bo można coś palnąć na takim forum i poczuc się jak laik w temacie. Przecież nie pisze bo tak mi do głowy przyszło :-] CYTAT CYTAT Kiedyś pytałem kogoś z Opla czym się charakteryzuje norma OPEL/GM Gasoline LL A-025, OPEL/GM Diesel LL B-025, nikt nie wie, centrala tez nie, ale jest norma i dalej przyznam się szczerze nie wiem w czym ona dyskwalifikuje jedne oleje a stawia jako zalecane inne oleje, może mi ktoś odpowiedzieć.....? prosta i oczywista sprawa.... i GM to doskonale wie. olej B-025 musi zawierać określony pakiet tzw. uszlachetniaczy dla silników diesla Nie zgadniesz co mi powiedziano kiedyś w centrali, że różnica leży w określonej lepkości w związku z obecnościa łancucha rozrzadu i dodatkami które powodują że łancuch szybko się nie zurzywa, wydało mi sie to nieco dziwne .... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#749
|
![]() |
Bezduszny, to co mam w końcu zalać?
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#750
|
![]() |
a do jakiego silnika, z jakim przebiegiem, w jakim stanie i czy dłubnięty ?
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#751
|
![]() |
ASZ (130KM na pompowtryskach), seria, wg VAGa stan bez zarzutu. 165,5 tys km przebiegu.
Pozdr. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#752
|
![]() |
spokojnie możesz zalać jakiś dobry 5/40 PAO
a jak ciut kręcony w lecie to 5/50 Millers czy M1 |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#753
|
![]() |
Czyli np. Motul 8100 X-cess? Nie przejmować się tym, że nie spełnia normy 505.01? Czy lepiej Specific? Napisz wprost, bo nie ogarniam.
![]() 5l za około 150zł, więc chyba cenowo nie znajdę nic lepszego. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#754
|
![]() |
na Motulach siem nie znam
![]() |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#755
|
![]() |
To daj swoją propozycję.
![]() 5W40 do około 150zł za 5l. Pozdrawiam. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#756
|
![]() |
Proszę: Statoil LazerWay C 5W-40
parametry ma bardzo zbliżone do Mobil1 0W-40 i często zamiast niego zalewany ![]() |
|
|
![]()
Post
#757
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Chopie, takie linie są w pełni automatyczne i sterowane komputerowo. Linia jest zatrzymywana automatycznie przez system nawet jak temperatura blendowania odbiega o określoną wartość od tej zaprogramowanej (czyli od temperatury 15 stopni C)... a Ty piszesz, że produkuje się coś jak zabraknie jednego składnika ? ![]() Mialem okazje blendowac troche olejow, na bazie mineralnej i syntetycznej z roznymi dodatkami i niektore z tych dodatkow o lepkosci blisko 1000 mm2/s nie sa w stanie rozpuscic sie w temp. 15'C w bazie, wytrzasarki, mieszadla el-mag nie skutkuja, dopiero podgrzanie do 40-50'C umozliwia wlasciwe rozprowadzenie dodatku w objetosci wiec nie bylbym do konca sklonny wierzyc w te 15'C podczas produkcji, nawet po uzyciu specjalnego kompletnego pakietu dodatkow, bo praktycznie wszystkie sa wielokrotnie bardziej lepkie od bazy i maja wieksza gestosc. Co do samego problemu zatrzymywania linii to chyba musi sie fabryka spalic zeby zaprzestac produkcji, jak jest potrzeba to dodatki, bazy sa dostepne w 24h nawet z usa, znam przypadek gdzie wyprodukowane przez exxonmobil w usa bazy nastepnego dnia byly dostarczone do miejsca zamowienia w wwie ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#758
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 August 2004 Skąd: Małopolska ![]() |
Jak się ma Mobil we Fiatowskich silnikach? Szykuje się do zmiany w Punto, samochód dotychczas jeździł na oleju Selenia 20K 10W-40. Przebieg 73 tyś. km, silnik benzynowy, auto służące do wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do B po mieście z powodu małej mocy silnika. Z góry dzięki za wskazówki.
-------------------- Power is back!
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#759
|
![]() |
Temperatura 15'C (na pewno) utrzymywana jest w zbiornikach za pomocą systemu gorącej/zimnej wody i sieci rurek wewnątrz tych zbiorników. Pojemność tych zbiorników to po około 50.000 litrów... jak nie więcej.
Jaka jest dokładna temperatura jest w samym mieszalniku i czy jest stała dla każdego blendowanego produktu.... dowiem się jutro ![]() |
|
|
![]()
Post
#760
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
W zbiornikach magazynowych to moze byc te 15'C zeby sie to ladnie rozliczalo i nalewalo bez koniecznosci przeliczania, oraz zeby sie to chcialo w ogole przelewac
![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:12 |