Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_k-meal_*
post Wed, 10 Feb 2010 - 22:30
Post #741









Czyli zamiast przykładowo Motula Specific można bez obaw lać 8100 X-cess do silnika z pompowtryskami?
Dobrze rozumiem, że 8100 jest pełnym syntetykiem, a Specific już nie?

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Feb 2010 - 22:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Thu, 11 Feb 2010 - 16:07
Post #742


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Wątpię aby motul utrzymywał dwie różne linie produkcyjne, produkując na nich różne formuły oleju, które różniły by się jedynie dodatkami wymaganymi do spełnienia okreslonych norm, było by to dosyć kosztowne a do tego same normy za które trzeba solidnie niejednokrotnie posmarować...

Co do tego czy to pełny syntetyk to niestety możemy się tylko zdać na informacje podane na stronie producenta bo sama nazwa i skład oleju 100% synthetic nie jest prawnie chroniony i respektowany.
Zreszta watpię aby ktos wogóle w Polsce odpowiedział Ci na pytanie na ile olej X-Cess czy specyfic jest syntetykiem III, IV czy najwyzszej V grupy.

Zobacz sobie:
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul...clean-5w-40.pdf
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/Speci...24-%28GB%29.pdf

Dla mnie nie ma cienia wątpliwości który olej wybrać :-)
Ja osobiscie bym nie kupił specyfica.


Kiedyś pytałem kogoś z Opla czym się charakteryzuje norma OPEL/GM Gasoline LL A-025, OPEL/GM Diesel LL B-025, nikt nie wie, centrala tez nie, ale jest norma i dalej przyznam się szczerze nie wiem w czym ona dyskwalifikuje jedne oleje a stawia jako zalecane inne oleje, może mi ktoś odpowiedzieć.....?

pozdrawiam gorąco



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 11 Feb 2010 - 16:26
Post #743









CYTAT
Wątpię aby motul utrzymywał dwie różne linie produkcyjne, produkując na nich różne formuły oleju, które różniły by się jedynie dodatkami wymaganymi do spełnienia okreslonych norm, było by to dosyć kosztowne a do tego same normy za które trzeba solidnie niejednokrotnie posmarować...

nie wypowiadaj się jak nie widziałeś na oczy blendowni... bo piszesz głupoty
na jednej jak to nazwałeś "linii produkcyjnej" można robić i kilkanaście różnych produktów na każdej dostępnej bazie.

CYTAT
Kiedyś pytałem kogoś z Opla czym się charakteryzuje norma OPEL/GM Gasoline LL A-025, OPEL/GM Diesel LL B-025, nikt nie wie, centrala tez nie, ale jest norma i dalej przyznam się szczerze nie wiem w czym ona dyskwalifikuje jedne oleje a stawia jako zalecane inne oleje, może mi ktoś odpowiedzieć.....?

prosta i oczywista sprawa.... i GM to doskonale wie.
olej B-025 musi zawierać określony pakiet tzw. uszlachetniaczy dla silników diesla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 11 Feb 2010 - 16:43
Post #744


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
na jednej jak to nazwałeś "linii produkcyjnej" można robić i kilkanaście różnych produktów na każdej dostępnej bazie.


...na każdej dostępnej bazie ..?? blink.gif
Myslałem że konkretny produkt ma konkretna baze na której jest robiony a nie na każdej dostepnej...:-]
Nie bede sie wspierał z kolega bezdusznym w tej materii bo zaiste na pewno odbył wiele fantastycznych wycieczek fakultatywnych po blendowaniach, rafineriach i "liniach rodukcyjnych".


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 11 Feb 2010 - 16:47
Post #745









Croom, po co się wypowiadasz o czymś.... o czym nie masz nawet bladego pojęcia nabytego z "wycieczki fakultatywnej" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 11 Feb 2010 - 17:01
Post #746


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Jesli rozmawiasz z rzeczoznawca techniki samochodowej i on mowi ci takie rzeczy więc raczej nie wątpie w prawdziwość takich informacji, bo i dlaczego miałbym watpić ?
To moze od razu zdementujesz cos co również usłyszałem od człowieka zajmującego się zawodowo motoryzacją, że w Polsce często nie przerywa się linii produkcyjnych jesli brakuje jakiegos istotnego składnika do oleju byłbym wdzięczny abyś również ewentalnie takie stwierdzenie obalił.

Nie ważne, moze miał coś innego na mysli,nie obchodzi mnie linia produkcyjna i to co na niej sie dokładnie dzieje, obchodzi mnie produkt finalny i jego parametry.

pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 11 Feb 2010 - 17:13
Post #747









CYTAT
To moze od razu zdementujesz cos co również usłyszałem od człowieka zajmującego się zawodowo motoryzacją, że w Polsce często nie przerywa się linii produkcyjnych jesli brakuje jakiegos istotnego składnika do oleju byłbym wdzięczny abyś również ewentalnie takie stwierdzenie obalił.


a jak zabraknie na linii produkcyjnej kół do BMW 530 to też nie zatrzymują linii produkcyjnej ? wink.gif


Chopie, takie linie są w pełni automatyczne i sterowane komputerowo.
Linia jest zatrzymywana automatycznie przez system nawet jak temperatura blendowania odbiega o określoną wartość od tej zaprogramowanej (czyli od temperatury 15 stopni C)... a Ty piszesz, że produkuje się coś jak zabraknie jednego składnika ? laugh.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 11 Feb 2010 - 17:30
Post #748


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





No widzisz więc w tych sprawach komu wierzyć, no sam mnie zrozum..
Rozmawiam z ludzmi którzy zajmują sie zawodowo motoryzacją, są rzeczoznawcami, czesto na jakiś targach ucina się gadkę z taką czy inna osobą..
Jak widac poziom wiedzy jest tak różny że niekiedy ciężko znaleźć jakiś punkt odniesienia bo można coś palnąć na takim forum i poczuc się jak laik w temacie.

Przecież nie pisze bo tak mi do głowy przyszło :-]

CYTAT
CYTAT
Kiedyś pytałem kogoś z Opla czym się charakteryzuje norma OPEL/GM Gasoline LL A-025, OPEL/GM Diesel LL B-025, nikt nie wie, centrala tez nie, ale jest norma i dalej przyznam się szczerze nie wiem w czym ona dyskwalifikuje jedne oleje a stawia jako zalecane inne oleje, może mi ktoś odpowiedzieć.....?

prosta i oczywista sprawa.... i GM to doskonale wie.
olej B-025 musi zawierać określony pakiet tzw. uszlachetniaczy dla silników diesla


Nie zgadniesz co mi powiedziano kiedyś w centrali, że różnica leży w określonej lepkości w związku z obecnościa łancucha rozrzadu i dodatkami które powodują że łancuch szybko się nie zurzywa, wydało mi sie to nieco dziwne ....



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 18:31
Post #749









Bezduszny, to co mam w końcu zalać? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 19:03
Post #750









a do jakiego silnika, z jakim przebiegiem, w jakim stanie i czy dłubnięty ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 20:44
Post #751









ASZ (130KM na pompowtryskach), seria, wg VAGa stan bez zarzutu. 165,5 tys km przebiegu.

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 20:47
Post #752









spokojnie możesz zalać jakiś dobry 5/40 PAO
a jak ciut kręcony w lecie to 5/50 Millers czy M1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 20:58
Post #753









Czyli np. Motul 8100 X-cess? Nie przejmować się tym, że nie spełnia normy 505.01? Czy lepiej Specific? Napisz wprost, bo nie ogarniam. biggrin.gif
5l za około 150zł, więc chyba cenowo nie znajdę nic lepszego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:02
Post #754









na Motulach siem nie znam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:05
Post #755









To daj swoją propozycję. smile.gif
5W40 do około 150zł za 5l.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:13
Post #756









Proszę: Statoil LazerWay C 5W-40
parametry ma bardzo zbliżone do Mobil1 0W-40 i często zamiast niego zalewany wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:15
Post #757


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Thu, 11 Feb 2010 - 18:13) *
Chopie, takie linie są w pełni automatyczne i sterowane komputerowo.
Linia jest zatrzymywana automatycznie przez system nawet jak temperatura blendowania odbiega o określoną wartość od tej zaprogramowanej (czyli od temperatury 15 stopni C)... a Ty piszesz, że produkuje się coś jak zabraknie jednego składnika ? laugh.gif


Mialem okazje blendowac troche olejow, na bazie mineralnej i syntetycznej z roznymi dodatkami i niektore z tych dodatkow o lepkosci blisko 1000 mm2/s nie sa w stanie rozpuscic sie w temp. 15'C w bazie, wytrzasarki, mieszadla el-mag nie skutkuja, dopiero podgrzanie do 40-50'C umozliwia wlasciwe rozprowadzenie dodatku w objetosci wiec nie bylbym do konca sklonny wierzyc w te 15'C podczas produkcji, nawet po uzyciu specjalnego kompletnego pakietu dodatkow, bo praktycznie wszystkie sa wielokrotnie bardziej lepkie od bazy i maja wieksza gestosc. Co do samego problemu zatrzymywania linii to chyba musi sie fabryka spalic zeby zaprzestac produkcji, jak jest potrzeba to dodatki, bazy sa dostepne w 24h nawet z usa, znam przypadek gdzie wyprodukowane przez exxonmobil w usa bazy nastepnego dnia byly dostarczone do miejsca zamowienia w wwie ohmy.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BN
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:17
Post #758


Super User
Dołączył: Sun, 15 August 2004
Skąd: Małopolska





Jak się ma Mobil we Fiatowskich silnikach? Szykuje się do zmiany w Punto, samochód dotychczas jeździł na oleju Selenia 20K 10W-40. Przebieg 73 tyś. km, silnik benzynowy, auto służące do wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do B po mieście z powodu małej mocy silnika. Z góry dzięki za wskazówki.


--------------------
Power is back!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:25
Post #759









Temperatura 15'C (na pewno) utrzymywana jest w zbiornikach za pomocą systemu gorącej/zimnej wody i sieci rurek wewnątrz tych zbiorników. Pojemność tych zbiorników to po około 50.000 litrów... jak nie więcej.
Jaka jest dokładna temperatura jest w samym mieszalniku i czy jest stała dla każdego blendowanego produktu.... dowiem się jutro wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 12 Feb 2010 - 21:40
Post #760


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





W zbiornikach magazynowych to moze byc te 15'C zeby sie to ladnie rozliczalo i nalewalo bez koniecznosci przeliczania, oraz zeby sie to chcialo w ogole przelewac wink.gif System podgrzewania jak w cysternach/zbiornikach wszelakich, no i te 50m3 to raczej malo bo tyle to ma cysterna kolejowa, ale to pewnie zalezy od zakladu, lotos ma takie baniaczki pare ladnych razy wieksze.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:12