![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#7321
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Dodam, że samochód użytkowany z głową raczej, nie katowany na zimno. Użytkowany jako samochód do wszystkiego nigdy na torze, jeździmy po mieście dość agresywnie.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7322
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Oilclub.pl tam masa szczegółów testów analiz itp.
LM na pewno będzie dobrym. Mi się Gulf sprawdza. Generalnie byle baza była przyzwoita i nie podrabiany tak sądzę. A jak masz go 9 litrów to chyba spory bufor bezpieczeństwa i tak byle płynął i się chlodzil. Choć turbo konie... Co do kosztów to czasem w czasach inflacji warto beczułkę większą może jakaś w dobrej cenie znaleźć. Ja kiedys Agip/Eni chyba właśnie 5w50 tak zakupiłem nie szkoda było wymieniać. Też analizy robiłem i też był ok. Silnik ładnie zniósł awarie pompy oleju na nim.ale znów wolnosscy niewysilony. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7323
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Nie racingowy pojazd: fiat 1.4 16v 95koni E6.
Zalany Valvoline maxlife 5w40 - bierze ok 0,7l oleju na 10 000km. Podobno te silniki czasami tak mają.... Przebieg 50 tys km... Używany głównie w krótkich trasach, w emeryckie stylu. Na innym oleju może mieć mniejsze zużycie? ( Kiedyś powiedziałby, że będzie podobnie, ale miałem przygodę z kosiarką gdzie na oleju brgssa nie bierze praktycznie nic, a olej husqvarny dedykowany do niej znikał w oczach) W jaki olej z celować? |
|
|
![]()
Post
#7324
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
płukankę, w celu próby uwolnienia pierścieni olejowych... potem wymiana oleum co 10kkm na 5w40, i sprawdzić czy pomogło. Płukankę za każdym razem wymiany oleju.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#7325
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
0,7l na 10000 to jest bardzo dobry wynik wielu posiadaczy nowszych aut cieszyło by się z takiego wyniku.
Który to rocznik ? Bardziej bym stawiał na uszczelniacze zaworowe. Napewno zapieczone pierścienie nie są tu problemem bo wtedy to nie jest 0,7 na 10tkm a na 1tkm (posiadacze opli, peugeotów vti i toyot cieszyli by się że tylko tyle) a zdarza się że na 100km ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#7326
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja bym po 10 tys km wymienil olej i zapomnial o sprawie
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7327
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Rocznik jak pamiętam koniec 2018
Przebieg jak pisałem 50 tyś km To 0.7 to dużo i nie, ale trochę niesmak robi jak w w starym oplowskim 1.7 dtl brał tyle samo, a miał 600 tys km. Jakby to było 0.3l na 10 000km, to nawet nie zawracałbym sobie głowy, bo coś musi oleju zniknąć. |
|
|
![]()
Post
#7328
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Rocznik jak pamiętam koniec 2018 Przebieg jak pisałem 50 tyś km To 0.7 to dużo i nie, ale trochę niesmak robi jak w w starym oplowskim 1.7 dtl brał tyle samo, a miał 600 tys km. Jakby to było 0.3l na 10 000km, to nawet nie zawracałbym sobie głowy, bo coś musi oleju zniknąć. jak takie nowe G... to pewnie masz problemy z nietrzymającymi sprężystości pierścieniami co jest modne tak od 20 lat - pod płaszczykiem ekonomii robi się cieniutkie pierścienie ze zmniejszonym naciskiem na gładź cylindra i ten nacisk po krótkim czasie niweluje się do prawie zera. Jedyna możliwość naprawy to wymiana pierścieni na normalne. Druga możliwość taka o którą Fiata bym nie podejrzewał to tłoki zrobione z gównolitu takiego puchną pomiędzy półkami tak że zaciskają pierścienie w rowkach. Tu niestety trzeba takie tłoki oddać do naprawy rowki rozfrezować założyć nowe pierścienie. Generalnie standard znany z Opli Toyot Suzuki VW Peugeotówi pewnie inne by się znalazły. Jak pokombinujesz z jakimś MaxLife albo innym podobnym olejem to zużycie powinno spaść i chyba tyle tu możesz zrobić bez narażania się na koszty -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#7329
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja dzis szlifowalem na wymiar pierscienie od matycha/prima, gorny uszczelniajacy byl tak twardy przy fi okolo 72 mm ze mialem problem scisnac go palcami na szlifierce, moze slaby jestem
![]() |
|
|
![]()
Post
#7330
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Wielu z Was ogląda popularne testy olejów silnikowych na maszynce któa ma pokazać wytrzymałość filmu olejowego.
Chciałbym pokazać wartość takich testów: https://www.youtube.com/watch?v=wwHK5mlnsCs&t=10s Zobaczcie co wygrywa na samym koncu :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#7331
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7332
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Jaki jest obecnie najlepszy olej w lepkości 5w40 do mocnego, seryjnego auta turbo? Czy Millers CFS NT+ będzie dobrym wyborem?
|
|
|
![]()
Post
#7333
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7334
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Starogard Gdański ![]() |
czasy się zmieniają pytanie czy w tej branży też był jakiś przełom. Olej zmieniam co roku Mobil 5W50 rocznie około 2-3 tyś km. Samochód Mercedes CLK w208 silnik 5,5 V8. Okazjonalnie jadę na 1/4 mili a ogólnie to zwykła jazda autostradami 160-240km/h czasami złapałem 260km/h no i oczywiście jazda po normalnych drogach też.
Nie wiem czy zmienić olej na inną markę. Internet podpowiada następujące opcje: 1.Millers Oils 2.XADO 3.Ravenol 4.Amsoil 5.PMO 6.Motul 7.Liqui Moly 8.Valvoline 9.Q8 10.Mobil czyli mój obecny olej ma 10 miejsce ![]() ![]() Tylko z tych pozostałych nie widzę 5W50 a tak sobie wymyśliłem, że taki chcę. |
|
|
![]()
Post
#7335
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mysle ze nie ma co marek porownywac bo kazda marka ma slabe oleje. i mozna kupic millersa slabego i mobila dobrego.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#7336
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z 5w50 mi się sprawdzał gulf w torowym aucie łącznie z analizami używanego .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7337
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Millers to mam wrazenie ze zrobil dobra robote reklamą
![]() |
|
|
![]()
Post
#7338
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Starogard Gdański ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7339
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
Widzę ruch w temacie prawie zerowy ale może ktoś odpowie. Nabyłem w weekend Volvo XC70 2.5 turbo 203r. Po wydechu od kata do końca, z większym IC i po programie na 250 koni. Chcę mu zmienić olej i pytanie na jaki ? Samochód raczej będzie więcej stał niż jeździł, robię około ,10 000km rocznie.
|
|
|
![]()
Post
#7340
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Specol Gold 5W40 spokojnie obsłuży to auto. A jak będziesz go katować to bym proponował zajrzeć do panewek bo lubi się przytrzeć na którymś tam cylindrze. Nieważne jaki olej nalejesz.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 18:45 |