![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#7221
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
"Raczej" nie wystarczy. Muszę mieć pewność. Zostanie zalane markowym olejem, wymiana co 5000km. Nie jeżdżę po torze ale korzystam z całej dostępnej mocy i pełnego zakresu obrotów. Nie słyszałem, żeby w gt86 komuś padł silnik od 0w20, za to słyszałem, że ludzie jeżdżą bez problemu na 0w20 nawet utrubionymi frs. Jeżeli masz obawy to 5w30 czy 0w30 nie zaszkodzi. Niektóre aso proponują 5w30 do tego auta, więc jeżeli będziesz spać spokojniej to zalej 5w30 i tyle. Ewentualnie 0W20 z linii sportowej |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7222
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 01 June 2021 Skąd: z winkla ![]() |
Jak nie ma rozcieńczania paliwem? Oczywiście, że jest.
Kwestia braku zaufania do producentów. W przeciwieństwie do mnie im nie zależy na maksymalnej trwałości jednostki tylko na tym aby silnik pobierał 0,5% paliwa mniej. Druga sprawa: nie użytkowałem nigdy auta z tą "wodą" w układzie stąd psychiczna blokada. Troszkę mnie uspokoiłeś. |
|
|
![]()
Post
#7223
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jak nie ma rozcieńczania paliwem? Oczywiście, że jest. Kwestia braku zaufania do producentów. W przeciwieństwie do mnie im nie zależy na maksymalnej trwałości jednostki tylko na tym aby silnik pobierał 0,5% paliwa mniej. Druga sprawa: nie użytkowałem nigdy auta z tą "wodą" w układzie stąd psychiczna blokada. Troszkę mnie uspokoiłeś. kupiłeś japońskie auto i martwisz się że silnik nie wytrzyma ? ;-) Ja mam francuskie i się nie martwię...co za czasy ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#7224
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 01 June 2021 Skąd: z winkla ![]() |
Miałem cztery japońskie auta wcześniej - zero problemów z silnikiem nie licząc drobiazgów z osprzętem. Ale jeździły na 5w30, 10w60. Z tym, że były to starsze konstrukcje, w tym turbodoładowane a także zwykłe dupowozy. Może te nowe silniki są skonstruowane pod te lepkości i pompa oleju nie poradzi sobie z np. 0w40. Wiadomo wtedy ciśnienie oleju wzrasta. 0w30 powinno być bezpieczne według niepisanej zasady, że można z tą wartością iść o oczko wyżej niż zaleca producent. Nie wiem, dlatego pytam.
|
|
|
![]()
Post
#7225
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jak nie ma rozcieńczania paliwem? Oczywiście, że jest. Kwestia braku zaufania do producentów. W przeciwieństwie do mnie im nie zależy na maksymalnej trwałości jednostki tylko na tym aby silnik pobierał 0,5% paliwa mniej. Druga sprawa: nie użytkowałem nigdy auta z tą "wodą" w układzie stąd psychiczna blokada. Troszkę mnie uspokoiłeś. No akurat Toyocie zależy na opinii trwałości bo na tym jedzie w dużej mierze . A że potrafią przy okazji zrobić tak żeby mniej palił - czemu nie. Jak zaleca 0w20 to lać 0w20 i nie ma co dywagować. W wątku o Camry obok były linki do dyskusji o rozcieńczaniu paliwem w tych sinikach, poziom się podnosi, w analizach spore dawki paliwa a auta chyba o tym nie wiedzą i nie narzekają. W zasadzie to nie wiem czy ktoś tak naprawdę widział przypadek padnięcia silnia "od oleju" (niemodyfikowanego, z wymienianym czasem olejem nie 1 na 500 tys km) Ja użytkuję inne auto na 0W20 i też trochę się dziwiłem (bo wcześniejsze 10w60 , 5w50) , ale japońce myślę wiedzą co robią. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7226
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 01 June 2021 Skąd: z winkla ![]() |
OK, to zaleję Eneos Sustina 0w20.
|
|
|
![]()
Post
#7227
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
W zasadzie to nie wiem czy ktoś tak naprawdę widział przypadek padnięcia silnia "od oleju" (niemodyfikowanego, z wymienianym czasem olejem nie 1 na 500 tys km) Ja użytkuję inne auto na 0W20 i też trochę się dziwiłem (bo wcześniejsze 10w60 , 5w50) , ale japońce myślę wiedzą co robią. Nie tylko japońce ![]() |
|
|
![]()
Post
#7228
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
To może faktycznie pójdę w złoty środek i zapodam jakieś 5w40. Taka lepkość jest też zalecana przez producenta, a u mnie można powiedzieć że silnik seria. Zalałem motula 5w40. Znalazłem też dwusiarczek który kiedyś tam dostałem na zawodach. Jutro chce jechać na Ułęż i tak se myślę lać to czy dać spokój? |
|
|
![]()
Post
#7229
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Zalałem motula 5w40. Znalazłem też dwusiarczek który kiedyś tam dostałem na zawodach. Jutro chce jechać na Ułęż i tak se myślę lać to czy dać spokój? Jeden rabin powie, że tak, a drugi rabin powie, że nie. Co do motula to jest to spoko olej, ale przereklamowany i raczej za drogi jak na to co oferuje. Co do dwusiarczka to zalać raczej nie zaszkodzi, a czy pomoże to też ciężko powiedzieć. |
|
|
![]()
Post
#7230
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 July 2019 ![]() |
Jeden rabin powie, że tak, a drugi rabin powie, że nie. Co do motula to jest to spoko olej, ale przereklamowany i raczej za drogi jak na to co oferuje. Co do dwusiarczka to zalać raczej nie zaszkodzi, a czy pomoże to też ciężko powiedzieć. Nic nie wnosi Twój post, nie zaśmiecaj forum, proszę. |
|
|
![]()
Post
#7231
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7232
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Jaki olej w lepkości 5W30 polecacie do pracy w wyższych temperaturach, typu 110 - 120 st. ? Chodzi konkretnie o silnik BMW N20 biturbo 245KM, tam często jest temperatura powyżej 100 st. i coś dobrego by się przydało. Interwał wymiany będzie co 9 - 10 tyś. km.
|
|
|
![]()
Post
#7233
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Jaki olej w lepkości 5W30 polecacie do pracy w wyższych temperaturach, typu 110 - 120 st. ? Chodzi konkretnie o silnik BMW N20 biturbo 245KM, tam często jest temperatura powyżej 100 st. i coś dobrego by się przydało. Interwał wymiany będzie co 9 - 10 tyś. km. Spokojnie możesz lać ten z aso |
|
|
![]()
Post
#7234
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jaki olej w lepkości 5W30 polecacie do pracy w wyższych temperaturach, typu 110 - 120 st. ? Chodzi konkretnie o silnik BMW N20 biturbo 245KM, tam często jest temperatura powyżej 100 st. i coś dobrego by się przydało. Interwał wymiany będzie co 9 - 10 tyś. km. To nie jest silnik biturbo tylko pojedyncze turbo (na pokrywie masz napis TwinPower Turbo ![]() Olej dobrze zmieniać częściej bo wchodzi go do tego motoru bardzo mała ilość. |
|
|
![]()
Post
#7235
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 July 2019 ![]() |
No to powiedz jak to jest z tym MoS2. Według mnie mój post wnosi tyle, że różnicy raczej nie zaobserwuje, chyba, że środek zadziała jak placebo. Poza tym napisałem, że nie zaszkodzi, ale wątpię, że pomoże. Tylko do czego prowadzi pisanie " może zadziała, może nie" "może pomoże, może nie", tyle to autor zapewne sam wie i oczekuje konkretów, a nie takie pisanie byle napisać jak na pudelku. Jak jest z mos2 nie wiem, więc się nie wypowiadam. Wiesz o co mi chodzi, nie odbierz tego jako atak, peace |
|
|
![]()
Post
#7236
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
To nie jest silnik biturbo tylko pojedyncze turbo (na pokrywie masz napis TwinPower Turbo ![]() Olej dobrze zmieniać częściej bo wchodzi go do tego motoru bardzo mała ilość. Oczywiście masz rację, my bad. Rozrząd i napęd pompy oleju się będzie wymieniał właśnie teraz, stąd pytanie o olej. Ty Joker chyba często Millersa polecałeś? |
|
|
![]()
Post
#7237
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Tak, z racji tego, że to był jedyny w tamtym czasie, który nie był podrabiany (a MOTUL zdarzał się dość często).
|
|
|
![]()
Post
#7238
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Tylko do czego prowadzi pisanie " może zadziała, może nie" "może pomoże, może nie", tyle to autor zapewne sam wie i oczekuje konkretów, a nie takie pisanie byle napisać jak na pudelku. Jak jest z mos2 nie wiem, więc się nie wypowiadam. Wiesz o co mi chodzi, nie odbierz tego jako atak, peace To ja ci powiem, że jak ktoś nie tworzy formulacji olejowych na co dzień ( a takich osób jest nieprawdopodobnie mało) to jak ci powie konkretnie, że POMOŻE albo NIE POMOŻE to na 99% nie ma ani wiedzy ani możliwości, żeby to uzasadnić. Dlatego na to pytanie nie otrzymasz konkretnej odpowiedzi. Taki dodatek może poprawić parametry oleju lub zachwiać równowagę w jego dodatkach, więc niedość, że musimy znać dokładny skład danego oleju to jeszcze mieć pojęcie z czym to się je |
|
|
![]()
Post
#7239
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Oleje ROWE .... warte grzechu? Dobre oleje?
Jeżeli tak to który odpowiednik dla Millersa EE C3 5W30... https://allegro.pl/oferta/rowe-multi-synt-d...7-00-9471748459 czy https://allegro.pl/oferta/olej-rowe-hightec...miec-9573458305 ? (oferty Allegro przypadkowe, nikogo nie reklamuję) Z góry dzięki. EDIT: już wiem, ten pierwszy to 504/507 jest lepszy. Czy porównywalny z Millersem EE ? |
|
|
![]()
Post
#7240
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Oleje ROWE .... warte grzechu? Dobre oleje? Jeżeli tak to który odpowiednik dla Millersa EE C3 5W30... https://allegro.pl/oferta/rowe-multi-synt-d...7-00-9471748459 czy https://allegro.pl/oferta/olej-rowe-hightec...miec-9573458305 ? (oferty Allegro przypadkowe, nikogo nie reklamuję) Z góry dzięki. EDIT: już wiem, ten pierwszy to 504/507 jest lepszy. Czy porównywalny z Millersem EE ? Jeżeli spełnia wymagania producenta silnika i jest w dobrej cenie to śmiało kupuj. Który jest lepszy ciężko ocenić. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:59 |