Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Brevis
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:47
Post #721


User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Lubliniec , Gliwice





Niby tak ... lecz olej spełnia także funkcje chłodzące ... oprócz smarujących oczywiście ..... czyli przyczynia się oprócz płynu chłodzącego do odpowiedniej dystrybucji ciepła w silnikach ...


--------------------
Fiut na rope
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:52
Post #722









tak
ale olej ma swoją ograniczoną pojemność cieplną... i tego znacząco nie zmienisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 01 Feb 2010 - 08:48
Post #723


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
zabawa nie polega na zwiększaniu pojemności cieplnej oleju... ale na zmniejszeniu tarcia.


Chodzi o tarcie wewnętrzne :-)
Amsoil tez ma cos takiego.

Pamietam jak kiedys na tym forum ktos pisał że motul ma kilkanasice st.mniejszą temp. oleju od innego popularnego środka, jak widać motul chyba stanął w rozwoju .....zapewne chwilowo, zreszta sama linia specyfic to tez kosztowny zonk po części wg. mnie, nowe "trendy" norm i jakości olejów mogą nie jednego przyprawić o zagwozdkę :-)

pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riko12
post Mon, 01 Feb 2010 - 08:58
Post #724


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





[quote name='bezduszny' date='Sun, 31 Jan 2010 - 22:34' post='780647']
taki, jaki zleci wyprodukowanie VW wg. ścisłej receptury
Kto go wyprodukuje ? Ten kto da najniższą cenę za 1 litr z dostawą do fabryki przy zachowaniu receptury.....
[quote]


Dokładnie tak jak mówisz: zobacz znowu na mojego "ukochanego Millersa" - olej do VW 504.00/507.00 do VW może kosztować 150 zł za 5l (Trident 5w30 Longlife) i 270 zł (XF Longlife 5w30). Nie są to te same oleje,a różnią się także tym, że Trident spełnia wymagania VW, a XF ma aprobatę, i od każdego litra idzie pewnie działka do VW smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 01 Feb 2010 - 09:00
Post #725









CYTAT
Pamietam jak kiedys na tym forum ktos pisał że motul ma kilkanasice st.mniejszą temp. oleju od innego popularnego środka, jak widać motul chyba stanął w rozwoju

nie wierz w takie opowieści...
taka różnica może wynikać choć by z jakości paliwa lub samej metodologii pomiaru.... więc opowieść z wiarygodnością bliską zero i nie ma co sobie głowy zawracać a tym bardziej powtarzać publicznie na szanowanym forum wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 01 Feb 2010 - 11:10
Post #726


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Patrzyłem na oferte Millersa...popuarna klasa 10w-40.
Wg, tego co piszą na kartach tech. http://www.millersoils.pl/shop/millers-oils-10w40-p-58.html
Olej całkiem niezły, ale czy czymś zawstydza...?
w porównaniu do motula: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/6100-...94-%28GB%29.pdf czy
Amsoil: http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx
Amsoil wypada pod tym wzgledem o wiele lepiej !
Nie widzę czegoś rewelacyjnego, co skłoniło by mnie do zakupu tego oleju :-)
Brakuje mi w Millersie Noacka, HTHS, TBN !
Choć przynajmniej Millers pokazuje lepkość na zimno przy -30st.C więc juz mam jakies rozeznanie co się z nim bedzie dziac przy porzadnych mrozach :-)

pozdrawiam



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 01 Feb 2010 - 11:19
Post #727









no a czego wymagasz od oleju półsyntetycznego 10/40 ?
Zastanów się do jakiej grupy odbiorców jest skierowany i w jakich samochodach będzie stosowany. Następnie zadaj sobie pytanie (jak już ustalisz grupę docelową i samochody w których będzie ten olej zalany) czy jego parametry są w zupełności wystarczające, czy są za małe lub czy są powyżej potrzebnych...


Chcesz dobry olej 10/40 ?
Proszę: http://www.millersoils.pl/shop/millers-oil...0w40-p-114.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 01 Feb 2010 - 11:30
Post #728


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
no a czego wymagasz od oleju półsyntetycznego 10/40 ?


O ile Millers i Motul to półsyntetyki to AMSOIL 10W-40 to olej pełno syntetyczny :-)

CYTAT
Zastanów się do jakiej grupy odbiorców jest skierowany i w jakich samochodach będzie stosowany


Oczywiście, olej wyczynowy wymaga indywidualnego podejścia oceny i preferencji, akurat wziołem pod lupe uniwersalne pełno roczne oleje do normalnej eksploatacji :-)



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 01 Feb 2010 - 11:39
Post #729









to wstaw pełnego syntetyka 10/40 na półki i zobacz jak będzie się sprzedawał wink.gif
po co przepłacać za coś... co jest niepotrzebne do samochodów kilkunastoletnich... a co jest również i za słabe do samochodów czy zastosowań sportowych ?

dodatkowo weź pod uwagę to, że silniki które są przystosowane do oleju 10/40 maja "pasowania" do filmu jaki ma tzw. olej półsynterytczny



można się onanizować nad takim produktem ale z handlowego punktu widzenia nie ma on szans na "zarobienie na siebie".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Boroweq
post Mon, 01 Feb 2010 - 11:54
Post #730


User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Rzeszów





Powstrzymałbym się od stwierdzenia, że Motul obniżył jakość swojego produktu jakim jest X-Cess 5W-40. To, że ten olej w przypadku mojego silnika potrafi osiągać temp. 120 stopni nie oznacza, że każdy będzie miał taką wysoką temperaturę oleju. Silnik w moim aucie przeszedł modyfikacje mechaniczne, które zaowocowały wzrostem mocy o ponad 50%. Olej grzeje się tylko podczas szybkiej jazdy w ciepłe dni. Wskaźnik temperatury oleju jest seryjny (zdaje się VDO montowany w podstawce filtra oleju), wystarczy zamontować wskaźnik w misce olejowej i już wskazania będą inne. Paliwo tylko i wyłącznie BP Ultimate Diesel lub Vpower Diesel.

Kupiłem już Mobila 5W-50 i sprawdzę jak się będzie zachowywał, póki co odwlekam wymianę z uwagi na przymrozek. W pełni olej będę mógł porównać dopiero na wiosnę gdy zrobi się ciepło. Być może faktycznie Mobil będzie grzał się jeszcze szybciej niż Motul. Tak jak pisałem wcześniej, nie mam porównania do innego oleju bo od zawsze auto jeździ na Motulu. Jeżeli olej wciąż będzie się grzał pozostaje jedynie montaż chłodnicy oleju.

Podsumowując, nie piszmy że Motul X-Cess obniżył swoją jakość bo nie mamy na to żadnych dowodów ani faktów za tym przemawiających. Nie oceniajmy czegoś zbyt pochopnie bo oczernić lub puścić plotkę jest bardzo łatwo szczególnie wtedy gdy opieramy się na opiniach innych ludzi (zazwyczaj niczym nie podpartych) lub subiektywnych odczuciach.

Pozdrawiam serdecznie
Piotr z Rzeszowa

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 01 Feb 2010 - 11:58
Post #731


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
dodatkowo weź pod uwagę to, że silniki które są przystosowane do oleju 10/40 maja "pasowania" do filmu jaki ma tzw. olej półsynterytczny


Widziałeś jakąs instrukcję do normalnego auta w której pisze że zaleca się olej półsyntetyczny o lepkości 10w-40 ?
Powiem szczerze że ja nie.

Jest tabelka, pokaże ci jak to jest dla takich popularnych diesli np. toyoty które mają już 10 lat silniki jedne z najbardziej wytrzymalych i niezawodnych w latach 90-tych..które jeżdzą i bedą jeszcze jeździć następne dziesięciolecie :-)

Zalecenie: http://img210.imageshack.us/img210/365/oil2ce.jpg
Podaje specjalnie zalecenie konstruktorskie nie jakies z instrukcji ksiązkowej.

Różnica miedzy 5w-30 które sa raczej pelnymi syntetykami a 15w.. czy 20w jest miażdząca, rozbieżność również może przyprawić o niezłą zagwozdke ...

No więc jak to jest tutaj z tym pasowaniem..

pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 01 Feb 2010 - 13:04
Post #732









tak, widziałem takie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riko12
post Mon, 01 Feb 2010 - 15:05
Post #733


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





CYTAT(Croom @ Mon, 01 Feb 2010 - 11:10) *
Patrzyłem na oferte Millersa...popuarna klasa 10w-40.
Wg, tego co piszą na kartach tech. http://www.millersoils.pl/shop/millers-oils-10w40-p-58.html
Olej całkiem niezły, ale czy czymś zawstydza...?
w porównaniu do motula: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/6100-...94-%28GB%29.pdf czy
Amsoil: http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx
Amsoil wypada pod tym wzgledem o wiele lepiej !
Nie widzę czegoś rewelacyjnego, co skłoniło by mnie do zakupu tego oleju :-)
Brakuje mi w Millersie Noacka, HTHS, TBN !
Choć przynajmniej Millers pokazuje lepkość na zimno przy -30st.C więc juz mam jakies rozeznanie co się z nim bedzie dziac przy porzadnych mrozach :-)

pozdrawiam

Co do TBN - ta wartość ma jak najbardziej sens przy olejach takich jak 10w40, 5w40, natomiast przy olejach typu Low Saps czy Mid Saps (longlife'y i 5w30, 0w30) nie ma to większego sensu. Aby olej miał być olejem Low Saps, musi zawierać między 0,8 a 1% fosforu, a to oznacza redukcję TBN o 30%.
Mobil1 Rally Formula 5w50 - TBN 11,8
Mobil1 European Car Formula 0w40 - TBN 11,3
Castrol EDGE 0w40 - TBN 6,6
Castrol EDGE TD 5w40 - TBN 7,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 01 Feb 2010 - 23:31
Post #734


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Masz racje, ostatnimi czasy bardziej sie liczy ekologia i ochrona "kata" niz silnika wink.gif


Bede robił jakieś małe zamówionko AMSOIL dla kolegów jakby ktos chciał spróbować to zapraszam na priv, maila.

Co do tego porównania to AMSOIL 5W-40 AFL - 8.0 TBN
API SM/CF
ACEA C3
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
BMW LL-04
Mercedes Benz 229.31, 229.51
Porsche
Saab
Volvo
Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
DaimlerChrysler MS-10725

AMSOIL 5W-40 DEO CJ-4 - TBN 10.4
API CJ-4, CI-4+, CF, SM
Popioły 0.97%

Te dwa stosuje u kolegów i znajomych pierwszy do TDI w tym z pompowtryskami i mocniejszych D4D z DPF-ami a drugi do innych diesli, nawet tyh bardzo "nowych".

pozdrawiam gorąco wszystkich :-)







--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 02 Feb 2010 - 00:18
Post #735


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





CYTAT(Croom @ Mon, 01 Feb 2010 - 11:58) *
Widziałeś jakąs instrukcję do normalnego auta w której pisze że zaleca się olej półsyntetyczny o lepkości 10w-40 ?
Powiem szczerze że ja nie.


ja widzialem, wiekszosc benzynowych silnikow grupy fiata (twinspark alfy, fire'y roznej maści itd), wbrew pozorom sporo jest takich silnikow. fiat zaleca do tych silnikow selenie 20k 10/40


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Wed, 10 Feb 2010 - 21:05
Post #736


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Mam takie pytanie dotyczące aprobaty VW 505.01 , prosił bym o wyjaśnienie czym ona się charakteryzuje i czy np zalanie olejem bez tej aprobaty może zaszkodzić pompowtryskom.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 10 Feb 2010 - 21:09
Post #737









kolejny wymysł biznesowo-marketingowy wink.gif
505.01 dla 1.9 PD jest w olejach 5/40. Oleje te wyróżniają się tym że (po za jednym czy dwoma wypadkami) nie są olejami w pełni syntetycznymi, coś pomiędzy półsyntetykiem a pełnym syntetykiem... ale są za to tańsze od tych 5/40 na bazie PAO

śmiało możesz lać inne syntetyki 5/40 czy 5/50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 10 Feb 2010 - 21:39
Post #738


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





mally

To może ja odpowiem inaczej :-)
Olej z normą VW jest dostosowany do silnika z pompowtryskami bo silnika nie da się juz dostosować do oleju, choć jeździć można ale o co chodzi...
Krzywka w PD naciska z taka siłą na pompowtrysk że normalny olej bez 505.01 i jego film olejowy tego nie wytrzymuje i zostaje dosyc szybko rozerwany, nastepuje tzw. smarowanie graniczne i szybkie zuzycie współpracujących elementów.

pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Wed, 10 Feb 2010 - 21:56
Post #739


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Też to wyczytałem. Więc jak ma się odpowiedz Bezdusznego do mojego pytania?


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 10 Feb 2010 - 21:58
Post #740









Jakoś trzeba uzasadnić wprowadzenie takiego produktu wink.gif
Co do wytrzymałości filmu... to chyba mocniejszy jest ten z oleju w pełni syntetycznego niż nie w pełni syntetycznego.
Ten olej miał w założeniu być alternatywą zamiast 10/40.. a taniej niż syntetyk 5/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:12