![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#721
|
|
User Dołączył: Thu, 14 July 2005 Skąd: Lubliniec , Gliwice ![]() |
Niby tak ... lecz olej spełnia także funkcje chłodzące ... oprócz smarujących oczywiście ..... czyli przyczynia się oprócz płynu chłodzącego do odpowiedniej dystrybucji ciepła w silnikach ...
-------------------- Fiut na rope
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#722
|
![]() |
tak
ale olej ma swoją ograniczoną pojemność cieplną... i tego znacząco nie zmienisz |
|
|
![]()
Post
#723
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT zabawa nie polega na zwiększaniu pojemności cieplnej oleju... ale na zmniejszeniu tarcia. Chodzi o tarcie wewnętrzne :-) Amsoil tez ma cos takiego. Pamietam jak kiedys na tym forum ktos pisał że motul ma kilkanasice st.mniejszą temp. oleju od innego popularnego środka, jak widać motul chyba stanął w rozwoju .....zapewne chwilowo, zreszta sama linia specyfic to tez kosztowny zonk po części wg. mnie, nowe "trendy" norm i jakości olejów mogą nie jednego przyprawić o zagwozdkę :-) pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#724
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
[quote name='bezduszny' date='Sun, 31 Jan 2010 - 22:34' post='780647']
taki, jaki zleci wyprodukowanie VW wg. ścisłej receptury Kto go wyprodukuje ? Ten kto da najniższą cenę za 1 litr z dostawą do fabryki przy zachowaniu receptury..... [quote] Dokładnie tak jak mówisz: zobacz znowu na mojego "ukochanego Millersa" - olej do VW 504.00/507.00 do VW może kosztować 150 zł za 5l (Trident 5w30 Longlife) i 270 zł (XF Longlife 5w30). Nie są to te same oleje,a różnią się także tym, że Trident spełnia wymagania VW, a XF ma aprobatę, i od każdego litra idzie pewnie działka do VW ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#725
|
![]() |
CYTAT Pamietam jak kiedys na tym forum ktos pisał że motul ma kilkanasice st.mniejszą temp. oleju od innego popularnego środka, jak widać motul chyba stanął w rozwoju nie wierz w takie opowieści... taka różnica może wynikać choć by z jakości paliwa lub samej metodologii pomiaru.... więc opowieść z wiarygodnością bliską zero i nie ma co sobie głowy zawracać a tym bardziej powtarzać publicznie na szanowanym forum ![]() |
|
|
![]()
Post
#726
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Patrzyłem na oferte Millersa...popuarna klasa 10w-40.
Wg, tego co piszą na kartach tech. http://www.millersoils.pl/shop/millers-oils-10w40-p-58.html Olej całkiem niezły, ale czy czymś zawstydza...? w porównaniu do motula: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/6100-...94-%28GB%29.pdf czy Amsoil: http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx Amsoil wypada pod tym wzgledem o wiele lepiej ! Nie widzę czegoś rewelacyjnego, co skłoniło by mnie do zakupu tego oleju :-) Brakuje mi w Millersie Noacka, HTHS, TBN ! Choć przynajmniej Millers pokazuje lepkość na zimno przy -30st.C więc juz mam jakies rozeznanie co się z nim bedzie dziac przy porzadnych mrozach :-) pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#727
|
![]() |
no a czego wymagasz od oleju półsyntetycznego 10/40 ?
Zastanów się do jakiej grupy odbiorców jest skierowany i w jakich samochodach będzie stosowany. Następnie zadaj sobie pytanie (jak już ustalisz grupę docelową i samochody w których będzie ten olej zalany) czy jego parametry są w zupełności wystarczające, czy są za małe lub czy są powyżej potrzebnych... Chcesz dobry olej 10/40 ? Proszę: http://www.millersoils.pl/shop/millers-oil...0w40-p-114.html |
|
|
![]()
Post
#728
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT no a czego wymagasz od oleju półsyntetycznego 10/40 ? O ile Millers i Motul to półsyntetyki to AMSOIL 10W-40 to olej pełno syntetyczny :-) CYTAT Zastanów się do jakiej grupy odbiorców jest skierowany i w jakich samochodach będzie stosowany Oczywiście, olej wyczynowy wymaga indywidualnego podejścia oceny i preferencji, akurat wziołem pod lupe uniwersalne pełno roczne oleje do normalnej eksploatacji :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#729
|
![]() |
to wstaw pełnego syntetyka 10/40 na półki i zobacz jak będzie się sprzedawał
![]() po co przepłacać za coś... co jest niepotrzebne do samochodów kilkunastoletnich... a co jest również i za słabe do samochodów czy zastosowań sportowych ? dodatkowo weź pod uwagę to, że silniki które są przystosowane do oleju 10/40 maja "pasowania" do filmu jaki ma tzw. olej półsynterytczny można się onanizować nad takim produktem ale z handlowego punktu widzenia nie ma on szans na "zarobienie na siebie". |
|
|
![]()
Post
#730
|
|
User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Rzeszów ![]() |
Powstrzymałbym się od stwierdzenia, że Motul obniżył jakość swojego produktu jakim jest X-Cess 5W-40. To, że ten olej w przypadku mojego silnika potrafi osiągać temp. 120 stopni nie oznacza, że każdy będzie miał taką wysoką temperaturę oleju. Silnik w moim aucie przeszedł modyfikacje mechaniczne, które zaowocowały wzrostem mocy o ponad 50%. Olej grzeje się tylko podczas szybkiej jazdy w ciepłe dni. Wskaźnik temperatury oleju jest seryjny (zdaje się VDO montowany w podstawce filtra oleju), wystarczy zamontować wskaźnik w misce olejowej i już wskazania będą inne. Paliwo tylko i wyłącznie BP Ultimate Diesel lub Vpower Diesel.
Kupiłem już Mobila 5W-50 i sprawdzę jak się będzie zachowywał, póki co odwlekam wymianę z uwagi na przymrozek. W pełni olej będę mógł porównać dopiero na wiosnę gdy zrobi się ciepło. Być może faktycznie Mobil będzie grzał się jeszcze szybciej niż Motul. Tak jak pisałem wcześniej, nie mam porównania do innego oleju bo od zawsze auto jeździ na Motulu. Jeżeli olej wciąż będzie się grzał pozostaje jedynie montaż chłodnicy oleju. Podsumowując, nie piszmy że Motul X-Cess obniżył swoją jakość bo nie mamy na to żadnych dowodów ani faktów za tym przemawiających. Nie oceniajmy czegoś zbyt pochopnie bo oczernić lub puścić plotkę jest bardzo łatwo szczególnie wtedy gdy opieramy się na opiniach innych ludzi (zazwyczaj niczym nie podpartych) lub subiektywnych odczuciach. Pozdrawiam serdecznie Piotr z Rzeszowa |
|
|
![]()
Post
#731
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT dodatkowo weź pod uwagę to, że silniki które są przystosowane do oleju 10/40 maja "pasowania" do filmu jaki ma tzw. olej półsynterytczny Widziałeś jakąs instrukcję do normalnego auta w której pisze że zaleca się olej półsyntetyczny o lepkości 10w-40 ? Powiem szczerze że ja nie. Jest tabelka, pokaże ci jak to jest dla takich popularnych diesli np. toyoty które mają już 10 lat silniki jedne z najbardziej wytrzymalych i niezawodnych w latach 90-tych..które jeżdzą i bedą jeszcze jeździć następne dziesięciolecie :-) Zalecenie: http://img210.imageshack.us/img210/365/oil2ce.jpg Podaje specjalnie zalecenie konstruktorskie nie jakies z instrukcji ksiązkowej. Różnica miedzy 5w-30 które sa raczej pelnymi syntetykami a 15w.. czy 20w jest miażdząca, rozbieżność również może przyprawić o niezłą zagwozdke ... No więc jak to jest tutaj z tym pasowaniem.. pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#732
|
![]() |
tak, widziałem takie.
|
|
|
![]()
Post
#733
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Patrzyłem na oferte Millersa...popuarna klasa 10w-40. Wg, tego co piszą na kartach tech. http://www.millersoils.pl/shop/millers-oils-10w40-p-58.html Olej całkiem niezły, ale czy czymś zawstydza...? w porównaniu do motula: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/6100-...94-%28GB%29.pdf czy Amsoil: http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx Amsoil wypada pod tym wzgledem o wiele lepiej ! Nie widzę czegoś rewelacyjnego, co skłoniło by mnie do zakupu tego oleju :-) Brakuje mi w Millersie Noacka, HTHS, TBN ! Choć przynajmniej Millers pokazuje lepkość na zimno przy -30st.C więc juz mam jakies rozeznanie co się z nim bedzie dziac przy porzadnych mrozach :-) pozdrawiam Co do TBN - ta wartość ma jak najbardziej sens przy olejach takich jak 10w40, 5w40, natomiast przy olejach typu Low Saps czy Mid Saps (longlife'y i 5w30, 0w30) nie ma to większego sensu. Aby olej miał być olejem Low Saps, musi zawierać między 0,8 a 1% fosforu, a to oznacza redukcję TBN o 30%. Mobil1 Rally Formula 5w50 - TBN 11,8 Mobil1 European Car Formula 0w40 - TBN 11,3 Castrol EDGE 0w40 - TBN 6,6 Castrol EDGE TD 5w40 - TBN 7,4 |
|
|
![]()
Post
#734
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Masz racje, ostatnimi czasy bardziej sie liczy ekologia i ochrona "kata" niz silnika
![]() Bede robił jakieś małe zamówionko AMSOIL dla kolegów jakby ktos chciał spróbować to zapraszam na priv, maila. Co do tego porównania to AMSOIL 5W-40 AFL - 8.0 TBN API SM/CF ACEA C3 ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 BMW LL-04 Mercedes Benz 229.31, 229.51 Porsche Saab Volvo Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01 DaimlerChrysler MS-10725 AMSOIL 5W-40 DEO CJ-4 - TBN 10.4 API CJ-4, CI-4+, CF, SM Popioły 0.97% Te dwa stosuje u kolegów i znajomych pierwszy do TDI w tym z pompowtryskami i mocniejszych D4D z DPF-ami a drugi do innych diesli, nawet tyh bardzo "nowych". pozdrawiam gorąco wszystkich :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#735
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Widziałeś jakąs instrukcję do normalnego auta w której pisze że zaleca się olej półsyntetyczny o lepkości 10w-40 ? Powiem szczerze że ja nie. ja widzialem, wiekszosc benzynowych silnikow grupy fiata (twinspark alfy, fire'y roznej maści itd), wbrew pozorom sporo jest takich silnikow. fiat zaleca do tych silnikow selenie 20k 10/40 -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#736
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Mam takie pytanie dotyczące aprobaty VW 505.01 , prosił bym o wyjaśnienie czym ona się charakteryzuje i czy np zalanie olejem bez tej aprobaty może zaszkodzić pompowtryskom.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#737
|
![]() |
kolejny wymysł biznesowo-marketingowy
![]() 505.01 dla 1.9 PD jest w olejach 5/40. Oleje te wyróżniają się tym że (po za jednym czy dwoma wypadkami) nie są olejami w pełni syntetycznymi, coś pomiędzy półsyntetykiem a pełnym syntetykiem... ale są za to tańsze od tych 5/40 na bazie PAO śmiało możesz lać inne syntetyki 5/40 czy 5/50 |
|
|
![]()
Post
#738
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
mally
To może ja odpowiem inaczej :-) Olej z normą VW jest dostosowany do silnika z pompowtryskami bo silnika nie da się juz dostosować do oleju, choć jeździć można ale o co chodzi... Krzywka w PD naciska z taka siłą na pompowtrysk że normalny olej bez 505.01 i jego film olejowy tego nie wytrzymuje i zostaje dosyc szybko rozerwany, nastepuje tzw. smarowanie graniczne i szybkie zuzycie współpracujących elementów. pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#739
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Też to wyczytałem. Więc jak ma się odpowiedz Bezdusznego do mojego pytania?
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#740
|
![]() |
Jakoś trzeba uzasadnić wprowadzenie takiego produktu
![]() Co do wytrzymałości filmu... to chyba mocniejszy jest ten z oleju w pełni syntetycznego niż nie w pełni syntetycznego. Ten olej miał w założeniu być alternatywą zamiast 10/40.. a taniej niż syntetyk 5/40 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:12 |