![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#7181
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Audi 3.0 TFSI Motor po mocnym tuningu (310 KM seryjne) , aktualnie 589KM.
Co polecacie lać? Ravenol RUP 5w40/ Gulf Racing 5W50 , czy jeszcze cos innego? Samochód nie ma lekko, interwal wymiany oleju 6 tys km. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7182
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#7183
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 13 February 2021 Skąd: Oslo ![]() |
A ja chciałbym zapytać o opinie na temat oleju Agip ENI I-SINT MS 5W40.Czeka mnie zmiana oleju w Corsie OPC i nie chciałbym wlać jakiegoś syfu a opinii mało na temat Agipa
|
|
|
![]()
Post
#7184
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
Nigdy nie robiłem płukanki dlatego nie wiem jak się za to zabrać aby pozbyć się porządnie szlamu z silnika. Po wymianie oleju na nowy jak po dwóch tygodniach sprawdzam poziom na bagnecie to olej jest już ciemny. Także trzeba coś z tym zrobić.
Wleję Millers Engine Flush do starego Motula, 20 minut pracy, po czym niech kilka godzin kapie. Wymiana filtra, zaleje Millers Oils Trident Professional 5w40 bo to tak jak docelowy full saps. Niech pochodzi godzinę, mechanik podjedzie sobie nim do hurtowni albo do kochanki. Dokładne spuszczenie, wymiana filtra i zalanie Millersem EE Performance 5w40. Powinno pomóc z tym szlamem. Jakie jest Wasze zdanie? Ewentualnie zamiast Millers Oils Trident Professional 5w40 zalanie i odpalenie na 3 minuty Millers IT Flushing Oil https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/30...l-5024081543756 ? A potem docelowy. |
|
|
![]()
Post
#7185
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nigdy nie robiłem płukanki dlatego nie wiem jak się za to zabrać aby pozbyć się porządnie szlamu z silnika. Po wymianie oleju na nowy jak po dwóch tygodniach sprawdzam poziom na bagnecie to olej jest już ciemny. Także trzeba coś z tym zrobić. Wleję Millers Engine Flush do starego Motula, 20 minut pracy, po czym niech kilka godzin kapie. Wymiana filtra, zaleje Millers Oils Trident Professional 5w40 bo to tak jak docelowy full saps. Niech pochodzi godzinę, mechanik podjedzie sobie nim do hurtowni albo do kochanki. Dokładne spuszczenie, wymiana filtra i zalanie Millersem EE Performance 5w40. Powinno pomóc z tym szlamem. Jakie jest Wasze zdanie? Ewentualnie zamiast Millers Oils Trident Professional 5w40 zalanie i odpalenie na 3 minuty Millers IT Flushing Oil https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/30...l-5024081543756 ? A potem docelowy. Jak jest dużo szlamu, to na drugim oleju też zrób płukankę. Ta płukanka ma dużo dodatków myjących, więc powinna ruszyć ten osad. Niestety jak ktoś zapuścił silnik, to ciężko pozbyć się szlamu. Podobnie miałem z układem chłodzenia, ktoś wlał zwykłą wodę i blok skorodował. Przelałem 25l wody i borygo z jakimiś odkamieniaczami, a i tak przy spuszczaniu płynu nadal był syf. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7186
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
A nie lepiej zamiast przepłukiwać zwyklym olejem zalać Millers IT Flushing Oil?
|
|
|
![]()
Post
#7187
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
A ja chciałbym zapytać o opinie na temat oleju Agip ENI I-SINT MS 5W40.Czeka mnie zmiana oleju w Corsie OPC i nie chciałbym wlać jakiegoś syfu a opinii mało na temat Agipa To czemu nie wybierzesz czegoś sprawdzonego? Musi być AGIP? -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#7188
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Agip nie jest niesprawdzony, ja kiedys dawalem do analizy i po prostu przyzwoity olej (akurat to był Eurosport 5W50) , jeździł jako wyłącznie trackday'owy i taki byl badany w Blackstonie. Jak dobra cena to marki nie ma sie co bać wg mnie , można popatrzeć na dany "model" oleju czy nie ma gdzieś analiz UOA (analiza używanego oleju) .
Co do płukanki to ja kiedyś robiłem na ropie i nafcie - coś 4 l ropy (ON) i 2 l nafty, na jałowych obrotach z 10 min, późnej najtańszy 10w40 i dopiero docelowy. To było kilka lat temu ze 40-50 tys km temu i silnik chodzi ładnie (V6 Alfy) . Chyba to mocniejsze niż płukanka w oleju, no ale na własne ryzyko ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7189
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
UOA nie służy do oceniania jakości oleju. Co do płukanki naftą: można, ale po co? Polecam oilem realesetech power flush. Wlewasz do rozgrzanego silnika, jeździsz 30 minut, potem dolewasz drugą dawkę, zostawiasz na 30 minut na jałowych i zlewasz. Ja co prawda używałem tylko jednej dawki i jeździłem na niej 15 minut, a potem 15 minut na jałowych, ale byłem zadowolony z efektów. Płukanka ta jest bezpieczna, na bazie estrów i nie zawiera ropy itd.
Agip można kupować, raczej nic nie ryzykujesz, ale zastanów się czy w tej cenie nie trafi się coś lepszego. |
|
|
![]()
Post
#7190
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jak nie służy ? widać jak traci lepkość, widać metale - jak mało to smarowanie ok.
Po co 2l nafty nafta z ropą ? - myślę że będzie silniejsza niż płukanka konfekcjonowana chyba też ba bazie nafty ? przy czym tańsza. Ja wtedy miałem potrzebę coś najmocniejszego spróbować i dostępnego na już , a przy okazji dowiedziałęm się że nie jest taka mieszanka szkdliwa to mogę odwrócić pytanie - po co stosować konfekcjonowaną płukankę ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7191
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Co z tego, że widać jak to nie jest kwestia oleju tylko silnika. Poza tym po zmianie oleju zwykle zostaje około 10% starego. UOA służy do tego, aby sprawdzić czy w danym konkretnym silniku z którego olej był pobrany:
- olej się sprawdził (czyli czy np. po przejechaniu 8000 km trzyma odpowiednie parametry. Jeżeli nie trzyma to się skraca interwał wymiany) - czy z silnikiem jest wszystko w porządku (czy nie ma za dużo paliwa, metali zużyciowych i innych nieporządanych rzeczy w oleju). Do sprawdzania jakości oleju stosuje się testy silnikowe, które kosztują gruby hajs i dlatego robią je duże firmy, które na to stać. Gwarantuję Ci, że jakby zalać najlepszy olej na świecie do mojego silnika to szybko by się zdegradował, każdy, więc nie możesz określać po UOA jakości oleju. Poza tym jak wyjdzie ci dużo metali, bo się silnik kończy to wina tego, że zalałeś jakiś tam olej czy tego, że np. panew stuka? Jak wlejesz płukankę i coś się stanie z silnikiem to producent za to odpowiada, a jak wlejesz naftę to robisz z siebie głupka. To tak jakbyś palił w piecu śmieciami, bo taniej, a po co przepłacać za opał? Nafta nie jest stworzna do płukania silników, płukanki są. Koniec |
|
|
![]()
Post
#7192
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
... - olej się sprawdził ... Do sprawdzania jakości oleju stosuje się testy silnikowe, które kosztują gruby hajs... ...bo się silnik kończy to wina tego, że zalałeś jakiś tam olej czy tego, że np. panew stuka? Jak wlejesz płukankę i coś się stanie z silnikiem to producent za to odpowiada, a jak wlejesz naftę to robisz z siebie głupka. ... Od końca - producent odpowiada ![]() - chyba nikt ze złomu jakiegoś strucla starego, z historią kilku właścicieli - więc nieznaną użytkowo/olejową oleju nie bada bo i po co - ponieważ testów kosztujących gruby hajs nie zastosujemy jako amatorzy, możemy wyciągać wnioski z danych jakimi dysponujemy .Jedną z tych danych jest stopień umęczenia silnika i jego historia, jak jakiś złomek to wiadomo że nie ma co badać , ale i równolegle nie ma co go ratować jakimiś olejami co mają pół procenta więcej pao czy 1 st wyższą temp zapłonu. Innymi danymi są piach w oleju, czy paliwo czy chłodziwo. Jak ich nie ma, a metale wysokie to raczej coś nie tak ze smarowaniem . A jak są i metale wysokie to wiadomo że to nie kwestia oleju. W każdym razie - ja tam wolę popatrzeć na takie analizy z internetów niż opinie typu "ja wolę olej X" bo chodzi na nim silnik lepiej, i takie popatrzenie proponuję. Nafty nie proponuję ale opisuję że nie zrobiła krzywdy . Mając potrzebę płukania któregoś silnika - zastosowałbym ją znów, no ale nie mam więc nie stosuję . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7193
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Płukankę się powinno stosować co wymianę oleju, żeby zlać stary olej. Do tego to służy.
Jak chcesz się dowiedzieć, który olej jest lepszy od którego to idź na forum olejowe, a tam dowiesz się, że nie ma czegoś takiego jak olej lepszy czy gorszy tylko są oleje bardziej odpowiednie i mniej odpowiednie do określonych zastosowań. Jeżeli dobierzesz olej taki jak trzeba pod kątem lepkości i innych wymagań stawianych przez producenta silnika to nie ma znaczenia tak naprawdę przez kogo jest on produkowany. Różnica jest taka, że jeden olej będzie trzymał dłużej właściwości od drugiego i właśnie po to się wykonuje UOA, żeby wiedzieć czy olej został wymieniony po odpowiednim interwale, czy może za wcześnie albo za późno. W większości przypadków lepiej wymienić olej dwa razy niż kupować jakiś najdroższy. |
|
|
![]()
Post
#7194
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Pytanie brzmiało - co mocnego do płukania. Nafta z ropą uważam jest mocna. Pytający może rozważyć, stosować nie musi.
Co do reszty to nie mogę się nie zgodzić, tak właśnie stosuję i dobieram oleje (wychodząc od zaleceń budowniczego silnika ) , choć marka wg mnie ma znaczenie w sensie choćby powtarzalności produkcji. Ale takie ot skrzywienie - fobia jak przed naftą ![]() Dodatkowo patrzę na analizy w tym używanego, bo dla mnie mają znaczenie, zawierają komentarz laboratorium , opis użytkownika ( czy stosował dany olej od nowości , ile zmian , czy zalał do auta po przejściach i z przeszłością - pierwsze mają wartość, drugie wg mnie żadnej dla oceny oleju, choć mają dla próby oceny kondycji silnika ale to oczywiste i analizy ze złomka nikt nie uzna za ocenę oleju, tylko złomka. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7195
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jest jakis olej na rynku ktory ma Viscosity Index ponad 200? tak z ciekawosci pytam.
amsoil 5w50 ma 185. redline 0w40 ma 190. jakis olej przekracza 200? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#7196
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Yacco Lube F 0W-30
|
|
|
![]()
Post
#7197
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no ma 198 wiec mega blisko 200. niezle.
widze ze 0w40 ma calkiem fajne parametry chyba nawet lepsze od amsoila https://yacco.pl/galaxie-competition/151-ya...xie-a-0w40.html -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#7198
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
W analizie, którą znalazłem wyszło 204. Ogólnie to często nie warto porównywać olejów po kartach producentów, bo po pierwsze są to wartości uśrednione, a po drugie wyniki mogą się różnić w zależności od stosowanych metod/urządzeń. Indeks lepkości nie określa jakości oleju.
|
|
|
![]()
Post
#7199
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No jakości może nie. Ale określa jak dobry jest świeży olej. A ten yacco wygląda na porządny olej. Ma bardzo wysokie hths. A więc zabezpiecza przed zatarciem przy wysokiej temperaturze oleju a to najczęstszą przyczyną wyjścia korby bokiem podczas upalania.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#7200
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Czy do 318ti z m44b19 może być valvoline vr1 5w50 czy jest może coś lepszego w podobnym pieniądzu? Przeznaczenie auta to w 95% tor ale z dojazdem na kołach.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:33 |