![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#7061
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Nowe fabrycznie HDI 1.5. Czy warto zalać od razu po wyjeździe z salonu olejem do docierania, np Millers CRO na kilkaset km, zlać potem i już docelowy syntetyk 0W30? Czy jakiś inny protokół? Protokołu 'serwisowego', czyli jazda na tym, co jest w misce i wymiana po 15, czy 20tkm nie rozważam w ogóle. NIE CRO to olej do docierania silników wyczynowych głównie ale i takich po jakiejś już drodze i historii ty masz nowoczesną jednostkę. Wymiana co 10 000km. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7062
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Nowe fabrycznie HDI 1.5. Czy warto zalać od razu po wyjeździe z salonu olejem do docierania, np Millers CRO na kilkaset km, zlać potem i już docelowy syntetyk 0W30? Czy jakiś inny protokół? Protokołu 'serwisowego', czyli jazda na tym, co jest w misce i wymiana po 15, czy 20tkm nie rozważam w ogóle. Przejedź z 3-3,5 km, kup nowy filtr w ASO i wymień na jakiś porządny olej. Kolejne wymiany co 10 km i będzie dobrze. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#7063
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
OK. Mam do wyboru Millers'a 0W30 Mid Saps i Totala 0W30 Low Saps, którego to preferuje PSA. Którym zalewać? Przy Mid Saps teoretycznie szybciej będę musiał płukać FAP'a...
|
|
|
![]()
Post
#7064
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Przede wszystkim to olał bym normę C2 i stosował C3, najlepiej właśnie w klasie lepkości 0W30. 150-200 ml paliwa więcej na 100 km mam w nosie. Ilość popiołów ta sama ale ochrona wysokotemperaturowa silnika, dzięki wyższemu HTHS zdecydowanie lepsza, szczególnie jak się doleje trochę ON do paliwa. A popioły pojawiają się wtedy kiedy olej jest palony. Jak silnik nie bierze oleju to więcej dodatków przeciwzużyciowych i detergentów przedłuży jego żywotność.
A olejów w tej klasie i to dobrych masz całe mnóstwo a nie tylko te dwa... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#7065
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jaki olej do Renault Modus 07' 1.2 16V Turbo oznaczenie silnika D4FT, auto z LPG, normalna jazda często na niskich obrotach. Brak zauważalnego poboru oleju.
Aktualnie jeździ na jakimś 10W40, zmiany regularnie co 10 tyś i tak zostanie, myślałem o zmianie na jakieś 5W40 Elf czy Specoil + ewentualnie jakiś archoil9100 ? |
|
|
![]()
Post
#7066
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jaki olej do Renault Modus 07' 1.2 16V Turbo oznaczenie silnika D4FT, auto z LPG, normalna jazda często na niskich obrotach. Brak zauważalnego poboru oleju. Aktualnie jeździ na jakimś 10W40, zmiany regularnie co 10 tyś i tak zostanie, myślałem o zmianie na jakieś 5W40 Elf czy Specoil + ewentualnie jakiś archoil9100 ? Spoke mam ten sam silnik w Clio III żony tylko z 2010 r. Wcześniej miała też jedno Clio III 1,2 TCE z 2009 r. ale poległo w pojedynku z Volvo XC60 ![]() Więc moim zdaniem bezapelacyjny lider do tego motoru to Amsoil Signature Series 0W40. Szczególnie do gazu i jazdy na stosunkowo niskich obrotach, celem eliminacji zjawiska podobnego do LSPI - czyli samozaponów od nagaru. Można też śmiało lać: Meguin Megol Super Leichtlauf Driver 0W-40 relatywnie tani, doskonały olej, 50/50% MOBIL 1 FS 0W40+5W50 - taki mój prywatny patent do starszych silników np. 1,9 TDI VP albo Renault D4FT, Rowe Synth RS 0W-40 bardzo mocny olej o uczciwej, starszej formule, Penrite 10 TENTHS 0W40 Oleje nieco "lżejsze" Neste City Pro 0W40 - nieco starszy pakiet dodatków, ale ogólnie bardzo dobry olej, Petronas Syntium 7000 0W-40 - prywatnie bardzo lubię ten olej, MILLERS OILS XF LONGLIFE 0w40. Oczywiście przed przejściem na taki mocny olej z dużym pakietem dodatków proponuję płukankę typu soft - taką do jeżdżenia z 200 km np. Very Lube albo Xado. Pierwszą wymianę dobrego oleju zrób po 3-5 kkm. Zobaczysz ile syfu wypłucze jeszcze po tym 10W40. Ja na pierwsze zalanie żony silnika - jako "płukankę" po kupnie zastosowałem Mobila 1 FS 0W40. Szarpnął po 3 kkm jeszcze tyle syfu, że masakra ![]() Jak masz syfiastą bazę Elfa wzmacniać Archem to lepiej kup porządny, a nieco droższy olej. Przy gazie pilnuj luzów zaworowych. W tym motorze występują dwa modele wałka rozrządu - starszy bez karbu i nowy z karbem. Ten nowszy (w 2009 i 2010 r taki spotkałem) ma luzy na zaworach ssących ok. 0.2mm i na wydechowych 0.35-0.4 mm. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#7067
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Ja rozumiem ,że teroia z praktyką nie zawsze idzie w parze ,ale dlaczego byle Żdzinio w stodole zawsze jak auto brało olej kazał przejść na 10w40 lub 15w40 ? Co to miało w ogóle na celu? Pytanie nr 2: Jeżeli takie tdi z 2018r nie pobiera oleju w ogóle, tzn 4,7l wlewam, jeżdzę po kawalersku 10tyś. km, głównie na trasach, i tyle samo zlewam, czyli 4,7l to jest sens lać oleje C3 ???.. a jakby tak zapodać porządnego fullsapsa 5w30, 0w40, 5w40 ? Skoro nie bierze oleju to skąd miałyby niby być popioły siarczanowe i czym miałby się zaj....ć Dpf ??? Bo może to tylko taka plandemiamia c3 ? Jak Koledzy myślicie? Podepnę się pod pytanie bo mam takie same rozważania w głowie, może ktoś olejowych "Guru" coś podpowie, lub z praktyki własnej. Jescze mnie bardzo ciekawi co Amerykanie leją do diesla z dpf-em bo sporo u nich np. 335d i nie tylko, też leją C3 ? |
|
|
![]()
Post
#7068
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2009 ![]() |
Co do turbodiesli z filtrami cząstek stałych:
jak Wam nie ubywa oleju w ogóle, to wcale nie znaczy, że silnik go nie spala. Mnie oleju przybywa i to całkiem sporo w 1.6 DTEC uroki dopalania DPF. Auto użytkowane w 99% na trasie - dojazd do pracy 55km. Silnik ZAWSZE spala olej, czasami na tyle mało, że nie trzeba uzupełniać między wymianami, ale spala. Zamówiłem badanie oleju po 15k km w swoim. Myślę, że należałoby zbadać olej przed wymianą przed podjęciem decyzji o przejściu na Full-saps, jak będzie spora domieszka ropy, to raczej pozostać przy niskopopiołowych. -------------------- Fabia 2019 1.0 MPI + LPG :P; Civic 2015 1.6 DTEC;
|
|
|
![]()
Post
#7069
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Mam w aucie kontrolkę wypalania FAP'a. Nigdy nie gaszę auta w trakcie wypalania filtra. Czy w tej sytuacji też mogę mieć znaczące ilości ON w oleju (silnik zdrowy)? |
|
|
![]()
Post
#7070
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2009 ![]() |
Tak, sam fakt wypalania powoduje mieszanie ON.
-------------------- Fabia 2019 1.0 MPI + LPG :P; Civic 2015 1.6 DTEC;
|
|
|
![]()
Post
#7071
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7072
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
@jaro4444,
co sądzisz o tym oleju? https://www.penrite.info/oleje-silnikowe/se...s-premium-0w-40 wytrzyma 10tyś.km ? |
|
|
![]()
Post
#7073
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
TVN - post 7066. To jeden z lepszych olejów na rynku.
Wrożką nie jestem, nie znam Twojego sposobu jazdy, ale zakladam, ze tyle to bez najmniejszego problemu da rade. Dość wysoki TBN, baza full saps i odporność na utlenianie wg. 229.5. Do tego mocna baza. Jesli nie bedziesz jeździł dystansów po 5 km to spokojnie da radę. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#7074
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Tomek, Croom co proponujecie zalać do M113 w mojej pięćsetce ?
Auto czasem jeździ czasem postoi parę dni. 50% miasto po 5km 50% trasa bez napiny. Chce sto procent PAO -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#7075
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Chce sto procent PAO To by był jeden z najgorszych olejów ![]() PAO oprócz bardzo dobrej stabilności termicznej i nasyconych wiązań chemicznych ma jedną zasadniczą wadę - w czystym PAO nie za bardzo da się rozprowadzić dodatki bo nie jest bipolarne. Dlatego nie stosuje się więcej jak ok. 70% czystego PAO. Oleje wyższej klasy mają pozostałą część np. w postaci estrów i pakietu dodatków. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#7076
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Spoko za to estry mają małą słabą żywotność jeżeli chodzi o prebieg.
Co proponujesz. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#7077
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
@jaro4444, umknęło mi gdzieś
![]() dzięki ![]() |
|
|
![]()
Post
#7078
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Co będzie najlepszym wyborem do Diesla 1.9 TT od FIATa na krótkie odcinki w nadchodzącym okresie ?
Silnik po remoncie jakieś 40 kkm temu, do tej pory Penrite 0w40 zima, Millers EE lato. ECO off . Mam jakieś tam swoje typy, ale może podpowiecie coś ciekawszego. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#7079
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Pacjent Z20NHH 2.0 Ecotec z 260km na 340km zalecany olej z aprobatą Dexos 1g2. Przebieg 140 z czego wcześniejszy właściciel często po torach latał i autobahnach. Nie bierze oleju. Na niskich obrotach bogata mieszanka.
Lałem sobie 5W30 i wymieniałem co 6k. Olej lekko ciemniejszy ale przezroczysty. Teraz więcej jeździłem po mieście i już po 3k kolor oleju nie pasował jak i praca silnika wymieniłem przy 4k. Olej smoła co mnie mocno zaniepokoiło. Użytkowanie wygląda tak że jazda dynamiczna 20-50% miasto reszta autostrada bez limitów prędkości i częste przyśpieszanie, jazda z prędkością zbliżoną do maksimum. W planach wybranie się na tor ale to skrócenie znacznie interwału. Zastanawiam się czy aby nie przejść na 0W lub 5W40 lub nawet 50. Chciałbym zalać coś co mógłbym wymienić po 8k i bez szkody dla silnika. Ale dłuższy interwał to nie jest priorytet. Tylko nie chcę wylewać smoły przy wymianie, mieć problemy z silnikiem. Dobrze myślę aby przejść na 40 lub 50? Czy 50 nie będzie za dużo do zmiennych faz i jakby nie patrzeć daily? Zaciekawił mnie olej Petronas 7000 lany do mocnych 2l AMG A45. Jak i Motul Trophy 300v. Oba 0W40. Warto to? Czy coś innego? |
|
|
![]()
Post
#7080
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2009 ![]() |
Jak przebadasz olej z Civic'a, wrzuć wyniki tutaj, ciekawy jestem jak to będzie wyglądać. ![]() Strategia wymiany co około 18500km była słuszna. Dodam jeszcze parametry fabryczne: Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) ASTM D1298..........................0,839 Lepkość w temperaturze 40 ° C (104 ° F) ASTM D445......................49,3 mm²/s Lepkość w temperaturze 100 ° C (212 ° F) ASTM D445.....................9,6 mm²/s Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F) ASTM D4741..........2,9 mPa.s Wskaźnik lepkości ASTM D2270......................183 Temperatura krzepnięcia ASTM D97.........................-45 °C/-49 °F Temperatura zapłonu ASTM D92...............................226 °C/438,8 °F Popiół siarczanowy ASTM D874...............................0,78% masy TBN ASTM D2896.............................7,4 mg KOH/g -------------------- Fabia 2019 1.0 MPI + LPG :P; Civic 2015 1.6 DTEC;
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:12 |