Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 34 35 36 37 38 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Croom
post Fri, 22 Jan 2010 - 12:04
Post #701


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(cichy78 @ Thu, 21 Jan 2010 - 09:40) *
Prosze o radę odnośnie oleju do silnika

Auto to renault espace, silnik 2,0 8V, przebieg 220tyś. Auto nie kopci, ciśnienie wysokie i równe na każdym cylindrze, więc wnioskuje że silnik w niezłym stanie.

Nie wiem co i w jakiej klasie lepkości jest aktualnie zalane, przed wymianą chce przepłukać silnik którymś z dotępnych na rynku specyfików.

Jaki olej polecicie, po przeczytaniu wątku skłaniał bym sie ku Motul synergie 6100 10W40


Witam

Motul obok Liqui moly i Mobilowi 1 (tylko 0w-40) to jedyne pozycje europejskie które można śmiało polecić.
Przynajmniej ja osobiście polecę, reszta odbiega od tego co oczekuję od oleju.

Do tego francuza bym wlał albo motula Synergie + 10w-40 albo Liqui moly 10w-40 z mos2, ten silnik jest juz pełnoletni chyba ..?

Co do plukanek jak najbarziej ale tylko dobrych producentów i nie te z ruskimi naklejkami, firmy tez Liqui moly albo motul.
Sam kilka razy plukałem motulem i jestem zadowolony, gorzej nie było ani razu,wręcz przeciwnie zawsze lepiej.
Bajki o plukankach które zatykały kanały smarne można sobie wsadzić w bajki, no chyba ze zastosujemy jakiegos "flusha" nie wiadomego pochodzenia.

Z Hamerykanskich owszem są marki uznane i doceniane na zachodzie i w USA, Afryce, Australii ale ciężko dostepne i często lepkościowo i charakterystycznie nie do końca dostosowane pod nasze wynalazki europejskie, choć AMSOIL o którym akurat była gdzieś wyżej mowa jest oleje faktycznie używanym i docenianym przez najbardziej wybrednych użytkowników, znam wielu z Polski, którzy do swoich motocykli, aut używają tylko motula i amsoil.
Sam kupuje albo motula albo amsoil, które w mojej ocenie wypadają najlepiej na tle konkurencji.

tyle że z motulem juz są kombinacje alpejskie i można kupic w oryginalnej butelce olej z rafinerii gdanskiej tongue.gif

Tak dla ciekawych jak kombinują z motulem:
http://www.youtube.com/watch?v=gV_sOfWw7pk

pozdr.




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 22 Jan 2010 - 12:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 22 Jan 2010 - 12:08
Post #702









CYTAT
Motul obok Liqui moly i Mobilowi 1 (tylko 0w-40) to jedyne pozycje europejskie które można śmiało polecić.

a angielski Millers ?
Gamę produktów do sportu ma dużo większą niż Motul + oleje których Motul nie ma w ofercie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 22 Jan 2010 - 12:24
Post #703


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





O nich słyszałem, firma o bardzo długiej i bogatej tradycji, chyba w Polsce nie dawno otwarto jakies oficiall center :-)
Niestety nie miałem z ta firmą jakiegokolwiek doświadczenia i jej produktami, słyszałem jednak dosyc przychylne komentarze.
Spokojnie... sądze że motul zrewitalizuje swoja linie produkcyjną, choć mysle że nie powinien się czuć tak pewnie jako pewnego rodzaju monopolista w sportach motorowych...
Bo nie wiem czy juz nie SKODA WRC jeździła na tym oleju...


Może za rok, dwa podobnie jak motul do którego tez było strasznie sceptyczne nastawienie wyrobi sobie równie dobrą markę głównie wysokiej jakości produktów.
Faktycznie rajdowe specyfikacje wygladają zachecajaco, aż korci człowieka żeby zapodac po literku gdzies do sprawdzenia i porównania.
W Stanach są miejsca gdzie można sobie sprawdzić olej np. http://www.blackstone-labs.com u nas chcąc zrobic sobie porównanie kilku olejów i parametrów chyba zwykły śmiertelnik poszedł by z torbami biggrin.gif biggrin.gif

pozdr.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Mon, 25 Jan 2010 - 15:55
Post #704


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





dziękuje za odp, motul synergie zakupiony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 25 Jan 2010 - 16:58
Post #705


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





To dobry wybór, jako jeden z bardzo nielicznych posiada VW 502.00, choć nie wiem czy to zasługa samej firmy czy oleju ....
Chociaż z tymi normami to różnie bywa, ale to tak na marginesie :-)

Swoją drogą sprawdzałem w/w motula przy -20st.C, jak płynie i wyszło, że lepszy jest polski Lotos 10w-40 czy Orlen ...15W-40. laugh.gif

pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 25 Jan 2010 - 17:48
Post #706









u mnie było dzisiaj w nocy -35 stopni C....
Jak by się zachował ten Motul w moich okolicach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 25 Jan 2010 - 21:33
Post #707


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(bezduszny @ Mon, 25 Jan 2010 - 17:48) *
u mnie było dzisiaj w nocy -35 stopni C....
Jak by się zachował ten Motul w moich okolicach ?



Widzę że kolega zauważył to samo co ja laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Myslę że nawet byś kanapki nim nie posmarował laugh.gif laugh.gif laugh.gif

A tu się mówi że przy -20st. minerały zwłaszcza te Polskie to można juz kłaść na kanapki.


Notabene widzę że Lotos przypuscił ekspancje na Intercars, banery, stendy reklamowe, oleje Quazar, setki badań, setki ......
Piękne kolorowe foldery o olejach....
Szkoda że jakoś w serwisach nie chcą lać rodzimych produkcji...
To tak przyszło mi do głowy ostatnio.:-)

pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 25 Jan 2010 - 21:37
Post #708









Jak by Lotos walił tyle kasy na marketing jak Castrol, wprowadzał takie same umowy z serwisami i ASO... to pewnie by też kupowali smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 25 Jan 2010 - 22:09
Post #709


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(bezduszny @ Mon, 25 Jan 2010 - 21:37) *
Jak by Lotos walił tyle kasy na marketing jak Castrol, wprowadzał takie same umowy z serwisami i ASO... to pewnie by też kupowali smile.gif


Zgadza się, ale my Polacy zapominamy że naprawde mamy dobry towar, mówie to zupełnie szczerze, Lotos z tego co widzę po rodzinie quazar nie odbiega niczym od najlepszych olejów, powiem więcej wiem co zostawia castrol, mobil i inne marketingowe gnioty w silnikach, i w jakiej kondycji ....
Zresztą może kiedys ktoś powie, napisze kto dostarcza baze olejową dla tych marketingowych potentatów....bo same sobie chyba nie robią bazy i dodatków bo już by całkiem nie mieli na te bonusy dla serwisów, ASO i prezesów cool.gif
Ostatnio sprawdzam pewne Suzuki SX4, rutynowa kontrol poziomu oleju, olej Shell Hellix Ultra 5W/30, kilka tys. km po drugiej wymianie oleju od nowości, byłem przekonany że wszystko będzie skąpane w "miodzie", e tam bagnet już pokryty brązowawym nalotem, olej na bagnecie w kolorze kawy rozpuszczalnej NESCAFE , nawet kawałek plastikowej rączki stykajacy się z metalowym precikiem lekko pokryty ciemnym nalotem :-]
No ale to long life wytrzyma swoje na pewno, i ma chyba wszystkie normy jakie może mieć w tej klasie, bo jakże .... tongue.gif

pozdrawiam




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Boroweq
post Tue, 26 Jan 2010 - 19:31
Post #710


User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Rzeszów





Panowie może będziecie w stanie pomóc lub wyjaśnić dwie kwestie. Otóż posiadam samochód marki Seat Ibiza 1.9TDI 110KM po modyfikacjach mechanicznych w wyniku których udało się uzyskać 50% wzrost mocy silnika. Od zawsze samochód zalewany był olejem Motul X-Cess 5W-40. Niestety Motul potrafi ubywać i w ciepłe dni, przy szybkiej jeździe potrafi bardzo szybko osiągać temperaturę 120 stopni. W związku z tym coraz bardziej zastanawiam się nad zmianą oleju na 5W-50 (Volvoline VR1 Racing 5W-50 lub Mobil 1 Rally Formula 5W-50). Ciężko znaleźć jakieś dane odnośnie Valvoline (szczególnie tego, czy może być stosowany do silników diesla) więc wstępnie pod uwagę biorę zakup Mobil 1.

Znalazłem następujące karty techniczne:

Motul X-Cess:
http://www.motul.pl/download/1motul_8100_xcess_5w_40.pdf

Mobil 1:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...obil1_5W-50.asp

W tym miejscu chciałbym zapytać o to czy Mobil ze względu na swoją lepkość w temp. 40 i 100 stopni nie będzie powodował większych oporów pracy silnika i czy nie będzie wpływał negatywnie na pracę silnika zaraz po odpaleniu przy temperaturze zewnętrznej np. -10 stopni ?

Przeglądając karty obu produktów można dojść do wniosku, że Mobil powinien lepiej sprawować się w wysokich temperaturach, czy może to pociągać za sobą również wolniejsze nagrzewanie się tego oleju (mam tutaj na myśli wysokie temperatury 100-120 stopni) ?

Pozdrawiam serdecznie
Piotr z Rzeszowa

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 26 Jan 2010 - 19:37
Post #711









CYTAT
W tym miejscu chciałbym zapytać o to czy Mobil ze względu na swoją lepkość w temp. 40 i 100 stopni nie będzie powodował większych oporów pracy silnika i czy nie będzie wpływał negatywnie na pracę silnika zaraz po odpaleniu przy temperaturze zewnętrznej np. -10 stopni ?

większa lepkość... większe opory
ale raczej tego nie odczujesz wink.gif

u mnie było około -35 stopni
Audi A4q 1.9 ASZ z olejem 5/50 Millersa dało radę odpalić (ofkors po doładowaniu akumulatora... bo niestety po dwóch dniach na mrozie odmówił współpracy nawet bez podejmowania jej) więc z mobilem 5/50 i temperaturą -10 też nie będzie najmniejszego problemu.

Jeżeli olej tam mocno się grzeje to nie tylko zmiana oleju na 5/50 ale też i dodanie chłodnicy oleju będzie wskazane.
Co to da ?
- więcej oleju w układzie a co za tym idzie większa jego pojemność cieplna
- wymiennik ciepła... chłodnica

Drogie to nie jest a na pewno sprawdzi się rewelacyjnie.

Olejami które dobrze się sprawują w temperaturach około 120 stopni są oleje Millers'a dla sportu....
ale jak nie używasz samochodu w czysto sportowy sposób to lepiej zalać dobry 5/50


CYTAT
Przeglądając karty obu produktów można dojść do wniosku, że Mobil powinien lepiej sprawować się w wysokich temperaturach, czy może to pociągać za sobą również wolniejsze nagrzewanie się tego oleju (mam tutaj na myśli wysokie temperatury 100-120 stopni) ?

jeżeli będzie się wolniej nagrzewał to różnica będzie bardzo niewielka i dla Ciebie niezauważalna.
Na pewno w temperaturze 100-110 stopni będzie miał większą lepkość kinematyczną... a więc i film olejowy będzie trudniejszy do zerwania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 26 Jan 2010 - 19:56
Post #712


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Motul potrafi ubywać i w ciepłe dni, przy szybkiej jeździe potrafi bardzo szybko osiągać temperaturę 120 stopni.


Hm...a gdzies tu na forum goście pisali że max. to 110st. dry.gif

CYTAT
znaleźć jakieś dane odnośnie Valvoline (szczególnie tego, czy może być stosowany do silników diesla)


Valvoline:

http://valvolineeurope.com/uploadedFiles/1725.pdf

Faktycznie nie ma nawet CF dry.gif

CYTAT
u mnie było około -35 stopni


Heh prawdziwy poligon doświadczalny, jakies obserwacje paliw ON ogólnodostepnych w Lotosie, Orlenie , Shellu czy Statoil ?

Przy tej temp. normalny 10W/40 nie wspominając o minerałach przestają byc praktycznie pompowalne....

pozdr.






--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riko12
post Sun, 31 Jan 2010 - 13:06
Post #713


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





co do temperatury oleju: RPM Motorsport ma takiego fajnego Civic'a Shuttle N/A coś około 170KM - benzynowego. Już miał zakładać chłodnicę oleju, bo miał probem z temperaturą (Motul Competition) jednak po Millersie (nie pamiętam czy mi mówił o CFS 10w60 czy 15w60) problem się rozwiązał. Zresztą napisane jest że wytrzymuje chwilowo do 150 stopni, a normalna maksymalna temp pracy to do 125. Dzisiaj znalazłem trzy ciekawe rzeczy:
1) na stronie millersa to z gazety Motor: http://www.millersoils.pl/wp-content/uploa...motor-oleje.jpg
2) to druga część: http://www.millersoils.pl/wp-content/uploa...r-oleje-003.jpg
3) a to mnie dzisiaj przeraziło......: http://www.youtube.com/watch?v=gV_sOfWw7pk - ciekawe co miałem kiedyś w aucie......
Aha do Diesla XFD 5w40 (API CH/CI) lub półsyntetyk XFe (API CH/CI !!!) 10w40, do nowszych jest ten sam olej do benzynowych i Diesi (z powodów "ekologicznych" i norm producentów). Już teraz chyba 95% nowych aut jeździ na 5w30. Nawet Subaru do nowych WRX Sti zaleca 5w30 smile.gif
Aha testował już ktoś nowy dodatek do ON EcoMax?? http://www.millersoils.pl/shop/millers-oil...70fe159f753ba7e
Używałem wcześniej Diesel Power Sport 4, ale tego nowego jeszcze nie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 31 Jan 2010 - 15:56
Post #714


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Fajna sprawa.

Ja może z innego wiadra...cudze chwalicie własnego nie widzicie.

A co takiem Fuchsowi brakuje z Gliwic ?

Obok Amsoil który sobie kupuję i kolegom, znajomym również ten Gliwicki olej bardzo cenię.

Jakbym powiedział gdzie i do czego jest lany wielu opadła by szczena, ale jak bym powiedział że olej z Gliwic jest lepszy od shella, mobila, castrola, elfa itp... to zapewne na większości twarzach pojawił by się ironiczny uśmieszek :-)

pozdrawiam



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 31 Jan 2010 - 16:02
Post #715









CYTAT
ale jak bym powiedział że olej z Gliwic jest lepszy od shella, mobila, castrola, elfa itp... to zapewne na większości twarzach pojawił by się ironiczny uśmieszek :-)

jeżeli potrafisz merytorycznie uzasadnić tą tezę.. to uśmiechów nie będzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 31 Jan 2010 - 22:31
Post #716


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Hm...Fuchs...
Zapewne nie wszyscy wiedzą jaki olej zalewa się w fabrykace VW, w naszych Polkowicach...:-)
Tudzież ten sam olej zalewa się na linii produkcyjnej w Niemczech na liniach BMW, Mercedes, Audi ,VW, Opel ,Ford
Myślę że sam fakt musi stanowić że oleje same w sobie musza spełniac jakieś porządne normy jakościowe :-)

A jak ty uważasz bezduszny ?
Wszak sam fakt że mamy firmę dająca prace i rozwój ludziom w Polsce to juz jakis plus.

Jakis czas słyszałem że Porsche Stanko jest zalewane tym olejem i jest rewelka, nie wiem ile w tym marketingu a ile faktów...

Oleje Millersa faktycznie mają fajna rodzinę olejów do wyczynu, brakuje mi tylko w wyszukiwarce marki ...TOYOTA tongue.gif

Co do motula, pierwszy głos z problemem temparatury oleju tej firmy, zobaczymy może za jakiś czas porównania, zapewne po kilku pozytywach ktos sprawdzi jak się spisuje millers wlany w miejsce motula :-)
Sama firma ma jakies testy, porównania cos w tym stylu ?

pozdrowionka


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 31 Jan 2010 - 22:34
Post #717









CYTAT
Zapewne nie wszyscy wiedzą jaki olej zalewa się w fabrykace VW, w naszych Polkowicach...:-)

taki, jaki zleci wyprodukowanie VW wg. ścisłej receptury
Kto go wyprodukuje ? Ten kto da najniższą cenę za 1 litr z dostawą do fabryki przy zachowaniu receptury.....

To tak ogólnie.
Ale sama cena nie jest jedynym wyznacznikiem. Temat jest ciut bardziej rozbudowany... bo fabryka/blendownia musi spełniać określone nazwijmy to "parametry" i nie tylko techniczne np. nie może zalegać z wypłatami dla pracowników, nie może zalegać w ZUS, musi zapewnić stabilizację produkcyjną i terminowość dostaw, musi mieć odpowiednie zabezpieczenie finansowe, nie może być narażona na strajki załogi.... i jeszcze kilka innych.

... tak, że nie wież w bajki o jednej super marce co robi dla VW czy innego koncernu oleje wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 31 Jan 2010 - 22:54
Post #718


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(bezduszny @ Sun, 31 Jan 2010 - 22:34) *
taki, jaki zleci wyprodukowanie VW wg. ścisłej receptury
Kto go wyprodukuje ? Ten kto da najniższą cenę za 1 litr z dostawą do fabryki przy zachowaniu receptury.....

To tak ogólnie.
Ale sama cena nie jest jedynym wyznacznikiem. Temat jest ciut bardziej rozbudowany... bo fabryka/blendownia musi spełniać określone nazwijmy to "parametry" i nie tylko techniczne np. nie może zalegać z wypłatami dla pracowników, nie może zalegać w ZUS, musi zapewnić stabilizację produkcyjną i terminowość dostaw, musi mieć odpowiednie zabezpieczenie finansowe, nie może być narażona na strajki załogi.... i jeszcze kilka innych.

... tak, że nie wież w bajki o jednej super marce co robi dla VW czy innego koncernu oleje wink.gif


Jest tu duzo logiki i jak sie domyślam sensu jak ze wszystkim w biznesie ...w tym co napisałeś :-)

Moze jeszcze takie do was pytanie, gdzieś zetknołem się z artykułem w którym napisano że niektórych olejów nie powinno się stosowac kiedy auto napedzane jest paliwem z dodatkiem wiekszym niż chyba 10% etanolu i chyba 5% biodiesla, ktos ma jakies wiarygodne informacje w tym temacie ?

pozdrawiam




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brevis
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:29
Post #719


User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Lubliniec , Gliwice





CYTAT(riko12 @ Sun, 31 Jan 2010 - 13:06) *
co do temperatury oleju: RPM Motorsport ma takiego fajnego Civic'a Shuttle N/A coś około 170KM - benzynowego. Już miał zakładać chłodnicę oleju, bo miał probem z temperaturą (Motul Competition) jednak po Millersie (nie pamiętam czy mi mówił o CFS 10w60 czy 15w60) problem się rozwiązał. Zresztą napisane jest że wytrzymuje chwilowo do 150 stopni, a normalna maksymalna temp pracy to do 125.


Od jakiegoś czasu zastanawiam się .... zmniejszenie temp oleju w trakcie upalania , świadczy ewidentnie o lepszości danego oleju ???
Czy może zaistnieć taka sytuacja .... myślimy ze jest super ... krew naszego silnika jest I klasa ... patrzymy na wsk temp oleju i jest niżej , od oleju na którym wcześniej jeździliśmy ... dostajemy małego orgazmu z powodu spełnienia obowiązku dogodzenia naszemu silnikowi .... a tu ZONK

Bebechy motorownii ulegają przegrzaniu z powodu gorszej zdolności naszego hiper oleju do odprowadzania ciepła ????
Mimo mniejszej temp samego oleju ....



--------------------
Fiut na rope
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:32
Post #720









mniejsze tarcie... mniejsza temperatura

zabawa nie polega na zwiększaniu pojemności cieplnej oleju... ale na zmniejszeniu tarcia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 34 35 36 37 38 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 06:03