![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#681
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT ale ja chciałem dobry olej do zwykłej lokomotywy spalinowej np. JT42CWRM (żeby nie było za trudne) a nie jakieś bajeczki. Musisz zadzwonić i zapytac to specyficzny produkt na który trzeba miec zbyt, nigdy nie interesowałem się olejami do takich albo podobnych zastosowań. CYTAT Czy taki koncern jak Amsoil jest w stanie zrobić coś takiego... czy raczej przerasta to jego możliwości ? Myśle że byłby w stanie to zrobic ale może jego segmentacja jest sierowana do innych klientów, na inne produkty, inną półke... Sam kiedyś pisałeś że Lotosa stac na oleje sportowe i mógłby łyknąc takiego motula bez problemu, więc czemu nie zrobi oleju który będzie się stosować w WRC i większość teamów rajdowych ? Czemu nie zrobi porządnego oleju do lokomotywy który wyprze produkt texaco, przecież na pewno może taki wyprodukować .... CYTAT Doradzasz wszystkim, to może i mi doradź co z oferty AMSOIL'a się będzie dobrze sprawdzało... ? Liczę na Twoją wiedzę w temacie wink.gif Nic Ci nie doradzę, stawiasz się jako guru forumowy który wszystko wiesz najlepiej, więc co bym Ci miał doradzić .... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#682
|
![]() |
Na to może coś łatwiejszego....
Czy Amsoil ma jakiś olej do kosiarek ogrodowych ? Ale taki biodegradowalny.... EDIT: No dobra, kosiarki też mogą być trudne. Czy Amsoil ma jakiś olej do docierania silników ? Chodzi mi o olej co może pracować około 5 godzin lub jakieś 700-800km. |
|
|
![]()
Post
#683
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#684
|
![]() |
biodegradowalne ?
|
|
|
![]()
Post
#685
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Takie licytowanie sie chyba do niczego nie zaprowadzi
![]() Odnosnie testow lancera to nie trzeba byc naukowcem, zeby poddac w watpliwosc sens testowania mocy silnika podajac moc na kolach. W skrzyni, dyfrach, lozyskach tez sa srodki smarne, i juz po pierwszych dwoch olejach bylo wiadomo, ze moc bedzie coraz wieksza. Wracajac do milonow kilometrow i braku zuzywania sie skojarzenia tlok-cylinder to nie wiem, czy rozbierales, widziales silnik po stu czy dwustu tys km.Brak zuzycia prowadzi do stwierdzenia, ze caly czas wystepuje tam film smarujacy, klin smarny, idealnie rozdzielajacy warstwy metaliczne, nawet podczas rozruchu. Co wiecej silnik musial pracowac w idealnie czystym powietrzu, zadne zanieczyszczenia stale, organiczne nie przeniknely do komory spalania i nie osadzily sie na sciance cylindra, nie zostaly zgarniete przez pierscienie, nie rysowaly, szlifowaly powierzchni. Hmm no w sumie to jest to mozliwe, ale chyba tylko w us&a. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#686
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT Takie licytowanie sie chyba do niczego nie zaprowadzi I ja jestem tego zdania, więc tym samym kończę tą bezsensowną wymianę zdań która nic nie wnosi w ten temat bo o olejach do lokomotyw, kosiarek biodegradowalnych i bóg wie czego jeszcze nie było by końca. ![]() CYTAT nie wiem, czy rozbierales, widziales silnik po stu czy dwustu tys km Tak i nawet kiedys wyszkoliłem się w profilu budowy maszyn ![]() Choć nie jest to mój chleb powszedni, zawód. Podałem tylko jako swojego rodzaju ciekawostkę, jak i ten drugi silnik z ciężarówki. Swoja droga jestem ciekaw jak wygląda w środku silnik legendarnego Volvo ... i na jakim oleju jeździ :-) http://www.v10.pl/Volvo,z,przebiegiem,4,18...4147.html#dalej |
|
|
![]()
Post
#687
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
To tymbardziej bogatszy w wiedze o silnikach i zjawiskach w nim zachodzacych nie powinienes bezkrytycznie podchodzic do wszystkiego co znajduje sie na stronie producenta, czy w internecie
![]() ![]() Odnosnie biodegradowalnosci to tez jest kolejny cyrk i robienie z ludzi idiotow. Skoro nie da sie zrobic czegos nieszkodliwego dla srodowiska to wymyslimy test i powiemy ludziom, ze to co go przejdzie jest biodegradowalne, a reszta to zlo. I tak jest pewnie w kazdej galezi gospodarki, przemyslu i zycia, no przejebane mamy i to niezle ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#688
|
![]() |
CYTAT Skoro nie da sie zrobic czegos nieszkodliwego dla srodowiska to wymyslimy test i powiemy ludziom, ze to co go przejdzie jest biodegradowalne, a reszta to zlo Dlaczego nie da się zrobić ? Są oleje na bazie np. oleju rzepakowego które nie zawierają związków toksycznych.... a stosowane do smarowania np. maszyn w przemyśle przetwórczym żywności lub w przemyśle farmaceutycznym. Fakt, że taki olej kosztuje dużo więcej niż np. olej silnikowy. zaawansowany olej silnikowy: http://allegro.pl/item870683845_castrol_sl..._0w30_208l.html 6500 pln olej hydrauliczny: http://www.sklep.migiel.com/HLP_SYNTH_46_180kg-99.html 6800 pln |
|
|
![]()
Post
#689
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Tylko, ze taki olej rozkladajac sie zuzywa tyle tlenu, ze i tak jakies organizmy znajdujace sie w jego zasiegu tego nie przetrwaja. Pomijam juz dodatki. Mialem jednak na mysli oleje chociazby estrowe, ktore co prawda ulegaja rozkladowi tak ze spelniaja wymogi testu, chyba CEC ale co z tego skoro rozkladaja sie do innego syfu, ktory juz sie tak ladnie nie rozklada dalej do elementarnych czasteczek C i reszty.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#690
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT zaawansowany olej silnikowy: Ciekawe czy poprawiono formułę owego oleju bo to co przed laty zostawiał ten zaawansowany specyfik w silniku było czymś rzadko spotykanym ... CYTAT olej hydrauliczny: http://www.sklep.migiel.com/HLP_SYNTH_46_180kg-99.html 6800 pln Oczywiscie podam też inny, http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1257.pdf Płyny do chłodnicze, http://www.amsoil.com/storefront/ant.aspx Ale czy ten ukłon w kierunku ekologii generalnie w przypadku olejów silnikowych ma sens ...? Robi się oleje low saps do aut z DPF-em i TWC bo ekologia .....o silniku juz się nie mówi czy taki olej chroni w takim stopniu silnik co kat-a ... Kiedys rozmawiałem z jakimś profesorem z tytułem naukowym odnośnie ekologii, zanieczyszczeń, normy spalin, powiedział mi że tak naprawde ziemia zyje swoim rytmem i żadne euro 1,2.3 ...itp czy obostrzenia emisji spalin tego nie zmienią, klimat sie cyklicznie zmienia, prady morskie i cała reszta żyje w wzajemnej symbiozie razem ze .....słoncem a czlowiek ze swoimi problemami ekologicznymi nic nie zrobi tak w olbrzymim skrócie i chyba tutaj chodzi o cos innego .... Panolin bardzo dobry olej, czy to nie on był powiązany z kiedyś z midland który z kolei kiedyś miał duzo wspólnego z quaker-em ? Co do tego Volvo to nie wiem czy to nie którys juz z kolei silnik i cały naped, może auto jeździ aby zostac żywym dowodem wielkiej wytrzymalosci długowieczności aut tej marki, o silniku nie piszą choć przebiegi kilku mln. nie są mi obce...ale na pewno nie volvo :-) Swoją drogą chciałem was zapytać o normę euro E3 i E5 które podobno są nieaktualne, czy w takim razie jeśli nie myle się z prawdą zastapiły je jakieś inne normy ? pozdrawiam gorąco. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#691
|
![]() |
Tylko, ze taki olej rozkladajac sie zuzywa tyle tlenu, ze i tak jakies organizmy znajdujace sie w jego zasiegu tego nie przetrwaja. Pomijam juz dodatki. Mialem jednak na mysli oleje chociazby estrowe, ktore co prawda ulegaja rozkladowi tak ze spelniaja wymogi testu, chyba CEC ale co z tego skoro rozkladaja sie do innego syfu, ktory juz sie tak ladnie nie rozklada dalej do elementarnych czasteczek C i reszty. Tu nie chodzi o to, że skoro olej jest biodegradujący to każdy może go wylać do rowu czy do ścieku ![]() Chodzi o to, że jeżeli taki olej wydostanie się z układu do środowiska w jakiś sposób (awaria maszyny, wypadek, błąd człowieka) to nie przyniesie on aż tak dużego zagrożenia dla środowiska naturalnego jak konwencjonalny olej. ... ale Ty o tym doskonale wiesz ![]() |
|
|
![]()
Post
#692
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Trzeba byc dalej uszczypliwym ?
![]() A z tymi normami odnośnie E3 i E5 wiesz ? Pytam bo nie wiem jak jest w tej chwili aktualnie, wiem że jedynie cos sie pozmieniało, są one nie aktualne, cos je zastapiło .....? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#693
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Po kolei to moze tak. O biodegradowalnosci moznaby rozmawiac jeszcze dluzsza chwile, ale caly ten cyrk przekresla fakt, ze nikt nie bada olejow starzonych, bo co z tego, ze swiezy z beczki sie ladnie "rozlozy" skoro w trakcie uzytkowania nabierze takich cech, ze pozniej nijak sie to bedzie mialo do oleju, ktory badali sobie w laboratorium, zeby uzyskac taki czy inny kwitek. Wyciek oleju swiezego tez jest mozliwy np. w transporcie w duzej ilosci ale wtedy wiedza o tym odpowiednie sluzby i jest akcja wymiana gleby na koszt nieszczesnika
![]() Co do norm jakosci to strona ACEA i wszystko bedzie jasne i aktualne, ostatnio nie mam potrzeby sie orientowac na biezaco wiec nie bede sie wypowiadal. W kwestii duzych przebiegow silnikow to sa mozliwe, jesli uklad smarowania jest duzy, silnik niewysilony, olej nie jest nadmiernie nagrzewany, calosc jest szczelna to wtedy mozna robic duze przebiegi bez remontu, ale nie ma opcji, zeby nie bylo widac typowych sladow pracy silnika i jego ruchomych czesci. Co smieszniejsze to w takich aplikacjach lepiej sprawdzac sie moga oleje mineralne niz nowoczesne syntetyki. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#694
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
tomeQ dzieki :-)
Jednakże nie dam za wygraną... ![]() I jak widac MOBIL ma również Bmw 325i z milionem mil : http://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8...feature=related Czekam na wasze opinie jakie napisaliscie a zwłaszcza tomeQ po pokazaniu wam testu silnika po 1 mln. mil na AMSoil-u. pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#695
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Panowie a co mozna powiedziec o Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly ??
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#696
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#697
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Czyli olej z grupy HC?...
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#698
|
![]() |
prawdopodobnie jest to HC
|
|
|
![]()
Post
#699
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Panowie a co mozna powiedziec o Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly ?? Że nie zawracałbym sobie głowy tym olejem skoro można kupić cos o wiele lepszego tej firmy: SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Nie wiem czy ktoś z was czytał to opracowanie olejowe: http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf Jest tam o wielu firmach nie tylko Liqui moly, o HC, i nie tylko....bardzo interesujaca pozycja. Opracowanie zredagowane na podstawie postów pewnej osoby , jak się podaje pracujacej przy produkcji silników w ...... ![]() |
|
|
![]()
Post
#700
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk ![]() |
Prosze o radę odnośnie oleju do silnika
Auto to renault espace, silnik 2,0 8V, przebieg 220tyś. Auto nie kopci, ciśnienie wysokie i równe na każdym cylindrze, więc wnioskuje że silnik w niezłym stanie. Nie wiem co i w jakiej klasie lepkości jest aktualnie zalane, przed wymianą chce przepłukać silnik którymś z dotępnych na rynku specyfików. Jaki olej polecicie, po przeczytaniu wątku skłaniał bym sie ku Motul synergie 6100 10W40 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 06:03 |