Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
dzeninx
post Mon, 11 Jan 2010 - 18:49
Post #681


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





CYTAT
ale ja chciałem dobry olej do zwykłej lokomotywy spalinowej np. JT42CWRM (żeby nie było za trudne) a nie jakieś bajeczki.


Musisz zadzwonić i zapytac to specyficzny produkt na który trzeba miec zbyt, nigdy nie interesowałem się olejami do takich albo podobnych zastosowań.

CYTAT
Czy taki koncern jak Amsoil jest w stanie zrobić coś takiego... czy raczej przerasta to jego możliwości ?


Myśle że byłby w stanie to zrobic ale może jego segmentacja jest sierowana do innych klientów, na inne produkty, inną półke...

Sam kiedyś pisałeś że Lotosa stac na oleje sportowe i mógłby łyknąc takiego motula bez problemu, więc czemu nie zrobi oleju który będzie się stosować w WRC i większość teamów rajdowych ?
Czemu nie zrobi porządnego oleju do lokomotywy który wyprze produkt texaco, przecież na pewno może taki wyprodukować ....

CYTAT
Doradzasz wszystkim, to może i mi doradź co z oferty AMSOIL'a się będzie dobrze sprawdzało... ? Liczę na Twoją wiedzę w temacie wink.gif


Nic Ci nie doradzę, stawiasz się jako guru forumowy który wszystko wiesz najlepiej, więc co bym Ci miał doradzić ....




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Jan 2010 - 18:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 11 Jan 2010 - 20:11
Post #682









Na to może coś łatwiejszego....
Czy Amsoil ma jakiś olej do kosiarek ogrodowych ? Ale taki biodegradowalny....



EDIT:

No dobra, kosiarki też mogą być trudne.

Czy Amsoil ma jakiś olej do docierania silników ?
Chodzi mi o olej co może pracować około 5 godzin lub jakieś 700-800km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzeninx
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:45
Post #683


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





Witam,

Kosiareczki:
http://www.amsoil.com/AmsoilLookups/SmallEngineLookup.aspx



Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:47
Post #684









biodegradowalne ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:55
Post #685


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Takie licytowanie sie chyba do niczego nie zaprowadzi wink.gif Rownie dobrze moglbym sie zapytac, czy firma x robi srodki smarne do wysiegnikow stosowanych w przestrzeni kosmicznej, ale po co to komu, skoro w samochodzie i tak sie nie sprawdzi takie cos.
Odnosnie testow lancera to nie trzeba byc naukowcem, zeby poddac w watpliwosc sens testowania mocy silnika podajac moc na kolach. W skrzyni, dyfrach, lozyskach tez sa srodki smarne, i juz po pierwszych dwoch olejach bylo wiadomo, ze moc bedzie coraz wieksza.
Wracajac do milonow kilometrow i braku zuzywania sie skojarzenia tlok-cylinder to nie wiem, czy rozbierales, widziales silnik po stu czy dwustu tys km.Brak zuzycia prowadzi do stwierdzenia, ze caly czas wystepuje tam film smarujacy, klin smarny, idealnie rozdzielajacy warstwy metaliczne, nawet podczas rozruchu. Co wiecej silnik musial pracowac w idealnie czystym powietrzu, zadne zanieczyszczenia stale, organiczne nie przeniknely do komory spalania i nie osadzily sie na sciance cylindra, nie zostaly zgarniete przez pierscienie, nie rysowaly, szlifowaly powierzchni. Hmm no w sumie to jest to mozliwe, ale chyba tylko w us&a.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzeninx
post Mon, 11 Jan 2010 - 22:47
Post #686


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





CYTAT
Takie licytowanie sie chyba do niczego nie zaprowadzi


I ja jestem tego zdania, więc tym samym kończę tą bezsensowną wymianę zdań która nic nie wnosi w ten temat bo o olejach do lokomotyw, kosiarek biodegradowalnych i bóg wie czego jeszcze nie było by końca. wink.gif

CYTAT
nie wiem, czy rozbierales, widziales silnik po stu czy dwustu tys km


Tak i nawet kiedys wyszkoliłem się w profilu budowy maszyn biggrin.gif
Choć nie jest to mój chleb powszedni, zawód.

Podałem tylko jako swojego rodzaju ciekawostkę, jak i ten drugi silnik z ciężarówki.

Swoja droga jestem ciekaw jak wygląda w środku silnik legendarnego Volvo ...
i na jakim oleju jeździ :-)
http://www.v10.pl/Volvo,z,przebiegiem,4,18...4147.html#dalej

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 12 Jan 2010 - 22:09
Post #687


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





To tymbardziej bogatszy w wiedze o silnikach i zjawiskach w nim zachodzacych nie powinienes bezkrytycznie podchodzic do wszystkiego co znajduje sie na stronie producenta, czy w internecie wink.gif A volvo, no coz ja tam nigdzie nie doczytalem, ze to bez remontu ma tyle najezdzone i co jak co, ale pierscieni to juz by tam chyba dawno nie bylo, szczegolnie, ze pochodzic mialyby one z roku 66 wink.gif
Odnosnie biodegradowalnosci to tez jest kolejny cyrk i robienie z ludzi idiotow. Skoro nie da sie zrobic czegos nieszkodliwego dla srodowiska to wymyslimy test i powiemy ludziom, ze to co go przejdzie jest biodegradowalne, a reszta to zlo. I tak jest pewnie w kazdej galezi gospodarki, przemyslu i zycia, no przejebane mamy i to niezle wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 12 Jan 2010 - 22:37
Post #688









CYTAT
Skoro nie da sie zrobic czegos nieszkodliwego dla srodowiska to wymyslimy test i powiemy ludziom, ze to co go przejdzie jest biodegradowalne, a reszta to zlo

Dlaczego nie da się zrobić ?
Są oleje na bazie np. oleju rzepakowego które nie zawierają związków toksycznych.... a stosowane do smarowania np. maszyn w przemyśle przetwórczym żywności lub w przemyśle farmaceutycznym.
Fakt, że taki olej kosztuje dużo więcej niż np. olej silnikowy.

zaawansowany olej silnikowy: http://allegro.pl/item870683845_castrol_sl..._0w30_208l.html
6500 pln

olej hydrauliczny: http://www.sklep.migiel.com/HLP_SYNTH_46_180kg-99.html
6800 pln
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 12 Jan 2010 - 22:57
Post #689


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Tylko, ze taki olej rozkladajac sie zuzywa tyle tlenu, ze i tak jakies organizmy znajdujace sie w jego zasiegu tego nie przetrwaja. Pomijam juz dodatki. Mialem jednak na mysli oleje chociazby estrowe, ktore co prawda ulegaja rozkladowi tak ze spelniaja wymogi testu, chyba CEC ale co z tego skoro rozkladaja sie do innego syfu, ktory juz sie tak ladnie nie rozklada dalej do elementarnych czasteczek C i reszty.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzeninx
post Wed, 13 Jan 2010 - 20:08
Post #690


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





CYTAT
zaawansowany olej silnikowy:


Ciekawe czy poprawiono formułę owego oleju bo to co przed laty zostawiał ten zaawansowany specyfik w silniku było czymś rzadko spotykanym ...

CYTAT


Oczywiscie podam też inny,

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1257.pdf

Płyny do chłodnicze,

http://www.amsoil.com/storefront/ant.aspx

Ale czy ten ukłon w kierunku ekologii generalnie w przypadku olejów silnikowych ma sens ...?
Robi się oleje low saps do aut z DPF-em i TWC bo ekologia .....o silniku juz się nie mówi czy taki olej chroni w takim stopniu silnik co kat-a ...


Kiedys rozmawiałem z jakimś profesorem z tytułem naukowym odnośnie ekologii, zanieczyszczeń, normy spalin, powiedział mi że tak naprawde ziemia zyje swoim rytmem i żadne euro 1,2.3 ...itp czy obostrzenia emisji spalin tego nie zmienią, klimat sie cyklicznie zmienia, prady morskie i cała reszta żyje w wzajemnej symbiozie razem ze .....słoncem a czlowiek ze swoimi problemami ekologicznymi nic nie zrobi tak w olbrzymim skrócie i chyba tutaj chodzi o cos innego ....

Panolin bardzo dobry olej, czy to nie on był powiązany z kiedyś z midland który z kolei kiedyś miał duzo wspólnego z quaker-em ?

Co do tego Volvo to nie wiem czy to nie którys juz z kolei silnik i cały naped, może auto jeździ aby zostac żywym dowodem wielkiej wytrzymalosci długowieczności aut tej marki, o silniku nie piszą choć przebiegi kilku mln. nie są mi obce...ale na pewno nie volvo :-)

Swoją drogą chciałem was zapytać o normę euro E3 i E5 które podobno są nieaktualne, czy w takim razie jeśli nie myle się z prawdą zastapiły je jakieś inne normy ?

pozdrawiam gorąco.







Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 13 Jan 2010 - 20:17
Post #691









CYTAT(tomeQ @ Tue, 12 Jan 2010 - 22:57) *
Tylko, ze taki olej rozkladajac sie zuzywa tyle tlenu, ze i tak jakies organizmy znajdujace sie w jego zasiegu tego nie przetrwaja. Pomijam juz dodatki. Mialem jednak na mysli oleje chociazby estrowe, ktore co prawda ulegaja rozkladowi tak ze spelniaja wymogi testu, chyba CEC ale co z tego skoro rozkladaja sie do innego syfu, ktory juz sie tak ladnie nie rozklada dalej do elementarnych czasteczek C i reszty.


Tu nie chodzi o to, że skoro olej jest biodegradujący to każdy może go wylać do rowu czy do ścieku wink.gif
Chodzi o to, że jeżeli taki olej wydostanie się z układu do środowiska w jakiś sposób (awaria maszyny, wypadek, błąd człowieka) to nie przyniesie on aż tak dużego zagrożenia dla środowiska naturalnego jak konwencjonalny olej.

... ale Ty o tym doskonale wiesz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzeninx
post Wed, 13 Jan 2010 - 20:32
Post #692


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





Trzeba byc dalej uszczypliwym ? dry.gif

A z tymi normami odnośnie E3 i E5 wiesz ?
Pytam bo nie wiem jak jest w tej chwili aktualnie, wiem że jedynie cos sie pozmieniało, są one nie aktualne, cos je zastapiło .....?

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 13 Jan 2010 - 22:08
Post #693


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Po kolei to moze tak. O biodegradowalnosci moznaby rozmawiac jeszcze dluzsza chwile, ale caly ten cyrk przekresla fakt, ze nikt nie bada olejow starzonych, bo co z tego, ze swiezy z beczki sie ladnie "rozlozy" skoro w trakcie uzytkowania nabierze takich cech, ze pozniej nijak sie to bedzie mialo do oleju, ktory badali sobie w laboratorium, zeby uzyskac taki czy inny kwitek. Wyciek oleju swiezego tez jest mozliwy np. w transporcie w duzej ilosci ale wtedy wiedza o tym odpowiednie sluzby i jest akcja wymiana gleby na koszt nieszczesnika wink.gif a tego, ze komus leje sie spod miski przepalony olej z wszelkimi mozliwymi pierwiastkami i czasteczkami powstalymi w silniku to juz nie jest tak latwo wykrywalne i de facto nie wiadomo jakie zagrozenia taki olej powoduje i jak sie zachowuje, chocby w kwestii rozkladu w srodowisku przy udziale mikroorganizmow. Dalej o ekologii, to ekoterroryzm panuje i kazdy rozsadny to widzi, ale kazda dzialalnosc czlowieka powoduje jakies niekorzystne zmiany w srodowisku i az tak daleko w druga strone bym sie nie odwazyl brnac, ze nie wazne co bysmy nie zrobili to i tak bedzie skutek ten sam. Stymulowanie rozwoju poprzez ekologie jest nawet rozsadne, byle nie popadac w skrajnosci. Temat o tyle dziwny, ze moznaby zebrac najtezsze glowy ze swiata i rozprawiac latami co by bylo gdyby nie bylo dzialalnosci czlowieka, a i tak by sie skonczylo na przypuszczeniach, ze moze byloby tak albo siak.
Co do norm jakosci to strona ACEA i wszystko bedzie jasne i aktualne, ostatnio nie mam potrzeby sie orientowac na biezaco wiec nie bede sie wypowiadal.
W kwestii duzych przebiegow silnikow to sa mozliwe, jesli uklad smarowania jest duzy, silnik niewysilony, olej nie jest nadmiernie nagrzewany, calosc jest szczelna to wtedy mozna robic duze przebiegi bez remontu, ale nie ma opcji, zeby nie bylo widac typowych sladow pracy silnika i jego ruchomych czesci. Co smieszniejsze to w takich aplikacjach lepiej sprawdzac sie moga oleje mineralne niz nowoczesne syntetyki.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzeninx
post Thu, 14 Jan 2010 - 15:25
Post #694


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





tomeQ dzieki :-)

Jednakże nie dam za wygraną... biggrin.gif

I jak widac MOBIL ma również Bmw 325i z milionem mil :

http://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8...feature=related

Czekam na wasze opinie jakie napisaliscie a zwłaszcza tomeQ po pokazaniu wam testu silnika po 1 mln. mil na AMSoil-u.

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Thu, 14 Jan 2010 - 21:58
Post #695


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Panowie a co mozna powiedziec o Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly ??


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 14 Jan 2010 - 22:00
Post #696









CYTAT(mally @ Thu, 14 Jan 2010 - 21:58) *
Panowie a co mozna powiedziec o Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly ??

nie jest pełnym syntetykiem na bazie PAO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Thu, 14 Jan 2010 - 22:09
Post #697


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Czyli olej z grupy HC?...


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 15 Jan 2010 - 17:34
Post #698









prawdopodobnie jest to HC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzeninx
post Fri, 15 Jan 2010 - 18:05
Post #699


User
Dołączył: Sat, 19 December 2009





CYTAT(mally @ Thu, 14 Jan 2010 - 21:58) *
Panowie a co mozna powiedziec o Top Tec 4100 SAE 5W-40 Liqui Moly ??


Że nie zawracałbym sobie głowy tym olejem skoro można kupić cos o wiele lepszego tej firmy: SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40.

Nie wiem czy ktoś z was czytał to opracowanie olejowe:

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Jest tam o wielu firmach nie tylko Liqui moly, o HC, i nie tylko....bardzo interesujaca pozycja.
Opracowanie zredagowane na podstawie postów pewnej osoby , jak się podaje pracujacej przy produkcji silników w ...... wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Thu, 21 Jan 2010 - 09:40
Post #700


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





Prosze o radę odnośnie oleju do silnika

Auto to renault espace, silnik 2,0 8V, przebieg 220tyś. Auto nie kopci, ciśnienie wysokie i równe na każdym cylindrze, więc wnioskuje że silnik w niezłym stanie.

Nie wiem co i w jakiej klasie lepkości jest aktualnie zalane, przed wymianą chce przepłukać silnik którymś z dotępnych na rynku specyfików.

Jaki olej polecicie, po przeczytaniu wątku skłaniał bym sie ku Motul synergie 6100 10W40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 06:03