![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6761
|
|
User Dołączył: Fri, 18 July 2014 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6762
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Damzii poczytaj olejach o normach SAE co oznaczaje te cyferki. Jezeli ktos nie rozumie tych cyferek to nie zrozumie sensu lania lepszego oleju o wyzszym VI. Jak slupek mozna kupic za 2000-5000 to sobie mozna lac nawet olej napedowy, ale jak mi zalezy na silniku to leje najlepszy olej z mozliwych. Wlasnie zalalem do 5.4 0w50. AMG nie moze sie zdecydowac jaki zalecic niby 0W40 a na cieple kraje 5w50 pewnie montuja inne pompy i bloki na Dubaj. Mam wrażenie że to nie ja powinienem poczytać... Czyli sobie zalałeś niemal to co zaleca producent, a koledze każesz jeździć na praktycznie przez nikogo nie produkowanym 5w60 w aucie gdzie producent przy literkach sae podaje cyferki 5w30. Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale ciepły klimat to nie tam gdzie temperatura spada do -20, w Dubaju jest jednak trochę cieplej niż u nas, olej ma trochę inne warunki pracy. Do swojego lej sobie i budyń czekoladowy, możesz nawet bakalii dorzucić, ale z łaski swojej nie wciskaj nikomu jakiś głupot na czym to nie powinien jeździć. |
|
|
![]()
Post
#6763
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
panowie. silnik po remoncie, dość swieży ale jednak nie ja robiłem i nie ja docierałem. aktualnie jeździ na Valvo VR1 10W60. Jest to SBC Chevroleta. Nie wiem czy trzymać się tego valvo czy iśc w co innego? Auto jako fun car więc czasem widzi ciężką nogę...
|
|
|
![]()
Post
#6764
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Valvo 10W60 ogólnie jest dość słabe na tle innych 10W60. Plusem jest niska cena a poza tym jest dużo lepszych olejów. nie mam doświadczenia czy w Twoim przypadku ta lepkość jest prawidłowa ale obawiam się, że nie.
Co do wysokich lepkości to 5W60 było by dla Kolegi od 90 konnego bolidu dobre jak by te 190 km/h jeździł cały czas. Tak wtedy to ma sens bo lepkość wysokotemperaturowa w takich ekstremalnych warunkach będzie dużo wyższa na 5W6O niż na 5W30/5W40. Ale moim zdaniem na okazjonalny przelot w tym wypadku wystarczy dobre (powtarzam DOBRE) 0W40, 5W40 a w ostateczności 5W50 (ale tylko w lecie). -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6765
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
Valvo 10W60 ogólnie jest dość słabe na tle innych 10W60. Plusem jest niska cena a poza tym jest dużo lepszych olejów. nie mam doświadczenia czy w Twoim przypadku ta lepkość jest prawidłowa ale obawiam się, że nie. Co do wysokich lepkości to 5W60 było by dla Kolegi od 90 konnego bolidu dobre jak by te 190 km/h jeździł cały czas. Tak wtedy to ma sens bo lepkość wysokotemperaturowa w takich ekstremalnych warunkach będzie dużo wyższa na 5W6O niż na 5W30/5W40. Ale moim zdaniem na okazjonalny przelot w tym wypadku wystarczy dobre (powtarzam DOBRE) 0W40, 5W40 a w ostateczności 5W50 (ale tylko w lecie). Zapomnialem dodac, ze auto jezdzi tylko w sezonie wiec temp na dworze letnie. Zdarzy sie, ze pojedzie przy 10 ale to rzadkosc. Jednak auto czasem oprocz cruisingu bywa ostrzej traktowane przez dluzszy czas wiec mysle ze lepkosc w wysokich temperaturach wazna dosc. Ok to co konkretnie polecasz? patrzę na Amsoila 5W50 oraz na Liqui moly 10W60 |
|
|
![]()
Post
#6766
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6767
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zapomnialem dodac, ze auto jezdzi tylko w sezonie wiec temp na dworze letnie. Zdarzy sie, ze pojedzie przy 10 ale to rzadkosc. Jednak auto czasem oprocz cruisingu bywa ostrzej traktowane przez dluzszy czas wiec mysle ze lepkosc w wysokich temperaturach wazna dosc. Ok to co konkretnie polecasz? patrzę na Amsoila 5W50 oraz na Liqui moly 10W60 Liqui Moy 10W60 to dobry olej. Moim zdaniem podobny poziom powinien prezentować Eurol Maxence RC 10W60, który jest jednak sporo tańszy. Z droższych na pewno Millers CFS/ CFS NT+ a także Fuchs Race Pro S. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6768
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
Liqui Moy 10W60 to dobry olej. Moim zdaniem podobny poziom powinien prezentować Eurol Maxence RC 10W60, który jest jednak sporo tańszy. Z droższych na pewno Millers CFS/ CFS NT+ a także Fuchs Race Pro S. Jak patrze na LM 10W60 i Millers CFS NT+ to LM ma większą lepkość przy 40C i 100C podaną oraz wyższy indeks lepkości. Czy to znaczy, że LM lepiej chroni silnik niż Millers a Millers daje mniejsze opory? czy takich wniosków nie da się wyciągnać tylko po analizie lepkości? |
|
|
![]()
Post
#6769
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zarowno 10 jak i 60 maja okreslone normami zakresy lepkosci w zadanych temperaturach i w jej obrebie oleje sie roznia. Zasadniczo im wyzszy indeks lepkosci tym lepszy olej. Lejac olej o wyzszym hths zwiekszasz ochrone silnika zwiekszajac straty i spada moc jak i wzrasta zuzycie. Nowoczesne silniki wymagaja najczesciej oleju o hths ponizej 3.5 ale jak zalejesz olej z wyzszym to tylko dobrze dla silnika jezeli planujesz go dobrze zagrzac. Jak masz czujnik temp oleju i kontrolujesz sytuacje to olej o wysokim hths moze byc Ci niepotrzebny i lepiej wowczas zalac olej o nizszej lepkosci przy 100st C jak i hths
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6770
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Indeks lepkości mówi nam o tym jak bardzo zmienia się lepkość oleju podczas zmiany temperatury. Oczywiście w uproszczeniu im wyższy wskaźnik lepkości tym lepiej ale wyciąganie winsoków, że olej z wyższym wskaźnikiem lepkości jest lepszy to zbyt daleko idące uproszczenie. Z tym HTHS-em to podpisuje się pod tym co napisał Kolega Made In Poland.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6771
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
Zarowno 10 jak i 60 maja okreslone normami zakresy lepkosci w zadanych temperaturach i w jej obrebie oleje sie roznia. Zasadniczo im wyzszy indeks lepkosci tym lepszy olej. Lejac olej o wyzszym hths zwiekszasz ochrone silnika zwiekszajac straty i spada moc jak i wzrasta zuzycie. Nowoczesne silniki wymagaja najczesciej oleju o hths ponizej 3.5 ale jak zalejesz olej z wyzszym to tylko dobrze dla silnika jezeli planujesz go dobrze zagrzac. Jak masz czujnik temp oleju i kontrolujesz sytuacje to olej o wysokim hths moze byc Ci niepotrzebny i lepiej wowczas zalac olej o nizszej lepkosci przy 100st C jak i hths no to millers ma 5.85 (10W60 NT bez plus ) a tego nanodrive NT+ nie wiem bo nie ma tej informacji LM 10W60 w karcie ma podane => 3.5 to wyglada, ze millers lepiej chroni silnik mimo, ze ma mniejszy indeks lepkosci |
|
|
![]()
Post
#6772
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Zarowno 10 jak i 60 maja okreslone normami zakresy lepkosci w zadanych temperaturach Wszystko fajnie, czyli oleje 5w30 i 5w60 powinny na zimno mieć zbliżoną lepkość bo przecież mają 5 z przodu, a dopiero w wysokiej temperaturze powinna wyklarować się różnica. Olej, który chciałeś lać koledze chyba już nie jest w sprzedaży, ale znalazłem z 2010r jego parametry (penrite 5w60): lepkość w 40 stopniach 157 lepkość w 100 stopniach 24 indeks lepkości 190 A teraz pierwsze z brzegu 5w30 (elf sxr): lepkość w 40 stopniach 57 lepkość w 100 stopniach 9.9 indeks lepkości 160 Te oleje wg sae zachowają się tak samo w niskich temperaturach... przy trzykrotnej różnicy w lepkości w 40 stopniach, chciałbym to zobaczyć dla niższych temperatur, poniżej 0, różnica zdecydowanie się powiększy. |
|
|
![]()
Post
#6773
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zwroc uwage, ze olalem z Toba gadke bo jestes zwyklym pieniaczem do tego chamem co udowodniles powyzej. Czytaj dalej o olejach i napisz do SAE lub ELF i PENRITE, ze sie nie znaja. SAE grades nie okresla lepkosci w 40 stopniach zabierasz glos w temacie, na ktory nie masz pojecia. Bij sobie piane nadal natomiast wybacz nie zamierzam Cie uczyc w kwestii doboru oleju. Jak chcesz to przeczytaj uwaznie co napisalem i prawdopodobnie zrozumiesz, a jak nie to Twoja sprawa i Twoj problem. Tworz swoje normy i lej co chcesz. Nie wlalem 5W60 czytaj z uwaga.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6774
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
no to millers ma 5.85 (10W60 NT bez plus ) a tego nanodrive NT+ nie wiem bo nie ma tej informacji LM 10W60 w karcie ma podane => 3.5 to wyglada, ze millers lepiej chroni silnik mimo, ze ma mniejszy indeks lepkosci No popatrz, a motul 20w60 ma jeszcze nizszy indeks i jeszcze wyzsy hths. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6775
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jeżdżę autem, które fabrycznie wychodzi na 0W40. Myślałem o przejściu na 5W50. Dlaczego 5W50 w ostateczności i tylko w lecie (względem 5W40)? Bo się dłużej grzeje np. niż takie 5W40. Na 5W50 zimną porą roku motor który jest na 0W40 troszkę się "męczy" przy rozgrzewaniu. @andrzejbadgirl - jaka pojemnosć silnika i jaka moc w tym Chevy? |
|
|
![]()
Post
#6776
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Wyszedłem z założenia, że 5 z przodu sprawia, że na zimno 5W50 będzie się zachowywał tak samo jak 5W40.
I w sumie do tej pory nie wiem, czemu miałoby być inaczej, ale chyba jestem trochę mało zaawansowany, bo chłopaki rzucają tu takimi parametrami, na które ja w ogóle nie zwracałem uwagi. Dla mnie jak do tej pory lepkość + norma wystarczały w wyborze oleju. Ale teraz sam już nie wiem... Wracając do meritum - to auto raczej zimą nie jeździ, a jeżeli dostaje chłostę to raczej w górnych rejestrach temperatury - stąd sam zamysł przejścia na coś z 50 u góry... |
|
|
![]()
Post
#6777
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6778
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Zwroc uwage, ze olalem z Toba gadke bo jestes zwyklym pieniaczem do tego chamem co udowodniles powyzej. Czytaj dalej o olejach i napisz do SAE lub ELF i PENRITE, ze sie nie znaja. SAE grades nie okresla lepkosci w 40 stopniach zabierasz glos w temacie, na ktory nie masz pojecia. Bij sobie piane nadal natomiast wybacz nie zamierzam Cie uczyc w kwestii doboru oleju. Jak chcesz to przeczytaj uwaznie co napisalem i prawdopodobnie zrozumiesz, a jak nie to Twoja sprawa i Twoj problem. Tworz swoje normy i lej co chcesz. Nie wlalem 5W60 czytaj z uwaga. Chamem to jesteś Ty, pokazałeś to zaczynając ze swoimi mądrościami, do tego ignorantem bez wiedzy i argumentów, dlatego dyskusji nie kontynuowałeś. Ja tylko odpowiedziałem na Twoją idiotyczną zaczepkę w stosunku do kolegi od 90 km bolida. Dokładnie wiem jak "bada" sae bo jest to dostępne w internecie, w niższej temperaturze będzie jeszcze gorzej o czym wspomniałem. Napisałem o tym co zaleciłeś koledze a nie wlałeś do siebie, także to Ty czytaj z uwagą. |
|
|
![]()
Post
#6779
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wyszedłem z założenia, że 5 z przodu sprawia, że na zimno 5W50 będzie się zachowywał tak samo jak 5W40. Bo tak jest. Tylko ten 5W50 ciężej rozgrzać gdy jest zimno. Jak jeździsz w sezonie to śmiało 5W50 skoro wysilona zabawka. 383cid , ~400hp/540nm narazie + 100hp nitro. patrze jeszcze na te oleju i tez nie mam pojecia co wybrac. Millers, Rock Oil, Amsoil, Red Purple czy zostac przy VR1. No to lej Millersa NT+ to naprawdę konkretna oliwa. Tylko zmiana co 5kkm max, ale jak weekendówka to bez problemu bo pewnie raz na sezon. |
|
|
![]()
Post
#6780
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Wyszedłem z założenia, że 5 z przodu sprawia, że na zimno 5W50 będzie się zachowywał tak samo jak 5W40. Bo tak jest. Tylko ten 5W50 ciężej rozgrzać gdy jest zimno. Jak jeździsz w sezonie to śmiało 5W50 skoro wysilona zabawka. Właśnie o to chodzi że nie, nie ma technicznej możliwości żeby oleje 5w30, 5w40, 5w50 tak samo zachowywały się w zimę/na zimno, olej ma jedną lepkość, jeżeli będzie wyższa w wysokich temperaturach to musi być też wyższa w niskich, dlatego klasyfikacja wg sae jest kompletnie bzdurna jeśli o to chodzi. Pierwszy przykład z brzegu: test zimna próbka 1, 2 i 5, zobaczcie jak równe są różnice między nimi a są to kolejno oleje 5w30, 5w40 i 5w50 od tego samego producenta. Doskonale widać to również w parametrach. I już więcej nic nie piszę bo znów wyjdę na pieniacza. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 August 2025 - 03:46 |