![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6621
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Wlasnie nie do konca masz racje, gdyz analizy zuzyciowe potwierdzaja, ze oleje z miejsza iloscia ZDDP itp. wcale nie odbiegaja olejom Full-Saps. Czesto dodaje sie Mo oraz B. W starszych jednostkach czy w motorsporcie, tam oleje powinny posiadac wiecej ZDDP. Istotna jest natomiast cala mieszanina olejow bazowych i dodatkow. Ja tam wierze Hexxowi że jak olej ma aprobaty to znaczy że jest wykastrowany. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6622
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2018 ![]() |
W pewnym sensie ma rację. Ale jak pisałem, nowoczesne jednostki napędowe nie wymagają już takich ilość ZDDP itp. Również nie wspomniałem, że jest pełno typów tego dodatku, które w zależności od temperatury i obciążenia stają się aktywne. Biorąc pod uwagę normy wygląda to następująco:
SG/SH – 1200 ppm SJ/SL – 1000 ppm SM/SN – 800 ppm Dlatego w starszych pojazdach zawierających płaskie popychache lub w silnikach mocno wysilonych*. Również należy brać pod uwagę, że zbyt duża ilość Zn (ok. 1600 ppm) wpływa negatywnie, gdyż powoduje korozję żelaza. Ale także warto wspomnieć, że poziom ZDDP został obniżany z powodu katalizatora, a tym samym obniżenie jego żywotności. Jak już wspomniałem oleje z obniżonym poziomem ZDDP również bardzo dobrze chronią przed zużyciem, co potwierdzają analizy. Ale za to posiadają inne dodatki obniżające tarcie. *Tutaj również chce podkreślić, że do tych jednostek oleje zawierają mniejszą ilość detergentów, ponieważ rywalizują z ZDDP. Pisząc wprost po prostu zmywaja powierzchnię ochronną wytworzona przez ZDDP. |
|
|
![]()
Post
#6623
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 May 2015 ![]() |
Witam. Jaki olej polecacie do hondy accord 2.2 i ctdi 2004 rok bez dpf. Honda zaleca 0w30. Myślałem o AMSOIL 0w30 ale dedykowanego do dielsa nie ma 0w30 jest signature series. Dedykowany do dielsa jest AMSOIL 5W30 Max-Duty Diesel. Może ktoś doradzi czy AMSOIL 5W30 Max-Duty Diesel będzie dobry. Ewentualnie innego producenta 0w30 jaki byście polecili.
|
|
|
![]()
Post
#6624
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Witaj,
Ja polecam do tego modelu olej 0W30 i teraz pytanie czy masz filtr DPF czy raczej go nie masz. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#6625
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zgadza się dobry 0W30 jest chyba optymalny do tego silnika. Ewentualnie dobry 0W40 z dobrym ccs oraz niską jak na 0W40 lepkością przy 100 stopniach. Jak jest dpf to Eurol lub Ravenol będą chyba najlepsze a jeśli nie ma to trzeba szukać dobrego 0W30 (ewentualnie 0W40) najlepiej na PAO-syntetycznej bazie.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6626
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Ciekawostka dla zainteresowanych olejami .
Test przeprowadzony na wydziale mechaniki maszyn w Białymstoku. Test przeprowadzony na 3 kólkach łożyskowych, na które naciska 4 kulka od góry. Liczby oznaczają nacisk w kilogramach. Od lewej nieznaczna zmiana struktury która się odnowiła. Środkowa kolumna ![]() Temperatura pokojowa. ON (ropa)-------------------------------32 40 160 Olej rzepakowy rafinowany------------50 63 160 Olej rzepakowy tłoczony na zimno----63 80 160 Castrol 5W30---------------------------80 100 200 Orlen 5W30-----------------------------100 126 250 Total Transmision 75W80--------------126 160 400 Zobaczcie jak hujowy jest Castrol i jak blisko mu do rzepaku, a jak zadzwiająco dobry okazał się Orlen. Niedługo test Valvoline 5W50 tak dla ciekawości I jeszcze coś ode mnie. Ostatnio w jednym z moich aut po 2000km olej Millers 5W40 CFS NT był całkowicie do wylania. Zrobiła się woda i gineło ciśnienie. Silnik upalany. -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#6627
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Warto może objaśnic czym są te trzy wartości np. w przypadku Orlena 100, 126 250 i po czy Pan Kowalski może stwierdzić że jeden jest gorszy od drugiego
CFS jest do rajdów i wyścigów w cywilnym AMG GTR spisuje się cały rok dobrze u CCiebie po 2000 woda może to auto typowo rajdowe gdzie leje się bardzo dużo paliwa ? Zalej to zobaczysz jak to się mówi ....przepaść. https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/322...e-pro-s-5w40-5l -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#6628
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Napiszę jeszcze raz
Pierwsze od lewej czyli w przypadku orlenu 100 oznacza nieznaczną zmianę struktury metalu. Po środku czyli 126 widoczne, ale nadal niegroźne wycieranie się powierzchni. Trzecia tabela czyli 250 kilogramów nacisku oznacza całkowite zatarcie. Croomie czego nie rozumiesz.. Nacisk jest w kg. Po ilości przyjętych na klate kilogramów widać który jest lepszy. Kowalski mnie nie interesuje. Pokazuje to forumowiczom ![]() Co do CFS to auto było na ulice Coobcio pisał jakiś czas temu że robi sie z tego woda. Ja to potwierdzam u siebie. Auto dostało w dupe między innymi na prostych szybkich długich przelotach w 4 osoby. Fakt paliwa leje się sporo. Znam Twoją stronę. Brałem olej również od Ciebie. Niestety irytuję mnie zasypywanie okienkami o ciasteczkach i takie tam(zmień to,zlikwiduj ![]() Taki już jestem. I już tam nie wchodzę. To nic osobistego bo kontakt z Tobą to przyjemność. -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#6629
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Croomie czego nie rozumiesz.. Nacisk jest w kg. Po ilości przyjętych na klate kilogramów widać który jest lepszy. Kowalski mnie nie interesuje. Pokazuje to forumowiczom ![]() A ja rozumiem Crooma. Wczoraj (na trzeźwo ![]() ![]() Zamiast liczby piszesz cyfry, są trzy pozycje (wartości) a piszesz od lewej a później od razu słowo "na końcu" (zmiast np. trzecia)....znów człowiek zaczyna myśleć, że to nie sekwencje liczb a sekwencje cyfr. Tutaj znowu tak gwoli ścisłości: Trzecia tabela czyli 250 kilogramów nacisku oznacza całkowite zatarcie. trzecia kolumna, nie tabela ![]() Znam Twoją stronę. Brałem olej również od Ciebie. Niestety irytuję mnie zasypywanie okienkami o ciasteczkach i takie tam(zmień to,zlikwiduj ![]() Taki już jestem. I już tam nie wchodzę. To nic osobistego bo kontakt z Tobą to przyjemność. Ciasteczka i informacje o RODO to obecnie surowy obowiązek każdego portalu, strony itd. - klikasz raz i więcej się nie pojawia. To nie tylko strona Crooma. Chciałeś dobrze, to akurat kumam ![]() |
|
|
![]()
Post
#6630
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
1.3cdti (z13dtj) z dpf.Zalany jest castrol 5W30(tak przynajmniej informuje mnie karteczka zawieszona na silniku przez mechanika).
Co sensownego tam zalać?Nie ukrywam,że castrol mi totalnie nie leży. Przelot 220k km.Nie zauważyłem by motor wciągał olej.Na rozrządzie hydronapinacz( o ile ma to jakiekolwiek znaczenie). |
|
|
![]()
Post
#6631
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Te okeinka rodo i inne srodo to niestety wymóg odgórny niestety ...
Sklepy stacjonarne nie muszą dawać klientom do podpisywania formularzy a szkoda bo kazdy by się przekonał co "traci" :-))) No fajne te dane ja bazuje na aparacie 4 kulowym wyniki takich danych podaje np. Amsoil w kazdym swoim oleju widziałeś to ? Np.Amsoil 10W40 100% syjnthetic: https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/280...r-oil-amo-3784l Info ze strony producenta jak to obecnie przedstawia : https://www.amsoil.com/shop/by-product/moto...etic-motor-oil/ Orlen nie wiem czy wiesz ale dostarcza swoje bazy dla olejów oryginalnych MB do ciężarówek z normą choćby 229.51 później to wedruje do Niemiec jako super olej:-) I inne choć nie ukrywam że bazy są wykorzystywane też w produkcji olejów do amorków znanych producentów. Tak że są oni obecnie mocnym europejskim graczem i nawet BP zaczyna się skarżyć w tych śmiesznych sądach eurppejskich żeby nam nie pozwolili rozwinąć skrzydeł. Obok Orlena również świetne bazy robi i jedne z najlepszych na świecie Fiński koncern NESTE zresztą w Polsce do kupienia ich naprawdę bardzo dobre oleje. Ja wyznaję zasadę że CFS jak każdy olej sportowy jest do auta sportowego nie na ulicę i lepiej zastosować olej syntetyczny konwencjonalny z normą, specyfikacją który ma lepszą ochronę na utlenianie , degradację , skłonność do oksydacji ( dowsizing !) Te wszystkie Motule 300V i CFS zostawiłbym do aut wykprzytywanych tylko w sporcie. Robię badania i widzę co sie dzieje. Pozdrówka\Miłęgo dnia . -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#6632
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Hej,
wcale tak nie jest z tym rodo srodo. Masz informować, co nie znaczy, że trzeba walić takim komunikatem po oczach. Można przesunąć i zrobić lakoniczną informację w stopce i podlinkować więcej informacji do innego artykułu, gdzie to opisuje. Nie popadajmy w paranoję ;-) |
|
|
![]()
Post
#6633
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Posta pisałem mając gorączkę. Macie racje, ale chyba wiadomo już o co chodzi
![]() -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#6634
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
do MĄDRYCH GŁÓW
![]() Jak jest z interwałem czasowym co do wymiany oleju? czy jak ktoś zrobi np 3000km rocznie to musi go wymienić? Ktoś badał olej i sprawdzał jak czas wpływa na jego kondycję? |
|
|
![]()
Post
#6635
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Hej, wcale tak nie jest z tym rodo srodo. Masz informować, co nie znaczy, że trzeba walić takim komunikatem po oczach. Można przesunąć i zrobić lakoniczną informację w stopce i podlinkować więcej informacji do innego artykułu, gdzie to opisuje. Nie popadajmy w paranoję ;-) Ja zrobiłem "mini" na samym dole (trzeba przewinąć, nie dół ekranu tylko dół strony) - jest "NA PIERWSZYM PLANIE" ale w ogóle nie przeszkadza. |
|
|
![]()
Post
#6636
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Pytanie nie racingowe. Jaki olej zalać do Hondy Jazz 2004 1.2 ? Chodzi o oszczędność na oleju, ale żeby nie zrobić krzywdy silnikowi... Pytanie trudne bo przebieg roczny ok 1000-2000km. Jak często zmieniać olej ( co 2 lata? Co rok?) i który ma właściwości pozwalające na długie " leżakowanie" w silniku?
Przebieg 130 000km Zalany jest chyba jakiś castrol zapewne 5W40 lub 30 |
|
|
![]()
Post
#6637
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Takie info dla potomnych. Spotkałem się z opiniami odnośnie shell AV-L 0w30 oraz ECT 0w30 (oba z normą 504/507), iż są to te same oleje. Na swoim przykładzie (silnik TDI CFGB), mogę powiedzieć, że na pewno różnią się składem/dodatkami (mimo, iż na papierze mają identyczne parametry). Na AV-L silnik zdecydowanie ciszej i kulturalniej pracuje (i nie trzeba się mocno wsłuchiwać, jest to zauważalne natychmiast), temperatury silnika również niższe. Przy takim samym stylu jazdy na ECT potrafiły mi się załączać wentylatory gdzie na AVL nigdy nie miało to miejsca. W poprzednią zimę przy największych mrozach na AVL silnik bardzo łatwo startował i nawet przez chwilę nie było słychać popychaczy. Było wrażenie bardziej ciepłego startu niż zimnego
![]() -------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#6638
|
|
User Dołączył: Wed, 23 September 2009 ![]() |
Cześć. Proszę o poradę. Pacjent to Leon Cupra 5F 280KM. Przejechane 60kkm na Castrolu 5W30 oczywiście.
Czas na zmianę oleju. Jedna propozycja to Pentrite Enviro+ 5W30 (nie EU, ten droższy z aprobatą VW) albo kompletnie w inna stronę Ravenol SSL 0W40. A może coś zupełnie innego? Auto głównie dojazdy do roboty po 10km w korkach ale nie wykluczam innych zastosowań ![]() |
|
|
![]()
Post
#6639
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Dobre 0W40 polecam. Z dobrych i sprawdzonych w mocnych 2.0 TSI masz Eurol Synergy 0W40, Millers XF longlife 0W40, Penrite 10tenths Premium 0W40, Ravenol SSL 0W40 czy Amosil 0W40. Najlepiej temperatury trzyma chyba Eurol a zaraz potem Millers i po nim Ravenol. Na Penrite są nieco wyższe a z Amsoil nie mam zbyt wiele doświadczenia.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6640
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Takie info dla potomnych. Spotkałem się z opiniami odnośnie shell AV-L 0w30 oraz ECT 0w30 (oba z normą 504/507), iż są to te same oleje. Na swoim przykładzie (silnik TDI CFGB), mogę powiedzieć, że na pewno różnią się składem/dodatkami (mimo, iż na papierze mają identyczne parametry). Na AV-L silnik zdecydowanie ciszej i kulturalniej pracuje (i nie trzeba się mocno wsłuchiwać, jest to zauważalne natychmiast), temperatury silnika również niższe. Przy takim samym stylu jazdy na ECT potrafiły mi się załączać wentylatory gdzie na AVL nigdy nie miało to miejsca. W poprzednią zimę przy największych mrozach na AVL silnik bardzo łatwo startował i nawet przez chwilę nie było słychać popychaczy. Było wrażenie bardziej ciepłego startu niż zimnego ![]() Są 2 kwestie. Jedna to taka, że ponoć faktycznie jak się pogrzebie to są różnice miedzy tymi olejami. Doszli do tego nasi koledzy z kraju Putina. Druga kwestia to Shell produkował pzrez jakiś czas nie na bazach GTL tylko na HC i być może te oleje różniły sie olejem bazowym. AV-L to b. dobra oliwa z najnowszym pakietem dodatków pod 504/507 i ma b. dobre parametry. Jeśli chodzi o pakiet dodatków to jest praktycznie ten sam co w Eurolu Synthence FS 0W30 tyle tylko, że Eurol ma jeszcze lepsza PAO-syntetyczna bazę przez co ma jeszcze ciut lepsze parametry i lepiej te parametry utrzymuje. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 27 August 2025 - 11:34 |