![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6481
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
albo polecanego przez Hexx-a Delvac-a czy inny olej dedykowany bardziej do ciężarówek. i ciężarówek i do głównie silników diesla Hmm poprostu doradzono podczas zmiany na gtb i pd dla dobra motoru przejsc na 5w50 z motula 5w40, przy większym palowaniu i szybszej stałej jeździe. bez sensu 5/50 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6482
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
Czyli rozumiem ze oleje podane przez Tomka jak i Ciebie nadadzą się do dłuższej jazdy 160-180 na autostradzie ? ot na obecnym oleju nie da się tak jechać
![]() |
|
|
![]()
Post
#6483
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Czyli rozumiem ze oleje podane przez Tomka jak i Ciebie nadadzą się do dłuższej jazdy 160-180 na autostradzie ? ot na obecnym oleju nie da się tak jechać ![]() Mam aktualnie przypadek, gdzie auto z silnikiem diesla 1.9 latało trasy z prędkościami ponad 200km/h na Millersie 5w30, i o zgrozo, uszkodzeniu uległ wtryskiwacz, i prawdopodobnie spłynął tłok ![]() ![]() -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#6484
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
OK, upewniam się czy aby 5w50 nie byłby lepszy
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6485
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6486
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
Super.
A co masz na myśli "przygotowany do takiej jazdy" ? |
|
|
![]()
Post
#6487
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Polemiczność układu smarowania, zastosowane modyfikacje i sposób użytkowania.
Jeżeli masz mały układ smarowania, masz wielkie turbo i zmodyfikowane mapy... i do tego w upalne dni jedziesz z dużym obciążeniem silnika na długich odcinkach... to nie ma oleju którego byś nie zagotował i który by nie stracił swojej lepkości. |
|
|
![]()
Post
#6488
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
Ok, dzieki
![]() |
|
|
![]()
Post
#6489
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Co do tego przypadku, kiedy spłynął tłok i był uszkodzony wtryskiwacz to właśnie prawdopodobnie przez uszkodzenie wtryskiwacza ten tłok popłynął i najprawdopodobniej nie miało to związku z zastosowanym olejem.
Dobry PAO-syntetyczny 0W40 czy 5W40 będzie odporniejszy na duże obciążenia/ ścinanie niż większość 5W50. Nie myśl, że jak nalejesz Valvoline VR1 5W50 (albo olej z podobnej półki jakościowej) to lepiej ochronisz silnik. Na początku parametry ok. ale jak dostanie po du..e to lepkość poleci na łeb na szyje (5W50 mają w większości tendencje do szybkiego tracenia lepkości) i będziesz miał zużyty 5W40 w silniku mniej odporny na duże obciążenia niż dobre 0W40 czy 5W40 na dobrej PAO-syntetycznej bazie. Jak już 5W50 to np. Penrite czy Amsoil ale wg. mnie 5W50 będzie miało sens być może do zastosowań wyczynowych lub gdy jako alternatywę przyjmujesz średni jakościowo 5W40. Obstawiam, ze na na 5W50 będziesz miał wyższą temperaturę oleju niż na 0W40 bo olej będzie stawiał wyższe opory i silnik będzie się bardziej męczył. Jeśli zależy Ci na wyższej lepkości to możesz pomyśleć nad Penrite 0W40, który przy 100 stopniach ma lepkość 14,9 a to sporo jak na W40. Powinien być dostępny dosłownie na dniach. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6490
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
lepkosc amsoil 5w50
40°C 127 100°C, 20.3 150°C 4.7 lepkosc redline 5w50 40°C 130 100°C, 21.0 150°C 5.0 lepkosc penrite 0w40 40°C 85 100°C, 14,9 150°C >3,7 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6491
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Lepkość powyżej 20 w 100 stopniach w TDI to wg. mnie przesada. I w 40 stopniach 127 czy 130 też. Dobre na tor ale nie ulicę.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6492
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Co do tego przypadku, kiedy spłynął tłok i był uszkodzony wtryskiwacz to właśnie prawdopodobnie przez uszkodzenie wtryskiwacza ten tłok popłynął i najprawdopodobniej nie miało to związku z zastosowanym olejem. Przecież on to dokładnie chciał przekazać - że o zgrozo wystąpił taki problem, a nie z przegrzania przez olej....że na 5W30 jeździł po te 200 kmh co za tym idzie tym bardziej 5W40 (dobry) się nada. |
|
|
![]()
Post
#6493
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Jeśli zależy Ci na wyższej lepkości to możesz pomyśleć nad Penrite 0W40, który przy 100 stopniach ma lepkość 14,9 a to sporo jak na W40. Powinien być dostępny dosłownie na dniach. ale to olej dekowany do silników PB... niezła baza i pewnie będzie cacy w nich się spisywał do diesla on jest słaby |
|
|
![]()
Post
#6494
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Przecież on to dokładnie chciał przekazać - że o zgrozo wystąpił taki problem, a nie z przegrzania przez olej....że na 5W30 jeździł po te 200 kmh co za tym idzie tym bardziej 5W40 (dobry) się nada. Oczywista, oczywistość ![]() -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#6495
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
No to mądrzejszy nie jestem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Delvac 5w40 Millers XF longlife 0W40 Eurol Synegry 0W40 Millers EE longlife 5w40 Penrite Enviro + 5W40 |
|
|
![]()
Post
#6496
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
przede wszystkim ma być olejem do silnika diesla a nie PB
jak to sprawdzić ? wchodzi i sprawdzasz jaką ma klasę API te do silników diesla mają CJ-4 lub CK-4 te do silników PB mają tylko CF |
|
|
![]()
Post
#6497
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
No to przyjmujac to co piszesz w millersie pisza ze do pb i on a nie ma api do diesla
![]() |
|
|
![]()
Post
#6498
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
pewnie ma.. ale niskie (CF)
Millers robi dobre oleje do silników PB. Do diesla tez robi.. ale ekologiczne. Dobre (jak nie najlepsze) oleje do diesla ma Amsoil. Bardzo dobre są te które są zalewane do ciężarówek. Mają pełne pakiety dodatków dedykowanych do diesla. Możesz zalać ten olej ... 5/30 https://allegro.pl/olej-silnikowy-shell-rim...7224053051.html jest tani i można go zmieniać co 10kkm albo częściej kupisz 20 litrów i po kłopocie jak "dojedziesz" olej i straci właściwości, to dajesz nowy i już |
|
|
![]()
Post
#6499
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 ![]() |
Coraz wiekszy metlik sie robi
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6500
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Hexx zgoda ale wiesz, że dedykowane dodatki pod disela to nie wszystko bo niekoniecznie taki olej będzie tak odporny na większe przeciążenia jak dobry (naprawdę dobry) pao-syntetyk.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 08:20 |