Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 323 324 325 326 327 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
hexx #2
post Wed, 29 Aug 2018 - 21:41
Post #6481


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(tomek evo @ Wed, 29 Aug 2018 - 19:13) *
albo polecanego przez Hexx-a Delvac-a czy inny olej dedykowany bardziej do ciężarówek.

i ciężarówek
i do głównie silników diesla

CYTAT(neoeinz @ Wed, 29 Aug 2018 - 19:33) *
Hmm poprostu doradzono podczas zmiany na gtb i pd dla dobra motoru przejsc na 5w50 z motula 5w40, przy większym palowaniu i szybszej stałej jeździe.

bez sensu 5/50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 29 Aug 2018 - 21:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 07:05
Post #6482


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





Czyli rozumiem ze oleje podane przez Tomka jak i Ciebie nadadzą się do dłuższej jazdy 160-180 na autostradzie ? ot na obecnym oleju nie da się tak jechać smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Thu, 30 Aug 2018 - 07:12
Post #6483


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(neoeinz @ Thu, 30 Aug 2018 - 07:05) *
Czyli rozumiem ze oleje podane przez Tomka jak i Ciebie nadadzą się do dłuższej jazdy 160-180 na autostradzie ? ot na obecnym oleju nie da się tak jechać smile.gif


Mam aktualnie przypadek, gdzie auto z silnikiem diesla 1.9 latało trasy z prędkościami ponad 200km/h na Millersie 5w30, i o zgrozo, uszkodzeniu uległ wtryskiwacz, i prawdopodobnie spłynął tłok sad.gif . Tak więc oleje jak koledzy piszą jak najbardziej dadzą radę wink.gif .


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 07:46
Post #6484


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





OK, upewniam się czy aby 5w50 nie byłby lepszy biggrin.gif przy takich predkosciach biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 30 Aug 2018 - 07:58
Post #6485


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(neoeinz @ Thu, 30 Aug 2018 - 07:05) *
Czyli rozumiem ze oleje podane przez Tomka jak i Ciebie nadadzą się do dłuższej jazdy 160-180 na autostradzie ? ot na obecnym oleju nie da się tak jechać smile.gif

Jeżeli silnik jest przygotowany do takiej jazdy to tak...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 08:23
Post #6486


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





Super.
A co masz na myśli "przygotowany do takiej jazdy" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 30 Aug 2018 - 08:27
Post #6487


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Polemiczność układu smarowania, zastosowane modyfikacje i sposób użytkowania.
Jeżeli masz mały układ smarowania, masz wielkie turbo i zmodyfikowane mapy... i do tego w upalne dni jedziesz z dużym obciążeniem silnika na długich odcinkach... to nie ma oleju którego byś nie zagotował i który by nie stracił swojej lepkości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 08:56
Post #6488


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





Ok, dzieki smile.gif Generalnie cała reszta seria prócz Turbo i PD ... jedynie dwa IC są
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 30 Aug 2018 - 09:59
Post #6489


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Co do tego przypadku, kiedy spłynął tłok i był uszkodzony wtryskiwacz to właśnie prawdopodobnie przez uszkodzenie wtryskiwacza ten tłok popłynął i najprawdopodobniej nie miało to związku z zastosowanym olejem.
Dobry PAO-syntetyczny 0W40 czy 5W40 będzie odporniejszy na duże obciążenia/ ścinanie niż większość 5W50. Nie myśl, że jak nalejesz Valvoline VR1 5W50 (albo olej z podobnej półki jakościowej) to lepiej ochronisz silnik. Na początku parametry ok. ale jak dostanie po du..e to lepkość poleci na łeb na szyje (5W50 mają w większości tendencje do szybkiego tracenia lepkości) i będziesz miał zużyty 5W40 w silniku mniej odporny na duże obciążenia niż dobre 0W40 czy 5W40 na dobrej PAO-syntetycznej bazie. Jak już 5W50 to np. Penrite czy Amsoil ale wg. mnie 5W50 będzie miało sens być może do zastosowań wyczynowych lub gdy jako alternatywę przyjmujesz średni jakościowo 5W40. Obstawiam, ze na na 5W50 będziesz miał wyższą temperaturę oleju niż na 0W40 bo olej będzie stawiał wyższe opory i silnik będzie się bardziej męczył. Jeśli zależy Ci na wyższej lepkości to możesz pomyśleć nad Penrite 0W40, który przy 100 stopniach ma lepkość 14,9 a to sporo jak na W40. Powinien być dostępny dosłownie na dniach.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 30 Aug 2018 - 10:09
Post #6490


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





lepkosc amsoil 5w50
40°C 127
100°C, 20.3
150°C 4.7

lepkosc redline 5w50
40°C 130
100°C, 21.0
150°C 5.0

lepkosc penrite 0w40
40°C 85
100°C, 14,9
150°C >3,7


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 30 Aug 2018 - 10:16
Post #6491


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Lepkość powyżej 20 w 100 stopniach w TDI to wg. mnie przesada. I w 40 stopniach 127 czy 130 też. Dobre na tor ale nie ulicę.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 30 Aug 2018 - 11:38
Post #6492


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(tomek evo @ Thu, 30 Aug 2018 - 09:59) *
Co do tego przypadku, kiedy spłynął tłok i był uszkodzony wtryskiwacz to właśnie prawdopodobnie przez uszkodzenie wtryskiwacza ten tłok popłynął i najprawdopodobniej nie miało to związku z zastosowanym olejem.

Przecież on to dokładnie chciał przekazać - że o zgrozo wystąpił taki problem, a nie z przegrzania przez olej....że na 5W30 jeździł po te 200 kmh co za tym idzie tym bardziej 5W40 (dobry) się nada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 30 Aug 2018 - 17:40
Post #6493


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(tomek evo @ Thu, 30 Aug 2018 - 09:59) *
Jeśli zależy Ci na wyższej lepkości to możesz pomyśleć nad Penrite 0W40, który przy 100 stopniach ma lepkość 14,9 a to sporo jak na W40. Powinien być dostępny dosłownie na dniach.


ale to olej dekowany do silników PB... niezła baza i pewnie będzie cacy w nich się spisywał
do diesla on jest słaby
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Thu, 30 Aug 2018 - 18:57
Post #6494


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Joker @ Thu, 30 Aug 2018 - 11:38) *
Przecież on to dokładnie chciał przekazać - że o zgrozo wystąpił taki problem, a nie z przegrzania przez olej....że na 5W30 jeździł po te 200 kmh co za tym idzie tym bardziej 5W40 (dobry) się nada.


Oczywista, oczywistość wink.gif


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 19:14
Post #6495


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





No to mądrzejszy nie jestem biggrin.gif to co warto bo wybór coraz większy się robi biggrin.gif juz nie wiem na co patrzeć czy wyższa lepkość huh.gif huh.gif na tor na pewno nie bede jechał biggrin.gif ale po autostradzie na pewno przegonie nie raz 160-180...choć nie bede leciał przez dystans 100km...na mieście też do odcinki nie będzie biggrin.gif

Delvac 5w40
Millers XF longlife 0W40
Eurol Synegry 0W40
Millers EE longlife 5w40
Penrite Enviro + 5W40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 30 Aug 2018 - 20:21
Post #6496


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





przede wszystkim ma być olejem do silnika diesla a nie PB
jak to sprawdzić ?

wchodzi i sprawdzasz jaką ma klasę API
te do silników diesla mają CJ-4 lub CK-4

te do silników PB mają tylko CF
Go to the top of the page
 
+Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 20:39
Post #6497


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





No to przyjmujac to co piszesz w millersie pisza ze do pb i on a nie ma api do diesla wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 30 Aug 2018 - 20:48
Post #6498


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





pewnie ma.. ale niskie (CF)
Millers robi dobre oleje do silników PB. Do diesla tez robi.. ale ekologiczne.

Dobre (jak nie najlepsze) oleje do diesla ma Amsoil. Bardzo dobre są te które są zalewane do ciężarówek.
Mają pełne pakiety dodatków dedykowanych do diesla.

Możesz zalać ten olej ... 5/30
https://allegro.pl/olej-silnikowy-shell-rim...7224053051.html

jest tani i można go zmieniać co 10kkm albo częściej
kupisz 20 litrów i po kłopocie
jak "dojedziesz" olej i straci właściwości, to dajesz nowy i już
Go to the top of the page
 
+Quote Post
neoeinz
post Thu, 30 Aug 2018 - 21:31
Post #6499


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





Coraz wiekszy metlik sie robi rolleyes.gif rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 30 Aug 2018 - 22:00
Post #6500


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Hexx zgoda ale wiesz, że dedykowane dodatki pod disela to nie wszystko bo niekoniecznie taki olej będzie tak odporny na większe przeciążenia jak dobry (naprawdę dobry) pao-syntetyk.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 323 324 325 326 327 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 08:20