Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 321 322 323 324 325 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
KierowcaTDI
post Wed, 08 Aug 2018 - 16:34
Post #6441


User
Dołączył: Sun, 18 March 2018





Pany poczytałem, że jak się ma 1.9 TDI PD bez DPF to nie ma co lać midsapsa tylko dawać full saps. No to poszedłem szukać takiego 505.01 i ni ma. Znalazłem tylko drogi RedLine a reszta to 505.01 C3 i tyle.
Oznacza to, że namawiacie do nietrzymania się normy 505.01 i lania jakiego oleju? No bo 505.01 full saps nie ma to jaki lać? Z tego co wiem to silnik na pompowtryskach jest bardzo restrykcyjny jeżeli chodzi o olej więc o co chodzi z full sapsem jak go nie ma w normie 505.01 ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Aug 2018 - 16:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Noskill
post Wed, 08 Aug 2018 - 17:12
Post #6442


User
Dołączył: Mon, 23 April 2018





bo norma 505.01 to nie oleje FullSaps.
505.01 ogranicza popioły do 0.8%.

Normy FullSaps to np VW 505.00, MB 229.5 ACEA A3/B4 a nie C3

z powodzeniem możesz lać Amsoil 5w40 DEO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KierowcaTDI
post Wed, 08 Aug 2018 - 17:16
Post #6443


User
Dołączył: Sun, 18 March 2018





No właśnie ale piszecie o Fullsapsach do tych silników więc mam zignorować normę i lać 505.01 i lać 505?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 08 Aug 2018 - 17:27
Post #6444


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





olej wszystkie normy i kup dobry olej
na przykład taki:
https://allegro.pl/olej-silnikowy-shell-rim...7224053051.html

albo jak chcesz mega dobry:
https://www.amsoil.com/shop/by-product/moto.../?code=DEOQT-EA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KierowcaTDI
post Wed, 08 Aug 2018 - 17:40
Post #6445


User
Dołączył: Sun, 18 March 2018





I jeszcze Delvac tak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 08 Aug 2018 - 17:53
Post #6446


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





tak, Delvac 5/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Wed, 08 Aug 2018 - 21:24
Post #6447


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





CYTAT(hexx #2 @ Wed, 08 Aug 2018 - 14:18) *
no i to lać smile.gif
Superol CC lub CD

jakiś Delvac 15w40 lum Fuchs Cargo nie wchodzi w grę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 08 Aug 2018 - 21:56
Post #6448


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





eee... nie
To konstrukcja dla oleju klasy CC max CD.
Możesz trochę częściej zmieniać jak mocno obciążony i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Noskill
post Fri, 10 Aug 2018 - 19:53
Post #6449


User
Dołączył: Mon, 23 April 2018





zastanawiam się czy jak mam 2 oleje roznych producentów oba mające taka sama wartosc TBN, przyjmijmy 12 to czy roznia sie czyms te dodatki majace zdolnosci neutralizujace czy one sa juz razem kupowane z gotowym pakietem np od chevrona czy nexbase? W skrocie czy TBN o takiej same wartosci w 2 roznych olejach jest takiej samej jakosci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sat, 11 Aug 2018 - 10:52
Post #6450


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





tak, jakość jest taka sama
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pbubnowski
post Mon, 13 Aug 2018 - 12:49
Post #6451


Rookie
Dołączył: Fri, 03 August 2018
Skąd: Wrocław





CYTAT(hexx #2 @ Wed, 08 Aug 2018 - 16:06) *
no to będzie git smile.gif


No to prawie po pierwszym 1k km.
Jest ok, nawet lepiej niż wcześniej.
Pytanie co do temperatury. Jaka jest graniczna temperatura dla tego oleju. Graniczna pod względem zachowania właściwości no i nie zmiany ich bez odwrotu.
Przy 20 st na zewnątrz przy max prędkości olej nagrzał się do 132st, na krótko ale dość wysoko. Czy nie za wysoko?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Mon, 13 Aug 2018 - 14:29
Post #6452


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





trochę wysoko.. bo do 120 jest normalna temperatura pracy
ale na krótkie okresy spokojnie da radę i nie ma się czym przejmować... tym bardziej, że to max prędkość

Tutaj nie tyle chodzi o graniczą temperaturę ale okres jej utrzymania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pbubnowski
post Mon, 13 Aug 2018 - 16:33
Post #6453


Rookie
Dołączył: Fri, 03 August 2018
Skąd: Wrocław





CYTAT(hexx #2 @ Mon, 13 Aug 2018 - 14:29) *
trochę wysoko.. bo do 120 jest normalna temperatura pracy
ale na krótkie okresy spokojnie da radę i nie ma się czym przejmować... tym bardziej, że to max prędkość

Tutaj nie tyle chodzi o graniczą temperaturę ale okres jej utrzymania.


Na motul specyfic jakiś czas temu lecz nie przy max speed do 128 doszło i wtedy sądziłem, że to duzo, teraz sie zaniepokoiłem. Mam nadzieje, że to nie końcówka żywota silnia tylko wina większej mocy bez zmian w wydajności układu chłodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Mon, 13 Aug 2018 - 17:39
Post #6454


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





czyli 132 przy max speed i w silniku po programie
to dobry wynik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vezet22
post Tue, 14 Aug 2018 - 07:41
Post #6455


User
Dołączył: Tue, 17 May 2016
Skąd: Lębork





Panowie pacjent to audi a6 c6 2.7 tdi 180ps + program na 250 ps dpf aktywny, co polecacie tego egzemplarza ?


--------------------
vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s
100-200 4.7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 14 Aug 2018 - 08:29
Post #6456


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Amsoil MaxDuty 0/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Tue, 14 Aug 2018 - 11:25
Post #6457


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Panowie. Zadzwonił do mnie ojciec, przypomniało mu się,że zrobił 30kkm i wypadało by zmienić olej wink.gif

Auto to Peugeot 308 1.6 Hdi 2013'
Przebieg auta to ok 60.000km.

Co tam wlać?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 14 Aug 2018 - 19:05
Post #6458


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





zalej Delvac LE 5/30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 14 Aug 2018 - 22:03
Post #6459


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(pbubnowski @ Mon, 13 Aug 2018 - 16:33) *
Na motul specyfic jakiś czas temu lecz nie przy max speed do 128 doszło i wtedy sądziłem, że to duzo, teraz sie zaniepokoiłem. Mam nadzieje, że to nie końcówka żywota silnia tylko wina większej mocy bez zmian w wydajności układu chłodzenia.


Jak dla mnie zdecydowanie za wysoko. U mnie w zawirusowanym CFGB normalna temperatura pracy to 90-100 stopni a max jaki widziałem to było 112 stopni a 100 stopni rzadko kiedy przekraczam nawet podczas jazdy autostradą z prędkościami powyżej przepisowymi. Na krótko taki wzrost temperatury prze dobrym oleju nie powinien być większym problemem ale trochę to dziwne bo ja nawet podczas chwilowego przyspieszanie ponad 200 nigdy nie miałem więcej iż 105-108 stopni. Nie wiem na ile to kwestia programu a na ile oleju bo faktycznie jak auto kupiłem to na Castrolu było dobre 5 do nawet 10 stopni więcej niż na Eurolu + AR9200V2 ale na Cstrolu długo nie pojeździłem od razu poszedł do wymiany.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pbubnowski
post Tue, 14 Aug 2018 - 23:05
Post #6460


Rookie
Dołączył: Fri, 03 August 2018
Skąd: Wrocław





CYTAT(tomek evo @ Tue, 14 Aug 2018 - 22:03) *
Jak dla mnie zdecydowanie za wysoko. U mnie w zawirusowanym CFGB normalna temperatura pracy to 90-100 stopni a max jaki widziałem to było 112 stopni a 100 stopni rzadko kiedy przekraczam nawet podczas jazdy autostradą z prędkościami powyżej przepisowymi. Na krótko taki wzrost temperatury prze dobrym oleju nie powinien być większym problemem ale trochę to dziwne bo ja nawet podczas chwilowego przyspieszanie ponad 200 nigdy nie miałem więcej iż 105-108 stopni. Nie wiem na ile to kwestia programu a na ile oleju bo faktycznie jak auto kupiłem to na Castrolu było dobre 5 do nawet 10 stopni więcej niż na Eurolu + AR9200V2 ale na Cstrolu długo nie pojeździłem od razu poszedł do wymiany.


Hmm, to nadzwyczaj niska temperatura przy takich prędkościach. Jeżdżąc normalnie też nie przekraczam 100st. ale normalnie myślę o 120. Przekraczając 200 to nie ma szans żeby olej zagrzał się tylko 8 st więcej, na pewno nie teraz latem.
Ciekawe czego to kwestia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 321 322 323 324 325 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 01:13