![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6441
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
Pany poczytałem, że jak się ma 1.9 TDI PD bez DPF to nie ma co lać midsapsa tylko dawać full saps. No to poszedłem szukać takiego 505.01 i ni ma. Znalazłem tylko drogi RedLine a reszta to 505.01 C3 i tyle.
Oznacza to, że namawiacie do nietrzymania się normy 505.01 i lania jakiego oleju? No bo 505.01 full saps nie ma to jaki lać? Z tego co wiem to silnik na pompowtryskach jest bardzo restrykcyjny jeżeli chodzi o olej więc o co chodzi z full sapsem jak go nie ma w normie 505.01 ??? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6442
|
|
User Dołączył: Mon, 23 April 2018 ![]() |
bo norma 505.01 to nie oleje FullSaps.
505.01 ogranicza popioły do 0.8%. Normy FullSaps to np VW 505.00, MB 229.5 ACEA A3/B4 a nie C3 z powodzeniem możesz lać Amsoil 5w40 DEO |
|
|
![]()
Post
#6443
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
No właśnie ale piszecie o Fullsapsach do tych silników więc mam zignorować normę i lać 505.01 i lać 505?
|
|
|
![]()
Post
#6444
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
olej wszystkie normy i kup dobry olej
na przykład taki: https://allegro.pl/olej-silnikowy-shell-rim...7224053051.html albo jak chcesz mega dobry: https://www.amsoil.com/shop/by-product/moto.../?code=DEOQT-EA |
|
|
![]()
Post
#6445
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
I jeszcze Delvac tak?
|
|
|
![]()
Post
#6446
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
tak, Delvac 5/40
|
|
|
![]()
Post
#6447
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6448
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
eee... nie
To konstrukcja dla oleju klasy CC max CD. Możesz trochę częściej zmieniać jak mocno obciążony i tyle. |
|
|
![]()
Post
#6449
|
|
User Dołączył: Mon, 23 April 2018 ![]() |
zastanawiam się czy jak mam 2 oleje roznych producentów oba mające taka sama wartosc TBN, przyjmijmy 12 to czy roznia sie czyms te dodatki majace zdolnosci neutralizujace czy one sa juz razem kupowane z gotowym pakietem np od chevrona czy nexbase? W skrocie czy TBN o takiej same wartosci w 2 roznych olejach jest takiej samej jakosci
|
|
|
![]()
Post
#6450
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
tak, jakość jest taka sama
|
|
|
![]()
Post
#6451
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 August 2018 Skąd: Wrocław ![]() |
no to będzie git ![]() No to prawie po pierwszym 1k km. Jest ok, nawet lepiej niż wcześniej. Pytanie co do temperatury. Jaka jest graniczna temperatura dla tego oleju. Graniczna pod względem zachowania właściwości no i nie zmiany ich bez odwrotu. Przy 20 st na zewnątrz przy max prędkości olej nagrzał się do 132st, na krótko ale dość wysoko. Czy nie za wysoko? |
|
|
![]()
Post
#6452
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
trochę wysoko.. bo do 120 jest normalna temperatura pracy
ale na krótkie okresy spokojnie da radę i nie ma się czym przejmować... tym bardziej, że to max prędkość Tutaj nie tyle chodzi o graniczą temperaturę ale okres jej utrzymania. |
|
|
![]()
Post
#6453
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 August 2018 Skąd: Wrocław ![]() |
trochę wysoko.. bo do 120 jest normalna temperatura pracy ale na krótkie okresy spokojnie da radę i nie ma się czym przejmować... tym bardziej, że to max prędkość Tutaj nie tyle chodzi o graniczą temperaturę ale okres jej utrzymania. Na motul specyfic jakiś czas temu lecz nie przy max speed do 128 doszło i wtedy sądziłem, że to duzo, teraz sie zaniepokoiłem. Mam nadzieje, że to nie końcówka żywota silnia tylko wina większej mocy bez zmian w wydajności układu chłodzenia. |
|
|
![]()
Post
#6454
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
czyli 132 przy max speed i w silniku po programie
to dobry wynik |
|
|
![]()
Post
#6455
|
|
User Dołączył: Tue, 17 May 2016 Skąd: Lębork ![]() |
Panowie pacjent to audi a6 c6 2.7 tdi 180ps + program na 250 ps dpf aktywny, co polecacie tego egzemplarza ?
-------------------- vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s 100-200 4.7s |
|
|
![]()
Post
#6456
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Amsoil MaxDuty 0/40
|
|
|
![]()
Post
#6457
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Panowie. Zadzwonił do mnie ojciec, przypomniało mu się,że zrobił 30kkm i wypadało by zmienić olej
![]() Auto to Peugeot 308 1.6 Hdi 2013' Przebieg auta to ok 60.000km. Co tam wlać? |
|
|
![]()
Post
#6458
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
zalej Delvac LE 5/30
|
|
|
![]()
Post
#6459
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Na motul specyfic jakiś czas temu lecz nie przy max speed do 128 doszło i wtedy sądziłem, że to duzo, teraz sie zaniepokoiłem. Mam nadzieje, że to nie końcówka żywota silnia tylko wina większej mocy bez zmian w wydajności układu chłodzenia. Jak dla mnie zdecydowanie za wysoko. U mnie w zawirusowanym CFGB normalna temperatura pracy to 90-100 stopni a max jaki widziałem to było 112 stopni a 100 stopni rzadko kiedy przekraczam nawet podczas jazdy autostradą z prędkościami powyżej przepisowymi. Na krótko taki wzrost temperatury prze dobrym oleju nie powinien być większym problemem ale trochę to dziwne bo ja nawet podczas chwilowego przyspieszanie ponad 200 nigdy nie miałem więcej iż 105-108 stopni. Nie wiem na ile to kwestia programu a na ile oleju bo faktycznie jak auto kupiłem to na Castrolu było dobre 5 do nawet 10 stopni więcej niż na Eurolu + AR9200V2 ale na Cstrolu długo nie pojeździłem od razu poszedł do wymiany. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6460
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 August 2018 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak dla mnie zdecydowanie za wysoko. U mnie w zawirusowanym CFGB normalna temperatura pracy to 90-100 stopni a max jaki widziałem to było 112 stopni a 100 stopni rzadko kiedy przekraczam nawet podczas jazdy autostradą z prędkościami powyżej przepisowymi. Na krótko taki wzrost temperatury prze dobrym oleju nie powinien być większym problemem ale trochę to dziwne bo ja nawet podczas chwilowego przyspieszanie ponad 200 nigdy nie miałem więcej iż 105-108 stopni. Nie wiem na ile to kwestia programu a na ile oleju bo faktycznie jak auto kupiłem to na Castrolu było dobre 5 do nawet 10 stopni więcej niż na Eurolu + AR9200V2 ale na Cstrolu długo nie pojeździłem od razu poszedł do wymiany. Hmm, to nadzwyczaj niska temperatura przy takich prędkościach. Jeżdżąc normalnie też nie przekraczam 100st. ale normalnie myślę o 120. Przekraczając 200 to nie ma szans żeby olej zagrzał się tylko 8 st więcej, na pewno nie teraz latem. Ciekawe czego to kwestia... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 01:13 |