![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#641
|
![]() |
CYTAT Może ty napiszesz dlaczego taki motul 10w-40- synergie + miażdzy swoimi parametrami i właściwościami takie texaco czy castrola nie wspominając o lotosie jesli chodzi o klase 10w-40 ? ja nie nie uważam by miażdżył....a do tego nie podniecam się parametrami na papierze czy barwnymi opisami userów którzy zrobili na nim kilka tysięcy kilometrów.... odczuwając przyrost mocy możesz tą wyższość jakoś merytorycznie uzasadnić ? CYTAT Oczywiście jedynie inzynier z konkretnej firmy mógłby zaspokoić twoje niedowierzanie przedstawiając wyniki badan laboratoryjnych i opisując cała linie produkcyjną. ja znam to doskonale... a telefon do szefa produkcji blendowni też mam i jak potrzebuję informacji od pasjonata tego, co robi zawodowo.... to dzwonię. Co do Lotosu.... to jego kapitał/majątek jest kilkanaście, kilkadziesiąt czy kilkaset razy większy niż firmy Motul... i podejrzewam, że gdyby mieli takie ambicje lub biznesowe uzasadnienie by robić oleje sportowe lub jakieś niszowe, to mają do tego wszystko co potrzeba. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#642
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT możesz tą wyższość jakoś merytorycznie uzasadnić ? Oczywiscie choćby na podstawie standardowych silników które zalałem texaco jak i motulem i nie tylko ale po kolei w takim telegraficznym skrócie. Avensis 1998. 4A-FE silnik w dobrej kondycji jexdził cały czas na zalecanym oleju w serwisie czyli sławetnym SLX, poźniej edge ale niestety juz nie dało sie dowiedzieć jakim...więc zalałem texaco 10w-40 ze wzgledu na jego niezbyt ostrą formułę i nie duża wysokość TBN, silnik chodził normalnie, po kilku cyklach wymiana na synergie +, i silnik chodzi podobnie z tym że na zimnym praktycznie nie słychać wałków, czy jak kto woli popychaczy zimny start wyraźnie lepszy, i jak na texaco między wymianami schodziło ok. połowa stanu na bagnecie na motulu zużycie cięzkie do zaobserwowania. Yaris silnik 1SZFE 1999r. od nowosci lany castrol 10w-40 w Niemieckim serwisie, silnik zalany asekuracyjnie również motulem 10w-40 S+, praca silnika bardzo podobna do castrola, po 10tys wymiana niedawno na wyżej wspomniany amsoil 5w-30 ASL, praca silnika od razu zupełnie inna równa, jak na 10w-40 praca przypominała jakby to porównać do sinusoidy to tutaj obroty są wręcz idealne, praca na zimno również , praktycznie nie słychac elementów popychaczy jak to ma często miejsce przy pierwszych km jazdy i rozruchu, silnik troszkę inaczej reaguje na dodawanie i odejmowanie gazu jakoś szybciej,lżej, ale mysle że to zasługa juz małych oporów i lekkobieżnoości jakie panuja w silniku po wlaniu tego oleju, w każdym razie różnica kolosalna w porównaniu do motula 10w-40 synergie +. Corolla E-11 silnik 2C-E czyli niezniszczalny kopciuch rodem z japonii, od początku lany Agip 10w-40 Sint 2000, niby OK ale cos go ubywało, ktos kiedys polecił cos z czym nie chce mieć do czynienia czyli petro canada duron Xl 10w-40, po wlaniu masakra silnik chodzil na zimno jak sieczkarnia, myslałem że popychacze zaraz mi wylecą, szybka decyzja i motul synergie + 10w-40, silnik chodzi jak na razie najlepiej w porównaniu do Agipa i petro canady, na zimno rewelacja, i go wogole nie ubywa a porównaniu z petro canada której ubywało dobra ćwiartka na 1000km to samo Agip. Co do petro canada zreszta ciekaw jestem co jest nie tak z tym olejem, kod EAN jakis nie do rozwikłania, ktos mi kiedys napisał że robią go w ....Trzebini na zlecenia Variant-a ale na opakowaniu pisze made in canada .... W 2008 roku w Trzebini firma VARIANT S.A. rozpoczęła budowę linii technologicznej, której zadaniem jest rerafinacja olejów przepracowanych. Rerafinacja jest procesem odzysku olejów bazowych z przepracowanych olejów syntetycznych i mineralnych, czyli jest procesem recyklingu olejów przepracowanych przy zastosowaniu procesów rafinacji. Produktem finalnym jest wysokiej jakości baza olejowa o parametrach lepkościowych znacznie wyższych niż bazy olejowe uzyskiwane w standardowych procesach rafinacji ropy naftowej. Ciekaw jestem w jakim stopniu można więc łaczyć tą wielką inwestycję z obecnymi produktami w tym ponoc rewelacyjnej petro canady, może ktos wie ? Co do lotosu nie mam zadnego zamiaru krytykowac tej firmy ale.... brakuje mi w większości kart lotosa takich danych jak HTHS, lepkości w 40st.C (niektore katy mają), jak równiez ,jak się domyślam że nie chcą się postarac o jakieś dodatkowe aprobaty VW i Mercedesa za które trzeba wywalić kupe szmalu np. w klasie oleju 10w-40 np. VW 502.00 ( to juz naprawde wysokojakościowy olej) lub mercedesa 229.3 albo oleje może po prostu by nie przeszły badań na podstawie których wydano by w/w aprobaty. Nie widze oleju np. 5w-30 API: SM, A5/B5, ILSAC np. GF-4, VW 503.00, prosze mnie źle nie zrozumieć Lotos ma któryś z produktów który choćby odpowiada jednemu z tych wymogów, aprobat ?... bo oprócz 5w-40 i API:SM nie widzę więcej ? Wskaźniki lepkości tez nie rzucają na nogi.... Prosze sobie porównać topowy lotos 5w-40 quazar: Quazar Z olejem 5w-40 Amsoil: Amsoil 5w-40 Oczywiście papier może przyjąc wszystko ale ja uważam że dalej nie ma co porównywac tych dwóch środków bo po prostu nie ma to sensu, ja się mogę jedynie zapytać dlaczego lotos nie ma choćby zblizonej charakterystyki do amsoila ... CYTAT Co do Lotosu.... to jego kapitał/majątek jest kilkanaście, kilkadziesiąt czy kilkaset razy większy niż firmy Motul... i podejrzewam, że gdyby mieli takie ambicje lub biznesowe uzasadnienie by robić oleje sportowe lub jakieś niszowe, to mają do tego wszystko co potrzeba. No właśnie i nie wątpie że pracuja tam ludzie pełni pasji ale kierunek firmy jak zakładam jest jaki jest i nie jest skierowany na produkty niszowe czy produkty o najwyższej mozliwej jakości ale na produkty tanie ogólno dostępne które sparwdzą się w wiekszości samochodów , bo potencjał mają na pewno ale nie takiego produkty przynajmniej ja szukam, dla Kowalskiego wystarczy wlewać byle co dla mnie po prostu nie. pozdrawiam |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#643
|
![]() |
dzeninx, co z tego że zrobiłeś barwny opis.... jak metodologia samych testów jest błędna i nie dająca praktycznie nic.
Aby miało to sens musiał byś mieć dwa nowe silniki, do obu lać po określonym produkcie, wymieć olej w tys samych okresach i eksploatować mniej więcej tak samo. Po zrobieni około 100k km porównać silniki. .... tak robiłeś ? Nie. A co do tego "co słyszałeś a co nie" to zalej sobie wiskozator lepkości do najtańszego oleju na świecie a będzie silnik ładniej pracował niż na najlepszym Motulu... no i zalej taką mieszankę jakiemuś maniakowi a będzie go wychwalał pod niebiosa. ![]() CYTAT W 2008 roku w Trzebini firma VARIANT S.A. rozpoczęła budowę linii technologicznej, której zadaniem jest rerafinacja olejów przepracowanych. Rerafinacja jest procesem odzysku olejów bazowych z przepracowanych olejów syntetycznych i mineralnych, czyli jest procesem recyklingu olejów przepracowanych przy zastosowaniu procesów rafinacji. Produktem finalnym jest wysokiej jakości baza olejowa o parametrach lepkościowych znacznie wyższych niż bazy olejowe uzyskiwane w standardowych procesach rafinacji ropy naftowej. Ciekaw jestem w jakim stopniu można więc łaczyć tą wielką inwestycję z obecnymi produktami w tym ponoc rewelacyjnej petro canady, może ktos wie ? Po pierwsze powinieneś zobaczyć jak wygląda odbieranie takich przepracowanych środków smarowych..... i jak te środki smarowe są magazynowane przed ich odebraniem przez wyspecjalizowaną firmę jak i po odebraniu przez tą wyspecjalizowaną firmę i później przed dostarczeniem ich do dalszego przetworzenia. Najczęściej te oleje są bardzo zawodnione.... a pomijam już to, że stanowią mieszankę wszystkiego co ludzie mają w silnikach. Jedyne "czyste" oleje są odbierane z dużych układów hydraulicznych lub przekładniowych... o ile zrobi się to we właściwy sposób. Takie oleje sprzedaję się w zasadzie na pniu... a służą do smarowania np. łańcuchów w cementowniach które poddawane są wysokim temperaturom.. a oleje się spalają. Jak to zobaczysz, to sam stwierdzisz... że opowieści o robieniu z nich czegoś co jest potem zalewane do silników jest tylko "bają z pod trzeparka". Z takich przetworzonych odpadów robi się np. bardzo wysokiej jakości impregnaty do drewna. |
|
|
![]()
Post
#644
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT Aby miało to sens musiał byś mieć dwa nowe silniki, do obu lać po określonym produkcie, wymieć olej w tys samych okresach i eksploatować mniej więcej tak samo. Po zrobieni około 100k km porównać silniki. bezduszny oczywiście masz rację, człowiek jako zwykły pasjonat i amator nie ma dostepu do wyspecjalizowanych testów i porównań. Oczywiscie taki test obydwu silników byłby najbardziej wiarygodny ale pod warunkiem uzytkoania w bardzo podobnych warunkach, wystarczy że olej bedzie w jednym silniku bardziej zanieczyszczony przez paliwo, a ktos będzie go pałował na zimno, nie bedzie zmieniał powiedzmy co 10tys.km ale co 15 albo i później a niekiedy co nie jest rzadkościa co półtorej roku lub dwa lata .... Znam kogos kto pracował na bieżąco przy serwisowaniu bardzo duzej floty aut miał do czynienia z olejami i powiedział że to co zostawiał castrol to nie zostawiał żaden inny olej. Nie wychwalam motula pod niebiosa, kolega zrobił na 10w-40 ponad 300tys km i silnik w środku wygladał jak nowy to była jednostka 1MZ-FE z camry. MIałem mobila 10w-40 w corolli niestety spalał sie tak szybko i zostawiał tak duzo osadów w górnych częsciach silnika że zalanie takiego valvoline max life 10w-40 zrobila mu taka plukankę ze z pobierania oleju 0.4l/1000km zrobiło sie ok. 0.6/300km !!!! A może kolega dysponuje takimi porównaniami takiego lotosa czy innych olejów, które można opublikować ? No i pomijając fakt że może zbyt nagle i gwałtownie wpakowałem się z Amsoil na forum :-) i wprawiło to co niektórych w zdumienie ale czy w takim razie wg. Ciebie są jakies przesłanki że to porównanie tych w/w olejów jest niewiarygodne ? Czy te wszystkie aprobaty można po prostu kupic bez przejścia przez surowe testy i analizy ? Dlaczego taki kod EAN z butelki petro canady nie mowi nic...czy teza produkcji w Trzebini tego "wspaniałego" srodka smarnego może być prawdziwa ? :-) Kupując lotosa czy motula albo amsoil jako klient wiem skad jest olej, to mnie przekonuje. pozdrawiam. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#645
|
![]() |
CYTAT Czy te wszystkie aprobaty można po prostu kupic bez przejścia przez surowe testy i analizy ? wiesz co to jest aprobata ? Tak. Uważam, że większość aprobat się kupuje.... bo sam miałem problem z maszynami BUSCH'a do których wchodziło po około 6000 litrów oleju bardzo specyficznego oleju hydraulicznego. Niestety ale te maszyny w DTR nie miały wymienionego oleju produkowanego przez STATOIL'a... ale Statoil załatwił taki wpis do DTR od producenta w miesiąc... ... czyli się załatwia takie rzeczy i płaci za nie. Swoją wiedzę opierasz tylko i wyłącznie na jakiś domowych testach i "widzi mi się" jakiś mniej lub bardziej doświadczonych użytkowników (bo kto przy zdrowych zmysłach do nowego silnika zalewa 10/40) oraz tego co znajdziesz w materiałach reklamowych. Można i tak. Ja niestety nie jestem w stanie wydać tak kategorycznej opinii na tak lichym i dyskusyjnym pod względem merytoryki materiale jaki przedstawiasz.... więc wybacz, ale nie będę dyskutował opierając się na tym tylko. CYTAT Kupując lotosa czy motula albo amsoil jako klient wiem skad jest olej, to mnie przekonuje. tak ? to dam ci w opakowaniu szklanym bez napisów 3 próbki olejów silnikowych.... skąd będziesz widział który jest Motula ? Daj mi trzy próbki.. a ja bezbłędnie znajdę ci Texaco, Total'a czy Statoila... i Lotosa pewnie też (choć to jest jeszcze do sprawdzenia) |
|
|
![]()
Post
#646
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT wiesz co to jest aprobata ? normy ładniej brzmi ? CYTAT Tak. Uważam, że większość aprobat się kupuje I ja tak myślę. Choc ciekawi mnie czy taki lotos 10w-40 czy mobil super S 10w-40 spelniaja wymagania dla norm VW 502.00 i 229.3..jakby poddać te dwa produkty takim testom.... CYTAT czyli się załatwia takie rzeczy i płaci za nie. Co później winduje cene oleju i nakreca spiralę marketingową , jak się domyslam :-) CYTAT Ja niestety nie jestem w stanie wydać tak kategorycznej opinii na tak lichym i dyskusyjnym pod względem merytoryki materiale jaki przedstawiasz.... Oczywiscie masz na mysli moje odczucia i doświadczenia jakie w skrócie opisałem wyzej na temat olejów które wlewałem, ktos wlewał itp. ?? CYTAT CYTAT Kupując lotosa czy motula albo amsoil jako klient wiem skad jest olej, to mnie przekonuje. tak ? to dam ci w opakowaniu szklanym bez napisów 3 próbki olejów silnikowych.... skąd będziesz widział który jest Motula ? Po zapachu na pewno bo texaco śmierdzi zupełnie inaczej niż motul a lotos to nie wiem bo ostatnio zlewałem go jakies 5 lat temu... Chociaż metodą organoleptyczna z wyłączeniem węchu nie ma szans jasna sprawa, choć odcień też maja inny. CYTAT Daj mi trzy próbki.. a ja bezbłędnie znajdę ci Texaco, Total'a czy Statoila... i Lotosa pewnie też pełen szacunek :-) Oczywiście przy pomocy sprzętu laboratoryjnego czy inaczej ? Widze że kolega ma bardzo obszerną wiedzę, jednak muszę zapytać co kolega sądzi o teście Four Ball Wear Test ASTM D-4172B, czy ma jakieś info. czy ktoś testował w Polsce olej w podobnym teście ? Ciekawi nie równiez czy formuła takiego lotosa dedykowanego do silników diesla np. Diesel 10w-40 różni się od : 10w-40 Jak wiadomo formuła oleju do diesla powinna być ukierunkowana na specyficzne wymagania takiego silnika, czy różnica jest tylko na opakowaniu i produkty różnią się naklejką jedynie ? No i musze sie Ciebie jeszcze zapytać jako osobę o dużej wiedzy nie tylko merytorycznej co sądzi na temat testu: http://www.amsoil.com/comparison/400,000-mile-motor-oil.aspx Czyli przebieg ok. 660tys km bez wymiany oleju jedynie wymiany filtrów olejowych... pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#647
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
wracajac do tematu. pacjent(ka) to AR 156 2.4 JTD MultiJet 20V 175PS. nalot 187kkm. Producent zaleca 5W40, sklaniam sie ku Motulowi X-cess 5W40, czy to dobry wybór do tego motoru?
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#648
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 May 2006 ![]() |
Czym zalać Peugeota 307 z 1.6 HDI 109PS z FAPem, TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 czy TOTAL QUARTZ 9000 5W40? Przebieg 116tys.
-------------------- pozdrawiam
satun |
|
|
![]()
Post
#649
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Zolt4R: a na jakim w tej chwili smigasz i ile go połyka ?
Preferujesz extremalną jazdę czy dynamiczną z mocnymi akcentami weekendowymi ? :-) Bo to zależy do jaiej jazdy olej , ile bieże tego co masz i na jakim autko śmigało i śmiga oraz czy ma jakieś wycieki np. z turbiny, jakieś nacieki na korku wlewowym itp. satun: a czemu total- a ? na czym autko jeździło od nowości i ile łyka aktualnie oliwy ? |
|
|
![]()
Post
#650
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
dzeninx:
To jest dupowoz, jezdze normalnie bez katowania, na krotkich i srednich odcinkach. Wyciekow brak, czy auto bierze olej nie wiem poniewaz niedawno je zakupilem. Auto na wiosne otrzyma program. Ogolnie producent zaleca 5W40 , na forach chwala sobie Motula Xcess 5W40 w motorach JTD/M-JEt. stad moje pytanie o ten wlasnie olej. -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#651
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: ZPL ![]() |
To może i ja zapytam, bo po lekturze stwierdzam, że to wyższa szkoła. Świeżo nabyty 320D z dpf ma przelatane 210000 tysi, zalewany był 5w40 nie wiadomego pochodzenia, na przelocie 15000 wypił stan (obecnie na min.), co stosować?
![]() -------------------- "Freude am Fahren"
Z3 coupe 320d Z3 coupe |
|
|
![]()
Post
#652
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 May 2006 ![]() |
Nie wiem - jesto to nowy zakup dla żony. A Total, bo taki zalecają żabojady. Na razie jest seria ale pewnei bedzie wirus bo zona narzeka już że Ibiza 130KM lepiej jezdziła
![]() -------------------- pozdrawiam
satun |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#653
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#654
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT na forach chwala sobie Motula Xcess 5W40 w motorach JTD/M-JEt. stad moje pytanie o ten wlasnie olej. Jak nie masz dopalacza spalin to może być ja tez nie słyszałem nic złego o nim, choć są lepsze o wiele ..:-) CYTAT Świeżo nabyty 320D z dpf ma przelatane 210000 tysi, zalewany był 5w40 nie wiadomego pochodzenia, na przelocie 15000 wypił stan (obecnie na min.), co stosować? huh.gif ja bym lał z ogólnie dostepnych: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul...clean-5w-40.pdf albo: http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx Ale ten drugi, jest gorzej dostepny choć to juz najwyzsza półka jeśli mowa o 5w-40 i myslę ze do twojego autka byłby najlepszym co bys mógł wlać. CYTAT A Total, bo taki zalecają żabojady. Na razie jest seria ale pewnei bedzie wirus bo zona narzeka już że Ibiza 130KM lepiej jezdziła wink.gif żabojady zalecają bo mają wiążące umowy tak jak castrol z toyotą, z tym że mechanicy z długim bagażem doświadczeń serwisowym zalecają cos innego od castrola w toyocie a ci co wlewaja totala nie zauważyłem aby cos narzekali, nawet kierownicy serwisu wypowiadaja się z dużą dozą optymizmu jeśli o ta marke, ja równiez nie słyszałem jakiś negatywnych opinii o totalu, gdzies czytałem że mają wspólna linie produkcyjna z elfem ale nie jestem pewien na ile ta informacja jest wiarygodna. pozdrawiam |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#655
|
![]() |
CYTAT gdzies czytałem że mają wspólna linie produkcyjna z elfem ale nie jestem pewien na ile ta informacja jest wiarygodna. Ty to masz zawsze fajne informacje..... ![]() Kiedyś tyły we Francji 3 koncerny: Total, Fina, Elf Przez krótki czas po "połączeniu" funkcjonowały pod jedną matką "TotalFinaElf"... a potem pozostał tylko Total. Jest to gigantyczny koncern o wartości 5 razy większej niż Statoil (a ten nie jest mały i ma swoje platformy wydobywcze). Marka Elf pozostała na rynku ale tylko w segmencie samochodów osobowych.... są to tanie produkty a we Francji małe i tanie stacje paliw. Czy może mieć wspólne linie produkcyjne ? Nie. Wszystko jest własnością Total'a.. a w ich blendowniach robione jest zapewne część asortymentu z logo ELF |
|
|
![]()
Post
#656
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Jak nie masz dopalacza spalin to może być ja tez nie słyszałem nic złego o nim, choć są lepsze o wiele ..:-) na szczescie nie mam DPFa. czyli do moich zastosowan w zupelnosci wystarczy. i mysle ze ma dobry stosunek cena/jakosc. olej zmieniam co 8kkm, wiec mysle ze wystarczy. dzieki za podpowiedz. -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#657
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: ZPL ![]() |
Dzięki, dzięki. To amerykańskie cudeńko o którym wspomniałeś "amsoil" jest na poziomie cenowym Motula czy może jest to lepsza inwestycja.
Z góry dzięki i pozdrawiam. -------------------- "Freude am Fahren"
Z3 coupe 320d Z3 coupe |
|
|
![]()
Post
#658
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
CYTAT To amerykańskie cudeńko o którym wspomniałeś "amsoil" jest na poziomie cenowym Motula czy może jest to lepsza inwestycja. Nie jest to żadne cudeńko ale olej który zalicza się do najwyższej czołówki olejowej świata, oleju którego się nie zna w Polsce ale się krytykuje jak większośc z załozenia w naszym kraju, oleju gdzie nie oszczędza się na żadnym dodatku a czy jest to lepsza inwestycja , dla mnie tak skoro po wlaniu 2 różnych olejów tej marki do tylko swoich samochodów odczułem różnice od motula którego uważam za producenta jednego z najlepszych olejów. Są ludzie którzy po wlaniu tego oleju do mocnych maszyn nie chca juz wlewac nic innego. Są testy i porównania których nikt nie podważa, opinie itp. CYTAT "amsoil" jest na poziomie cenowym Motula Hm...zależy, do jakich cen odnosisz te porównania i u kogo. |
|
|
![]()
Post
#659
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 13 March 2009 Skąd: Stont ![]() |
Gdzie kupić AMSOIL? Interesują mnie ceny AMSOILa do 1.9 TDI PD, Golf V 05r. 1.6, oraz odpowiednik Motula Synergie 10w40? Pytałem gościa z linku (Mazda Klub), ale dostałem info, że odezwie się wieczorem i tak już czekam 2 tygodnie...
Oraz może jeszcze ceny tych nanofiltrów olejowych? Pzd -------------------- Idę tam gdzie idę...
|
|
|
![]()
Post
#660
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Ja mogę zamówić :-)
Tak w skrócie: Chodzi o olej z normą VW 505.01 ? To byłby taki: http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx Odpowiednikiem motula 10w-40 jest to co w tej chwili wlałem w jego miejsce do corolli E-11 czyli: http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx Jednak tych dwóch olejów bym nie porównywał to zupełnie inna półka , jakość i wytrzymałość. Ja jestem megazadowolony po zalaniu go w miejsce synergie +, odczułem różnicę na plus zarówno przy starcie zimnego silnika jak i podczas jazdy na zimnym jak i goracym silniku. poszło równiez priv. pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 08:17 |