![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#621
|
![]() |
zamiast pisać o google... nie prościej i szybciej napisać, że to PD ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#622
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 15 July 2007 Skąd: Warszawa WE ![]() |
zamiast pisać o google... nie prościej i szybciej napisać, że to PD ? piękne dzięki byłem pewien na 90% ze to to,ale chciałem się upewnić -------------------- 9-3 AERO BSR :)
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#623
|
![]() |
Wiec szukaj czegos spelniajacego norme 505.01. Z Motula to Specific.
Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#624
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 15 July 2007 Skąd: Warszawa WE ![]() |
Dlatego o niego pytałem,dzięki
-------------------- 9-3 AERO BSR :)
|
|
|
![]()
Post
#625
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Witam,
norma 505.01 tyczy się jedynie jednostek z pompowtryskami a chodzi dokładnie o wyjatkowe właściwości oleju a jesli mam być juz precyzyjny sprawa tyczy się odporności filmu olejowego na rozrywanie. Generalnie można dywagować czy silnik źle zaprojektowany czy źle wykonany ale jak widać lepiej poprawiać olej niz konstrukcję :-) Jeśli chodzi o meritum sprawy to z technicznego punktu widzenia, krzywka naciska na pompowtryskiwacz z tak dużą siłą, że film olejowy nie spełniający 505.01 zostaje rozerywany i następuje szybkie zużywanie się trących o siebie części. Motul to bardzo dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to juz nie jest tak różowo i pięknie choc nadal w porównaniu z castrolami, mobilami to nadal "przepaść". Ja od siebie mogę jedynie od siebie polecić jako pasjonat i hobbysta do 505.01 olej : http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx To przepaść dla europejskich i i dla większości olejów. Sam ostatnio wlałem 5w-30 do yariski w celach testowych w miejsce motula 10w-40 i silnik pracuje o wiele równiej, ciszej ogólnie ogromny skok pod wzgledem kultury pracy całej jednostki napędowej. Łancucha praktycznie nie słychac przy rozruchu i przy rozgrzanym silniku. Z europejskich produkcji to jedynie te: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/Speci...24-%28GB%29.pdf oraz: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul...clean-5w-40.pdf Z tym że ten ostatni to raczej do aut mających DPF pozdrawiam :-) |
|
|
![]()
Post
#626
|
|
User Dołączył: Sat, 27 November 2004 ![]() |
Mogę nadmienić , że niektóre oleje te będące spełnieniem marzen niejednego pasjonata motoryzacji : obok AMSOIL, Royal Purple są dostępne w Polsce. Choćby Red Line czy 3 estrowy Millers Oils . Wiem, że większość i tak trzyma się kurczowo Motula ale na rynku jest wiele świetnych produktów a w niektórych klasach przewyższają Motula.
-------------------- Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more http://www.topendpower.pl http://www.hawkperformance.pl/ |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#627
|
![]() |
Wiem, że większość i tak trzyma się kurczowo Motula ale na rynku jest wiele świetnych produktów a w niektórych klasach przewyższają Motula. Nie ma się co dziwić, skoro nawet prostu smar z logo Motul'a (do łańcuchów motocyklowych) wg opisu sprzedawcy na allegro zwiększa moc ![]() |
|
|
![]()
Post
#628
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 07 November 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
ja właśnie przeszedłem z motula specyfic 505.01 5w 40 na valvoline durablend 505.01 5w 40 i muszę przyznać, że kultura zimnego silnika zdecydowanie poprawiła się po przejściu na valvoline
![]() |
|
|
![]()
Post
#629
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Tak z ciekawości jak wypada Millers XFE-PD 5w40 DIESEL przy Motulu Specyfic 505.01?
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#630
|
![]() |
Tego nikt Ci nie powie....
Można bez jakiegoś profi testu porównać co najwyżej jakieś parametry deklarowane przez producenta. |
|
|
![]()
Post
#631
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
To np na jakiej podstawie można stwierdzić że np http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx jest lepszy od http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/olej...l_control_5w_40
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#632
|
![]() |
Obiektywnie patrząc, to jako zwykły śmiertelnik nie masz żadnego narzędzia do zweryfikowania bełkotu marketingowego.
W zasadzie można się kierować (a przynajmniej spróbować) inną przesłanką... że skoro firma potrafi zrobić produkt wysokiej jakości to i potrafi zrobić produkt na zwykłego użytkownika. Nie jest to jakaś obiektywna i wiarygodna metoda... ale zaspokaja ego kierowcy, że zalał coś dobrego, co mocno nie skróci żywota naszego silnika. No i jak by nie patrzeć... to Lotos kojarzy się z marką raczej "budżetową".... czyli tańszy olej, mniej dodatków. Następna sprawa to taka, że oleje dla Lotosu są w zasadzie "dodatkiem" niż produktem wiodącym. W przypadku Millersa jego gama produktów jest bardzo szeroka i sprawdzona "w boju".. co jest jakimś gwarantem jakości. |
|
|
![]()
Post
#633
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 June 2009 ![]() |
A gdzie mozna dostac olej AMSOIL lub zkad zamowic?? http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#634
|
![]() |
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=827173#827173
znalezione przez google.pl |
|
|
![]()
Post
#635
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
To np na jakiej podstawie można stwierdzić że np http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx jest lepszy od http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/olej...l_control_5w_40 Nie można porównywać tych dwóch firm, to tak jakby sie porównywało jakiegoś doskonale wyposażone auto z golasem który wyjeżdza z naszych polskich salonów ale spełnia podstawowe załozenia konstrukcyjne, aprobaty, które notabene można zakupić co później drastycznie zwiększa wartość danego oleju, ma w miare dobra baze olejową, API, itp. Przepraszam ale nic bardziej adekwatnego nie przychodziło mi do głowy. Na temat dodatków i pochodzenia bazy podstawowej nie dowiemy się z publikacji marketingowych to tajne informacje. Jest wiele testów na których poważne firmy produkujące poważne produkty się wykładają, podstawowy test scieralność wałka a juz bardziej zaawansowany test który obrazuje w jaki sposób dany olej będzie chronił częsci silnika to Four Ball Wear Test, proszę zwrócić uwage amsoil nie kryje i porównuje swoje produkty z produktami konkurencyjnymi jak to wyglada obrazowo można zobaczyć tutaj: http://www.amsoil.com/performancetests.aspx http://www.amsoil.com/comparison/motor-oil.aspx Zapraszam do lektury testu oleju w skrzyni biegów: http://www.amsoil.com/products/gearlubes/WhitePaper.aspx Jest wszystko czarne na białym ... Cos dla motocyklistów którzy mogą zobaczyć ze motul to wcale nie takie złoto jak sie okzuje ... http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf Jesli ktoś zaczoł by porównywac produkty najbardziej znanych firm a wyniki były by nie wiarygodne to na pewno nie wykaraskałby sie z sądu, tutaj tych wyników i porównan nikt nie kwestionuje. zapraszam do przeglądnięcia tych porównań dla mnie one sa wystarczajaco przekonujące, ktos będzie oczywiście wolał lać marketowy produkt i to też trzeba uszanować :-) Można zobaczyć bardzo stary test juz starego oleju który testowała grupka zapaleńców .... Test podstawowy ale obrazujacy już jaki potencjał ma dany olej, choć dalej daleko mu do Four Ball Wear, czyli test 4 kul. http://www.youtube.com/watch?v=7mWJTSQh2yM...feature=related Dla porównania mobil 1 z super syn , shell http://www.youtube.com/watch?v=xyaFCrtQ7Z8...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=RHMkFS3jBeQ...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=sfjywumBpzQ...feature=related Trzeba sobie zreszta odpowiedzieć że na piedestale zawsze jesteśmy bombardowani marketingiem ze strony firm chcących upchnąć zawsze najlepszy olej, ale zawsze pozostaja jeszcze zapaleńcy, pasjonaci dla których najważniejsze jest wlać i zastosowac najlepszy środek dla swoich pojazdów. Oczywiście nie ma co rugac motula który i tak zostawia w tyle marketowe produkcje :-) W Polsce również można kupić te oleje i płyny, sam je testuję i wlewam do aut jak i koledzy pasjonaci :-) pozdrawiam w razie zapytań służę pomocą i radą :-) |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#636
|
![]() |
Bożeeee..... skąd Ty się urwałeś ?
![]() CYTAT ma w miare dobra baze olejową, API, itp. co to znaczy "w miarę dobra baza olejowa" ? .. wiesz ile jest producentów na świecie baz olejowych ? CYTAT Nie można porównywać tych dwóch firm, a dlaczego nie można ? uzasadnij to jakoś merytorycznie... tylko bez porównań i jakiś bredni. CYTAT Zapraszam do lektury testu oleju w skrzyni biegów: http://www.amsoil.com/products/gearlubes/WhitePaper.aspx Jest wszystko czarne na białym ... to jest marketing... czyli wiarygodne ? PS To kiedy dowiemy się, że sprzedajesz produkty Amsoil'a ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#637
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
A czy jest ktoś wstanie powiedzieć coś o olejach o aprobacie 506.01?. Czy są one lepsze od tych 505.01...
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#638
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Witam,
Może spróbuje jakoś odpowiedziać. Producentów baz olejowych nie jest dużo, amsoil korzystał kiedyś z baz Lubrizol a to naprawdę górna półka, jeden z największych dostawców środków smarnych i baz olejowych w US. Byc może teraz się to zmieniło, mobil tez jest potentatem. Co do porównania lotosa i amsoila oczywiście można porównać oba produkty podobnie jak castrola , mobila, shella ale ja nie widzę jakiegos sensu aby wskazywać co jest w lotosie złe a co nie. Można porównać karty z danymi fizyko chemicznymi i spróbowac wyciagać wnioski. Można dywagować dlaczego na lotosie silniki się grzeją bardziej niż na motulu.., można się zastanawiać z jakiej bazy i na ile czystej zrobione sa produkty własnie lotosa, mobila czy innych produktów ogólnie dostępnych w marketach,czy nie jest to drugi sort.... jeszcze nie dawno podstawowa baza była mocno zanieczyszczona bazą z pokładów ropy u naszych wschodnich sąsiadów której oczyszczenie było bardzo kosztowne, choć w przypadku olejów czysto syntetycznych gdzie molekuły układa sie od początku na nowo to wygląda trochę inaczej i cały proces odbiega od tego co dzieje się z bazami podczas procesu hydrokrakowania czyli robienia czegoś na "oko". Dochodzi do tego jeszcze proces i sama jego linia która w porzadnych firmach nie pozwala sobie na nie wstrzymywanie lini produkcyjnej gdy brakuje jakiegos dodatku lub jest go za mało itp. a co ma lub jeszcze kilka lat temu mialo miejsce na naszych liniach, co sam się dowiedziałem od pewnego rzeczoznawcy na targach. Nastepna sprawa to dodatki które dopiero robia z oleju ten naprawde porzadany i dobry w oczach konsumentów. tylko w produktach z najwyższej półki są to najlepsze dodatki. Na pewno jakbym miał zalać pełnego syntetyka zalałbym lotosa zamiast castrola który nie wiadomo gdzie jest lany ze wzgledu że chyba na dzien dzisiejszy nie ma swoich fabryk, a juz nie wspomnę o powtarzalności produkcji bo ta w lotosie chyba jest większa niż w castrolu. Kupując mobila czy inny marketowy produkt podobnie nie wiadomo skad jest i gdzie lany czy to co kupiliśmy teraz jest podobne do tego co wlaliśmy pół roku wcześniej. W Polsce chyba robi się na skale dosyć pokaźną baze olejową z olejów przepracowanych co z nich powstaje nie wiem bo nie wzgłębiałem tematu. Na koniec pozostaje jeszcze zapytać chłopaków którzy leja do samochodów rajdowych nie lotosa czy mobila a tym bardziej castrola ale motula V300, dlaczego taki mobil 5w-50 nie wytrzymuje jednego OS-a, dlaczego topowe oleje castrola pelnosyntetyczne sprzed kilku lat i obecne SLX potrafia zostawiac taki gnój w silniku jaki nie zostawia nawwt najgorszy polski olej ....? Mechanicy własnie amsoila zalecaja jako najlepszy do harley davidson :-) Co do porównań i testu ze skrzyń biegów jeśli by nie były wiarygodne i mijały się z prawdą powtórzę jeszcze raz taka firma by się nie wypłaciła w sądach, te testy są weryfikowane przez konkurencję która tylko czyha na jakiś błąd lub podawanie fałszywych danych w zestawieniu z ich produktami. Zauważcie że marketingowe reklamowe zestawienia podają "typowy standardowy olej klasy 10w-40 (butelka bez nazwy i nalejki) i nasz produkt XXX" Na pewno widzieliście takie porównania, amsoil porównuje konkretne marki i producentów podając ich nazwe i olej. CYTAT To kiedy dowiemy się, że sprzedajesz produkty Amsoil'a ? Mogę jedynie na razie załatwić, jak ktoś chce wlać cos naprawde z górnej półki, sam zaczynam je testować w swoich prywatnych autach i po prostu chce wlewać cos co jest możliwie najlepsze w mojej ocenie, i nie tylko mojej ..... a że silniki na castrolu , mobilu marnieją niemiłosiernie więc szukam czegoś co daje mi poczucie pasji tego co robie. Dla zainteresowaych tematem podaje jeszcze ciekawą stronke na której pewien inżynier z mercedesa opisuje własciwości olejów i ich zasadnicze funkcje, wszystko przetłumaczone na nasz język :-) Może widzieliście to: http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf Polska publikacja: http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/oleje_m/oleje_m.htm No i jedna z popularniejszych stronek z olejami na ktorych sa karty z danymi i co ciekawe troche gratów do stunningowanych autek. http://www.opieoils.co.uk/ pozdrawiam gorąco. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#639
|
![]() |
Trochę kiepskie forum wybrałeś na te reklamowe opowieści
![]() CYTAT Dochodzi do tego jeszcze proces i sama jego linia która w porzadnych firmach nie pozwala sobie na nie wstrzymywanie lini produkcyjnej gdy brakuje jakiegos dodatku lub jest go za mało Widziałeś kiedyś blendownię "od środka" ? Na pewno nie.... dlatego zanim napiszesz coś takiego proponuję się udać do jakiejś i zobaczyć jak wygląda "produkcja" oleju, choćby takiego najprostszego. ![]() |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Oczywiście jedynie inzynier z konkretnej firmy mógłby zaspokoić twoje niedowierzanie przedstawiając wyniki badan laboratoryjnych i opisując cała linie produkcyjną.
Może ty napiszesz dlaczego taki motul 10w-40- synergie + miażdzy swoimi parametrami i właściwościami takie texaco czy castrola nie wspominając o lotosie jesli chodzi o klase 10w-40 ? Dlaczego niektore pelnosyntetyczne oleje o niskim low sapsie zostawia takie ilosci osadu ....? Kiedys testowałem petro canade podobno super canadyjski olej ale jak sie okazało chyba nie do końca.... ogólnie straszna lipa ..... Nie wpadłem na to forum żeby reklamowac konkretny produkt ale pogadac np. o olejach i podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. O lotosie można porozmawiać dlaczego tylko teoretycznie może byc gorszy od tego czy innego oleju na podstawie danych w kartach zwłaszcza tych technical product data sheets |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 10:54 |