![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6181
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 30 June 2018 ![]() |
Witam wszystkich
Interesuje mnie następujaca sprawa. Czy wymieniane tu oleje do aut ciężarowych (Mobil 1 Delvac LE 5W30 i Shell Rimula LME 5W30) mozna stosowac w aucie z silnikiem benzynowym. Oprócz diesla mam Astre H z silnikiem 1.6 XER 115km |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6182
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Teoretycznie można (Delvac LE ma API SN).
|
|
|
![]()
Post
#6183
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 30 June 2018 ![]() |
Teoretycznie można (Delvac LE ma API SN). No właśnie zauważyłem to API SN. Ten Delvac będzie miał chyba inny skład dodatków (jaki nie wiem) ustawionych pod wysoko obciażone diesle. Przemysle temat. Chyba pójde w kierunku Mobil1 FS 0W-40. Widziałem analize na oil-club.ru z 10.2017. Wg mnie bardzo solidny olej Dzieki za odpowiedź. |
|
|
![]()
Post
#6184
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
do PB będzie dobry
|
|
|
![]()
Post
#6185
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Wygląda, że bezpośrednim odpowiednikiem Delvac LE 5/30 jest Rimula Ultra 5/30
Rimula R6 LME jest jak by "mniej ekologiczna" ale ma dużo dodatków dedykowanych i znacząco większy indeks lepkości. |
|
|
![]()
Post
#6186
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tomek, a po co PAO do normalnie używanego starego/nowego silnika diesla ? Ważniejsze niż baza są dodatki... czyż nie ? I baza i dodatki są ważne. Oczywiście zwykłe HC też z dobrym pakietem daje radę ale jednak jak silnik dostaje mocniej w kość to olej na PAO będzie "stabilniejszy parametrowo". Bardziej dotyczy to silników benzynowych niż diesli - zwłaszcza starych. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6187
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Tylko w zwykłych olejach, PAO jest tylko jakimś mniejszościowym dodatkiem do HC.
|
|
|
![]()
Post
#6188
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zwykle tak ale są wyjątki. Np. okazuje się (tak wyszło w badaniu), że w Eurolu Synthence FS 0W30 jest w bazie ponad 50% PAO. Ale to jest faktycznie ewenement jak na "zwykły" olej, który szpenia C3 i VW 504/507 bo standardowo w takich olejach jest HC (ewentualnie GTL) i niewielka kilku procentowa domieszka PAO.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6189
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
A czy do 1.9 TDI-PD 505.01 są takie perełki w normalnej cenie do +/- 150zł ?
|
|
|
![]()
Post
#6190
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
ale o jaką cechę chodzi ?
o bazę PAO czy wysoka jakość CJ-4 ? ten 1.9 to seria czy po programie ? |
|
|
![]()
Post
#6191
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
Chodziło mi o wysoką zawartość PAO.
Silnik seria. |
|
|
![]()
Post
#6192
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, panowie pacjęt to BMW E46 silnik 2,0 benzyna 143KM silnik niby n42. Bierze olej chodził na castrolu 5W30 obecnie na na valvoline prawdopodobnie 5W40. Co polecili byście zalać?
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#6193
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6194
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
A czy do 1.9 TDI-PD 505.01 są takie perełki w normalnej cenie do +/- 150zł ? Tego Eurola można spokojnie lać do pompowtrysków. Norma 507.00 jest wyższa niż 505.01 i jeśli 505.01 jest wymagane to także możemy bez obaw stasować olej z 507.00. Lepkość w 100 stopniach to 12,4 czyli niedużo brakuje do W40. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6195
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
to ja podbijam jeszcze raz pytanie o specola
![]() Bo jak 5w40 nie jest pao, to wedlug mnie ten olej nie ma zalet (prócz ceny). |
|
|
![]()
Post
#6196
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
Zwykle tak ale są wyjątki. Np. okazuje się (tak wyszło w badaniu), że w Eurolu Synthence FS 0W30 jest w bazie ponad 50% PAO. Ale to jest faktycznie ewenement jak na "zwykły" olej, który szpenia C3 i VW 504/507 bo standardowo w takich olejach jest HC (ewentualnie GTL) i niewielka kilku procentowa domieszka PAO. ok, tylko czy taka zawartość pao ma sens w dupowozie? o ile dobrze wiem, super smarowanie jak dużo pao, ale z kolei przy pao "żywotność" oleju krótsza niż w olejach hc, tj. chemicznie rozpada się(?) pao po np. 6tys km i olej jest do wymiany, więc? -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#6197
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Niekoniecznie. PAO to zwykle właśnie dłuższa żywotność oleju. Problem krótkiej żywotności dotyczy w zasadzie tylko olejów PAO-estrowych z dośc dużą zawartością estrów, które mają ograniczoną żywotność. Olej tak skomponowany traci właściwości właśnie przez estry w nim zawarte. PAO nie daje automatycznie lepszego smarowania ale jest baza stabilniejszą -bardziej odporną na ekstremalne warunki oraz na zużycie. Chociaż bazy HC (a jeszcze lepiej GTL) potrafią być niemal tak samo dobre jak PAO to jednak nie da rady w 100% zastąpić PAO. Najnowsze oleje w specyfikacji VW 508.00/509.00 mają od 50 do nawet 90% PAO i jest to zapewne spowodowane wyśrubowanymi parametrami tej normy. Wymiana zgodnie z zaleceniami co 30 tys. więc taki olej z 90% bazą PAO ma w założeniu wytrzymać ten dystans. Dzięki PAO można osiągnąć również lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach (temp. płynięcia, lepkość, pompowalność) bez stosowania sztucznych polepszaczy.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6198
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
to ja podbijam jeszcze raz pytanie o specola ![]() Bo jak 5w40 nie jest pao, to wedlug mnie ten olej nie ma zalet (prócz ceny). A pokaż mi olej o takich parametrach w cenie ca. 15,00 zł/litr. Oczywiście, że są dużo lepsze produkty ale jeśli on nie ma zalet to jakieś 99% sprzedawanego w PL oleju też nie ma zalet. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6199
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
zaletą jest.... cena
![]() |
|
|
![]()
Post
#6200
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
Wydaje mi się, że z perspektywy kowalskiego wole wziąć "znaną markę" za 70zł/4l (pierwszy z brzegu shell API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4), niż olej 15zł tańszy i nieznany praktycznie nikomu a potem płakać. Coś na zasadzie "przyoszczędziłem 50zł, wziąłem najtanszy pasek rozrządu i strzelił po 20kkm"
![]() Jeżeli to jest zwykłe HC, to dla mnie można go postawić na półce obok innych produktów w zbliżonych cenach i będzie to kolejny olej, który generalnie zalewasz i auto jedzie. Bez dorabiania ideologii i innych takich rzeczy. A pisanie capslockiem PRAWDZIWY SYNTETYK to niestety marketing. A szkoda ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 17:38 |