Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 308 309 310 311 312 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
koroner
post Sat, 30 Jun 2018 - 23:30
Post #6181


Rookie
Dołączył: Sat, 30 June 2018





Witam wszystkich
Interesuje mnie następujaca sprawa.
Czy wymieniane tu oleje do aut ciężarowych (Mobil 1 Delvac LE 5W30 i Shell Rimula LME 5W30) mozna stosowac w aucie z silnikiem benzynowym. Oprócz diesla mam Astre H z silnikiem 1.6 XER 115km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Jun 2018 - 23:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hexx #2
post Sun, 01 Jul 2018 - 07:47
Post #6182


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Teoretycznie można (Delvac LE ma API SN).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
koroner
post Sun, 01 Jul 2018 - 09:06
Post #6183


Rookie
Dołączył: Sat, 30 June 2018





CYTAT(hexx #2 @ Sun, 01 Jul 2018 - 07:47) *
Teoretycznie można (Delvac LE ma API SN).

No właśnie zauważyłem to API SN.
Ten Delvac będzie miał chyba inny skład dodatków (jaki nie wiem) ustawionych pod wysoko obciażone diesle.
Przemysle temat. Chyba pójde w kierunku Mobil1 FS 0W-40. Widziałem analize na oil-club.ru z 10.2017. Wg mnie bardzo solidny olej
Dzieki za odpowiedź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sun, 01 Jul 2018 - 09:33
Post #6184


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





do PB będzie dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sun, 01 Jul 2018 - 10:12
Post #6185


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Wygląda, że bezpośrednim odpowiednikiem Delvac LE 5/30 jest Rimula Ultra 5/30

Rimula R6 LME jest jak by "mniej ekologiczna" ale ma dużo dodatków dedykowanych i znacząco większy indeks lepkości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 01 Jul 2018 - 11:09
Post #6186


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx #2 @ Sat, 30 Jun 2018 - 23:13) *
Tomek, a po co PAO do normalnie używanego starego/nowego silnika diesla ?
Ważniejsze niż baza są dodatki... czyż nie ?


I baza i dodatki są ważne. Oczywiście zwykłe HC też z dobrym pakietem daje radę ale jednak jak silnik dostaje mocniej w kość to olej na PAO będzie "stabilniejszy parametrowo". Bardziej dotyczy to silników benzynowych niż diesli - zwłaszcza starych.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sun, 01 Jul 2018 - 13:15
Post #6187


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Tylko w zwykłych olejach, PAO jest tylko jakimś mniejszościowym dodatkiem do HC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 02 Jul 2018 - 07:14
Post #6188


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Zwykle tak ale są wyjątki. Np. okazuje się (tak wyszło w badaniu), że w Eurolu Synthence FS 0W30 jest w bazie ponad 50% PAO. Ale to jest faktycznie ewenement jak na "zwykły" olej, który szpenia C3 i VW 504/507 bo standardowo w takich olejach jest HC (ewentualnie GTL) i niewielka kilku procentowa domieszka PAO.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KierowcaTDI
post Wed, 04 Jul 2018 - 17:05
Post #6189


User
Dołączył: Sun, 18 March 2018





A czy do 1.9 TDI-PD 505.01 są takie perełki w normalnej cenie do +/- 150zł ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 04 Jul 2018 - 17:59
Post #6190


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





ale o jaką cechę chodzi ?
o bazę PAO czy wysoka jakość CJ-4 ? ten 1.9 to seria czy po programie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KierowcaTDI
post Wed, 04 Jul 2018 - 18:21
Post #6191


User
Dołączył: Sun, 18 March 2018





Chodziło mi o wysoką zawartość PAO.
Silnik seria.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Wed, 04 Jul 2018 - 20:07
Post #6192


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, panowie pacjęt to BMW E46 silnik 2,0 benzyna 143KM silnik niby n42. Bierze olej chodził na castrolu 5W30 obecnie na na valvoline prawdopodobnie 5W40. Co polecili byście zalać?
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 04 Jul 2018 - 20:48
Post #6193


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(KierowcaTDI @ Wed, 04 Jul 2018 - 18:21) *
Chodziło mi o wysoką zawartość PAO.
Silnik seria.

To pewnie Tomek coś będzie wiedział... bo mi nic nie przychodzi do głowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 04 Jul 2018 - 21:03
Post #6194


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(KierowcaTDI @ Wed, 04 Jul 2018 - 17:05) *
A czy do 1.9 TDI-PD 505.01 są takie perełki w normalnej cenie do +/- 150zł ?


Tego Eurola można spokojnie lać do pompowtrysków. Norma 507.00 jest wyższa niż 505.01 i jeśli 505.01 jest wymagane to także możemy bez obaw stasować olej z 507.00. Lepkość w 100 stopniach to 12,4 czyli niedużo brakuje do W40.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Thu, 05 Jul 2018 - 00:01
Post #6195


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





to ja podbijam jeszcze raz pytanie o specola wink.gif
Bo jak 5w40 nie jest pao, to wedlug mnie ten olej nie ma zalet (prócz ceny).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Thu, 05 Jul 2018 - 08:01
Post #6196


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(tomek evo @ Mon, 02 Jul 2018 - 07:14) *
Zwykle tak ale są wyjątki. Np. okazuje się (tak wyszło w badaniu), że w Eurolu Synthence FS 0W30 jest w bazie ponad 50% PAO. Ale to jest faktycznie ewenement jak na "zwykły" olej, który szpenia C3 i VW 504/507 bo standardowo w takich olejach jest HC (ewentualnie GTL) i niewielka kilku procentowa domieszka PAO.


ok, tylko czy taka zawartość pao ma sens w dupowozie?
o ile dobrze wiem, super smarowanie jak dużo pao, ale z kolei przy pao "żywotność" oleju krótsza niż w olejach hc, tj. chemicznie rozpada się(?) pao po np. 6tys km i olej jest do wymiany, więc?


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 05 Jul 2018 - 08:45
Post #6197


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Niekoniecznie. PAO to zwykle właśnie dłuższa żywotność oleju. Problem krótkiej żywotności dotyczy w zasadzie tylko olejów PAO-estrowych z dośc dużą zawartością estrów, które mają ograniczoną żywotność. Olej tak skomponowany traci właściwości właśnie przez estry w nim zawarte. PAO nie daje automatycznie lepszego smarowania ale jest baza stabilniejszą -bardziej odporną na ekstremalne warunki oraz na zużycie. Chociaż bazy HC (a jeszcze lepiej GTL) potrafią być niemal tak samo dobre jak PAO to jednak nie da rady w 100% zastąpić PAO. Najnowsze oleje w specyfikacji VW 508.00/509.00 mają od 50 do nawet 90% PAO i jest to zapewne spowodowane wyśrubowanymi parametrami tej normy. Wymiana zgodnie z zaleceniami co 30 tys. więc taki olej z 90% bazą PAO ma w założeniu wytrzymać ten dystans. Dzięki PAO można osiągnąć również lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach (temp. płynięcia, lepkość, pompowalność) bez stosowania sztucznych polepszaczy.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 05 Jul 2018 - 08:51
Post #6198


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(vegetagt @ Thu, 05 Jul 2018 - 00:01) *
to ja podbijam jeszcze raz pytanie o specola wink.gif
Bo jak 5w40 nie jest pao, to wedlug mnie ten olej nie ma zalet (prócz ceny).


A pokaż mi olej o takich parametrach w cenie ca. 15,00 zł/litr. Oczywiście, że są dużo lepsze produkty ale jeśli on nie ma zalet to jakieś 99% sprzedawanego w PL oleju też nie ma zalet.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 05 Jul 2018 - 14:13
Post #6199


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





zaletą jest.... cena biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Thu, 05 Jul 2018 - 14:31
Post #6200


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





Wydaje mi się, że z perspektywy kowalskiego wole wziąć "znaną markę" za 70zł/4l (pierwszy z brzegu shell API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4), niż olej 15zł tańszy i nieznany praktycznie nikomu a potem płakać. Coś na zasadzie "przyoszczędziłem 50zł, wziąłem najtanszy pasek rozrządu i strzelił po 20kkm" wink.gif Na razie na goldzie mam jedną panewkę obróconą i szczerze wierze, że to przypadek. Jak mi jeszcze 3 auta strzelą to będe smutny.

Jeżeli to jest zwykłe HC, to dla mnie można go postawić na półce obok innych produktów w zbliżonych cenach i będzie to kolejny olej, który generalnie zalewasz i auto jedzie. Bez dorabiania ideologii i innych takich rzeczy. A pisanie capslockiem PRAWDZIWY SYNTETYK to niestety marketing. A szkoda smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 308 309 310 311 312 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 17:38