![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6141
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
1.6 THP - moc planowana około 250km, odcinka dość często sie zdarza. Co zalać? Roczne przebiegi 15 tys km, aktualne zużycie oleju 0,5l/1000km. 5W30 castrola jakiegoś zwykłego jest teraz.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6142
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Dokładnie. 10W40 to najczęściej de-facto baza mineralna z niewielką domieszką bazy"syntetycznej" a pakiet dodatków jest zwykle taki aby na styk olej spełniał normę lub klasę jakości. teraz już nikt nie bawi się w mieszanie mineralnego + PAO daje się wszystko na tanie wersje HC .. bo wolumen zapotrzebowania już niewielki a i odbiorca oczekuje niskiej ceny |
|
|
![]()
Post
#6143
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Gdzieś słyszałem/czytałem o takim przypadku ale w tej chwili nie jestem w stanie odtworzyć szczegółów. Czemu akurat ROWE? Ja bym poszedł w coś ala Penrite/Amsoil/Ravenol/Fuchs Race Pro S czy choćby Liqui Moly/Meguin. Znajomy jest dystrybutorem i bardzo zachwalał, podobno dobrze się sprawdza w wysilonych JZtach. Zerknij na kartę produktu, lepsze parametry jak Millers https://rowe-mineraloel.com/pl/produkte/hig...l-sae-10w-60-2/ Z tych olejów które podałeś najbardziej przekonuje mnie amsoil i pewnie jego będę testował następnie bardzo ostrożnie nie wiem jak ten konkretny olej... ale z innymi jest problem jakościowy Coś więcej możesz powiedzieć ? Bo mam zalany w R129 -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6144
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
A jest powiedziane jaka ma być lepkość konkretnie przy jakiej temperaturze by mieć 0w czy 10w? Podaje się lepkość przy 40 (od 180 do 70) 100 (od 25 do 11) i 150 stopni ( od 8 do 3). Te 0w określa lepkość przy ilu stopniach i ile ta lepkość ma wynos otić przy jakim w?
Ja chciałbym olej do siebie o lepkości 30 od -40 do +150 stopni Celsjusza. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6145
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Coś więcej możesz powiedzieć ? Bo mam zalany w R129 Problemy z pienieniem się olejów przekładniowych. Olej zalany do mostu po głównym remoncie i założeniu blokady ARB (czyli w środku w zasadzie sterylnie czysto) ... i zapienił się po około 2-3 kilometrach jazdy po asfalcie. Problem zgłoszony do producenta. Próbki pobrane i wysłane do ich analizy. Odpowiedź.... olej OK. Odpowiedź: "był zabrudzony prawdopodobnie wodą i dlatego się zapienił"... czyli bzdura. Czyli generalnie spychologia. Oleje silnikowe też niekoniecznie dobrze się spisywały. Dość szybko traciły parametry. Firma która to testowała i miała umowę: Suchorz 4x4 Jedna z najbardziej znanych firm w kraju od modyfikacji JEEP'ów. Umowę z ROWE rozwiązali. |
|
|
![]()
Post
#6146
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6147
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
teraz już nikt nie bawi się w mieszanie mineralnego + PAO daje się wszystko na tanie wersje HC .. bo wolumen zapotrzebowania już niewielki a i odbiorca oczekuje niskiej ceny "syntetyczne" w cudzysłowu czyli ... HC. I to zwykle ten "gorszy sort" HC. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6148
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2018 ![]() |
Gdzieś słyszałem/czytałem o takim przypadku ale w tej chwili nie jestem w stanie odtworzyć szczegółów. Czemu akurat ROWE? Ja bym poszedł w coś ala Penrite/Amsoil/Ravenol/Fuchs Race Pro S czy choćby Liqui Moly/Meguin. Odnosnie Rowe to ostatnio zdobywa spora popularnosc w Niemczech, glownie ze wzgledu na Synth RS 5W-40 oraz OW-40. Ja szczerze preferuje Meguin Super Leichtlauf, glownie z powodu ceny. |
|
|
![]()
Post
#6149
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 ![]() |
Ja mogę polecić z czystym sumieniem Eurol Synthence FS 0W30. Bardzo dobry olej z aprobatą VW 504/507. Lepkość przy 100 stopniach na poziomie 12,4. Ewenementem jest ponad 50% baza syntetyczna PAO tego oleju. Najnowszy pakiet pod 504/507 opart na m.in na borze. bardzo dobra płynność w niskich temperaturach. Plusem jest przystępna cena w porównaniu do porównywalnych olejów Millersa czy Penrite. Żeby nie było to sprzedaje ten olej ale sam na nim jeżdżę w CFGB po wirusie bo wg. mnie to bardzo dobry olej. Zwłaszcza do aut z dpf-em albo w okresie gwarancji bo ma aprobatę (do silników z euro 6 504/507 lub 508/509 jest praktycznie obowiązkowe). U Ciebie nie ma Dpf-a wiec możesz celować też w inny olej - Hexx na pewno doradzi Delvac-a z wyższą klasa jakości wg. API albo jakiegoś Amsoil-a. Być może ten Eurol Fs 0w30 posiada tyle PAO bo i cena nie jest niska co może o tym świadczyć gdyż firma nie jest bardzo popularna i rozreklamowana. Np. Specol Gold 0w40 posiada w składzie ok 10-20% PAO ale cena też adekwatnie niższa co do ilości bazy PAO w składzie. |
|
|
![]()
Post
#6150
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 ![]() |
Jak są tu już specjaliści od olejów. Macie info na temat naszego rodzimego specola? Zwłaszcza seria Gold.cena kusząca a do zwykłych seryjnych gównowozów szkoda dużo na olej Specol Gold 5W30 i 5W40 są wystarczająco odpowiednie do nieskomplikowanych silników bez pompowtrysków, systemów ekologi DPF i bez innych nowoczesnych rozwiązań. Oczywiście w tej cenie w tych olejach jak i innych firm nie znajdziemy baz PAO dopiero droższe Specol Gold 0W20, 0W30, 0W40 posiadają odrobinę PAO |
|
|
![]()
Post
#6151
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 ![]() |
A jeżeli chodzi o 10W40 z serii CLASSIC? Jak mają się do np MOTULA 2100 czy MOBILA 2000 albo CASTROLA GTX? Mam warsztat i po prostu zastanawiam się co dobrego proponować klientom, a rynek mamy jaki mamy i często mocno w grę wchodzi cena. Według mnie nie ma sensu przepłacać za nazwę Firm jakie zostały wymienione bo nie zawsze rozreklamowana i promowana (Castrol, Motul itp...) będzie przewyższać jakością te mniej znane jak nasze krajowe Lotos, Orlen biorąc pod uwagę podstawową linie produktów. |
|
|
![]()
Post
#6152
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 ![]() |
[quote name='BeeMiX' date='Thu, 28 Jun 2018 - 10:51' post='1302929']
Znajomy jest dystrybutorem i bardzo zachwalał, podobno dobrze się sprawdza w wysilonych JZtach. Zerknij na kartę produktu, lepsze parametry jak Millers https://rowe-mineraloel.com/pl/produkte/hig...l-sae-10w-60-2/ W jakiej cenie Twój znajomy posiada ten Rowe 10W60 5L jeżeli można zapytać? |
|
|
![]()
Post
#6153
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Racing 525zl 5l
Problemy z pienieniem się olejów przekładniowych. Olej zalany do mostu po głównym remoncie i założeniu blokady ARB (czyli w środku w zasadzie sterylnie czysto) ... i zapienił się po około 2-3 kilometrach jazdy po asfalcie. Problem zgłoszony do producenta. Próbki pobrane i wysłane do ich analizy. Odpowiedź.... olej OK. Odpowiedź: "był zabrudzony prawdopodobnie wodą i dlatego się zapienił"... czyli bzdura. Czyli generalnie spychologia. Oleje silnikowe też niekoniecznie dobrze się spisywały. Dość szybko traciły parametry. Firma która to testowała i miała umowę: Suchorz 4x4 Jedna z najbardziej znanych firm w kraju od modyfikacji JEEP'ów. Umowę z ROWE rozwiązali. Dzięki. Miałem zalany w Lexie w skrzyni i nie zauważyłem żadnych problemów. Ale wydaje mi się że na Millersie lepiej pracowała -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6154
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
standardowo podaje się tylko lepkość kinematyczna przy 40 i 100 stopniach Pierwsza cyfra (0w, 5w itd) określa zakres temperatury płynności/pompowalności oleju. Druga to zakres lepkości przy 100 stopniach. Ta pompowalnosc jest dla jakiejś konkretnej temperatury? Np -50 stopni ? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6155
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Ta pompowalnosc jest dla jakiejś konkretnej temperatury? Np -50 stopni ? tak jest coś takiego jak : Maksymalna lepkość dynamiczna [cP] w danej temperaturze i teraz... SAE 0W ---> 3250 [cP] w -35°C ---> Temperatura pompowalności -35 stopni C SAE 5W ---> 3500 [cP] w -30°C ---> Temperatura pompowalności -30 stopni C olej by został zaszeregowany, musi spełniać te minimalne warunki (wartości kryteriów) |
|
|
![]()
Post
#6156
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 June 2018 ![]() |
[quote name='BeeMiX' date='Thu, 28 Jun 2018 - 23:44' post='1303009']
Racing 525zl 5l Za taką cenę to olej ten chyba tylko dla celebrytów, może i dobry ale cena zaporowa jak dla przeciętnych użytkowników 10-20 letnich aut |
|
|
![]()
Post
#6157
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tak jest coś takiego jak : Maksymalna lepkość dynamiczna [cP] w danej temperaturze i teraz... SAE 0W ---> 3250 [cP] w -35°C ---> Temperatura pompowalności -35 stopni C SAE 5W ---> 3500 [cP] w -30°C ---> Temperatura pompowalności -30 stopni C olej by został zaszeregowany, musi spełniać te minimalne warunki (wartości kryteriów) A 10w ma ile? Ok znalazłem już Klasa zimowa Lepkość Temperatura 15W 3500 cP -15° C 10W 3500 cP -20 ° C 5W 3500 cP -25° C 0W 3250 cP -30° C Dziwne że wszystkie oleje jakie są sprzedawane nie mają wskaźnika 0w a nawet -20w mimo że baza jest syntetyczna. Nie kumam w czym producenci olejów mają problem Milers nt+ 5w40 ma przy -30st 6600cP. To nie za dużo? Po co oni takie gówno robią?miód widze ma koło 2000-10000cP , woda w 20 stopniach ma koło 1cP, gliceryna w 25 stopniach 900cP. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6158
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
ale ten Millers o którym piszesz to CFS ?
|
|
|
![]()
Post
#6159
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6160
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
widać wychodzą z założenia, że to olej wyczynowy
i odpalanie przy -30 stopniach jest mniej istotne niż jego zachowanie w temperaturze 125 stopni C druga sprawa czy te dane są wg. którejś wersji SAE J300 (to co wstawiłeś) czy ASTM D5293 Tak z marszu nie powiem. Trzeba spojrzeć dokładnie w dokumentacje jak było to mierzone i ewentualnie przeliczać. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 15:19 |