Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 306 307 308 309 310 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
bielawa
post Thu, 28 Jun 2018 - 10:16
Post #6141


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





1.6 THP - moc planowana około 250km, odcinka dość często sie zdarza. Co zalać? Roczne przebiegi 15 tys km, aktualne zużycie oleju 0,5l/1000km. 5W30 castrola jakiegoś zwykłego jest teraz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Jun 2018 - 10:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hexx #2
post Thu, 28 Jun 2018 - 10:51
Post #6142


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(tomek evo @ Thu, 28 Jun 2018 - 09:33) *
Dokładnie. 10W40 to najczęściej de-facto baza mineralna z niewielką domieszką bazy"syntetycznej" a pakiet dodatków jest zwykle taki aby na styk olej spełniał normę lub klasę jakości.

teraz już nikt nie bawi się w mieszanie mineralnego + PAO
daje się wszystko na tanie wersje HC .. bo wolumen zapotrzebowania już niewielki a i odbiorca oczekuje niskiej ceny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 28 Jun 2018 - 10:51
Post #6143


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT(tomek evo @ Thu, 28 Jun 2018 - 08:28) *
Gdzieś słyszałem/czytałem o takim przypadku ale w tej chwili nie jestem w stanie odtworzyć szczegółów. Czemu akurat ROWE? Ja bym poszedł w coś ala Penrite/Amsoil/Ravenol/Fuchs Race Pro S czy choćby Liqui Moly/Meguin.


Znajomy jest dystrybutorem i bardzo zachwalał, podobno dobrze się sprawdza w wysilonych JZtach. Zerknij na kartę produktu, lepsze parametry jak Millers https://rowe-mineraloel.com/pl/produkte/hig...l-sae-10w-60-2/

Z tych olejów które podałeś najbardziej przekonuje mnie amsoil i pewnie jego będę testował następnie

CYTAT(hexx #2 @ Wed, 27 Jun 2018 - 21:29) *
bardzo ostrożnie
nie wiem jak ten konkretny olej... ale z innymi jest problem jakościowy


Coś więcej możesz powiedzieć ? Bo mam zalany w R129


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 28 Jun 2018 - 11:07
Post #6144


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





A jest powiedziane jaka ma być lepkość konkretnie przy jakiej temperaturze by mieć 0w czy 10w? Podaje się lepkość przy 40 (od 180 do 70) 100 (od 25 do 11) i 150 stopni ( od 8 do 3). Te 0w określa lepkość przy ilu stopniach i ile ta lepkość ma wynos otić przy jakim w?
Ja chciałbym olej do siebie o lepkości 30 od -40 do +150 stopni Celsjusza.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 28 Jun 2018 - 11:08
Post #6145


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(BeeMiX @ Thu, 28 Jun 2018 - 10:51) *
Coś więcej możesz powiedzieć ? Bo mam zalany w R129


Problemy z pienieniem się olejów przekładniowych.
Olej zalany do mostu po głównym remoncie i założeniu blokady ARB (czyli w środku w zasadzie sterylnie czysto) ... i zapienił się po około 2-3 kilometrach jazdy po asfalcie.
Problem zgłoszony do producenta. Próbki pobrane i wysłane do ich analizy. Odpowiedź.... olej OK. Odpowiedź: "był zabrudzony prawdopodobnie wodą i dlatego się zapienił"... czyli bzdura.
Czyli generalnie spychologia.

Oleje silnikowe też niekoniecznie dobrze się spisywały.
Dość szybko traciły parametry.

Firma która to testowała i miała umowę: Suchorz 4x4
Jedna z najbardziej znanych firm w kraju od modyfikacji JEEP'ów.

Umowę z ROWE rozwiązali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 28 Jun 2018 - 11:12
Post #6146


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(piwo @ Thu, 28 Jun 2018 - 11:07) *
(...)

standardowo podaje się tylko lepkość kinematyczna przy 40 i 100 stopniach

Pierwsza cyfra (0w, 5w itd) określa zakres temperatury płynności/pompowalności oleju.
Druga to zakres lepkości przy 100 stopniach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 28 Jun 2018 - 12:19
Post #6147


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx #2 @ Thu, 28 Jun 2018 - 10:51) *
teraz już nikt nie bawi się w mieszanie mineralnego + PAO
daje się wszystko na tanie wersje HC .. bo wolumen zapotrzebowania już niewielki a i odbiorca oczekuje niskiej ceny

"syntetyczne" w cudzysłowu czyli ... HC. I to zwykle ten "gorszy sort" HC.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samsung89
post Thu, 28 Jun 2018 - 18:44
Post #6148


User
Dołączył: Wed, 20 June 2018





CYTAT(tomek evo @ Thu, 28 Jun 2018 - 08:28) *
Gdzieś słyszałem/czytałem o takim przypadku ale w tej chwili nie jestem w stanie odtworzyć szczegółów. Czemu akurat ROWE? Ja bym poszedł w coś ala Penrite/Amsoil/Ravenol/Fuchs Race Pro S czy choćby Liqui Moly/Meguin.


Odnosnie Rowe to ostatnio zdobywa spora popularnosc w Niemczech, glownie ze wzgledu na Synth RS 5W-40 oraz OW-40. Ja szczerze preferuje Meguin Super Leichtlauf, glownie z powodu ceny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Addi
post Thu, 28 Jun 2018 - 22:20
Post #6149


Rookie
Dołączył: Tue, 19 June 2018





CYTAT(tomek evo @ Wed, 27 Jun 2018 - 17:27) *
Ja mogę polecić z czystym sumieniem Eurol Synthence FS 0W30. Bardzo dobry olej z aprobatą VW 504/507. Lepkość przy 100 stopniach na poziomie 12,4. Ewenementem jest ponad 50% baza syntetyczna PAO tego oleju. Najnowszy pakiet pod 504/507 opart na m.in na borze. bardzo dobra płynność w niskich temperaturach. Plusem jest przystępna cena w porównaniu do porównywalnych olejów Millersa czy Penrite. Żeby nie było to sprzedaje ten olej ale sam na nim jeżdżę w CFGB po wirusie bo wg. mnie to bardzo dobry olej. Zwłaszcza do aut z dpf-em albo w okresie gwarancji bo ma aprobatę (do silników z euro 6 504/507 lub 508/509 jest praktycznie obowiązkowe). U Ciebie nie ma Dpf-a wiec możesz celować też w inny olej - Hexx na pewno doradzi Delvac-a z wyższą klasa jakości wg. API albo jakiegoś Amsoil-a.


Być może ten Eurol Fs 0w30 posiada tyle PAO bo i cena nie jest niska co może o tym świadczyć gdyż firma nie jest bardzo popularna i rozreklamowana.
Np. Specol Gold 0w40 posiada w składzie ok 10-20% PAO ale cena też adekwatnie niższa co do ilości bazy PAO w składzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Addi
post Thu, 28 Jun 2018 - 22:42
Post #6150


Rookie
Dołączył: Tue, 19 June 2018





CYTAT(DealMan @ Wed, 27 Jun 2018 - 17:58) *
Jak są tu już specjaliści od olejów. Macie info na temat naszego rodzimego specola? Zwłaszcza seria Gold.cena kusząca a do zwykłych seryjnych gównowozów szkoda dużo na olej


Specol Gold 5W30 i 5W40 są wystarczająco odpowiednie do nieskomplikowanych silników bez pompowtrysków, systemów ekologi DPF i bez innych nowoczesnych rozwiązań. Oczywiście w tej cenie w tych olejach jak i innych firm nie znajdziemy baz PAO dopiero droższe Specol Gold 0W20, 0W30, 0W40 posiadają odrobinę PAO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Addi
post Thu, 28 Jun 2018 - 22:51
Post #6151


Rookie
Dołączył: Tue, 19 June 2018





CYTAT(DealMan @ Wed, 27 Jun 2018 - 21:16) *
A jeżeli chodzi o 10W40 z serii CLASSIC? Jak mają się do np MOTULA 2100 czy MOBILA 2000 albo CASTROLA GTX? Mam warsztat i po prostu zastanawiam się co dobrego proponować klientom, a rynek mamy jaki mamy i często mocno w grę wchodzi cena.


Według mnie nie ma sensu przepłacać za nazwę Firm jakie zostały wymienione bo nie zawsze rozreklamowana i promowana (Castrol, Motul itp...) będzie przewyższać jakością te mniej znane jak nasze krajowe Lotos, Orlen biorąc pod uwagę podstawową linie produktów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Addi
post Thu, 28 Jun 2018 - 23:31
Post #6152


Rookie
Dołączył: Tue, 19 June 2018





[quote name='BeeMiX' date='Thu, 28 Jun 2018 - 10:51' post='1302929']
Znajomy jest dystrybutorem i bardzo zachwalał, podobno dobrze się sprawdza w wysilonych JZtach. Zerknij na kartę produktu, lepsze parametry jak Millers https://rowe-mineraloel.com/pl/produkte/hig...l-sae-10w-60-2/

W jakiej cenie Twój znajomy posiada ten Rowe 10W60 5L jeżeli można zapytać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 28 Jun 2018 - 23:44
Post #6153


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Racing 525zl 5l

CYTAT(hexx #2 @ Thu, 28 Jun 2018 - 11:08) *
Problemy z pienieniem się olejów przekładniowych.
Olej zalany do mostu po głównym remoncie i założeniu blokady ARB (czyli w środku w zasadzie sterylnie czysto) ... i zapienił się po około 2-3 kilometrach jazdy po asfalcie.
Problem zgłoszony do producenta. Próbki pobrane i wysłane do ich analizy. Odpowiedź.... olej OK. Odpowiedź: "był zabrudzony prawdopodobnie wodą i dlatego się zapienił"... czyli bzdura.
Czyli generalnie spychologia.

Oleje silnikowe też niekoniecznie dobrze się spisywały.
Dość szybko traciły parametry.

Firma która to testowała i miała umowę: Suchorz 4x4
Jedna z najbardziej znanych firm w kraju od modyfikacji JEEP'ów.

Umowę z ROWE rozwiązali.



Dzięki. Miałem zalany w Lexie w skrzyni i nie zauważyłem żadnych problemów. Ale wydaje mi się że na Millersie lepiej pracowała


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 29 Jun 2018 - 06:26
Post #6154


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(hexx #2 @ Thu, 28 Jun 2018 - 11:12) *
standardowo podaje się tylko lepkość kinematyczna przy 40 i 100 stopniach

Pierwsza cyfra (0w, 5w itd) określa zakres temperatury płynności/pompowalności oleju.
Druga to zakres lepkości przy 100 stopniach.

Ta pompowalnosc jest dla jakiejś konkretnej temperatury? Np -50 stopni ?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 29 Jun 2018 - 07:08
Post #6155


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(piwo @ Fri, 29 Jun 2018 - 06:26) *
Ta pompowalnosc jest dla jakiejś konkretnej temperatury? Np -50 stopni ?

tak
jest coś takiego jak : Maksymalna lepkość dynamiczna [cP] w danej temperaturze
i teraz...

SAE 0W ---> 3250 [cP] w -35°C ---> Temperatura pompowalności -35 stopni C
SAE 5W ---> 3500 [cP] w -30°C ---> Temperatura pompowalności -30 stopni C

olej by został zaszeregowany, musi spełniać te minimalne warunki (wartości kryteriów)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Addi
post Fri, 29 Jun 2018 - 07:47
Post #6156


Rookie
Dołączył: Tue, 19 June 2018





[quote name='BeeMiX' date='Thu, 28 Jun 2018 - 23:44' post='1303009']
Racing 525zl 5l

Za taką cenę to olej ten chyba tylko dla celebrytów, może i dobry ale cena zaporowa jak dla przeciętnych użytkowników 10-20 letnich aut

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 29 Jun 2018 - 08:00
Post #6157


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(hexx #2 @ Fri, 29 Jun 2018 - 07:08) *
tak
jest coś takiego jak : Maksymalna lepkość dynamiczna [cP] w danej temperaturze
i teraz...

SAE 0W ---> 3250 [cP] w -35°C ---> Temperatura pompowalności -35 stopni C
SAE 5W ---> 3500 [cP] w -30°C ---> Temperatura pompowalności -30 stopni C

olej by został zaszeregowany, musi spełniać te minimalne warunki (wartości kryteriów)

A 10w ma ile?
Ok znalazłem już
Klasa zimowa Lepkość Temperatura
15W 3500 cP -15° C
10W 3500 cP -20 ° C
5W 3500 cP -25° C
0W 3250 cP -30° C
Dziwne że wszystkie oleje jakie są sprzedawane nie mają wskaźnika 0w a nawet -20w mimo że baza jest syntetyczna. Nie kumam w czym producenci olejów mają problem

Milers nt+ 5w40 ma przy -30st 6600cP. To nie za dużo? Po co oni takie gówno robią?miód widze ma koło 2000-10000cP , woda w 20 stopniach ma koło 1cP, gliceryna w 25 stopniach 900cP.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 29 Jun 2018 - 08:36
Post #6158


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





ale ten Millers o którym piszesz to CFS ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 29 Jun 2018 - 08:40
Post #6159


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Tak
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsp...we/cfs-5w40-nt/


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 29 Jun 2018 - 08:46
Post #6160


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





widać wychodzą z założenia, że to olej wyczynowy
i odpalanie przy -30 stopniach jest mniej istotne niż jego zachowanie w temperaturze 125 stopni C

druga sprawa
czy te dane są wg. którejś wersji SAE J300 (to co wstawiłeś) czy ASTM D5293
Tak z marszu nie powiem. Trzeba spojrzeć dokładnie w dokumentacje jak było to mierzone i ewentualnie przeliczać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 306 307 308 309 310 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 15:19