![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6121
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jak Hexx pisze dobre 0w40/5w40 ewentualnie 5W50 na lato jak mocniej upalasz.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6122
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Panowie czy można zalać olej 0w30 o specyfikacji A3/B3-B4 505.00, 502.00 to tdi CR ? Dodam, że dpf brak. Czy taki olej będzie lepszy od np. 0w30 z normą C3 i 507.00? Zależy mi aby zaląc coś dobrego z 0w30 - nie chcę wchodzić w lepkość 0w40.
-------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#6123
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
a po co chcesz 0/30 zamiast 5/30 ?
jest jakaś potrzeba ? |
|
|
![]()
Post
#6124
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Może być i 5w30, chciałbym zostać przy lepkości w 100 stopniach na poziomie 12-12,5. Czy taki olej z normą A3/B3-B4 0w30 lub 5w30 będzie ok do tdi CR (bez dpf)?
-------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#6125
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
silnik seria ?
ten olej o jakim myślisz jakie ma API ? |
|
|
![]()
Post
#6126
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Silnik seria jak na razie cfgb 170KM, api oleju SL/CF.
-------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#6127
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ja mogę polecić z czystym sumieniem Eurol Synthence FS 0W30. Bardzo dobry olej z aprobatą VW 504/507. Lepkość przy 100 stopniach na poziomie 12,4. Ewenementem jest ponad 50% baza syntetyczna PAO tego oleju. Najnowszy pakiet pod 504/507 opart na m.in na borze. bardzo dobra płynność w niskich temperaturach. Plusem jest przystępna cena w porównaniu do porównywalnych olejów Millersa czy Penrite. Żeby nie było to sprzedaje ten olej ale sam na nim jeżdżę w CFGB po wirusie bo wg. mnie to bardzo dobry olej. Zwłaszcza do aut z dpf-em albo w okresie gwarancji bo ma aprobatę (do silników z euro 6 504/507 lub 508/509 jest praktycznie obowiązkowe). U Ciebie nie ma Dpf-a wiec możesz celować też w inny olej - Hexx na pewno doradzi Delvac-a z wyższą klasa jakości wg. API albo jakiegoś Amsoil-a.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6128
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Jak są tu już specjaliści od olejów. Macie info na temat naszego rodzimego specola? Zwłaszcza seria Gold.cena kusząca a do zwykłych seryjnych gównowozów szkoda dużo na olej
|
|
|
![]()
Post
#6129
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6130
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jak są tu już specjaliści od olejów. Macie info na temat naszego rodzimego specola? Zwłaszcza seria Gold.cena kusząca a do zwykłych seryjnych gównowozów szkoda dużo na olej Moim zdaniem bardzo sensowne oleje. Sam sprzedaje tego całkiem sporo i generalnie Klienci te oleje bardzo chwalą. Gold 5W30 i 5W40 to bardzo tanie oleje i chyba za takie pieniądze nic lepszego się nie kupi. Dobre bazy z udziłem PAO choć pakietowo dość przeciętnie. Gold 0w20, 0w30 i 0w40 to już wyższa półka jakościowa i tam PAO jest całkiem sporo. Cena też adekwatnie wyższa ale wciąż atrakcyjna. Miałem Klienta co jeździł na Amsoilu 0w20, spróbował Specola Golda 0w20 i już nie chce ani Amsoila ani Neste 0w20. Z innych Specoli godny uwagi Spec Premium C3 VW504/507 5W30 na najnowszym pakiecie pod 504/507, który jak do tej pory ma niewiele olejów a te co mają są średnio 100% droższe. Sport, Extraspec Racing i cała seria Extraspec jest dość przeciętna. Kilka olejów było badanych i analizy są w sieci. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6131
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Moim zdaniem bardzo sensowne oleje. Sam sprzedaje tego całkiem sporo i generalnie Klienci te oleje bardzo chwalą. Gold 5W30 i 5W40 to bardzo tanie oleje i chyba za takie pieniądze nic lepszego się nie kupi. Dobre bazy z udziłem PAO choć pakietowo dość przeciętnie. Gold 0w20, 0w30 i 0w40 to już wyższa półka jakościowa i tam PAO jest całkiem sporo. Cena też adekwatnie wyższa ale wciąż atrakcyjna. Miałem Klienta co jeździł na Amsoilu 0w20, spróbował Specola Golda 0w20 i już nie chce ani Amsoila ani Neste 0w20. Z innych Specoli godny uwagi Spec Premium C3 VW504/507 5W30 na najnowszym pakiecie pod 504/507, który jak do tej pory ma niewiele olejów a te co mają są średnio 100% droższe. Sport, Extraspec Racing i cała seria Extraspec jest dość przeciętna. Kilka olejów było badanych i analizy są w sieci. A jeżeli chodzi o 10W40 z serii CLASSIC? Jak mają się do np MOTULA 2100 czy MOBILA 2000 albo CASTROLA GTX? Mam warsztat i po prostu zastanawiam się co dobrego proponować klientom, a rynek mamy jaki mamy i często mocno w grę wchodzi cena. |
|
|
![]()
Post
#6132
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Panowie spotkaliście się żeby CFS NT+ zostawiał czarny nalot w silniku ? Rozbierałem jakiś czas temu mój motor który jeździł na tym oleju. Wszystko pokryte czarno/siwym nalotem. Widziałem to wcześniej chyba gdzieś u Coobcia ale nie spotkalem sie z czyms takim wczesniej. Teraz po dotarciu będę testował ROWE Racing
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6133
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6134
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
A jeżeli chodzi o 10W40 z serii CLASSIC? Jak mają się do np MOTULA 2100 czy MOBILA 2000 albo CASTROLA GTX? Mam warsztat i po prostu zastanawiam się co dobrego proponować klientom, a rynek mamy jaki mamy i często mocno w grę wchodzi cena. Szczerze powiedziawszy to nie wiem. Dla mnie wszystkie te oleje podobnie jak 90% 10w40 są po prostu słabe jakościowo. Mało jest aut, które mają mniej niż 15-20 lat i do których trzeba lać 10w40. Ludzie tak sobie wymyślili i potem leją 10W40 np. do 1.9 TDI bo przecież "Panie on ma już 300 tyś". Są konstrukcje luźno spasowane ale tam zazwyczaj można zastosować 10W50 lub nawet 10W60 a to już inna półka jakościowa a jak trzeba to sensowny 10W40 też się znajdzie ale będzie droższy (nawet kilka razy) od najtańszych "syntetyków" 5W. Niestety główne 2 powody stosowania 10w40 to zabobon, że trzeba bo już stare auto/duży przebieg a drugi powód to taniej. W zdecydowanej większości przypadków lepiej jest zastosować np. 5W40 i np. taki Specol Gold 5W40 idealnie sprawdza się w roli niedrogiego a dobrego jakościowo oleju do starszych konstrukcyjnie silników. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6135
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie spotkaliście się żeby CFS NT+ zostawiał czarny nalot w silniku ? Rozbierałem jakiś czas temu mój motor który jeździł na tym oleju. Wszystko pokryte czarno/siwym nalotem. Widziałem to wcześniej chyba gdzieś u Coobcia ale nie spotkalem sie z czyms takim wczesniej. Teraz po dotarciu będę testował ROWE Racing Gdzieś słyszałem/czytałem o takim przypadku ale w tej chwili nie jestem w stanie odtworzyć szczegółów. Czemu akurat ROWE? Ja bym poszedł w coś ala Penrite/Amsoil/Ravenol/Fuchs Race Pro S czy choćby Liqui Moly/Meguin. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6136
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
bardzo ostrożnie nie wiem jak ten konkretny olej... ale z innymi jest problem jakościowy Pewnie za dużo nie chcesz/nie możesz napisać ale czyżby przy okazji kontroli jakości u kontrahenta wyszły te problemy? Często dostawca jest zobowiązany do okresowego badania produktów w niezależnym laboratorium lub nawet do badania z każdej dostarczonej partii towaru - normalna sprawa w różnych branżach. Eurol np. wygrał przetarg na dostawę olejów dla Policji i co chwilę muszą robić badanie potwierdzające deklarowane w karcie parametry oraz spełnianie norm. Ale to akurat jest dobra sprawa dla zwykłego konsumenta bo wiadomo, że "papier wszystko przyjmie" i znam takie firmy/produkty które delikatnie mówiąc są bardzo dalekie od spełniania tego co w podawanych parametrach. I nie chodzi tu o drobne odchylenia bo te zdarzyć się mogą nawet najlepszym i same badania mogą być obarczone drobnym niewielkim błędem. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6137
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Szczerze powiedziawszy to nie wiem. Dla mnie wszystkie te oleje podobnie jak 90% 10w40 są po prostu słabe jakościowo. Mało jest aut, które mają mniej niż 15-20 lat i do których trzeba lać 10w40. Ludzie tak sobie wymyślili i potem leją 10W40 np. do 1.9 TDI bo przecież "Panie on ma już 300 tyś". Są konstrukcje luźno spasowane ale tam zazwyczaj można zastosować 10W50 lub nawet 10W60 a to już inna półka jakościowa a jak trzeba to sensowny 10W40 też się znajdzie ale będzie droższy (nawet kilka razy) od najtańszych "syntetyków" 5W. Niestety główne 2 powody stosowania 10w40 to zabobon, że trzeba bo już stare auto/duży przebieg a drugi powód to taniej. W zdecydowanej większości przypadków lepiej jest zastosować np. 5W40 i np. taki Specol Gold 5W40 idealnie sprawdza się w roli niedrogiego a dobrego jakościowo oleju do starszych konstrukcyjnie silników. Co do sensu stosowania 10w40 to wiem że nie ma sensu i 5w jest lepsze, wszystkim to próbuje wbić do głowy ale "panie silnik się rozcieknie". Czyli w sumie bez różnicy czy wleje specola czy mobila |
|
|
![]()
Post
#6138
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
10w na bazie syntetycznej ma sens w rejonach gdzie temperatury nie spadają do tak niskich by stosować olej 5w.. albo do motocykli.
U nas problemem nie jest sama lepkość 10/40 a jakość zastosowanych baz i ilość dodatków. Generalnie są to bardzo słabe i ubogie oleje (po za pojedynczymi wyjątkami). |
|
|
![]()
Post
#6139
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
10w na bazie syntetycznej ma sens w rejonach gdzie temperatury nie spadają do tak niskich by stosować olej 5w.. albo do motocykli. U nas problemem nie jest sama lepkość 10/40 a jakość zastosowanych baz i ilość dodatków. Generalnie są to bardzo słabe i ubogie oleje (po za pojedynczymi wyjątkami). Dokładnie. 10W40 to najczęściej de-facto baza mineralna z niewielką domieszką bazy"syntetycznej" a pakiet dodatków jest zwykle taki aby na styk olej spełniał normę lub klasę jakości. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6140
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Co do sensu stosowania 10w40 to wiem że nie ma sensu i 5w jest lepsze, wszystkim to próbuje wbić do głowy ale "panie silnik się rozcieknie". Czyli w sumie bez różnicy czy wleje specola czy mobila Wg. mnie większej różnicy nie będzie. Ten mobil to może być u nas blendowany . Specol też produkował kiedyś oleje dla Mobil-a. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 15:19 |