Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 305 306 307 308 309 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Tue, 26 Jun 2018 - 14:11
Post #6121


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Jak Hexx pisze dobre 0w40/5w40 ewentualnie 5W50 na lato jak mocniej upalasz.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 26 Jun 2018 - 14:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
peter250
post Wed, 27 Jun 2018 - 16:23
Post #6122


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Panowie czy można zalać olej 0w30 o specyfikacji A3/B3-B4 505.00, 502.00 to tdi CR ? Dodam, że dpf brak. Czy taki olej będzie lepszy od np. 0w30 z normą C3 i 507.00? Zależy mi aby zaląc coś dobrego z 0w30 - nie chcę wchodzić w lepkość 0w40.


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 27 Jun 2018 - 16:29
Post #6123


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





a po co chcesz 0/30 zamiast 5/30 ?
jest jakaś potrzeba ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Wed, 27 Jun 2018 - 16:33
Post #6124


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Może być i 5w30, chciałbym zostać przy lepkości w 100 stopniach na poziomie 12-12,5. Czy taki olej z normą A3/B3-B4 0w30 lub 5w30 będzie ok do tdi CR (bez dpf)?


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 27 Jun 2018 - 16:39
Post #6125


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





silnik seria ?

ten olej o jakim myślisz jakie ma API ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Wed, 27 Jun 2018 - 17:00
Post #6126


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Silnik seria jak na razie cfgb 170KM, api oleju SL/CF.


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 27 Jun 2018 - 17:27
Post #6127


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Ja mogę polecić z czystym sumieniem Eurol Synthence FS 0W30. Bardzo dobry olej z aprobatą VW 504/507. Lepkość przy 100 stopniach na poziomie 12,4. Ewenementem jest ponad 50% baza syntetyczna PAO tego oleju. Najnowszy pakiet pod 504/507 opart na m.in na borze. bardzo dobra płynność w niskich temperaturach. Plusem jest przystępna cena w porównaniu do porównywalnych olejów Millersa czy Penrite. Żeby nie było to sprzedaje ten olej ale sam na nim jeżdżę w CFGB po wirusie bo wg. mnie to bardzo dobry olej. Zwłaszcza do aut z dpf-em albo w okresie gwarancji bo ma aprobatę (do silników z euro 6 504/507 lub 508/509 jest praktycznie obowiązkowe). U Ciebie nie ma Dpf-a wiec możesz celować też w inny olej - Hexx na pewno doradzi Delvac-a z wyższą klasa jakości wg. API albo jakiegoś Amsoil-a.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Wed, 27 Jun 2018 - 17:58
Post #6128


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Jak są tu już specjaliści od olejów. Macie info na temat naszego rodzimego specola? Zwłaszcza seria Gold.cena kusząca a do zwykłych seryjnych gównowozów szkoda dużo na olej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 27 Jun 2018 - 19:02
Post #6129


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(tomek evo @ Wed, 27 Jun 2018 - 17:27) *
Hexx na pewno doradzi Delvac-a z wyższą klasa jakości wg. API albo jakiegoś Amsoil-a.

oczywiście rolleyes.gif
Delvac LE 5/30 będzie cacy.. i w sensownej cenie

Są też inne z wysokim API
ale ten chyba jest najbardziej dostępny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 27 Jun 2018 - 20:37
Post #6130


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(DealMan @ Wed, 27 Jun 2018 - 17:58) *
Jak są tu już specjaliści od olejów. Macie info na temat naszego rodzimego specola? Zwłaszcza seria Gold.cena kusząca a do zwykłych seryjnych gównowozów szkoda dużo na olej

Moim zdaniem bardzo sensowne oleje. Sam sprzedaje tego całkiem sporo i generalnie Klienci te oleje bardzo chwalą. Gold 5W30 i 5W40 to bardzo tanie oleje i chyba za takie pieniądze nic lepszego się nie kupi. Dobre bazy z udziłem PAO choć pakietowo dość przeciętnie. Gold 0w20, 0w30 i 0w40 to już wyższa półka jakościowa i tam PAO jest całkiem sporo. Cena też adekwatnie wyższa ale wciąż atrakcyjna. Miałem Klienta co jeździł na Amsoilu 0w20, spróbował Specola Golda 0w20 i już nie chce ani Amsoila ani Neste 0w20. Z innych Specoli godny uwagi Spec Premium C3 VW504/507 5W30 na najnowszym pakiecie pod 504/507, który jak do tej pory ma niewiele olejów a te co mają są średnio 100% droższe. Sport, Extraspec Racing i cała seria Extraspec jest dość przeciętna. Kilka olejów było badanych i analizy są w sieci.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Wed, 27 Jun 2018 - 21:16
Post #6131


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





CYTAT(tomek evo @ Wed, 27 Jun 2018 - 20:37) *
Moim zdaniem bardzo sensowne oleje. Sam sprzedaje tego całkiem sporo i generalnie Klienci te oleje bardzo chwalą. Gold 5W30 i 5W40 to bardzo tanie oleje i chyba za takie pieniądze nic lepszego się nie kupi. Dobre bazy z udziłem PAO choć pakietowo dość przeciętnie. Gold 0w20, 0w30 i 0w40 to już wyższa półka jakościowa i tam PAO jest całkiem sporo. Cena też adekwatnie wyższa ale wciąż atrakcyjna. Miałem Klienta co jeździł na Amsoilu 0w20, spróbował Specola Golda 0w20 i już nie chce ani Amsoila ani Neste 0w20. Z innych Specoli godny uwagi Spec Premium C3 VW504/507 5W30 na najnowszym pakiecie pod 504/507, który jak do tej pory ma niewiele olejów a te co mają są średnio 100% droższe. Sport, Extraspec Racing i cała seria Extraspec jest dość przeciętna. Kilka olejów było badanych i analizy są w sieci.


A jeżeli chodzi o 10W40 z serii CLASSIC? Jak mają się do np MOTULA 2100 czy MOBILA 2000 albo CASTROLA GTX? Mam warsztat i po prostu zastanawiam się co dobrego proponować klientom, a rynek mamy jaki mamy i często mocno w grę wchodzi cena.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 27 Jun 2018 - 21:23
Post #6132


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Panowie spotkaliście się żeby CFS NT+ zostawiał czarny nalot w silniku ? Rozbierałem jakiś czas temu mój motor który jeździł na tym oleju. Wszystko pokryte czarno/siwym nalotem. Widziałem to wcześniej chyba gdzieś u Coobcia ale nie spotkalem sie z czyms takim wczesniej. Teraz po dotarciu będę testował ROWE Racing


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 27 Jun 2018 - 21:29
Post #6133


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(BeeMiX @ Wed, 27 Jun 2018 - 21:23) *
będę testował ROWE Racing

bardzo ostrożnie
nie wiem jak ten konkretny olej... ale z innymi jest problem jakościowy

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 28 Jun 2018 - 08:25
Post #6134


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(DealMan @ Wed, 27 Jun 2018 - 21:16) *
A jeżeli chodzi o 10W40 z serii CLASSIC? Jak mają się do np MOTULA 2100 czy MOBILA 2000 albo CASTROLA GTX? Mam warsztat i po prostu zastanawiam się co dobrego proponować klientom, a rynek mamy jaki mamy i często mocno w grę wchodzi cena.

Szczerze powiedziawszy to nie wiem. Dla mnie wszystkie te oleje podobnie jak 90% 10w40 są po prostu słabe jakościowo. Mało jest aut, które mają mniej niż 15-20 lat i do których trzeba lać 10w40. Ludzie tak sobie wymyślili i potem leją 10W40 np. do 1.9 TDI bo przecież "Panie on ma już 300 tyś". Są konstrukcje luźno spasowane ale tam zazwyczaj można zastosować 10W50 lub nawet 10W60 a to już inna półka jakościowa a jak trzeba to sensowny 10W40 też się znajdzie ale będzie droższy (nawet kilka razy) od najtańszych "syntetyków" 5W. Niestety główne 2 powody stosowania 10w40 to zabobon, że trzeba bo już stare auto/duży przebieg a drugi powód to taniej. W zdecydowanej większości przypadków lepiej jest zastosować np. 5W40 i np. taki Specol Gold 5W40 idealnie sprawdza się w roli niedrogiego a dobrego jakościowo oleju do starszych konstrukcyjnie silników.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 28 Jun 2018 - 08:28
Post #6135


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(BeeMiX @ Wed, 27 Jun 2018 - 21:23) *
Panowie spotkaliście się żeby CFS NT+ zostawiał czarny nalot w silniku ? Rozbierałem jakiś czas temu mój motor który jeździł na tym oleju. Wszystko pokryte czarno/siwym nalotem. Widziałem to wcześniej chyba gdzieś u Coobcia ale nie spotkalem sie z czyms takim wczesniej. Teraz po dotarciu będę testował ROWE Racing


Gdzieś słyszałem/czytałem o takim przypadku ale w tej chwili nie jestem w stanie odtworzyć szczegółów. Czemu akurat ROWE? Ja bym poszedł w coś ala Penrite/Amsoil/Ravenol/Fuchs Race Pro S czy choćby Liqui Moly/Meguin.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 28 Jun 2018 - 08:38
Post #6136


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx #2 @ Wed, 27 Jun 2018 - 21:29) *
bardzo ostrożnie
nie wiem jak ten konkretny olej... ale z innymi jest problem jakościowy

Pewnie za dużo nie chcesz/nie możesz napisać ale czyżby przy okazji kontroli jakości u kontrahenta wyszły te problemy? Często dostawca jest zobowiązany do okresowego badania produktów w niezależnym laboratorium lub nawet do badania z każdej dostarczonej partii towaru - normalna sprawa w różnych branżach. Eurol np. wygrał przetarg na dostawę olejów dla Policji i co chwilę muszą robić badanie potwierdzające deklarowane w karcie parametry oraz spełnianie norm. Ale to akurat jest dobra sprawa dla zwykłego konsumenta bo wiadomo, że "papier wszystko przyjmie" i znam takie firmy/produkty które delikatnie mówiąc są bardzo dalekie od spełniania tego co w podawanych parametrach. I nie chodzi tu o drobne odchylenia bo te zdarzyć się mogą nawet najlepszym i same badania mogą być obarczone drobnym niewielkim błędem.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Thu, 28 Jun 2018 - 08:41
Post #6137


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





CYTAT(tomek evo @ Thu, 28 Jun 2018 - 08:25) *
Szczerze powiedziawszy to nie wiem. Dla mnie wszystkie te oleje podobnie jak 90% 10w40 są po prostu słabe jakościowo. Mało jest aut, które mają mniej niż 15-20 lat i do których trzeba lać 10w40. Ludzie tak sobie wymyślili i potem leją 10W40 np. do 1.9 TDI bo przecież "Panie on ma już 300 tyś". Są konstrukcje luźno spasowane ale tam zazwyczaj można zastosować 10W50 lub nawet 10W60 a to już inna półka jakościowa a jak trzeba to sensowny 10W40 też się znajdzie ale będzie droższy (nawet kilka razy) od najtańszych "syntetyków" 5W. Niestety główne 2 powody stosowania 10w40 to zabobon, że trzeba bo już stare auto/duży przebieg a drugi powód to taniej. W zdecydowanej większości przypadków lepiej jest zastosować np. 5W40 i np. taki Specol Gold 5W40 idealnie sprawdza się w roli niedrogiego a dobrego jakościowo oleju do starszych konstrukcyjnie silników.

Co do sensu stosowania 10w40 to wiem że nie ma sensu i 5w jest lepsze, wszystkim to próbuje wbić do głowy ale "panie silnik się rozcieknie". Czyli w sumie bez różnicy czy wleje specola czy mobila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 28 Jun 2018 - 09:07
Post #6138


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





10w na bazie syntetycznej ma sens w rejonach gdzie temperatury nie spadają do tak niskich by stosować olej 5w.. albo do motocykli.
U nas problemem nie jest sama lepkość 10/40 a jakość zastosowanych baz i ilość dodatków. Generalnie są to bardzo słabe i ubogie oleje (po za pojedynczymi wyjątkami).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 28 Jun 2018 - 09:33
Post #6139


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx #2 @ Thu, 28 Jun 2018 - 09:07) *
10w na bazie syntetycznej ma sens w rejonach gdzie temperatury nie spadają do tak niskich by stosować olej 5w.. albo do motocykli.
U nas problemem nie jest sama lepkość 10/40 a jakość zastosowanych baz i ilość dodatków. Generalnie są to bardzo słabe i ubogie oleje (po za pojedynczymi wyjątkami).

Dokładnie. 10W40 to najczęściej de-facto baza mineralna z niewielką domieszką bazy"syntetycznej" a pakiet dodatków jest zwykle taki aby na styk olej spełniał normę lub klasę jakości.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 28 Jun 2018 - 09:35
Post #6140


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(DealMan @ Thu, 28 Jun 2018 - 08:41) *
Co do sensu stosowania 10w40 to wiem że nie ma sensu i 5w jest lepsze, wszystkim to próbuje wbić do głowy ale "panie silnik się rozcieknie". Czyli w sumie bez różnicy czy wleje specola czy mobila

Wg. mnie większej różnicy nie będzie. Ten mobil to może być u nas blendowany . Specol też produkował kiedyś oleje dla Mobil-a.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 305 306 307 308 309 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 15:19