![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6001
|
|
User Dołączył: Thu, 26 November 2015 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6002
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
to dobry olej, możesz lać
|
|
|
![]()
Post
#6003
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
do 1.9 TDI PD też będzie ok? Jak on się ma do Mobil Delvac 1 SHC 5w40?
|
|
|
![]()
Post
#6004
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Delvac ma bardziej bogaty skład niż SHC
|
|
|
![]()
Post
#6005
|
|
User Dołączył: Mon, 23 April 2018 ![]() |
RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 5W-40 i RAVENOL REP Racing Extra Performance 5W-30 hexx co o nich tak ogólnie powiesz? Parametry na papierze wybitne jak na C3
|
|
|
![]()
Post
#6006
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Nie miałem kontaktu z tymi produktami i nikt znajomy ich nie używał.. więc z praktyki nic więcej nie powiem niż jest w dokumentacji.
Na pewno z "racingiem" nie mają nic wspólnego po za nazwą ![]() Do jakiego silnika chcesz to wlać ? |
|
|
![]()
Post
#6007
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
To co powiesz na ten temat na podstawie dokumentacji?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6008
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
papier przyjmuje wszystko, podobnie jak etykieta
ale skoro ma VW 502/505/505.01, dexos2, to jak się mówi potocznie.... wyżej d*** nie podskoczysz |
|
|
![]()
Post
#6009
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
a skład analizowałeś cz tylko po normach patrzysz?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6010
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
nie bądź infantylny
Normy to są właśnie ograniczenia.. i jak chcesz je mieć to nie możesz ich przekroczyć, bo je stracisz. Nie przeszkadza to pisać na etykiecie, że olej jest Super-Hiper-Madafaka Racing. To jak byś seryjnego Poloneza obwiesił spojlerami.... fajnie się prezentuje ale to dalej Polonez Oleje Racing ? Proszę... https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2990.pdf http://www.millersoils.pl/wp-content/uploa...nowa-gama-1.jpg https://www.redlineoil.com/powersports-motor-oil-2 https://www.redlineoil.com/racing-motor-oil |
|
|
![]()
Post
#6011
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ale ja Cię nie prosiłem o wywód na temat olejów racing tylko o Twoją opinię na temat tego oleju na podstawie dostępnych danych. Swoją drogą pokaż mi, który z tych olejów co zalinkowałeś nadaje się do diesla z dpf-em.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6012
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Wskaż silnik diesla, który posiada DPF i który w swojej specyfikacji/DTR wymaga oleju wyczynowego/sportowego.
Może ma jeszcze trzymać Euro 6 ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#6013
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
No to po co linkujesz oleje Racing jak ktoś się interesuje olejem spełniającym C3? Dowiemy się co sadzisz o tym oleju i na podstawie czego?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6014
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
No i gdzie ten silnik diesla z DPF który wymaga oleju wyczynowego ?
![]() Do diesla leje się olej który spełnia CI-4, CJ-4 lub CK-4 Zalewanie KAŻDEGO w innej klasie jakościowej... niezależnie od tego kto jest jego producentem i jakie pseudo-racingowe ma opisy... jest błędem. A Ravenol ? Kolejny budżetowy produkt o jakości... budżetowej. Jak mówi stare przysłowie... Łatwiej jest ogłupić ludzi, niż przekonać ich, że zostali ogłupieni. |
|
|
![]()
Post
#6015
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Wszyscy znamy Twój pogląd na sprawę ale chyba ani ja ani Kolega Noskill nie takiej odpowiedzi oczekiwali. Nie wrzucaj wszystkich produktów danej marki do jednego worka pisząc o jakości budżetowej. Seria olejów Racingowych Ravenola jest moim zdaniem bardzo dobra i pisanie o jakości budżetowej jest sporym nadużyciem z Twojej strony.
Jaki jest najlepszy dostępny wg. Ciebie na rynku olej spełniający normę C3? I nie pisz proszę, że wszystko to ekologiczne zalewajki itd. bo jak ktoś ma dpf-a (w innym temacie stanowczo popierasz karanie za wycinanie dpf-a) to zwykle potrzebuje oleju z normą ekologiczną a druga sprawa, że może ma auto na gwarancji i nawet jeśli full saps by mu zbytnio nie zaszkodził to w okresie gwarancji jest to ryzyko (pomijając fakt, że w niektórych przypadkach jazda na full saps odbija się szybko na kondycji dpf-a). -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#6016
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Ravenol to tani paździerz.... podobnie jak kilka innych marek jakie masz w ofercie.
Dobry olej C3 ? Nie ma dobrego oleju C3. Są to normy tylko po to by... zarabiać kasę. Nie pisz durnot w stylu, że jak masz DPF to potrzebujesz oleju z C3. To bzdura. Do KAŻDEGO silnika, niezależnie czy to PB czy ON potrzebujesz dobrego dedykowanego oleju. Lać oczywiście możesz.. ale jednocześnie skracasz "życie" i silnika i o dziwo filtra DPF. Do każdego swojego silnika Euro6, leje olej dedykowany do ciężarówek. W jednym mam 90.000 km, zalewam go co 15k od nowości i nie ma problemów.. ani z braniem oleju, ani z wypalaniem, ani z samym serwisem ASO. Szybko odbija się na filtrze ? Ile to jest szybko ? Chętnie będę jeździł do tego "szybko" i sprawdzę na sobie. Tomek, piszesz a popiołach (SAPS) powielając marketingowe bełkoty... a przecież nawet nie wiesz skąd one się biorą w DPF'e.... jaki jest mechanizm ich dostawania się do filtra, jakie są zależności ![]() |
|
|
![]()
Post
#6017
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
informacyjnie
zalałem eurola 0w30 do 2.0 TDI 150KM i temp oleju spadła około 4-5 st C wiec cos musi w tym byc ze jest lepszy od seryjnego catrola auto ma 11 tys km -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6018
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
zalej na następną wymianę to samo i porównaj temperaturę oleju przed wyminą (jazda jakimś odcinkiem) i po wymianie .. jazda tym samym odcinkiem w porównywalnych warunkach
również powinno być widać różnicę |
|
|
![]()
Post
#6019
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
nie ma takiej mozliwości
nastepna wymiana bedzie w ramach darmowego przeglądu LL w ASO ![]() ale oczywiscie porównam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6020
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Nawet jak zaleją Castrola, to temperatura znowu powinna być niższa.
Oleje ekologiczne są bardzo ubogie w dodatki. Jak dodatki się zużywają.. a zużywają się szybko bo jest ich mało, to pogarsza się smarność oleju (i automatycznie wzrasta temperatura tego oleju) i zużycie silnika. Zalanie każdego świeżego oleju będzie dawało.. powinno dać... efekt jaki masz teraz. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 20:05 |