![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5901
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5902
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tylko zalej coś porządnego a nie jakiś badziew. Akurat w lepkości 0W40 jest cała masa naprawdę porządnych olejów. Były już wymieniane wiec nie będę powtarzał ale szukaj olejów, które przewinęły się w wątku. Do tego silnika spokojnie można też zalać dobre 0W30 - zwłaszcza na zimę. TSI nie lubią zbyt wysokich lepkości i z 5W50 bym nie kombinował.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5903
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Na ostatnim torze Poznań obrocilo mi dwie panewki. Przykleiły się do walu. Miałem zalany mobile 5w50. Nie wiem czy oryginał. Teraz myślę nad zmianą oleju. Jaki polecacie? Fuchs, liquid Moley, motul Millers10w60 co by było bardziej bezpiecznie dla panewek na torze Poznań przy temperaturze oleju ponad 120 stopni? Gdzie zamawiać by to był pewny dla mnie ( nie sprzedającego) zakup?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5904
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ja polecam oilmaster.pl, gościu też się zna więc może Ci doradzić.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#5905
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wolę żeby to kupujący i upalajacy na torze mi doradzili niż sprzedawca bo wiadomo sprzedawca wciśnie byle gówno kupującemu a upalajacy na torze mają własne doświadczenia. Więc sprzedawcy handlarzyny lepiej niech zamilkną na wieki.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5906
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5907
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Czy przechodząc z 5w20 (podobno syfiasty Castrol) na 5w30 (Millers) trzeba robić płukankę? Przebieg to zaledwie 25 000km.
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#5908
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na ostatnim torze Poznań obrocilo mi dwie panewki. Przykleiły się do walu. Miałem zalany mobile 5w50. Nie wiem czy oryginał. Teraz myślę nad zmianą oleju. Jaki polecacie? Fuchs, liquid Moley, motul Millers10w60 co by było bardziej bezpiecznie dla panewek na torze Poznań przy temperaturze oleju ponad 120 stopni? Gdzie zamawiać by to był pewny dla mnie ( nie sprzedającego) zakup? Ja używam na tor LM 10W60 (lub jego kopię Mequin racer 10W60) . Temperatury mam do 150 stopni (od kiedy mam wskaźnik, czyli od niecałego roku, przy 140st robię chłodzące do 110-120st , wcześniej nie robiłem) silnik wrażliwy na olej (Alfa TS 2.0) , w zeszłym roku 1100km torowych. Wcześniej 3000 około ale też po części z ulicą - dojazdy na kołach, w tym zaliczył silnik rozpad pompy na okrążeniu, nie wiem ile zanim się zorientowałem, spadek ciśnienia do zera , uruchomienia testowe, wjaz i zjazd na lawetę , z panewek jedna czy dwie ledwo muśnięte były. Po 1100 torowych po zbadaniu całkiem przyzwoicie wyszedł, bez nadmiernych ilości metali w tym z panewek, w tym roku jeszcze na nim 100-150km torowych zrobiłem. Poprzednio badałem go po 3 tysiącach km, wtedy wyszło trochę brudu - krzem w oleju i ślady żelaza z pierścieni brudem spowodowane, ale to było w okresie gdy miałem słabo osłonięty filtr w dolocie i piach pewnie się dostawał - z koła w dolot leciał. No i przebieg już jednak nakazywał wymianę bo paliwa się trochę zebrało. Na pewno ten olej wymaga porządnego zagrzania, przynajmniej w tym silniku który potworem no to nie jest, w jeździe ulicznej na jałowych na 2 barach stał, po torowym gonieniu 1,2-1,5 jakoś z grubsza (jałowe) . 120 stopni to z palcem w nosie dla niego. Polecany przed laty do Mek BMW z tego co znalazłem. Z tym że jak coś się z panewkami dzieje takiego , to jednak w mchanice prędzej przyczyna (ciśnienie? przepływ właściwy ? pompa ? pasowania ?) niż w oleju raczej, no chyba że b dużo przejchał. Ale 120 stopni bez przesady, to nie jakaś hipertemperatura. Aha, ja od Tomka evo kupowałem. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5909
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5910
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5911
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja się Ciebie nie pytam o ceny, ani nie pytam o radę, opisuję swoje doświadczenia.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5912
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Wolę żeby to kupujący i upalajacy na torze mi doradzili niż sprzedawca bo wiadomo sprzedawca wciśnie byle gówno kupującemu a upalajacy na torze mają własne doświadczenia. Więc sprzedawcy handlarzyny lepiej niech zamilkną na wieki. Tylko, że sprzedawca ma często dużo większa wiedzę praktyczną bo często ma x Klientów upalających na torze na różnych olejach i różnych maszynach. I jak mu zależy to wyciąga od nich informacje zwrotną. Oczywiście kwestia uczciwości sprzedawcy to osobny temat ale nie wrzucałbym wszystkich do jednego worka. Generalnie do ostrego upalania chyba najlepszym z ogólnodostępnych olejów jest Millers CFS NT+ tylko trzeba mieć świadomość, że jest to w zasadzie olej jeśli nie wyczynowy to przynajmniej półwyczynowy i jego charakterystyka jest taka, że korzyści z jego stosowania sa dopiero podczas jazdy torowej kidy olej złapie tak ze 120 stopni albo więcej. Spośród popularnych olejów bardziej przystępnych cenowo, chyba najlepszy jest LM Race tech 10W60, który jako Meguin Racer wychodzi bardzo korzystnie cenowo, co oczywiście nie powinno być decydującym kryterium wyboru w takim przypadku jednak jeśli ktoś często zmienia olej (czy nawet po każdej imprezie) i ma ograniczony budżet to można brać ten olej pod uwagę bo daje sobie nieźle radę. Dobrym olejem w miarę przystępnej cenie powinien być też Fuchs Race Pro S 10W60. Amsoil i RedLine to również pewniaki ale trzeba sprawdzić ceny i dostępność bo może być z tym różnie. Mowa tu o olejach w lepkości 10W60. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5913
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Czyli w przypadku tych wymienionych olei można kupować w ciemno bo nie ma ich podróbek na rynku?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5914
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ja zalałem Motul 300V 5W40.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#5915
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5916
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Megun i LM to chyba dwa różne oleje.
Megun SAE class (engine oils) 10W-60 SAE J300 Density at 15 °C 0,850 g/cm³ DIN 51757 Viscosity at 40 °C 168 mm²/s ASTM D 7042-04 Viscosity at 100 °C 24,0 mm²/s ASTM D 7042-04 Viscosity at -30°C (MRV) < 60000 mPas ASTM D4684 Viscosity at -25°C (CCS) <= 7000 mPas ASTM D5293 Viscosity index 174 DIN ISO 2909 HTHS at 150°C >= 3,5 mPas ASTM D5481 Pour point -36 °C DIN ISO 3016 Evaporation loss (Noack) 5,3 % CEC-L-40-A-93 Flash point 246 °C DIN ISO 2592 Total base number 10,5 mg KOH/g DIN ISO 3771 Sulfate ash 1,0 - 1,6 g/100g DIN 51575 Color number (ASTM) 3,5 DIN ISO 2049 Bardzo niskie hths więc ten olej kiepski. Lm LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60 opakowanie 5 litrów Klasa lepkosci 10W60 rodzaj syntetyczny 100% (PAO/Ester) Specyfikacje ACEA A3/B4 Specyfikacja API SL/CF DPF/FAP NIE Gęstość 15°C C 0,855 g/cm³ DIN 51757 Lepkość kinematyczna 40°C 1155 mm²/s ASTM D 7042-04 Lepkość kinematyczna 100°C 23,8 mm²/s ASTM D 7042-04 Lepkość kinematyczna -30°C <7000 mPas DIN 51377 Wskaźnik lepkości 185 DIN ISO 2909 Temperatura zapłonu 240°C DIN ISO 2592 Temperatura płynięcia -30°C DIN ISO 3016 Odparowanie (Noack) 6,5% ASTM D5800-08 Metoda B Chyba na Fuchsa się zdecyduje. Są na rynku podróbki ktoś coś słyszał? Bardahl INDY Syntronic Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 23,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 142,0cSt; indeks lepkości 193; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 8,9; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?) • Castrol RS Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 154,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?) • ECONOMY Gulf Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 24,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 173,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -33°C; Liczba zasadowa TBN - 9,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?) • Liqui Moly Synthoil Race Tech 10W60 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 24,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 163,0cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -35°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5; Noack - 6,9%; HTHS - 6,5) • Orlen Platinum Rally Sport 10W60 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 156,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -49°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?) • Penrite HPR 10 10W50 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 19,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 132,0cSt; indeks lepkości 166; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 8,8; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?) • POWER Penrite 10 TENTHS PREMIU 10 10W70 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 30,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 223,0cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -50°C; Liczba zasadowa TBN - 9,5; Noack - 5,4%; HTHS - 6,0) • POWER RedLine 10W60 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 25,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 173,0 cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0; Noack - 6,0%; HTHS - 6,7) • Shell Helix Ultra Racing 10W60 (olej półsyntetyczny (PAO+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 151,0 cSt; indeks lepkości 172; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0; Noack - 6,8%; HTHS - 5,4) • Xado Atomic 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 25,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 178,0cSt; indeks lepkości 174; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 8,1; Noack - 7,2%; HTHS - 6,2) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5917
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5918
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Przecież w powyższych danych Mequina jest równe lub większe 3,5. Ja nie znalazłem danych ile ma, zakładam że jak LM jednak.
Jak dla mnie test ochrony panewekprzed brakiem ciśnienia zdał ( więc to HTHS takie marne raczej nie jest) , test na przegrzewanie, oraz dystansów 1-3 tysięcznych (czystego ognia bez wymiany oczywiście), trzymanie lepkości po tych dystansach, jednak zdał. Jak się sprawuje w padlinach z lpg to nie wiem, może wówczas staje się ulepem, skoro hexx tak pisze. (co do ubywania , to Noack chyba też niezły bo go nie bardzo chce ubywać ). No i o podróbki Mequina ciężko raczej. Kanisterki z LM gdzieś tam w likwidowanej "rozlewni" niestety także były opisywane. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5919
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Przecież w powyższych danych Mequina jest równe lub większe 3,5. Ja nie znalazłem danych ile ma, zakładam że jak LM jednak. Błędne założenie. To nie są takie same oleje. A większe lub równe ? To oznacza, że ma 3.5 ale też i 3.6.. ale nie 5 czy 6 czy 7 Rekomendowany mocno i wszedzie Castrol EDGE SuperCar 10/60 ma HTHS 5.2 • Castrol RS Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 154,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?) HTHS 5.7 |
|
|
![]()
Post
#5920
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Aha, używałem jeszcze Agip/Eni Eurosport 5W50 przez jakieś 2-4 tysiące km ale tu już 2 czy 3 wymiany i pół na pół tor i dojazdy czy docieranie, wtedy silnik miał problem z ciśnieniem oleju (jałowe 0,5 bara, na obrotach niecałe 3bary), był rozbierany później - panewki bez zastrzeżeń. Nie wiem jakie ma HTHS.
Wiec mamy tu na razie od użytkowników oleje które jeżdżą i nie zaszkodziły : - LM 10W60 - Meguin 10W60 - Motul 300 5W40 - Agip/Eni 5W50 Co do Mobila 5W50 to w inny wozie, z 2,5 l V6 Busso używałem, więc cieplnie też oberwał na pewno (brak chłodnicy oleju w tej wersji) w pierwszych trackdayowych zabawach, ze 4 TD około 100 km każdy, poza tym używany zwyczajnie jako codzienne auto, więc wymiana jak w codziennym co ok 8-10 tys km (w sumie stokilkadziesiąt tys km w tym silniku). I po kilku latach i wymianach kolejnych miał sprawdzane panewki - były ślady na nich, lecz wiem, że z powodu płynu chłodzącego w oleju i jego degradacji nim (był olej badany - i chłodziwo i metal z panewek). Więc sam w sobie Mobil 5W50 raczej ok całkiem, tylko to ryzyko podróbek jednak. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 18:24 |