![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5881
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ja do takiego 1.8T (400 KM to mocno pomodzony motor, temperatury pewnie srogie) to nic innego jak ten CFS bym nie lał.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5882
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Kwestia sposobu eksploatowania.
Jeżeli tylko to co opisane to warto olej z wyczynu... i przeboleć cenę. Jeżeli jeszcze i normalna jazda, to dobry 5/50 też da radę. |
|
|
![]()
Post
#5883
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Potrzeba dobrego oleju to oczywiste ale czy na pewno 10W60 to już bym się zastanawiał. Hexx ma rację zależy od tego czy to auto jeżdzi na co dzień czy tylko na 1/4 mili i tor bo jeśli tylko to drugie to można tego cfs-a 10W60 zastosować, choć zgodzę się, że naprawdę dobre 5W50 też da radę. Jeśli jednak dochodzi zwykła jazda to ja bym skłaniał się bardziej ku CFS 5W40 bo na tym 10W60 przy jeździe po bułki to będzie męczenie silnika. CFS-y NT+ mają bardzo bogaty pakiet (mam gdzieś nawet badanie, które robiłem) ale to oleje w zasadzie wyczynowe i potrzebują temperatury aby właściwie działać a 10W60 to już w ogóle. Wiele osób zapomina też o tym jak ważny jest odpowiednio szybki przepływ oleju w silniku. Na tor i 1/4 uważam że cfs nt+10w60 ale jeśli tylko sporadyczne starty a większość jazda cywilna to skłaniał bym się w kierunku cfs nt+ 5W40. Tak czy owak wymianę sugeruje po max 8 tys. Na Valvolie nawet nie patrz bo to zupełnie inna półka niż cfs.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5884
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
auto to moja weekendowa zabawka. oczywiście zdarza się, że jeżdżę nim jak emeryt gdzieś lokalnie po wiosce bo potrzebuję gdzieś podskoczyć a nie chce narażać służbowego, za który odpowiadam. Jak go mam w waw to też jeżdżę czasem dosyć zwyczajnie...
Nie jest tak że 100% wyjazdów to srogi wpie*dol za każdym razem ![]() A jak się nastawiam na upie*dalanie go to czekam aż olej złapie min 60 stopni i dopiero wtedy baty dostaje. Oczywiście chłodnica też jest. Chce go zabezpieczyć przed ewentualnymi problemami spowodowanymi jakością/parametrami oleju. Panewki już 2 razy oglądałem ![]() Wymiana oleju będzie to trzecia przy tak pomodzonym silniku, interwał nieregularny bo po dotarciu po 1000km, potem po 3000km. Docelowo co 5000km pewnie zrobię wymianę żeby ten motor żył jak najdłużej. To co, millers? Tylko skoro 10W60 to za dużo a z kolei 10W40 moim zdaniem za mało to może po środku? CFS 10W50 NT+? -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#5885
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
10/50 czy nawet 15/50 powinny być OK
możesz spojrzeć i na to : https://www.amsoil.com/shop/by-product/moto...?code=RD50QT-EA http://allegro.pl/amsoil-dominator-racing-...5577074079.html na zimę można zalać jakiś 5/50 bo pewnie upalania nie będzie |
|
|
![]()
Post
#5886
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
zimą auto się ślizga
![]() ![]() porównam sobie za chwilę lepkości powyższych. EDIT: CFS 10W50 NT+ i DOMINATOR 15W50 przy 100 stopniach mają taką samą lepkość. Tylko AMSOIL 15W zimą może być problemem... -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#5887
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Na srogie mrozy słabo się nadaje... ale wtedy wystarczy Amsoil 5/50
CFS i Dominator to ta sama półka jakościowa. Nie ważne który wybierzesz.. będzie to dobry produkt. |
|
|
![]()
Post
#5888
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
Co polecacie do 3.0TDI 240km narazie auto seria z dpf później będzie 300km+ Jest coś z 5w40 co nie zabije szybko dpf? czy lepiej lać gorszy olej i wymieniać go co 10tys czy coś lepszego i wymieniać co 15tys? Auto większość będzie jezdzilo w trasie dosyć dynicznie. Dotychczas jezdzone na tym co ASO leje 5w30
|
|
|
![]()
Post
#5889
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Co polecacie do 3.0TDI 240km narazie auto seria z dpf później będzie 300km+ Jest coś z 5w40 co nie zabije szybko dpf? czy lepiej lać gorszy olej i wymieniać go co 10tys czy coś lepszego i wymieniać co 15tys? Auto większość będzie jezdzilo w trasie dosyć dynicznie. Dotychczas jezdzone na tym co ASO leje 5w30 DPFem to bym się nie przejmował akurat. |
|
|
![]()
Post
#5890
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
Czyli olać normę 507 i zalać poprostu coś dobrego z 5w40? Jakieś propozycje?
|
|
|
![]()
Post
#5891
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
a po co 5/40 do serii ?
skoro nie ma problemu na 5/30 to na takim pozostań |
|
|
![]()
Post
#5892
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
dziękuje Ci hexx_#2 za wypowiedzi.
Pójdę w kierunku Millersa CFS 10W50 NT+. Na lato będzie spoko i w zimie da radę... -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#5893
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5894
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
no to 0/40
Amsoil ma dobry produkt w tej lepkości do diesla |
|
|
![]()
Post
#5895
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, panowie potrzebuję olej do silnika Vw 1,2 12V AZQ lub tym podobne. Dokładnie to polo z 2005r. Do tych czas chodził na castrolu 5W30. Wciąga nie dużo bo 200 ml. na 2000-3000km. Jednak od niedawna zaświeci się czasami kontrolka oleju (ciśnienia).
Dziś samochód dojechał do mnie, zmierzyłem ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i jest chyba słabo, bo: a. na obrotach jałowych 0,6bara, b. na obrotach 2000obr/min jest 1,1brara, gdzie w serwisuwkach podają 2bray brzy 2000obr/min. Pytanie czy można zalać jakiś olej, ewentualnie jaki, żeby ciśnienie troszkę poszło do góry ? Ewentualnie czy pomoże coś wymiana samej pompy oleju ? Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#5896
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
a po jakim przebiegu jest od wymiany ?
z tego co pamiętam to powinna być co 15k ale przy przebiegach głównie w mieście zalecano skrócenie do 10k z uwagi na możliwość przeskoku rozrządu zawsze możesz zalać 0/40 nie zaszkodzi |
|
|
![]()
Post
#5897
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
Witam, panowie potrzebuję olej do silnika Vw 1,2 12V AZQ lub tym podobne. Dokładnie to polo z 2005r. Do tych czas chodził na castrolu 5W30. Wciąga nie dużo bo 200 ml. na 2000-3000km. Jednak od niedawna zaświeci się czasami kontrolka oleju (ciśnienia). Dziś samochód dojechał do mnie, zmierzyłem ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i jest chyba słabo, bo: a. na obrotach jałowych 0,6bara, b. na obrotach 2000obr/min jest 1,1brara, gdzie w serwisuwkach podają 2bray brzy 2000obr/min. Pytanie czy można zalać jakiś olej, ewentualnie jaki, żeby ciśnienie troszkę poszło do góry ? Ewentualnie czy pomoże coś wymiana samej pompy oleju ? Pozdrawiam. wlej jakiekolwiek 5w50, jest szansa, że dużo pomoże kiedyś miałem azq, tyle że z lpg i bardzo ładnie chodził na takim oleju -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#5898
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
A ja bym zwalił michę, sprawdził smoka i panewki.
|
|
|
![]()
Post
#5899
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, dzięki panowie za zainteresowanie. Miskę mam właśnie zwaloną bo miał być przy okazji rozrząd zmieniany. Smok czysty, jest za tych kilka lat trochę osadu, ale silnik ma jednak prawie 200tyś. najechane. Plan był właśnie żeby zajrzeć do panewek, ale średnio to wygląda, bo trzeba zwalać pół karter, a to się wiąże z wywaleniem silnika z budy.
Panowie, może ktoś słyszał, czy w tych silnikach pompy czasami nie umierały? CYTAT("hexx #2") a po jakim przebiegu jest od wymiany ? około 12- 15tyś, ale dokładnie nie wiem. CYTAT("hexx #2") zawsze możesz zalać 0/40 nie zaszkodzi W olejach za bardzo nie siedzę i chciałem zapytać, czy 0/40 nie będzie za rzadki ? CYTAT("przemek530d") wlej jakiekolwiek 5w50, jest szansa, że dużo pomoże , czy może jak radzi Przemek 5w50 ?hexx #2, jeśli Cie mogę prosić napisz coś na temat, który olej może bardziej pomóc w jakimkolwiek zwiększeniu ciśnienia ? hexx #2, doradziłeś mi do 1,9tdi ASV Delvaka 5w40 i jestem zadowolony silnik chodzi ciszej, myślę, że tu też będzie strzał w dziesiątkę, tylko, ja skłonił bym się bardziej ku 5w50. Jednak jeśli mogę prosić opisz co i jak. Czy konieczna jest płukanka ? Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#5900
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 18:24 |