![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#581
|
![]() |
czy jest ktoś kto może sprowadzić w rozsądnej cenie te oleje PENRITE ?
0/50 5/60 10/70 -----> przy temperaturze 100 stopni ma lepkość 29,2 cSt. Rewelacja do ostrego upalania. ... i to pełne syntetyki ![]() Wygląda, że powinny być bardzo dobre... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#582
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Mam pytanie odnośnie oleju do Fabii Rs. Na stronie Motula zalecany jest 5w30 specyfic 504-507 ewentualnie 5w40 specyfic 505.01. Który będzie lepszy dla mojego silnika i dlaczego? Możemy porównywać 5w30 vs 5w40 ( bez marki oleju)
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#583
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 16 March 2007 ![]() |
504 i 507 jest dla diesli z DPF (chyba, że chodzi o to że spełnia od 504 do 507, w tym np. 505 01). Ostatnio do swojego TDI 130 wlałem 5w40 specyfic 505.01 (tyle, że mam zalewane 5w40 od nowości).
|
|
|
![]()
Post
#584
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
504 i 507 jest dla diesli z DPF (chyba, że chodzi o to że spełnia od 504 do 507, w tym np. 505 01). Ostatnio do swojego TDI 130 wlałem 5w40 specyfic 505.01 (tyle, że mam zalewane 5w40 od nowości). Sam jeżdżę na 5w40 specyfic 505.01 po prostu ciekawi mnie czemu na stronie Motula bardziej( best )zalecany jest 5w30 504-507 niż 5w40( better) . -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#585
|
![]() |
bo w fabi masz silnik 1.9 TDI PD...
a do tych konkretnie silników jest zalecany przez VW olej 505.01 5/40 do 2.0 TDI PD i PPD masz już 5/30 505.01 |
|
|
![]()
Post
#586
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
W niemal 30-letnim Datsunie (R6 SOHC) zalałem motor oryginalnym, kupionym w InterCars Mobilem 1 5W-50 (pełny syntetyk). Od kiedy wlałem olej parę tysięcy km temu, samochód nie bierze NIC i trzyma równą kompresję 11 barów na każdym cylindrze, poza tym motor chodzi ciszej niż na poprzednim oleju (nie wiem jaki był, poprzedni właściciel nie podzielił się wiedzą). Na wiosnę zaleję go zwykłym, syntetycznym Motulem 10W40, wtedy też podzielę się wrażeniami.
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#587
|
![]() |
ee... ale co chcesz osiągnąć zmieniając z 5/50 na 10/40 ?
|
|
|
![]()
Post
#588
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Trochę przegiąłem z lepkością oleju, bo jeździłem na trackdaye itp. dużo rzadziej niż się spodziewałem gdy go zalewałem Mobilem. Aktualnie jest to mój daily driver, więc przejście na 10W40 jest IMO uzasadnione.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#589
|
![]() |
Tyle, że w okresie letnim temperatura silnika częściej sięga powyżej 90 stopni.. więc wskazane jest jednak na upały olej o większej lepkości.... tym bardziej, że się sprawdza i silnik go nie bierze.
|
|
|
![]()
Post
#590
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
@ 240Z
OT Wrzuciłbyś zdjęcia Datsuna i opisał projekt. Na pewno się znajdzie kilka ciekawskich ![]() EOT -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#591
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
[OT]
Opisywany Datsun to nie mój projekt, tylko daily driver, model 280ZX. ![]() ![]() [/OT] |
|
|
![]()
Post
#592
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
I znowu zapytam o olej
![]() Obecnie w silniku siedzi Mobil 5W50, poszukuje jednak czegos co przy zapewnieniu podobej lepkosci w 100*C bedzie schodzilo w mniejszych ilosciach. Zastanawialem sie nad Motulem 15W50, wszystkie 10W40 sa slabsze od Mobila 5w50,biorac pod uwage glowne kryterium mojej oceny. Da rade taki olej w zimie? Samochod pokonuje spore dystanse, dodatkowo startuje w superoesach. Silnik benzynowy, jak w podpisie, niestety jeszcze bez chlodnicy oleju, wiec dlatego tak kombinuje. No i jakby sie juz zdecydowac na tego motula polecanego przez wszystkich i wszedzie, to jak dojsc do tego czy 6100 czy 4100? Dziwna sprawa, bo nie do kazdego oleju jest dostepna karta produktu, wiec chyba nalezy sie domyslec jakie ma parametry. Do 6100 10w40 oraz 4100 15w50 jest karta produktu, ale do 6100 15w50 i do 4100 10w40 juz nie ma, wiec ciezko jakis wybrac. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#593
|
![]() |
Tymon, 15W nie nadaje się na zimę...
szukaj 10/60 lub sprawdzaj i naprawiaj uszczelnienia silnika. |
|
|
![]()
Post
#594
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
panowie olej firmy petronas a dokładniej ten klik warte to coś ? czy nie brać tego za zadne pieniądze ? kolega wygrał w konkursie a nie ma nawet samochodu wiec odda pewnie za piwo ale czy warto to lać do auta ? może na 4-5 tyś km warto zalać ?
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#595
|
![]() |
Specem od olejow nie jestem, ale chyba warto napisac do jakiego auta chcialbys to wlac...
|
|
|
![]()
Post
#596
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
w sumie masz rację, do starego diesla (saxo 1.5D obecnie 10w40) to chyba za rzadki w turbo beni konstrukcyjnie pochodzącej z lat 90 albo i pózniejszych tez raczej lepiej zalać cos innego ( obecnie 10w40), ewentualnie najnowoczesniejsze co jest w domowym garażu to 1.6 HDI (obecnie 5w40) wiec moze tam.
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
![]()
Post
#597
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 26 November 2009 ![]() |
Jaki olej polecacie najlepiej z oferty Valvoline do Mercedesa W124 220ce 93r. (150KM 16v)~300tys. przebiegu. Silnik jest w bardzo dobrej kondycji, wcześniej pracował na mineralnym, ale myślałem żeby zalać teraz 5w50 vr1 racing, właściwie olej jest już zamówiony, będzie to dobry olej do niego? Oleju nie bierze więc chyba nie ma konieczności kupowania 10w60, a może 10W40 wystarczy???
Miał ktoś doświadczenia z olejami Liqui Moly? Ciekaw jestem jak wypada 10W60 LM w porównaniu do 10W60 Valvo... Jak się ma używanie tego 10w60 valvoline w BMW 528i w okresie zimowym, w porównaniu do 5w50? Samochód robi małe przebiegi i tylko sporadycznie jest ostro przegoniony. Właściciel twierdzi, że 10w60 bedzie dla niego lepszy. Kolejna sprawa jaki olej na zimę do BMW 525td 93r. ~400tys. przebiegu silnik w super kondycji mimo tylu kilometrów, samochód użytkowany w Skandynawii, w lato jeździł na półsyntetyku valvoline. Vito 2.3d bez turbo przebieg ~ 500tys. zawory trochę klepią, oleju pewnie bierze trochę. Użytkowany w trudnym terenie, w dużych skandynawskich mrozach codziennie robi sporo kilometrów, wcześniej jeździł na jakimś mineralu castrola. W tamtych okolicach na pewno łatwo dostępne są oleje Statoil, więc prosiłbym o propozycje z tej firmy, ale może być też coś innego. Dużo pytań w jednym poście, ale mam nadzieję, że ktoś pomoże ![]() |
|
|
![]()
Post
#598
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: RK ![]() |
PYTANIE jaki olej po modyfikacjach ??
Obecnie jest to golf IV 1,9 TDI 110 seria 130 po wirusie, zalany olejem lotos 10w40 semisyntetyk , szykują się zmiany : wtryski 0.216 + pompa 11mm + G1749VA + fmic + dolot + 2,5 na 1 przelocie ( graty montuje wciągu miesiąca bo wszystko już mam ). Jakim olejem go zalać po zmianach ? Motul 5W40 synthetic 505.01 500.00 ? Poradźcie może jakiś inny. Przebieg to 230 000 czy może zaszkodzić zmiana z półsyntetyku na syntetyk ? -------------------- ale mnie denerwował ten niebieski kwadrat ;)
--------------------------------------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#599
|
![]() |
zrób płukanie silnika i zalej coś sprawdzonego... np. M1 5/50
|
|
|
![]()
Post
#600
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: Biała Podlaska/Lublin ![]() |
Jaki olej polecicie do leona ASZ 170tys km przebiegu, silnik chodzi bardzo ładnie, castrol edge będzie dobry czy wlać coś innego?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 15:18 |