![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5701
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CFS chyba jest najbardziej dostępny z "tych nadających się" Ja się nie zgodzę, uważam że oleje sportowe nie są najlepsze do cywilnie używanego silnika. W silniku używanym na codzien pasuje stosować oleje z normami i specyfikacjami a nie olejami strichte sportowymi bo później okazuje się że nagle na autrastradzie ciśnienie spada i hu..wielki :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5702
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Nie chce mi się wierzyć że w wyczynowym oleju tak gwałtownie lepkość się gubi.
Z różnych żródeł słyszę że 300v po 1000~1500 kilometrach ostrej jazdy gubi lepkość i w normalnej jeździe po 4000~5000. Jak gwałtownie to się ma nie mam pojęcia |
|
|
![]()
Post
#5703
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ale kolega wyżej pyta o użytek torowy.
Swoją drogą jakiego rzędu utrata lepkości to już jest istotna ?czy dopiero taka, która daje efekt w postaci spadku ciśnienia na wskaźniku - nie wiem o bar czy dwa ? Wspominany LM10W60 : lepkość w 100st C : Nominalna, z danych , nie badana : 23,8mm2 / s Po 3000 km (tor ale i pewnie ze 300 km drogi) : 19 mm2 / s Po 1100km (praktycznie tylko tor) : 20,4 mm2 / s Może ktoś badał inne oleje to podajcie jakiego rzędu przy jakim użytku ta lepkość spada. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5704
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Ja się nie zgodzę, uważam że oleje sportowe nie są najlepsze do cywilnie używanego silnika. W silniku używanym na codzien pasuje stosować oleje z normami i specyfikacjami a nie olejami strichte sportowymi bo później okazuje się że nagle na autrastradzie ciśnienie spada i hu..wielki :-) i ja tak uważam ale samochód ma nie być używany jako DD |
|
|
![]()
Post
#5705
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Nie chce mi się wierzyć że w wyczynowym oleju tak gwałtownie lepkość się gubi. Z różnych żródeł słyszę że 300v po 1000~1500 kilometrach ostrej jazdy gubi lepkość i w normalnej jeździe po 4000~5000. Jak gwałtownie to się ma nie mam pojęcia no własnie tak się dzieje wyczynowy nie traci stopniowo z każdym zrobionym na nim kilometrze jak cywilny... a trzyma wysokie parametry przez określony czas.. a potem je gwałtownie gubi |
|
|
![]()
Post
#5706
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Nie ma co wierzyć, tak jest. Mi po 4 tyś na 300V zaczęły klepać HLA w MX-5 jak szalone.
|
|
|
![]()
Post
#5707
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
2JZ-GE w GS 300, silink seryjny, na LPG, użytkowany na codzień, dość mocno butowany, nie ukrywam. Przelot 400kkm, poprzedni właściciel lał Moutla Xcess albo Xclean 5W30. 5W50 będzie ok? Na półce mam VR1 5W50 albo Comme Motorsport 5W50, który zalać, czy może jednak zdecydować się na coś innego?
|
|
|
![]()
Post
#5708
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
zalej 0/40
o 5/50 zapomnij |
|
|
![]()
Post
#5709
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Wiem że temat oleju do SIlnika ale mam pytanie o olej DSG. Kupić Ori olej czy może jakiegoś motula czy coś ?
|
|
|
![]()
Post
#5710
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5711
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
a jak cenowo oryginalny vs markowe zamienniki ?
|
|
|
![]()
Post
#5712
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5713
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jest nawet amsoil do DSG
![]() |
|
|
![]()
Post
#5714
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
zalał bym oryginał
różnica w cenie niewielka |
|
|
![]()
Post
#5715
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5716
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5717
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Nowy Mobil stracił rekomendację do GT-Ra obnizając HTHS :-)
Polecam Amsoil teraz po testach wychodzi że Amsoil 5W50 robi najlepszy olej do Focusów RS. http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/320...motor-oil-0946l Zobaczcie analizę oleju oryginalnego w RS-ie i co o tym sądzicie ? http://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/jaki-...cus-23-rs-turbo -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#5718
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5719
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5720
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
no własnie tak się dzieje wyczynowy nie traci stopniowo z każdym zrobionym na nim kilometrze jak cywilny... a trzyma wysokie parametry przez określony czas.. a potem je gwałtownie gubi zgadza się dlatego trzeba pilnować kiedy ten moment nastąpi albo profilaktycznie wymieniać bardzo często -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 14:13 |