Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Thu, 01 Oct 2009 - 12:31
Post #561









Jak się już coś proponuje.... to nie przez podawanie samej marki (powtarzanej jak mantra) a przez określenie konkretnego produktu jak robi to np. mammuth.

Jakoś nikt o to do niego nie ma pretensji, że sprzedaje, reklamuje ale też i bardzo konkretnie doradza jaki ściśle określony produkt z palety Motul'a należy zastosować.
Tak to powinno wyglądać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 01 Oct 2009 - 12:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mammoth
post Thu, 01 Oct 2009 - 15:36
Post #562


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





ja juz od jakiegos czasu tylko czytam ten temat bo tak naprawde wszystko zostalo juz powiedziane... i jak narazie nic znaczacego w olejach ani w normach producentow silnikow sie nie zmienilo...


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Thu, 01 Oct 2009 - 16:53
Post #563


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





W moim poprzednim aucie Xsarze VTS 2.0 163KM testowałem różne oleje i wiem, że na Motulu X-cess 8100 hydraulika chodziła cichutko aż się mechanicy dziwili na przeglądzie (przebieg 160 000). Spróbowałem jeszcze Valvoline 5w40 który okazał się porażką (dosłownie jakbym miał sieczkarnię pod maską) i później Mobil 5w50 (silnik ładnie na nim pracował lecz troszkę za dużo go ubywało), ostatecznie zostałem przy motulu a Xsara już u nowego właściciela z przebiegiem ~240 000 ma się bardzo dobrze (a wiem, że jej nie żałuje wink.gif ). Teraz jeżdżę TDI na pompie, również leję motula (x-cess 8100 5w40), autko ma przelatane 220 tyś motor podciągnięty do 162KM i silniczek ma się bardzo dobrze.


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Thu, 01 Oct 2009 - 17:50
Post #564


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Wy to chyba nie umiecie czytać co poniektórzy ze zrozumieniem huh.gif

Poleciłem Motulai podałem kilka argumentów:

- mniej się grzeje przy upalaniu
- silnik pracuje ciszej po zalaniu Motulem- tak twierdzi wiele osób, które zmieniło olej na Motul
- silnik zaczął brać mniej oleju po zamianie na Motula- patrz uzasadnienie wyżej

Nie robiłem sam żadnych testów, gdyż mnie powyższe argumenty przekonują. Dodatkowo ten olej rekomenduje osoba, która zajmuje się moim autem i jej ufam bo wie to na pewno lepiej ode mnie.

Czy jak polecacie jakiś silnik, tarcze czy klocki hamulcowe to też wpierw przeprowadzacie testy?? laugh.gif laugh.gif

Napisałem również, że są inne oleje równie dobre jak Motul.

Więc proszę was nie czepiajacie się bo tylko robicie OT i niepotrzebnie nabijamy posty i zaśmiecamy wątek. Tak jak mamooth napisał w kwestii olejów nic się nie zmieniło więc uważam temat za skończony.

Pozdrawiam
Marcin


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Sun, 11 Oct 2009 - 23:23
Post #565


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Dobra Panowie nic napisaliscie mi w temacie moze moj blad faktycznie forum Diesel, zrobie po swojemu zaryzykuje i zaleje BP Visco 7000 0W 40. Przed wymiana doleje jakiegos motor klinera i tyle. Ciekawe czy bedzie mial mniejsze cisnienie oleju niz na Statoil Lazerway 5W 40, ktorego to teraz od 8tysiecy mam zalanego...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 12 Oct 2009 - 09:39
Post #566









LazerWay 5/40 to dobry produkt.
Po co zmieniasz na 0/40 ? Ich parametry są bardzo zbliżone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Tue, 13 Oct 2009 - 09:35
Post #567


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





0W 40 nie bedzie lepszy na zime ? (chodzi mi o lepsze smarowanie na starcie) bo do pracy mam dosc krotkie 10 kilometrowe odcinki... na przelomie kwiecien/maj zmienilbym na 5W 40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 13 Oct 2009 - 16:18
Post #568









wejdź na karty produktów i porównaj dane dotyczące lepkości i pompowalności
M1 0/40 jest bardzo podobny do LazerWay 5/40... dlatego są serwisy które kupują produkt Statoil'a a sprzedają jako Mobil1 0/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Wed, 14 Oct 2009 - 02:56
Post #569


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Rozchodzi mi sie o BP Visco 7000 0W 40 a nie M1 troche inne parametry chocby TBN 6.4 i [cSt] w 100°C 12.8 troche malo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 14 Oct 2009 - 07:48
Post #570









Różnica między deklarowanymi 12.8 a 14.0 (LazerWay C też ma 14 a LazerWay 13,7 ) niby nie jest duża... ale to już zbliża się do grupy "30".
Jeżeli Twój silnik da radę z "prawie 30" to zalewaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Sat, 17 Oct 2009 - 11:40
Post #571


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Hmm... nie mam temperatury oleju w aucie i taki olej 5W 40 rozgrzewam przy spokojnej jezdzie sobie 10-12 kilometrow nie przekraczajac 2.5 tys obrotow (tyle teorii moze praktykuje) przed wiekszym butem... ale chyba teoretycznie 0W 40 powinien sie szybciej rozgrzac, dobrze mysle ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 17 Oct 2009 - 11:43
Post #572









co rozumiesz przez pojęcie "szybciej rozgrzać" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Sun, 18 Oct 2009 - 11:59
Post #573


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





szybciej osiagnie efektywana temperature pracy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 18 Oct 2009 - 15:52
Post #574









Każdy olej o danej bazie osiągnie temperaturę powiedzmy 100 stopni w tym samym silniku i przy takich samych warunkach pracy w bardzo podobnym czasie.... więc to nie ma znaczenia.

Co innego jest temperatura pompowalności i lepkość kinematyczna jaką dany olej będzie miał w określonej temperaturze. Tu wyniki pomiarów będą różne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Sun, 18 Oct 2009 - 19:46
Post #575


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





To w takim razie taki BP 7000 0W 40 powinien miec pompowalnosc lepsza przy jezdzie na zimnym silniku od Statoila 5W 40 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 18 Oct 2009 - 20:01
Post #576









"pompowalność" to jest parametr który odpowiada za moment w którym odpalasz silnik....

Przy bardzo niskich temperaturach rzędu -25 czy -30 stopni to faktycznie... BP będzie ciut szybciej dochodził do wszystkich części silnika.
Pytanie... ile razy w ciągu zimy masz taką temperaturę i ile razy odpalasz silnik który tak niską temperaturę ma ?
Pytanie... ile razy Twój silnik (a w zasadzie olej) osiąga temperaturę 100 stopni C ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Mon, 19 Oct 2009 - 00:43
Post #577


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Hmm niby nie ma roznicy z tego co czytam bezduszny jak piszesz ale jednak BP tutaj: http://rapidshare.com/files/294814603/Visc...g_2009.pdf.html strona 7/10... w tym katalogu podaje roznice znaczace... czysty marketing ? zobacz na porownanie 0W40 i 5W40 w moim rozumieniu bardzo dobre a doskonale to jednak widoczna roznica. Oszczednosc paliwa 3:1 ? Ja wiem, ze to jest ogolnikowo ale oleje 0W sa nowoczesniejsze jednak chyba prawda...

Znajomy ze stanow moze mi wziac http://www.penriteoil.com.au/products/moto...in_engine_oil_0 taki wynalazek i inne tej firmy moze warto sei zaaopatrzyc na lato na upalanie ponoc firma robi dobre robote.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Oct 2009 - 08:12
Post #578









Sporo jest marketingu w takich opisach... bo jakby nie patrzeć to walka o klienta.
Co do oszczędności.... to teoretycznie taka jest. Olej mniejszej lepkości to mniejsze opory ale pamiętaj jedno, nie tylko olej decyduje o spalaniu a jest tylko jedną z kilkunastu zmiennych.
Lepsze wyniki osiągniesz przez zastosowanie dobrych opon i dobrego paliwa niż przez olej 0/40.

Olej 0/50 smile.gif
Piękna sprawa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 19 Oct 2009 - 20:44
Post #579


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Bezduszny madrze pisze, zas wiekszosc zacietrzewionych TDI - maniakow uzywa argumentacji, ze Motul, bo wszyscy stosuja. To troche owczy ped, niestety charakterystyczny dla spolecznosci internetowych - przecenianie walorow jednego produktu/uslugi i nadmierne podniecanie sie byle czym polaczone z dolowaniem czegos, co wcale nie jest takie zle.

Wracajac do temperatury oleju - nie wiadomo, czy niska temp Motula to wynik dobrego smarowania, przez co zmniejsza sie tarcie, a wiec produkcja ciepla, czy tez wynik slabej przewodnosci cieplnej, czyli jak pisze kolega Bezduszny slabego chlodzenia tracych elementów. Mysle, ze gdyby zrobic pomiary w Dieslu z zabudowanym czujnikiem temperatury glowicy, mielibysmy odpowiedz na pytanie, czy rzeczywiscie Motul jest taki och i ach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Oct 2009 - 20:51
Post #580









czy jest ktoś kto może sprowadzić w rozsądnej cenie te oleje PENRITE ?

0/50
5/60
10/70

... i to pełne syntetyki huh.gif

Wygląda, że powinny być bardzo dobre...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 13:17