![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#561
|
![]() |
Jak się już coś proponuje.... to nie przez podawanie samej marki (powtarzanej jak mantra) a przez określenie konkretnego produktu jak robi to np. mammuth.
Jakoś nikt o to do niego nie ma pretensji, że sprzedaje, reklamuje ale też i bardzo konkretnie doradza jaki ściśle określony produkt z palety Motul'a należy zastosować. Tak to powinno wyglądać. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#562
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
ja juz od jakiegos czasu tylko czytam ten temat bo tak naprawde wszystko zostalo juz powiedziane... i jak narazie nic znaczacego w olejach ani w normach producentow silnikow sie nie zmienilo...
-------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
![]()
Post
#563
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
W moim poprzednim aucie Xsarze VTS 2.0 163KM testowałem różne oleje i wiem, że na Motulu X-cess 8100 hydraulika chodziła cichutko aż się mechanicy dziwili na przeglądzie (przebieg 160 000). Spróbowałem jeszcze Valvoline 5w40 który okazał się porażką (dosłownie jakbym miał sieczkarnię pod maską) i później Mobil 5w50 (silnik ładnie na nim pracował lecz troszkę za dużo go ubywało), ostatecznie zostałem przy motulu a Xsara już u nowego właściciela z przebiegiem ~240 000 ma się bardzo dobrze (a wiem, że jej nie żałuje
![]() -------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#564
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Wy to chyba nie umiecie czytać co poniektórzy ze zrozumieniem
![]() Poleciłem Motulai podałem kilka argumentów: - mniej się grzeje przy upalaniu - silnik pracuje ciszej po zalaniu Motulem- tak twierdzi wiele osób, które zmieniło olej na Motul - silnik zaczął brać mniej oleju po zamianie na Motula- patrz uzasadnienie wyżej Nie robiłem sam żadnych testów, gdyż mnie powyższe argumenty przekonują. Dodatkowo ten olej rekomenduje osoba, która zajmuje się moim autem i jej ufam bo wie to na pewno lepiej ode mnie. Czy jak polecacie jakiś silnik, tarcze czy klocki hamulcowe to też wpierw przeprowadzacie testy?? ![]() ![]() Napisałem również, że są inne oleje równie dobre jak Motul. Więc proszę was nie czepiajacie się bo tylko robicie OT i niepotrzebnie nabijamy posty i zaśmiecamy wątek. Tak jak mamooth napisał w kwestii olejów nic się nie zmieniło więc uważam temat za skończony. Pozdrawiam Marcin -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#565
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
Dobra Panowie nic napisaliscie mi w temacie moze moj blad faktycznie forum Diesel, zrobie po swojemu zaryzykuje i zaleje BP Visco 7000 0W 40. Przed wymiana doleje jakiegos motor klinera i tyle. Ciekawe czy bedzie mial mniejsze cisnienie oleju niz na Statoil Lazerway 5W 40, ktorego to teraz od 8tysiecy mam zalanego...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#566
|
![]() |
LazerWay 5/40 to dobry produkt.
Po co zmieniasz na 0/40 ? Ich parametry są bardzo zbliżone. |
|
|
![]()
Post
#567
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
0W 40 nie bedzie lepszy na zime ? (chodzi mi o lepsze smarowanie na starcie) bo do pracy mam dosc krotkie 10 kilometrowe odcinki... na przelomie kwiecien/maj zmienilbym na 5W 40.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#568
|
![]() |
wejdź na karty produktów i porównaj dane dotyczące lepkości i pompowalności
M1 0/40 jest bardzo podobny do LazerWay 5/40... dlatego są serwisy które kupują produkt Statoil'a a sprzedają jako Mobil1 0/40 |
|
|
![]()
Post
#569
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
Rozchodzi mi sie o BP Visco 7000 0W 40 a nie M1 troche inne parametry chocby TBN 6.4 i [cSt] w 100°C 12.8 troche malo...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#570
|
![]() |
Różnica między deklarowanymi 12.8 a 14.0 (LazerWay C też ma 14 a LazerWay 13,7 ) niby nie jest duża... ale to już zbliża się do grupy "30".
Jeżeli Twój silnik da radę z "prawie 30" to zalewaj. |
|
|
![]()
Post
#571
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
Hmm... nie mam temperatury oleju w aucie i taki olej 5W 40 rozgrzewam przy spokojnej jezdzie sobie 10-12 kilometrow nie przekraczajac 2.5 tys obrotow (tyle teorii moze praktykuje) przed wiekszym butem... ale chyba teoretycznie 0W 40 powinien sie szybciej rozgrzac, dobrze mysle ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#572
|
![]() |
co rozumiesz przez pojęcie "szybciej rozgrzać" ?
|
|
|
![]()
Post
#573
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
szybciej osiagnie efektywana temperature pracy...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#574
|
![]() |
Każdy olej o danej bazie osiągnie temperaturę powiedzmy 100 stopni w tym samym silniku i przy takich samych warunkach pracy w bardzo podobnym czasie.... więc to nie ma znaczenia.
Co innego jest temperatura pompowalności i lepkość kinematyczna jaką dany olej będzie miał w określonej temperaturze. Tu wyniki pomiarów będą różne. |
|
|
![]()
Post
#575
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
To w takim razie taki BP 7000 0W 40 powinien miec pompowalnosc lepsza przy jezdzie na zimnym silniku od Statoila 5W 40 ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#576
|
![]() |
"pompowalność" to jest parametr który odpowiada za moment w którym odpalasz silnik....
Przy bardzo niskich temperaturach rzędu -25 czy -30 stopni to faktycznie... BP będzie ciut szybciej dochodził do wszystkich części silnika. Pytanie... ile razy w ciągu zimy masz taką temperaturę i ile razy odpalasz silnik który tak niską temperaturę ma ? Pytanie... ile razy Twój silnik (a w zasadzie olej) osiąga temperaturę 100 stopni C ? |
|
|
![]()
Post
#577
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
Hmm niby nie ma roznicy z tego co czytam bezduszny jak piszesz ale jednak BP tutaj: http://rapidshare.com/files/294814603/Visc...g_2009.pdf.html strona 7/10... w tym katalogu podaje roznice znaczace... czysty marketing ? zobacz na porownanie 0W40 i 5W40 w moim rozumieniu bardzo dobre a doskonale to jednak widoczna roznica. Oszczednosc paliwa 3:1 ? Ja wiem, ze to jest ogolnikowo ale oleje 0W sa nowoczesniejsze jednak chyba prawda...
Znajomy ze stanow moze mi wziac http://www.penriteoil.com.au/products/moto...in_engine_oil_0 taki wynalazek i inne tej firmy moze warto sei zaaopatrzyc na lato na upalanie ponoc firma robi dobre robote. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#578
|
![]() |
Sporo jest marketingu w takich opisach... bo jakby nie patrzeć to walka o klienta.
Co do oszczędności.... to teoretycznie taka jest. Olej mniejszej lepkości to mniejsze opory ale pamiętaj jedno, nie tylko olej decyduje o spalaniu a jest tylko jedną z kilkunastu zmiennych. Lepsze wyniki osiągniesz przez zastosowanie dobrych opon i dobrego paliwa niż przez olej 0/40. Olej 0/50 ![]() Piękna sprawa. |
|
|
![]()
Post
#579
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Bezduszny madrze pisze, zas wiekszosc zacietrzewionych TDI - maniakow uzywa argumentacji, ze Motul, bo wszyscy stosuja. To troche owczy ped, niestety charakterystyczny dla spolecznosci internetowych - przecenianie walorow jednego produktu/uslugi i nadmierne podniecanie sie byle czym polaczone z dolowaniem czegos, co wcale nie jest takie zle. Wracajac do temperatury oleju - nie wiadomo, czy niska temp Motula to wynik dobrego smarowania, przez co zmniejsza sie tarcie, a wiec produkcja ciepla, czy tez wynik slabej przewodnosci cieplnej, czyli jak pisze kolega Bezduszny slabego chlodzenia tracych elementów. Mysle, ze gdyby zrobic pomiary w Dieslu z zabudowanym czujnikiem temperatury glowicy, mielibysmy odpowiedz na pytanie, czy rzeczywiscie Motul jest taki och i ach. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#580
|
![]() |
czy jest ktoś kto może sprowadzić w rozsądnej cenie te oleje PENRITE ?
0/50 5/60 10/70 ... i to pełne syntetyki ![]() Wygląda, że powinny być bardzo dobre... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 13:17 |