![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5581
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Jeżeli nie przesadzisz z lepkością w ekstremalny sposób (zamiast 0/20 dasz 10/60), to nie ma problemów.
Silnik spokojnie to zniesie.. co najwyżej spalanie będzie większe oraz emisja spalin podskoczy. Do tego trzeba uwzględnić sposób użytkowania (producent zakłada w seryjnych autach łagodny) i czy silnik PB ma LPG. Nic więcej. Oleje w skrzyniach to oddzielny temat. CYTAT Zasada niby taka sama, ale różne materiały stosowane przy produkcji, różnej wielkości kanały olejowe, różnie poprowadzone, różne filtry oleju, różne pompy z różnymi "nastawami" ciśnienia itd. Ten sam olej nawet przy takim samym ciśnieniu a w różnych konstrukcjach może mieć różny przepływ, tym samym inaczej będzie smarował czy odbierał ciepło. Materiały są w zasadzie takie same (po za jakimiś specjalnymi silnikami).. reszta w zasadzie do pominięcia, bo dla oleju ma marginalne i pomijalne znaczenie. Poważnie. Nie ma marginalnego znaczenia sam skład oleju i jego jakość... i o to się głównie rozchodzi. To jest w tym wszystkim kluczowe. Mając dwa bliźniacze silniki CR, zasilane takim samym paliwem, pracujące w takich samych warunkach ale smarowane dwoma różnymi jakościowo olejami 5/30 (jeden CF a drugi CJ-4 czy CK-4), zmienianymi po takim samym przebiegu.... Który silnik pierwszy ulegnie większemu zużyciu ? Który silnik zacznie z czasem więcej brać oleju ? Który silnik będzie bardziej podatny na awarie ? Czy ten co ma API CF czy ten który ma API CI-4/CJ-4/CK-4 ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5582
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Wrzuciłeś właśnie wszystkie konstrukcje silnikowe do jednego wora a rozprawiasz o normach olejowych czy mi się przywidziało?
![]() |
|
|
![]()
Post
#5583
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
czepiasz się....
Wspomniałem tylko o silnikach PB (bo tak wypada pisząc o zagadnieniu zmiany parametrów lepkości w pewnych sytuacjach) ale całość dotyczy silników zasilanych ON. Jeżeli czegoś nie zrozumiałeś z moich wypocin to pisz, postaram się napisać jaśniej lub doprecyzować ![]() |
|
|
![]()
Post
#5584
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 13 January 2015 ![]() |
Kupię chyba Amsoil european car formula 5w30. Nie będę testował wynalazków kosztem silnika. Lancia musi kilometry robić.
|
|
|
![]()
Post
#5585
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
nie zapomnij tez o dobrym paliwie... bo to również jest bardzo istotne
|
|
|
![]()
Post
#5586
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 13 January 2015 ![]() |
Tak wiem, nie żałuję na olej czy paliwo. U mnie samochód musi być na 100% sprawny ze względu na moja pracę i pokonywanie odległości. W miesiącu robię trasę Hanau - Tarnów 2 x 2 tys = 4.
|
|
|
![]()
Post
#5587
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 January 2018 ![]() |
Czy do silnika 2.0 TFSi BWA ten olej do zwykłej jazdy będzie dobry? ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 (HC)
I jaki olej byście polecili na trackday w Poznaniu do tego silnika, jakiś 5w40? |
|
|
![]()
Post
#5588
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
nie zapomnij tez o dobrym paliwie... bo to również jest bardzo istotne a jaki masz patent na dobre paliwo? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5589
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Kupię chyba Amsoil european car formula 5w30. Nie będę testował wynalazków kosztem silnika. Lancia musi kilometry robić. a co wg. Ciebie jest wynalazkiem? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5590
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Czy do silnika 2.0 TFSi BWA ten olej do zwykłej jazdy będzie dobry? ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 (HC) I jaki olej byście polecili na trackday w Poznaniu do tego silnika, jakiś 5w40? Zależy jak mocno upalasz ale jak grubo to Millers CFS NT lub nawet NT+. Dobry będzie też Fuchs Race Pro S 5W40 czy do upalania Penrite 10tenths premium 5W50. Do zwykłej jazdy do TFSI bardziej jednak polecam 5W40, ewentualnie 0W40 i z doświadczenie te 2 lepkości zwykle są wybierane. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5591
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Dwa słowa na temat osławionego tutaj przez hexxa Delvaca. Po zmianie z przepracowanego oleju po przebiegu 15 tyś km na 5W30 Delvac LE i zastosowaniu płukanki w silniku 2.0 TDCI jestem zdecydowanie zażenowany pracą silnika przy niskich temperaturach. Motor na starym oleju pracował zauważalnie ciszej i aksamitniej. Aktualnie jego dźwięk do momentu porządnego rozgrzania przypomina konstrukcje diesla z przełomu lat 70. Zakupiłem 8l tego wynalazku i szczerze się zastanawiam czy go nie zlać i wywalić do kibla.
|
|
|
![]()
Post
#5592
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
to ciekawe...
a jaki był poprzedni olej tak dobry w niskich temperaturach ? |
|
|
![]()
Post
#5593
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Z jakiego oleju przeszedłeś jak można wiedzieć?
Pytam bo sam niedawno drugi raz zalałem delvaca i mam zupełnie inne odczucia. Przejście z schella jak i motula ( na tym klepał jak szalony ) dało znacznieeeee lepsze odczucia akustyczne. Następny będzie Amsoil Max Duty - zobaczymy co będę mógł powiedzieć pod względem efektów dźwiękowych bo innych......nie ma jak sprawdzić bez wysyłania próbki do labo. |
|
|
![]()
Post
#5594
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Czy te uszlachetniacze archoil i inne nie wpływają źle na filtr cząstek stałych ? Tomek_evo jaki konkretny olej (górna półka) polecił byś do tej lanci z tym motorem ? Czy ten pendrive enviro plus 5w40 jest mid czy low saps Pytam Ciebie bo widzę, że posiadasz wiedzę. Dzięki Zarówno AR9100 jak i Ar9200V2 można stosować w autach z filtrami cząstek stałych. Penrite Enviro+5W40 jest mid saps. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5595
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Zarówno AR9100 jak i Ar9200V2 można stosować w autach z filtrami cząstek stałych. producent deklaruje gdzieś, że zastosowanie takiego dodatku nie powoduje sytuacji w której silnik traci EUR6 ? Pytam poważnie. Bo skoro zastosowanie oleju innego niż "nisko-popiołowy LOW SAPS" powoduje że silnik formalnie może stracić EURO6.. a te "sapsy" robią się właśnie z dodatków poprawiających jakość oleju to taka zalewajka chyba jakieś ma.. więc one też będą powodowały, że olej z LOW SAPS stanie się FULL SAPS. Zgadza się ? Przejrzałem ulotkę : http://archoil.pl/wp-content/uploads/2015/12/AR9100-PL.pdf oraz inne materiały na stronie i poza typowym marketingiem i informacjami, że nie uszkodzi DPF'a (a jak by nawet to można zwalić na coś innego ) nie ma nawet zająknięcia o utrzymaniu norm emisji spalin EURO 6 czy EURO 5. |
|
|
![]()
Post
#5596
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Niestety nie mam zielonego pojęcia co lał poprzedni właściciel samochodu. Nie był w stanie udzielić mi takiej odpowiedzi. Nie mniej, nie wierzę w to żeby był to olej z górnej półki (pozostawił kwestię wyboru swojemu mechanikowi). Szczerze to boję się pomyśleć co będzie przy temperaturach w okolicach -10 stopni skoro silnik tak klepie przy dzisiejszym -1.
|
|
|
![]()
Post
#5597
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
może dostał "motodoktora" ?
![]() Nie mówię, że nie.. ale jesteś pierwszym który zauważył pogorszenie pracy silnika na tym oleju... tym bardziej, że nie wiesz co było zalane wcześniej. |
|
|
![]()
Post
#5598
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Wiadomo, wszystko jest możliwe chociaż silnik jest z Xtype z udokumentowanym przebiegiem 160 tyś km więc przy takim nalocie nie znajduję uzasadnienia dla zalania motodoktora. Nie wiem, pojeżdżę chwilę i zdecyduję co dalej. Jedno jest pewne, przy kolejnej wymianie przejdę pewnie na Amsoila, z którego byłem zadowolony w innych autach.
|
|
|
![]()
Post
#5599
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
spróbuj
Amsoil to bardzo dobry produkt.. i będzie sprawa jasna. |
|
|
![]()
Post
#5600
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
producent deklaruje gdzieś, że zastosowanie takiego dodatku nie powoduje sytuacji w której silnik traci EUR6 ? Pytam poważnie. Bo skoro zastosowanie oleju innego niż "nisko-popiołowy LOW SAPS" powoduje że silnik formalnie może stracić EURO6.. a te "sapsy" robią się właśnie z dodatków poprawiających jakość oleju to taka zalewajka chyba jakieś ma.. więc one też będą powodowały, że olej z LOW SAPS stanie się FULL SAPS. Zgadza się ? Przejrzałem ulotkę : http://archoil.pl/wp-content/uploads/2015/12/AR9100-PL.pdf oraz inne materiały na stronie i poza typowym marketingiem i informacjami, że nie uszkodzi DPF'a (a jak by nawet to można zwalić na coś innego ) nie ma nawet zająknięcia o utrzymaniu norm emisji spalin EURO 6 czy EURO 5. W przypadku AR9100 jest tak, że teoretycznie poziom spasów zostaje podwyższony ale w praktyce AR9100 działa odwrotnie tzn. finalnie spaliny są czystsze. Co do AR9200V2 to przy jego opracowywaniu uwzględniono aby nie było negatywnego wpływu na działanie filtra dpf i z tego co wiem to maksymalnie można zastosować nawet podwójną dawkę. To nie jest tak, ze poziom sapsów się nie podniesie ale Archoil deklaruje, że nie będzie negatywnego wpływu na filtr tak w dużym uproszczeniu. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 23:36 |