Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 266 267 268 269 270 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Mon, 05 Jun 2017 - 21:47
Post #5341









Tomek, masz coś 5/30 w klasie API lepszej niż CF ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 05 Jun 2017 - 21:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Mon, 05 Jun 2017 - 23:31
Post #5342


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Niestety tongue.gif . Jest taki Specol do ciężarówek 5W30 z lepszymi normami (coś ala Delvac) i kilku klientów to brało do osobówek i było z tego oleju zadowolonych (bańka 20 l) ale nie widzę go u nich na stronie. Wiem, ze nie sprzedawał się jakoś szczególnie więc może go wycofali? Do diesla dobry jest Penrite HPR 5W40 (CI-4 plus) i Enviro 10W40 (CJ-4) jeśli patrzymy na normy jakości ale z 5W30 nie mają chyba nic z normą wyższą niż CF. Millers chyba też nic. Neste ma niezły olej do ciężarówek Neste Turbo Super 5W30 ale podają tylko ACEA E7/E4. Neste ma oleje CJ-4 ale nie w klasie lepkości 5W30 niestety.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 06 Jun 2017 - 07:39
Post #5343









Jednym słowem.. jak ktoś szuka czegoś dobrego 5/30 to nie masz nic do zaoferowania
po za podawaniem brend'ów które przez część osób mogą być uznawane "za te lepsze".... ale w praktyce jednak nie mające nic dobrego do diesla... tak ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 06 Jun 2017 - 07:59
Post #5344


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Mylisz się. Mam wiele dobrych olejów w klasie lepkości 5W30 do zaoferowania.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 06 Jun 2017 - 08:24
Post #5345









no to jeszcze raz...
Tomku, czy masz jakiś dobry olej do silnika diesla 5/30 w klasie jakościowej lepszej niż CF* ?

* dla przypomnienia
Klasa jakościowa CF została wprowadzona w ... 1994 roku i zastąpiła klasę CD smile.gif


To jeszcze przypomnijmy...
Oleje klasy CI-4 (2002) opracowano z myślą między innymi o podtrzymaniu żywotności silników, w których wykorzystano system wtórnego obiegu spalin ... EGR
Oleje klasy CJ-4 .... z 2006 roku jak pamiętam i z myślą o smarowaniu silników z DPF i EGR.
Oleje klasy CJ-4 PLUS ... jak oleje klasy CJ-4 ale dodatkowo dostosowane do paliwa o niskiej zawartości siarki.. chyba na poziomie do 15ppm. Przy wyższej zawartości (co u na często się zdarza) trzeba skrócić okresy wymiany.. do np. 15k km.


To co masz konkretnie do zaoferowania do silnika diesla... ? olej 5/30 a silnik CR z DPF i EGR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 06 Jun 2017 - 09:09
Post #5346


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Hexx wybacz ale w tej chwili nie mam czasu na dłuższą pogawędkę na ten temat. Tak się składa, że większość producentów (chyba z 90%) w tej klasie lepkości do osobówek nie oferuje nic ponad CF co nie znaczy automatycznie, że te oleje są gorsze i ważne jest również przeznaczenie bo do seryjnego silnika np. Delvac będzie z pewnością dobry ale już do mocno zmodyfikowanego silnika bym go nie polecił bo nie mam wiedzy jak znosi większe obciążenia natomiast m.in na Penrite i Millersach wiele osób jeździ i nie ma uwag. Wydaje mi się, że problem leży w tym, że współczesne oleje do osobówek mają być uniwersalne i chyba ciężko stworzyć wtedy coś co będzie miało wysoką normę do benzyny i jednocześnie coś więcej niż CF do diesla. Do tego takie oleje mają spełnić normy producentów pojazdów (i jak by nie było wiele osób na to patrzy - czy słusznie to już dyskusyjne) a to wymusza określoną formulację. dodatki itd co pewnie mocno utrudnia spełnienie wyższej normy niż CF bo czy znasz może olej w klasie jakościowej lepszej niż CF, który spełniałby jednocześnie normę VW 504/507 (dotyczącą chyba największej ilości nowszych aut w Europie)? Ja nie znam (co nie znaczy, ze nie ma takiego). Czy to znaczy, że wszystkie oleje spełniające normę VW 504/507 są złe? Dobra i tak się za bardzo rozpisałem. tongue.gif Rozumiem Twój punkt widzenia i szanuje za posiadaną wiedzę ale nie rozpętujmy wojny. Napisz co sądzisz o olejach Mitasu (bo może warto się nad nimi zastanowić) i czy miałeś z nimi styczność w praktyce.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 06 Jun 2017 - 09:43
Post #5347









CYTAT(tomek evo @ Tue, 06 Jun 2017 - 09:09) *
Tak się składa, że większość producentów (chyba z 90%) w tej klasie lepkości do osobówek nie oferuje nic ponad CF co nie znaczy automatycznie, że te oleje są gorsze i ważne jest również przeznaczenie bo do seryjnego silnika np. Delvac będzie z pewnością dobry ale już do mocno zmodyfikowanego silnika bym go nie polecił bo nie mam wiedzy jak znosi większe obciążenia natomiast m.in na Penrite i Millersach wiele osób jeździ i nie ma uwag.

No i te oleje które nie oferują nic poza CF nie są dobre.. a są tylko ekologiczne smile.gif
czyli producent ma w dupie stan silnika a jest zainteresowany tylko i wyłącznie spełnianiem norm ekologicznych.

Czy taki Delvac LE da radę w wzmocnionym silniku diesla ?
Spokojnie da radę smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 06 Jun 2017 - 09:45
Post #5348









CYTAT(tomek evo @ Tue, 06 Jun 2017 - 09:09) *
Czy to znaczy, że wszystkie oleje spełniające normę VW 504/507 są złe?

Są ekologiczne.. a silniki na nich mają spełniać EURO6 ... i nie zepsuć się w okresie gwarancji oraz przy eksploatacji zgodnej z instrukcją obsługi.
Tylko tyle.

Czy są dobre jakościowo ? Moim zdaniem nie... a przynajmniej do nowoczesnego silnika diesla z CR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniobr
post Tue, 06 Jun 2017 - 16:53
Post #5349


Rookie
Dołączył: Mon, 05 June 2017





Ostatecznie w grze zostały trzy oleje: Penrite Enviro+ DL-1, Millers XF LL C1 i Motul 8100 EcoClean C2. Który z nich będzie najlepszy? Kusi mnie trochę ten Penrite ale nie znalazłem nigdzie w PL nowej butelki 5l (tej z nalepka producenta i serwisową z tyłu butelki), domyślam się, że to najnowsza partia? Różnią się czym od siebie te oleje oprócz nadruku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 06 Jun 2017 - 19:19
Post #5350


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Nie sądzę. Jak Ci zależy to jutro jestem po odbiór towaru "w centrali" to zapytam i sprawdzę dostępność.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniobr
post Tue, 06 Jun 2017 - 21:14
Post #5351


Rookie
Dołączył: Mon, 05 June 2017





tomek evo, chciałem wysłać Ci PW ale masz pełną skrzynkę wink.gif
CYTAT
Nie sądzę. Jak Ci zależy to jutro jestem po odbiór towaru "w centrali" to zapytam i sprawdzę dostępność.

Jeśli możesz to dopytaj o tego Penrite DL-1 wink.gif Pisząc wcześniej o dodatkach do paliwa, które mogły by pomóc przy problemie z rosnącym poziomem oleju (ten typ tak ma, wada dpf przy silnikach serii 4N13 i 4N14) miałeś na myśli coś takiego jak Archoil AR6900 D MAX? Kiedyś stosowałem Millersa Eco Max Diesel i szczerze mówiąc nic szczególnego nie zaobserwowałem, no ale może w takim razie lepszy będzie tańszy olej np. LM TopTec 4500 + ten Archoil?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 06 Jun 2017 - 21:19
Post #5352









CYTAT(Daniobr @ Tue, 06 Jun 2017 - 21:14) *
Kiedyś stosowałem Millersa Eco Max Diesel i szczerze mówiąc nic szczególnego nie zaobserwowałem (...)

nie ubyło pieniędzy w kieszeni ?
bo tak głównie działają takie dodatki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RU35
post Tue, 06 Jun 2017 - 22:40
Post #5353


User
Dołączył: Thu, 08 May 2014
Skąd: Mazowieckie





CYTAT(Daniobr @ Tue, 06 Jun 2017 - 21:14) *
tomek evo, chciałem wysłać Ci PW ale masz pełną skrzynkę wink.gif

Jeśli możesz to dopytaj o tego Penrite DL-1 wink.gif Pisząc wcześniej o dodatkach do paliwa, które mogły by pomóc przy problemie z rosnącym poziomem oleju (ten typ tak ma, wada dpf przy silnikach serii 4N13 i 4N14) miałeś na myśli coś takiego jak Archoil AR6900 D MAX? Kiedyś stosowałem Millersa Eco Max Diesel i szczerze mówiąc nic szczególnego nie zaobserwowałem, no ale może w takim razie lepszy będzie tańszy olej np. LM TopTec 4500 + ten Archoil?

Żaden dodatek nie pomoże na rosnący poziom oleju nawet +500 nie da rady
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 06 Jun 2017 - 23:13
Post #5354


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Rosnący poziom oleju wynika z kłopotów z zapychającym się dpf-em a wpływ na to ma jakość i skład paliwa, który tankujemy. Dobre dedykowane dodatki do paliwa zawierają m.in specjalne detergenty usuwające w bezpieczny sposób osady, depozyty, nagary węglowe i laki z układu wtryskowego, paliwowego i silnika. Ponadto dodatki takie potrafią w znaczącym stopniu poprawić efektywność spalania.
Z karty Archoila AR6900D-max :
"Nanotechnologia katalizatora spalania Archoil wykorzystująca nagrodzoną Nagrodą Nobla syntezę z molekułami paliw węglowodorowych ułatwia czystsze spalanie, poprawia jakość spalania, dodatkowo przyczyniając się do poprawy osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, emisji spalin i redukcji poziomu depozytów w komorze spalania, turbosprężarce, filtrze cząstek stałych DPF, zaworze EGR i konwerterze katalitycznym. Regularne stosowanie redukuje poziom depozytów komory spalania, zaworu EGR, turbosprężarki i filtra DPF obniżając potrzebę stosowania dodatkowych dedykowanych im środków czyszczących czy regenerujących filtr DPF."
AR6900 D-max podnosi także liczbę cetanową do 4 punktów. Jest to środek do regularnego stosowania.
W przypadku występowania kłopotów z dpf-em (jeśli nie jest już zbyt mocno zapchany) często pomagają dobre dodatki przeznaczone do "jednorazowego" czysczenia DPF-a ale w tym wypadku większość tego typu produktów jest bardzo mało skuteczna lub w ogóle nieskuteczna. Jest jednak kilka produktów, które dają radę. Wyciąg z karty technicznej Archoila AR6500 DPF&CAT Cleaner :
"AR6500 wykorzystuje unikalną formułę zawierającą mieszankę opatentowanych molekuł, którew procesie spalania są aktywowane a nie niszczone jak to ma miejsce w przypadku wielu konwencjonalnych dodatków do paliw. Molekuły te łączą się z cząsteczkami węgla nagromadzonymi w na skutek spalania oleju napędowego aby pełniąc rolę katalizatora skutecznie i bezpiecznie usuwać powstały nagar. Molekuła po molekule depozyty są bezpiecznie usuwane a utracone osiągi oraz wydajność konwerterów katalitycznych i filtrów DPF są przywracane.".
Oczywiście będę zdziwiony jak Hexx tego nie wyśmieje ale te dodatki faktycznie działają. Oczywiście nie ma co spodziewać się cudów ale regularne stosowanie AR6900D-macz czy AR6200 EU (teraz zastąpiony nowym dodatkiem AR 6900P-max) rzeczywiście daje wymierne korzyści a spadek spalania jest faktycznie odczuwalny.
Dodatki do regularnego stosowania zawierają podobne dodatki jak paliwa premium tyle, że zwykle w dużo wyższym stężeniu i tych dodatków jest więcej i działają bardziej kompleksowo bo m.in zawierają dodatki smarujące a tego często w paliwach premium brakuje (dodatki smarujące sa ale nie rekompensują one w sposób należyty działania dodatków czyszczących). Dodatkowo wcale nie muszą być droższe w stosowaniu niż tankowanie paliw premium.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 06 Jun 2017 - 23:16
Post #5355


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Daniobr @ Tue, 06 Jun 2017 - 21:14) *
tomek evo, chciałem wysłać Ci PW ale masz pełną skrzynkę wink.gif

Już odblokowałem. cool.gif

Jeśli możesz to dopytaj o tego Penrite DL-1 wink.gif Pisząc wcześniej o dodatkach do paliwa, które mogły by pomóc przy problemie z rosnącym poziomem oleju (ten typ tak ma, wada dpf przy silnikach serii 4N13 i 4N14) miałeś na myśli coś takiego jak Archoil AR6900 D MAX? Kiedyś stosowałem Millersa Eco Max Diesel i szczerze mówiąc nic szczególnego nie zaobserwowałem, no ale może w takim razie lepszy będzie tańszy olej np. LM TopTec 4500 + ten Archoil?



--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 07 Jun 2017 - 09:15
Post #5356









CYTAT(tomek evo @ Tue, 06 Jun 2017 - 23:13) *
Rosnący poziom oleju wynika z kłopotów z zapychającym się dpf-em a wpływ na to ma jakość i skład paliwa, który tankujemy.

.. a jak bym upatrywał przede wszystkim problemu w niewłaściwym wypalaniu filtra (jeżeli nie ma jakiś wad konstrukcyjnych).

Lejąc nawet najlepsze paliwo z nic nie wnoszącymi dodatkami .. dalej będzie problem kiedy nie stworzymy odpowiednich warunków do wypalenia się filtra.. czyli trzeba go przegonić w trasie by się dobrze wypalił.
To co jest problemem, to jazda po mieście, jazda na krótkich odcinkach i wyłączanie silnika kiedy rozpoczyna się cykl wypalania filtra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 07 Jun 2017 - 11:19
Post #5357


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Zgadza się sposób użytkowania to podstawa ale samo paliwo ma także bardzo duży wpływ. Outlander kolegi w ok. 80% jeździł po trasie i raczej nie wolno, w tym dość regularne dłuższe trasy. Sam byłem zdziwiony, ze po niespełna 100 tys. takie problemy. Podejrzewam również, że konstrukcyjnie to rozwiązanie nie jest z pewnością udane.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RU35
post Wed, 07 Jun 2017 - 12:00
Post #5358


User
Dołączył: Thu, 08 May 2014
Skąd: Mazowieckie





Ja dla odmiany robię 80% miasto i leje olej 0w40 full saps i żadnych problemów z dpf -em nie mam i nigdy nie miałem a nalatane 240 tyś
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Myszor10
post Wed, 07 Jun 2017 - 18:34
Post #5359


Rookie
Dołączył: Fri, 10 April 2015
Skąd: Gdańsk





Witam,pacjent to Jeep Cheeroke XJ z 90r. silnik 4.0 benzyna z lpg.Silnik w dobrej kondycji,nie pobiera oleju itp,na tę chwilę mam zalany Millers trident 5w40,zbliża się wymiana,pozostać przy Millersie i tej lepkości czy może zalać jakimś 5w50 ? Zastanawiam się ewentualnie nad Liqiu Molly top tec 4100 5w40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 07 Jun 2017 - 19:28
Post #5360









jeździsz w terenie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 266 267 268 269 270 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 06:17