![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5341
|
![]() |
Tomek, masz coś 5/30 w klasie API lepszej niż CF ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5342
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Niestety
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5343
|
![]() |
Jednym słowem.. jak ktoś szuka czegoś dobrego 5/30 to nie masz nic do zaoferowania
po za podawaniem brend'ów które przez część osób mogą być uznawane "za te lepsze".... ale w praktyce jednak nie mające nic dobrego do diesla... tak ? |
|
|
![]()
Post
#5344
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Mylisz się. Mam wiele dobrych olejów w klasie lepkości 5W30 do zaoferowania.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5345
|
![]() |
no to jeszcze raz...
Tomku, czy masz jakiś dobry olej do silnika diesla 5/30 w klasie jakościowej lepszej niż CF* ? * dla przypomnienia Klasa jakościowa CF została wprowadzona w ... 1994 roku i zastąpiła klasę CD ![]() To jeszcze przypomnijmy... Oleje klasy CI-4 (2002) opracowano z myślą między innymi o podtrzymaniu żywotności silników, w których wykorzystano system wtórnego obiegu spalin ... EGR Oleje klasy CJ-4 .... z 2006 roku jak pamiętam i z myślą o smarowaniu silników z DPF i EGR. Oleje klasy CJ-4 PLUS ... jak oleje klasy CJ-4 ale dodatkowo dostosowane do paliwa o niskiej zawartości siarki.. chyba na poziomie do 15ppm. Przy wyższej zawartości (co u na często się zdarza) trzeba skrócić okresy wymiany.. do np. 15k km. To co masz konkretnie do zaoferowania do silnika diesla... ? olej 5/30 a silnik CR z DPF i EGR. |
|
|
![]()
Post
#5346
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Hexx wybacz ale w tej chwili nie mam czasu na dłuższą pogawędkę na ten temat. Tak się składa, że większość producentów (chyba z 90%) w tej klasie lepkości do osobówek nie oferuje nic ponad CF co nie znaczy automatycznie, że te oleje są gorsze i ważne jest również przeznaczenie bo do seryjnego silnika np. Delvac będzie z pewnością dobry ale już do mocno zmodyfikowanego silnika bym go nie polecił bo nie mam wiedzy jak znosi większe obciążenia natomiast m.in na Penrite i Millersach wiele osób jeździ i nie ma uwag. Wydaje mi się, że problem leży w tym, że współczesne oleje do osobówek mają być uniwersalne i chyba ciężko stworzyć wtedy coś co będzie miało wysoką normę do benzyny i jednocześnie coś więcej niż CF do diesla. Do tego takie oleje mają spełnić normy producentów pojazdów (i jak by nie było wiele osób na to patrzy - czy słusznie to już dyskusyjne) a to wymusza określoną formulację. dodatki itd co pewnie mocno utrudnia spełnienie wyższej normy niż CF bo czy znasz może olej w klasie jakościowej lepszej niż CF, który spełniałby jednocześnie normę VW 504/507 (dotyczącą chyba największej ilości nowszych aut w Europie)? Ja nie znam (co nie znaczy, ze nie ma takiego). Czy to znaczy, że wszystkie oleje spełniające normę VW 504/507 są złe? Dobra i tak się za bardzo rozpisałem.
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5347
|
![]() |
Tak się składa, że większość producentów (chyba z 90%) w tej klasie lepkości do osobówek nie oferuje nic ponad CF co nie znaczy automatycznie, że te oleje są gorsze i ważne jest również przeznaczenie bo do seryjnego silnika np. Delvac będzie z pewnością dobry ale już do mocno zmodyfikowanego silnika bym go nie polecił bo nie mam wiedzy jak znosi większe obciążenia natomiast m.in na Penrite i Millersach wiele osób jeździ i nie ma uwag. No i te oleje które nie oferują nic poza CF nie są dobre.. a są tylko ekologiczne ![]() czyli producent ma w dupie stan silnika a jest zainteresowany tylko i wyłącznie spełnianiem norm ekologicznych. Czy taki Delvac LE da radę w wzmocnionym silniku diesla ? Spokojnie da radę ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5348
|
![]() |
Czy to znaczy, że wszystkie oleje spełniające normę VW 504/507 są złe? Są ekologiczne.. a silniki na nich mają spełniać EURO6 ... i nie zepsuć się w okresie gwarancji oraz przy eksploatacji zgodnej z instrukcją obsługi. Tylko tyle. Czy są dobre jakościowo ? Moim zdaniem nie... a przynajmniej do nowoczesnego silnika diesla z CR. |
|
|
![]()
Post
#5349
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 June 2017 ![]() |
Ostatecznie w grze zostały trzy oleje: Penrite Enviro+ DL-1, Millers XF LL C1 i Motul 8100 EcoClean C2. Który z nich będzie najlepszy? Kusi mnie trochę ten Penrite ale nie znalazłem nigdzie w PL nowej butelki 5l (tej z nalepka producenta i serwisową z tyłu butelki), domyślam się, że to najnowsza partia? Różnią się czym od siebie te oleje oprócz nadruku?
|
|
|
![]()
Post
#5350
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie sądzę. Jak Ci zależy to jutro jestem po odbiór towaru "w centrali" to zapytam i sprawdzę dostępność.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5351
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 June 2017 ![]() |
tomek evo, chciałem wysłać Ci PW ale masz pełną skrzynkę
![]() CYTAT Nie sądzę. Jak Ci zależy to jutro jestem po odbiór towaru "w centrali" to zapytam i sprawdzę dostępność. Jeśli możesz to dopytaj o tego Penrite DL-1 ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5352
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5353
|
|
User Dołączył: Thu, 08 May 2014 Skąd: Mazowieckie ![]() |
tomek evo, chciałem wysłać Ci PW ale masz pełną skrzynkę ![]() Jeśli możesz to dopytaj o tego Penrite DL-1 ![]() Żaden dodatek nie pomoże na rosnący poziom oleju nawet +500 nie da rady |
|
|
![]()
Post
#5354
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Rosnący poziom oleju wynika z kłopotów z zapychającym się dpf-em a wpływ na to ma jakość i skład paliwa, który tankujemy. Dobre dedykowane dodatki do paliwa zawierają m.in specjalne detergenty usuwające w bezpieczny sposób osady, depozyty, nagary węglowe i laki z układu wtryskowego, paliwowego i silnika. Ponadto dodatki takie potrafią w znaczącym stopniu poprawić efektywność spalania.
Z karty Archoila AR6900D-max : "Nanotechnologia katalizatora spalania Archoil wykorzystująca nagrodzoną Nagrodą Nobla syntezę z molekułami paliw węglowodorowych ułatwia czystsze spalanie, poprawia jakość spalania, dodatkowo przyczyniając się do poprawy osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, emisji spalin i redukcji poziomu depozytów w komorze spalania, turbosprężarce, filtrze cząstek stałych DPF, zaworze EGR i konwerterze katalitycznym. Regularne stosowanie redukuje poziom depozytów komory spalania, zaworu EGR, turbosprężarki i filtra DPF obniżając potrzebę stosowania dodatkowych dedykowanych im środków czyszczących czy regenerujących filtr DPF." AR6900 D-max podnosi także liczbę cetanową do 4 punktów. Jest to środek do regularnego stosowania. W przypadku występowania kłopotów z dpf-em (jeśli nie jest już zbyt mocno zapchany) często pomagają dobre dodatki przeznaczone do "jednorazowego" czysczenia DPF-a ale w tym wypadku większość tego typu produktów jest bardzo mało skuteczna lub w ogóle nieskuteczna. Jest jednak kilka produktów, które dają radę. Wyciąg z karty technicznej Archoila AR6500 DPF&CAT Cleaner : "AR6500 wykorzystuje unikalną formułę zawierającą mieszankę opatentowanych molekuł, którew procesie spalania są aktywowane a nie niszczone jak to ma miejsce w przypadku wielu konwencjonalnych dodatków do paliw. Molekuły te łączą się z cząsteczkami węgla nagromadzonymi w na skutek spalania oleju napędowego aby pełniąc rolę katalizatora skutecznie i bezpiecznie usuwać powstały nagar. Molekuła po molekule depozyty są bezpiecznie usuwane a utracone osiągi oraz wydajność konwerterów katalitycznych i filtrów DPF są przywracane.". Oczywiście będę zdziwiony jak Hexx tego nie wyśmieje ale te dodatki faktycznie działają. Oczywiście nie ma co spodziewać się cudów ale regularne stosowanie AR6900D-macz czy AR6200 EU (teraz zastąpiony nowym dodatkiem AR 6900P-max) rzeczywiście daje wymierne korzyści a spadek spalania jest faktycznie odczuwalny. Dodatki do regularnego stosowania zawierają podobne dodatki jak paliwa premium tyle, że zwykle w dużo wyższym stężeniu i tych dodatków jest więcej i działają bardziej kompleksowo bo m.in zawierają dodatki smarujące a tego często w paliwach premium brakuje (dodatki smarujące sa ale nie rekompensują one w sposób należyty działania dodatków czyszczących). Dodatkowo wcale nie muszą być droższe w stosowaniu niż tankowanie paliw premium. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5355
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
tomek evo, chciałem wysłać Ci PW ale masz pełną skrzynkę ![]() Już odblokowałem. ![]() Jeśli możesz to dopytaj o tego Penrite DL-1 ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5356
|
![]() |
Rosnący poziom oleju wynika z kłopotów z zapychającym się dpf-em a wpływ na to ma jakość i skład paliwa, który tankujemy. .. a jak bym upatrywał przede wszystkim problemu w niewłaściwym wypalaniu filtra (jeżeli nie ma jakiś wad konstrukcyjnych). Lejąc nawet najlepsze paliwo z nic nie wnoszącymi dodatkami .. dalej będzie problem kiedy nie stworzymy odpowiednich warunków do wypalenia się filtra.. czyli trzeba go przegonić w trasie by się dobrze wypalił. To co jest problemem, to jazda po mieście, jazda na krótkich odcinkach i wyłączanie silnika kiedy rozpoczyna się cykl wypalania filtra. |
|
|
![]()
Post
#5357
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zgadza się sposób użytkowania to podstawa ale samo paliwo ma także bardzo duży wpływ. Outlander kolegi w ok. 80% jeździł po trasie i raczej nie wolno, w tym dość regularne dłuższe trasy. Sam byłem zdziwiony, ze po niespełna 100 tys. takie problemy. Podejrzewam również, że konstrukcyjnie to rozwiązanie nie jest z pewnością udane.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5358
|
|
User Dołączył: Thu, 08 May 2014 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Ja dla odmiany robię 80% miasto i leje olej 0w40 full saps i żadnych problemów z dpf -em nie mam i nigdy nie miałem a nalatane 240 tyś
|
|
|
![]()
Post
#5359
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 10 April 2015 Skąd: Gdańsk ![]() |
Witam,pacjent to Jeep Cheeroke XJ z 90r. silnik 4.0 benzyna z lpg.Silnik w dobrej kondycji,nie pobiera oleju itp,na tę chwilę mam zalany Millers trident 5w40,zbliża się wymiana,pozostać przy Millersie i tej lepkości czy może zalać jakimś 5w50 ? Zastanawiam się ewentualnie nad Liqiu Molly top tec 4100 5w40.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5360
|
![]() |
jeździsz w terenie ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 06:17 |