![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5281
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5282
|
![]() |
to spróbuj jakiegoś dobrego 5/50
na przykład Amsoil cudów nie będzie.. ale powinno się poprawić |
|
|
![]()
Post
#5283
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Millers, Penrite, Neste czy Liqui Moly też są ogólnodostępne choć nie kupisz ich w pobliskim markecie. Wybór jest bardzo duży i dostępność jest niezła jeśli zamawiasz w necie. Jesteś z wa-way więc stacjonarnie też zawsze coś ustrzelisz. Castrola nie polecam jak chyba większość na tym forum
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5284
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
to spróbuj jakiegoś dobrego 5/50 na przykład Amsoil cudów nie będzie.. ale powinno się poprawić Oprócz Amsoil masz jeszcze dobre Penrite (bardzo dobre ale tez b. drogie), Millers i Neste (w bardzo dobrej cenie) w klasie lepkości 5W50. Te 4 mogę spokojnie polecić + Liqui Moly ale jego dostępność jest praktycznie zerowa. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5285
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2007 Skąd: Śląsk ![]() |
Jest jeszcze tani, a dobry: Gulf Racing 5W50.
|
|
|
![]()
Post
#5286
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No właśnie, jakoś zapomniany (jak Agip/Eni) , mało kto o nim wspomina a chyba nie ma się czego wstydzić ? tak na szybko wyczytałem na forum Boba Oil Guy'a że ma 70%PAO ? to chyba dobrze.
Jak ważne są normy API ? - Gulf 5W50 ma SM, a Neste SL. Za to wspominany Millers - SN ? - istotne to w praktyce ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5287
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5288
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Mam zalanego eni eurosport 5w50, Nie natrzaskałem dużo kilometrów, wypowiem się jak zleję.
Ciężko dostępny, w PL mają go 2~3 miejscach i moze jakiś mały sklep motoryzacyjny. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5289
|
![]() |
Lata temu głupi ludzie zabrali się za dystrybucję Agipa w kraju i swoją polityką handlową położyli brend.
W podobny sposób głupio marnuje się marka Red Line i Royal Purple. |
|
|
![]()
Post
#5290
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Mam zalanego eni eurosport 5w50, Nie natrzaskałem dużo kilometrów, wypowiem się jak zleję. Ciężko dostępny, w PL mają go 2~3 miejscach i moze jakiś mały sklep motoryzacyjny. Miałem nie tak dawno beczkę 20l tego oleju, robiłem analizę, opisałem tu w tym wątku na str 89 (nie wiem kurcze jak zrobić linka do str 89 ![]() On miał normę API SL i właśnie zwrócono mi uwagę w tej analizie na "starsze rodzaje" dodatków faktycznie. Jedyne co, to raczej swoje lata mają te oleje, ten w beczce mojej z firmy Rapacz w każdym razie był trochę mętny na dnie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5291
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kraków ![]() |
To ja się dołączę do pytań.
Auto to CR-V z dieslem 2.2 pod maską. Rocznik '08, fabrycznie bez DPF, przebieg ori 175 tys, następna wymiana będzie pewnie za 10-12tys czyli gdzies kolo listopada. Silnik oleju nie bierze, tzn. coś tam na bagnecie ubywa ale dolewek jeszcze nigdy nie było potrzeby robić. Auto jeździ 50 na 50 trasy z miastem. Jak miasto to bardzo delikatnie jak trasy to z reguły dość szybko. Aha, ważne info - auto po chipie. Teraz pytanie co zalać. Trzymać się fabrycznie zalecanej lepkości 0W30 i coś z tego, czy ze względu na chip lepiej zmienić lepkość na inną? Hexx, nie ukrywam, że liczę m.in. na Twoja opinię. -------------------- Pozdrawiam
Mav |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5292
|
![]() |
dał bym Delvac 5/30 lub Amsoil 5/30 z wymianami co 15k
i po problemie |
|
|
![]()
Post
#5293
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Amsoil z serii Heavy Duty zapewne, a Delvac który? Bo kilka ich tam jest...
-------------------- Pozdrawiam
Mav |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5294
|
![]() |
LE 5/30
doby olej w dobrej cenie |
|
|
![]()
Post
#5295
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kraków ![]() |
No faktycznie biorąc pod uwagę cenę Amsoila czy Millersa, to różnica się robi. Nawet Neste jest ciut droższy...
-------------------- Pozdrawiam
Mav |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5296
|
![]() |
pomijając cenę to klasa jakościowa jest znacznie lepsza niż w Millers, Motul i Neste
będziesz zadowolony |
|
|
![]()
Post
#5297
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To jak z tym Gulfem - ktoś ? coś ? Używa ktoś tego oleju trackday'owo może ?
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5298
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2007 Skąd: Śląsk ![]() |
Miałem raz w SR20DE. Ładnie czyścił (TBN ponad 11) i całkowicie wyciszył HLA po kiepskim oleju poprzedniego właściciela.
Wysoka lepkość - grzał się dużo wolniej niż Specol Gold 5W30. Teraz widzę, że pojawił się racing 5w50 po reformulacji jakiejś - TBN 7 i niższa zawartość popiołów. Czyli do starych benzyn z lat 90-tych zdecydowanie gorzej. IMHO - stary warto, a względem nowego - są lepsze oleje. |
|
|
![]()
Post
#5299
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
To i ja zapytam. Stare v6 170KM Forda, obecnie lata na 5w30 Forda. Na pokładzie lpg, na 15000 dolewka ponad 1.5l. Na co zmienić żeby silnik miał lżej i żeby rozrząd wytrzymał kolejne 200 000?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5300
|
![]() |
0/40
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 01:32 |