![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#521
|
![]() |
riko12, nie masz racji.
Olej HC to nie jest to samo.... Dla normy 505.01 powstały oleje 5/40 które nazywają się potocznie "nie w pełni syntetyczne". Tak jak napisał Mariann, jest to coś pomiędzy syntetykiem PAO a semisyntetykiem. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Co do Valvoline sam producent umieszcza ten olej w zakladce polsyntetyczne
![]() bezduszny a Ty co bys wlal z podanych przeze mnie olei? Zauwazylem tez, przegladajac ten temat, ze full syntetyki spelniajace 505.01 pojawily sie stosunkowo niedawno, wczesniej byly tylko takie "prawie" syntetyczne. Druga sprawa to taka, ze mobil i Valvo nie maja pelnego syntetyka 5w40 jedynie 5w30. 5w40 wpelni sytetyczny ma Motul i teoretycznie Castrol wspomniany wyzej, ale znow Castrol to podobno nienajlepszy wybor, a i okreslenie 100% synthetic jest mocno naciagane. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#523
|
![]() |
tymon86, jeżeli jest to silnik na PD to 5/40 z 505.01 (na pewno nie Castrol). Jak jest podkręcony lub ze sporym przebiegiem to M1 5/50
|
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
hmm, jednak mobil 5w50 spełnia tylko 505.00 czyli specyfikację dla vp.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#525
|
![]() |
505.01 to w większej części marketing...
![]() Powstał produkt, który nie jest olejem syntetycznym PAO ... ale jest 5/40 i jest tańszy niż 5/40 na PAO. Dodatkowo biorąc pod uwagę ilość silników PD na rynku, ich wiek w niektórych przypadkach... to świetny pomysł na zarobienie kasy i oderwanie kawałek "tortu" z rynku olejowego. |
|
|
![]()
Post
#526
|
|
User Dołączył: Sat, 27 November 2004 ![]() |
ten olej do PD z normą 505.01 to moze być przecież XF Longlife 5w30 - on poza 504.00 i 507.00 spełnia przecież też 505.01
-------------------- Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more http://www.topendpower.pl http://www.hawkperformance.pl/ |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#527
|
![]() |
tak... może być i 5/30 do silników 2.0 TDI.
Kolega wcześniej pisał o 1.9 TDI i do tego silnika się odnosiłem ![]() |
|
|
![]()
Post
#528
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 ![]() |
Witam jezdze swoim autem od niedawna (Mitsubishi Colt 1.6 CJ0 149tys.km) dotychczas byl zalewany olejem klasy 5W-40 zrobilem na oleju 8tys km i chce go wymienic i tu moje pytanie czy na zime i krotkie odcinki jak do pracy np. moge sobie zalac do tego silnika BP Visco 7000 0W-40 obecnie moge go dostac w dobrej cenie dokladnie 33zl za litr. Apropo a moze lepiej wziac np. Mobil 1 New Life 0W 40 (tego sie troche boje, ze trafie na podrobke) albo Valvoline 0W 40 SynPower, drozsze ale czy lepsze ?
|
|
|
![]()
Post
#529
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
witam. mam pewien problem ... mam od niedawna Leonka 1M z silnikiem 150 KM Arl z przeibiegiem 160000 tys. przebiegu. był do tej pory lany olej Motul 505.01 Specyfic 100% Synthetic. czy to dobry olej do tego silnika czy uważacie że jakiś był by lepszy... nie będe ukrywał że dosyć mocno użytkuję samochodzik....
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#530
|
![]() |
W A4q AVF S-Line mam od niedawna Millers'a XFS 5w50 i pierwsze wrażenia, głównie słuchowe jak na razie, są bardzo pozytywne. Silnik nie jest eksploatowany ekonomicznie
![]() |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Motul jest bardzo dobrym olejem do tego silnika więc zostaw tak jak jest bo tylko możesz przedobrzyc.
Pozdrawiam Marcin -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#532
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#533
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Opieram się tu na doświadczeniu osób, które przy tych silnikach grzebały. Np. w 1.9 TDI po zdjęciu czapki z silnika głowica jeżdżona na Motulu wyglądała o niebo lepiej niż na innym markowym oleju po 100kkm. Była po prostu czystsza. Co więcej przy butowaniu temp. oleju Motul akurat w tych silnikach jest niższa aniżeli na innym markowym oleju. Wiem bo sam użytkuję taki silnik i jeżdżę od zawsze na Motulu.
Dobrym olejem jest również Mobil 1, ale np. Castrola w PL czy Shella stanowczo bym odradzał, no chyba, że mamy Castrola z pewnego na 110% źródła ![]() Pozdrawiam Marcin -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#534
|
![]() |
CYTAT Np. w 1.9 TDI po zdjęciu czapki z silnika głowica jeżdżona na Motulu wyglądała o niebo lepiej niż na innym markowym oleju po 100kkm jak rozumiem ktoś robił test 100k na danym oleju a potem 100k na motulu ? czy były dwa identyczne silniki, identycznie traktowane i po 100k porównane ? .... ale dalej nie widzę merytorycznego uzasadnienia tezy "bo motul jest lepszy". CYTAT Co więcej przy butowaniu temp. oleju Motul akurat w tych silnikach jest niższa aniżeli na innym markowym oleju slogan czy jakieś poważne testy z wynikami do obejrzenia ? |
|
|
![]()
Post
#535
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Nie mam przeprowadzonego testu jeśli o to pytasz...wiedzę tą posiadam od firmy, która zajmuje się tuningiem aut i to oni zwrócili uwagę właśnie na różnicę w czystości głowicy na korzyśc Motula...niestety musisz uwierzyc na słowo
![]() A co do temp. oleju na OCP chłopaki przeprowadzali kiedyś testy na różnych olejach, jest tam gdzieś nawet długi wątek na ten temat i wyszło, że Motul się jednak mniej nagrzewa. Pozdrawiam -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#536
|
![]() |
CYTAT wiedzę tą posiadam od firmy, która zajmuje się tuningiem aut jakiej ? CYTAT to oni zwrócili uwagę właśnie na różnicę w czystości głowicy na korzyśc Motula względem jakich innych olejów ? CYTAT A co do temp. oleju na OCP chłopaki przeprowadzali kiedyś testy na różnych olejach jakich olejach, w jakich silnikach, czy wszystkie oleje były jednocześnie wymienione, czy silniki były po tuningu czy seria, czy wszystkie silniki miały podobny przebieg i stan techniczny ? jak mierzona była temperatura oleju ? CYTAT niestety musisz uwierzyc na słowo wink.gif niestety, słabej wiary jestem... |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
marcin kielce widac ze zadne argumenty do kolegi bezdusznego nie docieraja. skoro wie lepiej to nie wytlmaczysz mu. ja sam leje do moich klekotow 1,9 tdi pd i 1,4 tdi pd motula i tyle.
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
kolego bezduszny ja nikogo nie chcę przekonywac
![]() Popytaj w firmach zajmujących się tuningiem diesli jaki olej polecają do 1.9 TDI, sprawa będzie prostsza ![]() Pozdrawiam Marcin -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#539
|
![]() |
tdik, a jakie argumentu tu padły na poparcie tezy ? Przytocz mi je bo chyba gdzieś mi umknęły....
CYTAT kolego bezduszny ja nikogo nie chcę przekonywac wink.gif ...ale ja nie chce być mnie do czegoś przekonywał... chcę zobaczyć tylko suche i bez emocjonalne uzasadnienie tezy jaką postawiłeś. Tym co napisałeś udowodniłeś tylko że nie ma żadnego uzasadnienia... i jest to nonsens czy raczej "motulowe ciśnienie". Na każde pytanie jakie pada o olej do silnika jest u takich osób jedna odpowiedź ..... Motul. Nie ma znaczenia jaki silnik, jak eksploatowany, czy seryjny czy po tuningu, jak mocnym tuningu, w jakim stanie technicznym jest, jaki ma przebieg, na jakim oleju jeździł... liczy się tylko marka "Motul" Dlaczego to co napisałeś jest bez sensu ? Proste pytanie... i czekam na równie prostą i zarazem merytoryczną odpowiedź: Od czego zależy temperatura oleju w danym, konkretnym egzemplarzu silnika ? |
|
|
![]()
Post
#540
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
temp. oleju zależy zapewne od użytego oleju, jeden olej będzie miał 100 stopni drugi 110 stopni w podobnych warunkach. Teraz widzisz różnicę pomiędzy dobrym olejem a lepszym??
![]() Niech ci będzie, mam "Motulowe ciśnienie" ![]() ![]() Ponadto czy gdzieś napisałem, żeby nie używać innych olejów?? ![]() Poczytaj wątęk na OCP, tam są tezy podparte przykładami i testami skoro jesteś taki niedowiarek. Pozdrawiam Marcin -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 16:06 |